Az egyik legkomolyabb pillanat, amellyel a SEO-szakembereknek szembe kell nézniük munkájuk során, az ügyfelekkel való kommunikáció. Az ügyfél feladata a profitszerzés, de nem érti a promóció technikai árnyalatait. Egyes üzleti tulajdonosok, különösen a szűk témájú szakemberek, általában kételkednek az organikus keresés útján történő reklámozás célszerűségében.
Van értelme SEO-hoz járni? Gyakran halljuk ezt a kérdést a potenciális ügyfelekkel folytatott első konzultáció során. Reméljük, hogy az úszómedencék építésével foglalkozó céggel való együttműködés kapcsán felmerülő esetünk megválaszol néhány kérdést, és egyúttal ösztönzi a vágyat, hogy szorosabban együttműködjünk a szakemberekkel.
A kommunikációs problémákról
Gyakorlatukban a SEO szakembereknek gyakran olyan helyzettel kell megküzdeniük, amikor az ügyfél figyelmen kívül hagyja a saját weboldalának népszerűsítésével kapcsolatos feladatok összehangolásának kérdéseit, nem válaszol a levelekre, nem hajlandó használni az ajánlott eszközöket.
Természetesen a vállalkozónak profitra van szüksége, nem a TOP-ban. Másrészt a SEO promóció, az oldal TOP-ra emelése segít:
- eladások növelése;
- a márka ismertségének növelése;
- bizonyos piaci részesedést szerezzen;
- növelje a vezetések számát.
A SEO-k és az ügyfelek interakciójának legfőbb problémája az utóbbi nem hajlandó meghallgatni a szakértők tanácsát, aminek következtében csökken a folyamat hatékonysága.
A kommunikációs funkciókról
Az ügyféllel való kapcsolattartás során érdekünk a maximális eredmények elérése, ezért a munka folyamata során:
- Érdekelnek az üzleti célok, az eredmény személyes kérése.
- Ellenőrizzük ezeket a célokat a realizmus szempontjából.
- Konkrét kérdéseket teszünk fel.
- Különböző kommunikációs csatornákat használunk.
- Megmagyarázzuk, milyen munkát kell elvégezni a célok elérése érdekében.
- Jelentéseket készítünk az elvégzett munkáról.
Ügyfelünk egy medenceépítő cég. Szakterület – úszómedencékhez szükséges berendezések gyártása és értékesítése, betonmedencék gyártása, építkezés a helyszínen és a fitneszközpontokban. A szolgáltatásokat Oroszországban nyújtják.
Milyen volt a vállalat weboldalának népszerűsítése
Fontos, hogy itt azonnal foglaljon: nem lesznek titkok – szokásos fehér SEO. Van azonban egy második rész, amelyet még nem hajtottak végre, és ez megerősítette volna az eredményt, ha az ügyfél félúton találkozik.
Mi történt egy év alatt:
- SA elemzés – megvizsgálta és azonosította a nem megfelelő kéréseket;
- a versenytársak elemzése a kérelmek minden csoportjára vonatkozóan;
- új oldalak készítése, szövegek írása számukra;
- metacímkék módosítása meglévő oldalakhoz, szövegszerkesztés vagy azok teljes cseréje;
- új blokkok, például tabulátorok hozzáadása az infotext szép lerövidítése és csoportosítása érdekében;
- a zombi oldalak letiltása;
- linképítés a Google számára;
- új kérések összegyűjtése és oldalak létrehozása.
Normál, rutinos, kitartó. De nehézségekkel szembesültünk, amikor úgy döntöttünk, hogy eltávolodunk a szabványoktól, és feltettük a kérdéseket:
- Hogyan lehet megkülönböztetni a jelenlegi telephelyet és magát a vállalatot?
- Hogyan lehet eltávolodni az “igény szerinti számítás” nem tájékoztató mondattól?
- Mit kínálhat a célközönség számára az egyértelműség érdekében most, az oldalon?
- Milyen információk hiányoznak a felhasználóktól, és hogyan lehet ezeket ellenőrizni?
Kértük:
- szellőztetési tervek példái – a szolgáltatás bemutatására;
- példák szellőztetési számításokra – az árszint megértése, mivel egy vállalatnál minden egyedi;
- a medence költségének hozzávetőleges kiszámítása;
- felszerelések listája a vételárakkal.
A versenytársak áttekintése és a józan ész alapján indokoltuk az információkérést, de csak a beszerzési árakat tartalmazó felszereltségi listát kaptuk, amelyet végül felhasználtunk.
A legérdekesebb, hogy még az új oldaltervezés sikeres eredményei sem inspirálták az ügyfelet. A további kommunikáció módjait keressük. 🙂
Ezenkívül az ügyfél, látva a jó eredményeket, mindennek örül és nem erőlködik. A magunk részéről megértjük, hogy lehetne még jobb is.
Projekt promóciós eredmények
- Az átlagos pozíció növekedése 25-ről 9-re (7-re nőtt a Yandex-ben).
- A legfontosabb lekérdezések TOP-10-be jutása.
- Pozíciók emelése az ügyfélkérelmek összes csoportjában.
- A forgalom 1,5-2-szeres növekedése még a szezonalitás figyelembevételével is nyilvánvaló.
- A webhely használhatóságának javítása új gombok megjelenéséhez és az új cél eléréséhez szükséges konverzió nyomon követéséhez vezetett, de az eredmény azonnal megmutatta magát – az elmúlt fél évben annyi kérelmet kaptunk, mint az azt megelőző másfél évben.
következtetések
Továbbra is nyitott az a kérdés, hogy miként szerezhetünk információt egyes ügyfelektől. Néha még csodával határos módon is sikerül nélkülözni. Ez az eset sem kivétel, de határozottan nem a szabály.
Amint azt a gyakorlat mutatja, az ügyfél és a szakember közötti kommunikáció a sikeres promóció fontos eleme. A kompetensen kiépített párbeszéd, az ügyfelek érdeklődése, a SEO képessége, hogy közvetítse bizonyos munkák elvégzésének szükségességét, a maximális eredményt biztosíthatja.
Az ügyfél jó információs támogatása nélkül a webhely egyszerűen nem tekinthető mérvadónak, ha csak SEO szövegekkel van tele. Fontos, hogy folyamatosan keressünk új előrelépési pontokat. És ha Ön ügyfél, akkor fontos támogatni a szakemberek kezdeményezését: nagyon igyekeznek segíteni abban, hogy Ön legyen az első. 🙂