Számos tényező befolyásolja a vállalat bekerülését a helyi keresési eredmények TOP-jába. Ebben a cikkben megértjük, hogy ebben milyen szerepet játszanak a Google Cégem (GMB) kategóriák, mely vállalkozásokat választanak a cégkártya létrehozásakor és kitöltésekor.
A Google Helyi Keresés rangsorolási tényezőkről végzett kutatások azt mutatják, hogy a GMB tényezők (amelyek kategóriákat is tartalmaznak) befolyásolják a legnagyobb mértékben a helyi keresési eredményeket.
Google Local Search Ranking Factors, 2021
A kategóriákat egy vállalkozáshoz rendelik, hogy a vállalat termékeit és / vagy szolgáltatásait a keresőmotor megfelelően osztályozza.
A Google Cégem kategóriái a következőket is érintik:
- milyen funkciók lesznek elérhetők a GMB profilban / kártyán;
- milyen tulajdonságok lesznek társítva a vállalkozáshoz;
- adhat-e foglalási gombot;
- milyen menüket használhat;
- felveheti-e az alap és a további munkaidőt a kártyára.
Hol válasszuk a GMB kategóriát
A kategória kiválasztása az egyik első lépés a kártya létrehozásában a Google Cégemben.
Ha szükséges, bármikor megváltoztathatja a fő kategóriát, és akár 10 további kategóriát is felvehet. Érdemes emlékezni arra, hogy a fő kategória befolyásolja a legnagyobb mértékben a kártya rangsorolását, és azt rendkívül körültekintően kell megválasztani.
Hogyan válasszon üzleti kategóriát a Google-on
Soroljuk fel a fő lépéseket, amikor kiválasztunk egy kategória kártyát a GMB-ben.
1. Definiálja a kulcsfontosságú keresési feltételeket
Ehhez hozzon létre egy listát, amely a következőket tartalmazza:
- a vállalkozás típusa (“szupermarket”, “orvosi központ”, “étterem” stb.) és profilja. Például, ha van étterme, jelezze, hogy „olasz étterem”, „családi étterem” stb. A szupermarket lehet „nagykereskedelmi élelmiszerbolt” vagy „természetes élelmiszerbolt”;
- a kínált áruk és szolgáltatások teljes listája . Például a tájképi vállalkozása kertészeti szolgáltatásokat, tereprendezést, udvari munkát kínál; ruházati boltodban megtalálhatsz férfi ruhákat, cipőket, ékszereket stb.
Készítsen egy kulcsszólistát, és elemezze azokat ingyenes vagy fizetős szolgáltatások segítségével. A cél annak meghatározása, hogy mely kulcsszavak érik el a legnagyobb potenciális elérést.
Például a SEMrush “pizzéria” kulcsszavához a következő adatokat kaphatja:
Találatok a “pizzéria” kifejezésre
Találatok a “Italian restaurant” kifejezésre
Csak azokat a szavakat / kifejezéseket hagyja a listán, amelyek a legnagyobb elérhetőséggel rendelkeznek, és megfelelnek az Ön vállalkozásának.
2. Tudja meg, hogy a versenytársak milyen kategóriákat használnak
Nyissa meg a Google-t, és kezdje el keresni a kiválasztott kulcsszavakat a helyi találatok között. Az ügyfelek és a vállalkozás helye alapján állítják elő.
A helyi piac akkora lehet, mint az Ön területe, magában foglalhat egy egész várost, vagy akár a szomszédos városokat is. Minden a vállalat üzleti modelljétől függ. Lehet, hogy egy kávézónak kicsi a helyi piaca, ha vásárlóinak többsége olyan ember, aki a közelben lakik vagy dolgozik, és eljön a kávéhoz. A vidámpark helyi piaca sokkal szélesebb, mivel az ügyfelek hajlandók nagyobb távolságot megtenni, hogy meglátogassák.
Sorolja fel a helyi piacon megtalált versenytársakat. Továbbá a GMBspy ingyenes eszköz segít az elemzésben.
A GMBspy egy Chrome kiterjesztés, amely lehetővé teszi a Google Maps navigálását, versenytársak keresését a helyi piacon, és a kategóriák közötti böngészést.
3. Nézze meg a Google Cégem által kínált kategóriákat
Maga a szolgáltatás is segíthet további kategóriák meghatározásában.
Most már tudja, hogyan válassza ki a vállalkozásának megfelelő kategóriákat.
Milyen kérdések merülhetnek fel
Megválaszoljuk azokat a népszerű kérdéseket, amelyek felmerülhetnek a kategóriák meghatározása során.
1. Hány kategóriát választhat?
Választhat 1 fő és 10 további kategóriát.
Fontos: soha ne vegyen fel olyan kategóriákat, amelyek nem üzleti vonatkozásúak. Ha van pizzériája, akkor ne vegye fel a fodrászat kategóriába. Ez megzavarhatja a Google-t, az ügyfeleket és károsíthatja a helyi rangsorokat.
2. Mi van, ha a Google-nak nincs egy kívánt kategóriája?
A Google rengeteg kategóriával rendelkezik, amelyek különböző üzleti modelleket ölelnek fel. Első pillantásra néha úgy tűnik, hogy nincs megfelelő. Ebben az esetben válassza ki azt a kategóriát, amely a legközelebb áll a vállalat tevékenységéhez, és töltse ki a lehető legtöbb információt az üzletről: írjon leírást, adjon hozzá képeket stb.
3. Hogyan lehet megérteni, hogy a kategória helyes-e?
A kártya láthatóságát a helyi kérdésben sok tényező befolyásolja. Ha kitöltött egy Google-kártyát, de továbbra sem látható a kulcsos lekérdezések helyi keresési eredményeiben, ellenőrizze újra a kiválasztott kategóriákat.
Térjen vissza a térképhez, és futtassa újra a GMBspy programot, hogy megnézze, mely kategóriákat használják közvetlen versenytársai. A kategóriák megegyeznek, vagy valami hiányzik?
Ne feledje, hogy harmadik felek is hozzáférhetnek az Ön GMB-profiljához. A vállalati kártyákhoz való hozzáférés teljes ellenőrzéséhez használjon speciális szoftveres megoldásokat.
4. Melyik kategóriát válassza a diverzifikált vállalkozás számára?
Néhány vállalkozásnak több kártyája lehet ugyanazon a fizikai helyen. Lehet:
- több irányú társaságok. Például egy orvosi központ, külön kardiológiai, gyermekgyógyászati, sürgősségi osztályokkal stb.
- multidiszciplináris üzleti modellek. Például egy ügyvédi iroda, amelynek több ügyvédje van, különböző szakterületeken;
- többmárkás vállalkozások. Például a Google lehetővé teszi a márkakereskedések számára, hogy külön kártyákat hozzanak létre, amelyek különböző márkájú autókat értékesítenek.
5. Mikor választhatom a legkevésbé népszerű kategóriát?
A GMB kártyák létrehozásakor a fő cél a találatok számának és a gyalogos forgalom növelése. Ha a földrajz vagy a verseny miatt nem tudja elérni a maximális jövedelmet a legnépszerűbb kategóriából, ezt kompenzálhatja számos kevésbé népszerű kategória kiválasztásával, amelyek lehetővé teszik az előny megszerzését és a helyi keresési eredmények TOP-jára jutást.
Következtetés
A kategóriák kiválasztása a GMB-ben fontos része a vállalati kártyákkal való munkának. Elemezze az adatokat, legyen módszeres és körültekintő, és sikeresen rangsorolhatja a helyi Google keresésekben.
Rendszeresen ellenőrizze, hogy vannak-e új kategóriák, amelyek növelhetik a láthatóságot a helyi keresési eredmények között, valamint növelhetik a forgalmat és az ügyféltalálatok számát.