More

    YAN A-tól Z-ig: a hirdetések típusai, a közönségválasztás elvei, valamint a kereséstől való különbség

    A SEOnews online kiadvány és az eLama online hirdetési szolgáltatás új projektet indít “YAN A-tól Z-ig”. 9 videó oktatóanyagban megtudhatja, hogyan állíthat be hatékony kampányokat a Yandex hirdetési hálózatban (YAN). Ez az első lecke. Ez egy vezető szakember dolgozik Fizetett forgalom eLama Nikita Kravchenko fogja mondani: 

    • mi a különbség a Yan hirdetése és a keresés hirdetése között,
    • milyen hirdetések vannak a YAN-ban, milyen elvek szerint jelennek meg, 
    • hogyan választják ki a Yan hirdetéseket látó közönséget. 

    A reklám elmélete YAN-ban 

    Különböző webhelyek látogatásakor a felhasználók ilyen hirdetéseket láthatnak. Ezek az erőforrás-oldalak tetején, jobb, bal és alsó részén jelennek meg. 

    РСЯ от А до Я: типы объявлений, принципы подбора аудитории и отличие от Поиска1 Példa a hirdetésekre A YAN blokkban 

    Az ilyen hirdetések teljesen más webhelyeken lépnek fel a felhasználókkal, valamint a Yandex hirdetési hálózat hirdetései. Annak érdekében, hogy az ilyen hirdetések megjelenjenek a webhelyen, az erőforrás-tulajdonosoknak speciális blokkokat kell telepíteniük a YAN számára. 

    Hol lehet YAN hirdetések jelennek meg 

    • A Yandex ökoszisztéma webhelyein: a fő keresési oldalon, a Yandex oldalakon.Videó, Yandex.Hírek, Yandex.Levél stb. 
    • A partner weboldalain: RBC, Avito, sports.ru más oldalak, ahol a tulajdonos elhelyezte a YAN blokkot. 
    • A mobilalkalmazásokban: Opera, Boldog Mama, GoKids stb. 

    Milyen hirdetések vannak YAN – ban 

    • Szöveg és Grafika hirdetések. Legyen képed és címed. Lehet, hogy van egy leírás, valamint további linkek vagy pontosítások. 
    • Grafika a hirdetések grafikus bannerek. Gyakran több helyet foglalnak el, mint a szöveges és képhirdetések, de ritkábban jelennek meg. 
    • Videó kiterjesztések. Ezek szöveges és grafikus hirdetések alapján készülnek. 
    • Videó hirdetések. A Yandexnek van egy videohálózata, ahol egyedi hirdetési kampányokat indíthat, valamint megjelenítheti videohirdetéseit. Ez a formátum márka-és médiafeladatokra is alkalmas, de onnan is fogadhatunk alkalmazásokat és klienseket. 
    • Intelligens bannerek. Valójában ez egy külön típusú reklámkampányok, amely jobban megfelel a nagy online áruházak, aggregátor oldalak, amelyek nagy számú oldal és ajánlatok. A Yandex smart bannerek indításakor a Yandex. Direct automatikusan generál hirdetéseket, és megmutatja azokat az érdeklődő közönségnek. 
    OLVASS TOVÁBB:  Az sk10 által épített ház: hogyan juthat el 4,7 ezer vezetéshez egy tapasztalt fejlesztő számára

    Szerint milyen elvek Yandex kiválasztja a közönséget, valamint azt mutatja, YAN hirdetések 

    • A felhasználót korábban érdekelte valami (hasonló témák meglátogatott webhelyei, figyelte a terméket, kereste a terméket a keresésben). 
    • A felhasználó most olvas anyagot a hirdető témájáról. Például, ha egy személy megy egy weboldalra az autókról, láthat egy Yan blokkot az autók tárgyában. 
    • A felhasználó rövid távú érdeklődésre alkalmas,vagyis most érdekli valami. 
    • Hiperlokális célzás. A felhasználó él, dolgozik, most vagy gyakran előfordul, hogy egy bizonyos földrajzi helyen van. 
    • A közönség hasonló az eredeti felhasználói szegmenshez (hasonmás).
    • Retargeting. A hirdető olyan közönséget céloz meg, amely már volt a webhelyen, vagy az adatbázisban van. A Retargeting kampányokat külön kell figyelembe venni, mert vannak más forgatókönyvek is a közönséggel való interakcióról. A YAN speciális tanfolyamának részeként nem állunk meg a retargetingnél. 
    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet kijavítani a hirdetéseket a Direct Commander segítségével

    Hogyan különbözik YAN a kereséstől 

    • A felhasználó most nem keres. Elmegy egy weboldalra, és megjelenik egy hirdetés, ami érdekelheti az embert. 
    • A hirdetések relevanciája nem olyan fontos. A keresés során a hirdetések most egy adott keresési lekérdezésre válaszolnak. A hirdető forró célkereslettel működik, ezért fontos, hogy relevanciát tartson fenn a keresési hirdetésekben. A YAN Webhelyeken megjelenő hirdetések nem válaszolnak a keresési lekérdezésre, hanem bizonyos jellemzőkkel vagy kulcsszavakkal célozzák meg a felhasználót. A relevancia itt nem olyan fontos, fontos, hogy felhívja a közönség figyelmét, és motiválja a felhasználókat a reklámokkal való interakcióra. 
    • A YAN széles körű, több, mint a keresésben. Azok a hirdetők, akik nem futtatnak hirdetéseket YAN-ban, nem érnek el hatalmas közönséget. 
    OLVASS TOVÁBB:  A VKontakte reklám beállítása-utasítások

    РСЯ от А до Я: типы объявлений, принципы подбора аудитории и отличие от Поиска2 YAN közönség Oroszországban

    • CPC, CTR és CR mutatók YAN általában alacsonyabb, mint a keresési
    • A Yan-I CTR nem olyan fontos, mint a Keresés. A Yan-I szuper-magas CTR ok arra gondolni, hogy bizonyos webhelyeken hirdetéseket kattintanak-e. A YAN átlagos átkattintási aránya 1% körül ingadozik. 
    • A CPA (CPL) mutató lehet alacsonyabb vagy magasabb, mint a keresésben. A hatékonyság számos tényezőtől függ. Egyes projektek esetében a Keresés hatékonyabb, mások számára A YAN, de ahhoz, hogy megértsük, meg kell vizsgálni a YAN-t.

    Példák a Keresés és a Yan “head-on” összehasonlítására ugyanabban az időszakban 

    РСЯ от А до Я: типы объявлений, принципы подбора аудитории и отличие от Поиска3

    Az első példában a hirdetőnek gondolkodnia kell arról, hogy tovább dolgozzon-e YAN-nal. A képernyőkép azt mutatja, hogy a CTR YAN-ban kevesebb, az átlagos CPC is kevesebb, az átváltási arány alacsonyabb. A cél ára – például egy alkalmazás küldése-A YAN-ban 2-szer több, mint a Keresésben, a YAN-tól kapott alkalmazások pedig sokkal kisebbek. Ha egy ilyen alkalmazás ára nem felel meg Önnek, optimalizálnia kell a kampányokat A YAN-ban, vagy akár le kell tiltania őket. 

    OLVASS TOVÁBB:  Mítoszok a kontextuális reklámban: csökkenti-e a" A versenytársak leállított hirdetéseinek megfontolása " opció a CPC-t?»

    РСЯ от А до Я: типы объявлений, принципы подбора аудитории и отличие от Поиска4

    Ebben a példában a Yan a CPC által is nyer, a YAN kissé elmarad a kereséstől a konverziók száma szempontjából. Az átváltási arány A Yan keresés különbözik körülbelül 2-szer (YAN kevesebb), de a ár a cél YAN kiderült, hogy több mint 2-szer kevesebb, mint a Keresés

    Nem ismert, hogyan fog sikerülni A YAN, de meg kell próbálni. A YAN sok forgalmat és konverziót hozhat jó áron. 

    Lecke eredmények 

    • A Yan-I reklám különbözik a keresési hirdetésektől. A hálózat más megközelítéseket is alkalmazott a hirdetések kialakításához és a célzottabbá tételhez.
    • YAN hatalmas közönséggel rendelkezik, ki kell használni a potenciálját. Indítsa el, tesztelje, optimalizálja, majd csak akkor döntse el, hogy a YAN megfelel-e Önnek vagy sem.

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában