More

    VKontakte mutatók: mit kell nézni, hogyan lehet megérteni, hogy a reklám működik

    A hirdetések beállítása meglehetősen egyszerű, de nehezebb megérteni, hogy minden helyesen történt-e. A kezdőknek gyakran nehéz felmérni, hogy mennyire hatékonyak a VKontakte kampányai: jól kattintanak-e a hirdetésekre, megfelelő-e a CPC stb. Milyen mutatók fontosak, mit mondhatnak-megpróbáljuk elemezni ebben a cikkben. De mielőtt belemerülne a reklámszekrény vadonba, válaszoljon magának két kérdésre:

    • Mit akarsz a VKontakte hirdetéséből? Ez nem filozófiai vagy retorikai kérdés. Mielőtt pénzt költene a reklámra, értsd meg, mit akarsz kapni a pénzért cserébe-alkalmazások, előfizetők, webhelyforgalom vagy márkatudatosság. Ez a reklám célja.
       
    • Melyek a legfontosabb teljesítménymutatók (KPI-k)? Meg kell gondolnunk, hogy mi lesz a cél mennyiségi szempontból. Fontos, hogy a mutatók ne legyenek bináris – “jó” vagy “rossz”,” kevés “vagy”sok”. Ezeket pénzben, mennyiségben és időben kell kifejezni. Ha alkalmazásokra van szüksége, hány? Ha egy márkát fejleszt, a célközönség lefedettségének hány százalékát szeretné elérni? Ha a cél az előfizetők, akkor mennyit hajlandó költeni minden vonzott személyre?

    Ezekre a kérdésekre adott válaszok adják a legfontosabb dolgot-egy bizonyos támogatást, egy koordináta-rendszert, amelyből bármilyen reklámkampány értékelésekor elkezdheti. Nem számít, hol-a közösségi hálózatokban, keresőmotorokban vagy újságokban vagy magazinokban.

    Azt tanácsolom, hogy csak azokat a mutatókat figyelje, amelyek közvetlenül befolyásolják a célok elérését. Ellenkező esetben könnyű időt pazarolni a mérésre a mérés érdekében. Szinte minden marketing feladathoz elegendő 2-3 mutató a reklámszekrényben.

    A legegyszerűbb módja a médiaterv — a hirdetési kampány stratégiája-mutatóira támaszkodni. Hogyan lehet megérteni a projekt gazdaságosságát, ideális médiatervet készíteni, mondtam a cikkben. Ebben az anyagban elemezzük, hogy mely helyzetekben milyen mutatókat kell választani.

    Tehát tekintsünk négy helyzetet:

    • Ha konverziókra van szüksége.
    • Ha alkalmazásokat gyűjt a vezető űrlapból.
    • Ha előmozdítja a közösséget.
    • Ha a kijelző reklámmal dolgozik.

    1. helyzet: konverziókra van szükség

    Ha az analytics konfigurálva van, és forgalom van

    Ez azt jelenti, hogy minden szükséges eszközzel rendelkezik: az ügyfél által konfigurált és használt analitikai rendszerrel rendelkező weboldal, UTM címkékkel ellátott hirdetési kampányok, valamint egyértelmű megértés, hogy a KPI szerint kell élnie és dolgoznia.

    Ebben az esetben nem szükséges megnézni a reklámszekrények mutatóit — ez az információ másodlagos. Ez nem mutatja a teljes képet, és fontos, ha keres az oka a siker vagy kudarc reklámkampányok. Mint egy autóban-nem számít, mennyire gyorsul százra, ha nem tud hazavinni.

    A marketingszakembernek képesnek kell lennie arra, hogy globálisan gondolkodjon a projekt üzleti célkitűzései alapján.

    Ezért jobb, ha a hirdetési kampányokat és hirdetéseket analitikai rendszerekkel értékeljük. Nem számít, mi a CTR, ha a rendelési ár megfelelő, vagy mennyibe kerül kattintásonként, ha az értékesítés megfelel a KPI-nek.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan találhat meg és tarthat meg ügyfeleket - a legjobb módszerek

    Annak érdekében, hogy minden kattintást nyomon követhessen a hirdetési szekrénytől a felhasználó viselkedéséig a webhelyen, ellenőrizze, hogy követi-e ezt az algoritmust.

    Algoritmus az analitika konfigurálásához

    1. Állítson be elemzési rendszereket a webhelyhez-Yandex. Metrica és a Google Analytics-és a bennük lévő célok.

    2. Add UTM címkék a hirdetések. Ezek szükségesek az analitikai rendszerekkel való teljes körű munkához.

    OLVASS TOVÁBB:  A Yandex.Direct visszaállítja a megjelenítések tiltását a YAN webhelyeken

    3. Telepítse a hirdetési rendszerek képpontjait a webhelyre. Ezek azok a kódok, amelyeket hozzá kell adnia a webhelyhez annak érdekében, hogy nyomon követhesse a felhasználói műveleteket a különböző oldalakon, beállíthasson retargeting kampányokat, majd automatikusan optimalizálja azokat.

    4. Értékelje, hogyan válik a reklám alkalmazássá vagy értékesítéssé. Ezt csak a kampánystatisztikák összegyűjtése után lehet megtenni. Általában 1-2 hetet kell várnia, legalább 15-25 célzott műveletet kell kapnia. A nem hatékony hirdetéseket le kell állítani, a hatékony hirdetéseket pedig tovább kell dolgozni.

    Az értékeléshez használjon jelentéseket a Yandexben. A Metrica és a Google Analytics, valamint az eLama monitoringja és statisztikái összehasonlíthatók a különböző rendszerekből származó mutatókkal. Ha az üzlet “hívó”, állítsa be a híváskövetést.

    Метрики ВКонтакте: что смотреть и как понять, что реклама работает

    Példa egy jelentésre a Yandexben. Metrica. Eszerint, meg lehet érteni, hogy egyes hirdetési rendszerek, kampányok hatékonyabbak, mint mások

    Ha van forgalom, de nincs elemzés

    A helyzet nem kellemes. Nem tudja, mi történik a hirdetési szekrényen kívül: például a felhasználók azonnal vásárolnak vagy távoznak, mivel kölcsönhatásba lépnek az oldalakkal. Ha nincs elemzés, akkor valószínűleg nem lesz képes összekapcsolni a hirdetési kampányokat (forrás) és az alkalmazásokat (következmény). Ennek eredményeként-nem lesz lehetséges a kampány optimalizálása. Ezért az Ön módja az, hogy visszatérjen az előző bekezdés algoritmusához, és mindent kijavítson.

    Hogyan lehet meggyőzni az Ügyfelet az elemzés szükségességéről:

    • Ha az ügyfél nem tudja, hogyan kell beállítani magát, megpróbálhatja egyedül csinálni. A Google Tag Manager és bármely weboldal készítő lehetővé teszi, hogy ezt néhány kattintással megtehesse.
       
    • Tegyük fel, hogy az ügyfél nem bánja, de a webmester megtagadja, mert “minden megszakad, a webhely lelassul”. Magyarázza el, hogy ez nem fog megtörténni a megfelelő telepítéssel.
       
    • Ha az ügyfél ellene van, mondja el nekünk, hogy az illetékes szakemberek miért nem indítanak reklámot e nélkül. Mindig megpróbáltam szemléltető példákkal magyarázni: “ha valami beteg, a legésszerűbb dolog az orvoshoz menni, teszteket végezni, gyógyszereket szedni, majd megismételni a teszteket. Így tudja, hol költi el a pénzét, erőfeszítéseit, és mit kap a végén minden egyes szakaszban. Ugyanez igaz az elemzésre: ha célt szeretne elérni, látnia kell, hogy az egyes műveletek hogyan befolyásolják az eredményt.”
       
    • Ha az ügyfél kategorikusan ellenzi, és nem hallgatja meg az érveket-hagyja őt, itt valami baj van.
    OLVASS TOVÁBB:  Promóció: akár 12,5% a Yandexben történő reklámozáshoz. Közvetlen a Partnerprogram új tagjai számára

    Milyen mutatókat kell megnézni a hirdetési szekrényben, ha az analytics nincs konfigurálva

    CTR-a hirdetések kattinthatósága

    Ez egyszerűnek tekinthető:

    kattintások / megjelenítések x 100%

    A VKontakte hírcsatornában szereplő bejegyzések esetében az optimális kattinthatóság 0,5% – ról 1,5% – ra tehető. De ne feledje, hogy a mutató az ipartól, a kreativitástól, a célközönségtől, az ajánlattól stb.

    Nem lehet vakon összpontosítani CTR. Ez nem üzleti mutató, nem tükrözi a felhasználó további interakcióját a webhelyen vagy az ajánlatban. Mindez a mutató azt mondja, hogy hirdetése vonzotta a közönséget. Ez nem jelenti azt, hogy készek vásárolni. Ők csak készen áll, hogy kattintson rá, és ez lehet elérni kattintva egy képet vagy szöveget.

    CPC-költség kattintásonként

    A képlet a következő:

    kampányköltségek / link kattintások

    Például 100 rubelt költött, 20 kattintást kapott (kattintások). Tehát minden átmenet 5 rubelt fizet (100 rubel/20 = 5 rubel )

    OLVASS TOVÁBB:  Szilveszteri reklám - Útmutató marketingszakembereknek

    Egyes internetes szakértők ezt a mutatót tartják a legfontosabbnak: végül is az olcsóbb kattintások, annál jövedelmezőbb a reklám. De ez nem mindig így van. Az átmenet csak átmenet, nem a fő cél. A cél az, hogy vásárolni.

    Egy másik pont: alacsony CPC-vel csak a közönség egy részét érheti el. Azok a felhasználók, akiknek a kattintása olcsóbb, mint mások, olyan közönség, amelyre kevés ember versenyez, ami azt jelenti, hogy vagyonuk alacsonyabb lehet az átlagnál. Ez különösen akkor fontos, ha a közönség átlag feletti jövedelemmel rendelkezik.

    2. helyzet: alkalmazásokra van szükségünk a lead űrlapon keresztül

    Tegyük fel, hogy van egy szolgáltatási szektora, és alkalmazásokat szeretne kapni egy közösségi hálózatról. Két módja van: vagy hirdetni a VKontakte közösségben, alkalmazásokat feldolgozni üzeneteken keresztül, vagy speciális “alkalmazások gyűjtése”formátumot használni. A második lehetőség kényelmesebb: automatikus optimalizálással rendelkezik, a felhasználók pedig névjegyeket hagyhatnak a hirdetésben.

    Ebben az esetben nem lehet teljes mértékben használni az analitikai rendszereket: a VKontakte pixel csatlakoztatható a vezető űrlaphoz, de jobban működik a retargetinghez.

    Fókuszban az ár és az alkalmazások száma. Ha az alkalmazás ára magas, állítsa be a célzást és a közönséget; ha az ár alacsonyabb a vártnál — fokozatosan növelje a költségvetést. Szükség van a költségvetés növelésére is, ha kevés alkalmazás van. De ha van egy csomó-lehet kérni egy bónusz.

    Friss cikkek

    Fontos a hét: a hirdetési költségek Instagram történetek, új iPhone modellek

    Van egy rendszeres emésztés szereti a levegőben a legújabb, intelligens anyagok. Ebben a kiadásban megismerjük az Instagram hirdetési bejegyzéseinek átlagos költségeit, valamint az új...

    Hogyan működik a Google Ads és az Instagram Insights” statisztika ” szakasza

    Weboldal tulajdonosok, kezdők számára Üdvözlöm mindenkit, aki úgy döntött, hogy belemerül a hirdetési eszközök témájába. Hagyományosan bemutatom magam – a nevemAnton Udodov,...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában