More

    Válasszon kategóriát a Google Cégem kártyához

    Számos tényező befolyásolja a vállalat bekerülését a helyi keresési eredmények TOP-jába. Ebben a cikkben megértjük, hogy ebben milyen szerepet játszanak a Google Cégem (GMB) kategóriák, mely vállalkozásokat választanak a cégkártya létrehozásakor és kitöltésekor.

    A Google Helyi Keresés rangsorolási tényezőkről végzett kutatások azt mutatják, hogy a GMB tényezők (amelyek kategóriákat is tartalmaznak) befolyásolják a legnagyobb mértékben a helyi keresési eredményeket.

    Google Local Search Ranking Factors, 2021

    A kategóriákat egy vállalkozáshoz rendelik, hogy a vállalat termékeit és / vagy szolgáltatásait a keresőmotor megfelelően osztályozza.

    A Google Cégem kategóriái a következőket is érintik:

    • milyen funkciók lesznek elérhetők a GMB profilban / kártyán;
    • milyen tulajdonságok lesznek társítva a vállalkozáshoz;
    • adhat-e foglalási gombot;
    • milyen menüket használhat;
    • felveheti-e az alap és a további munkaidőt a kártyára.

    Hol válasszuk a GMB kategóriát

    A kategória kiválasztása az egyik első lépés a kártya létrehozásában a Google Cégemben.

    Válasszon kategóriát a Google Cégem kártyához

    Ha szükséges, bármikor megváltoztathatja a fő kategóriát, és akár 10 további kategóriát is felvehet. Érdemes emlékezni arra, hogy a fő kategória befolyásolja a legnagyobb mértékben a kártya rangsorolását, és azt rendkívül körültekintően kell megválasztani.

    Válasszon kategóriát a Google Cégem kártyához

    Hogyan válasszon üzleti kategóriát a Google-on

    Soroljuk fel a fő lépéseket, amikor kiválasztunk egy kategória kártyát a GMB-ben.

    1. Definiálja a kulcsfontosságú keresési feltételeket

    Ehhez hozzon létre egy listát, amely a következőket tartalmazza:

    • a vállalkozás típusa (“szupermarket”, “orvosi központ”, “étterem” stb.) és profilja. Például, ha van étterme, jelezze, hogy „olasz étterem”, „családi étterem” stb. A szupermarket lehet „nagykereskedelmi élelmiszerbolt” vagy „természetes élelmiszerbolt”;
    • a kínált áruk és szolgáltatások teljes listája . Például a tájképi vállalkozása kertészeti szolgáltatásokat, tereprendezést, udvari munkát kínál; ruházati boltodban megtalálhatsz férfi ruhákat, cipőket, ékszereket stb.

    Készítsen egy kulcsszólistát, és elemezze azokat ingyenes vagy fizetős szolgáltatások segítségével. A cél annak meghatározása, hogy mely kulcsszavak érik el a legnagyobb potenciális elérést.

    Például a SEMrush “pizzéria” kulcsszavához a következő adatokat kaphatja:

    OLVASS TOVÁBB:  Weboldal keresési promóciós szolgáltatások - FireSEO SEO eset

    Válasszon kategóriát a Google Cégem kártyához

    Találatok a “pizzéria” kifejezésre

    Válasszon kategóriát a Google Cégem kártyához

    Találatok a “Italian restaurant” kifejezésre

    Csak azokat a szavakat / kifejezéseket hagyja a listán, amelyek a legnagyobb elérhetőséggel rendelkeznek, és megfelelnek az Ön vállalkozásának.

    2. Tudja meg, hogy a versenytársak milyen kategóriákat használnak

    Nyissa meg a Google-t, és kezdje el keresni a kiválasztott kulcsszavakat a helyi találatok között. Az ügyfelek és a vállalkozás helye alapján állítják elő.

    A helyi piac akkora lehet, mint az Ön területe, magában foglalhat egy egész várost, vagy akár a szomszédos városokat is. Minden a vállalat üzleti modelljétől függ. Lehet, hogy egy kávézónak kicsi a helyi piaca, ha vásárlóinak többsége olyan ember, aki a közelben lakik vagy dolgozik, és eljön a kávéhoz. A vidámpark helyi piaca sokkal szélesebb, mivel az ügyfelek hajlandók nagyobb távolságot megtenni, hogy meglátogassák.

    Sorolja fel a helyi piacon megtalált versenytársakat. Továbbá a GMBspy ingyenes eszköz segít az elemzésben.

    A GMBspy egy Chrome kiterjesztés, amely lehetővé teszi a Google Maps navigálását, versenytársak keresését a helyi piacon, és a kategóriák közötti böngészést.

    OLVASS TOVÁBB:  Фриланс, работа в агентстве или инхаус: что выбрать SEO-специалисту

    Válasszon kategóriát a Google Cégem kártyához

    3. Nézze meg a Google Cégem által kínált kategóriákat

    Maga a szolgáltatás is segíthet további kategóriák meghatározásában.

    Válasszon kategóriát a Google Cégem kártyához

    Most már tudja, hogyan válassza ki a vállalkozásának megfelelő kategóriákat.

    Milyen kérdések merülhetnek fel

    Megválaszoljuk azokat a népszerű kérdéseket, amelyek felmerülhetnek a kategóriák meghatározása során.

    1. Hány kategóriát választhat?

    Választhat 1 fő és 10 további kategóriát.

    Fontos: soha ne vegyen fel olyan kategóriákat, amelyek nem üzleti vonatkozásúak. Ha van pizzériája, akkor ne vegye fel a fodrászat kategóriába. Ez megzavarhatja a Google-t, az ügyfeleket és károsíthatja a helyi rangsorokat.

    2. Mi van, ha a Google-nak nincs egy kívánt kategóriája?

    A Google rengeteg kategóriával rendelkezik, amelyek különböző üzleti modelleket ölelnek fel. Első pillantásra néha úgy tűnik, hogy nincs megfelelő. Ebben az esetben válassza ki azt a kategóriát, amely a legközelebb áll a vállalat tevékenységéhez, és töltse ki a lehető legtöbb információt az üzletről: írjon leírást, adjon hozzá képeket stb.

    OLVASS TOVÁBB:  Ügy egy offline üzlet látogatóinak számának növelésére

    3. Hogyan lehet megérteni, hogy a kategória helyes-e?

    A kártya láthatóságát a helyi kérdésben sok tényező befolyásolja. Ha kitöltött egy Google-kártyát, de továbbra sem látható a kulcsos lekérdezések helyi keresési eredményeiben, ellenőrizze újra a kiválasztott kategóriákat.

    Térjen vissza a térképhez, és futtassa újra a GMBspy programot, hogy megnézze, mely kategóriákat használják közvetlen versenytársai. A kategóriák megegyeznek, vagy valami hiányzik?

    Ne feledje, hogy harmadik felek is hozzáférhetnek az Ön GMB-profiljához. A vállalati kártyákhoz való hozzáférés teljes ellenőrzéséhez használjon speciális szoftveres megoldásokat.

    4. Melyik kategóriát válassza a diverzifikált vállalkozás számára?

    Néhány vállalkozásnak több kártyája lehet ugyanazon a fizikai helyen. Lehet:

    • több irányú társaságok. Például egy orvosi központ, külön kardiológiai, gyermekgyógyászati, sürgősségi osztályokkal stb.
    • multidiszciplináris üzleti modellek. Például egy ügyvédi iroda, amelynek több ügyvédje van, különböző szakterületeken;
    • többmárkás vállalkozások. Például a Google lehetővé teszi a márkakereskedések számára, hogy külön kártyákat hozzanak létre, amelyek különböző márkájú autókat értékesítenek.

    5. Mikor választhatom a legkevésbé népszerű kategóriát?

    A GMB kártyák létrehozásakor a fő cél a találatok számának és a gyalogos forgalom növelése. Ha a földrajz vagy a verseny miatt nem tudja elérni a maximális jövedelmet a legnépszerűbb kategóriából, ezt kompenzálhatja számos kevésbé népszerű kategória kiválasztásával, amelyek lehetővé teszik az előny megszerzését és a helyi keresési eredmények TOP-jára jutást.

    Következtetés

    A kategóriák kiválasztása a GMB-ben fontos része a vállalati kártyákkal való munkának. Elemezze az adatokat, legyen módszeres és körültekintő, és sikeresen rangsorolhatja a helyi Google keresésekben.

    Rendszeresen ellenőrizze, hogy vannak-e új kategóriák, amelyek növelhetik a láthatóságot a helyi keresési eredmények között, valamint növelhetik a forgalmat és az ügyféltalálatok számát.

    Friss cikkek

    Аутстаффинг в IT: что это и как устроиться работать на аутстаффинг

    Аутстаффинг становится все более распространенной практикой в IT-сфере, «отжимая» популярность и клиентов у аутсорсинга. По мнению экспертов, в ближайшее время эта тенденция сохранится, и...

    NaZapad 16: как попасть в ТОП в бурже, не имея бюджета и опыта

    На практической конференции по продвижению на западных рынках NaZapad 16 Илья Гринько рассказал о том, как создал свой проект в бурже и попробовал его...

    BI-системы: что это и зачем они нужны бизнесу

    Вникаем в основы бизнес-аналитики04 марта 20216 минут66https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2564/og_image/0de7185dc6e58fe6f536564315226e43.png
    OLVASS TOVÁBB:  A bizalmat növelő webhelyelemek. Tippek az online áruházakhoz
    Статья подготовлена экспертами факультета BI-аналитики GeekBrains. На международных рынках компании-гиганты работают с миллионами, десятками, а кто-то — и с...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában