More

    Üzleti tájékoztatás: hogyan működik

    Mindenki, aki kapcsolatban áll a PR-vel és a cégek népszerűsítésével, tudja, mi az, ami az újságíróknak és a médiaszerkesztőknek szól, és mi a “vetés”. A szakemberek megértik tárgyuk kiadványainak relevanciáját, nem sértik az üzleti kommunikáció törvényeit, és megértik, hogyan kell megfelelően megtervezni az újságírók leveleit. 

    De nem minden olyan rózsás, mint amilyennek látszik. Tehát a cikkünkben szereplő megjegyzésekben: “hogyan segít a sajtóközlemény az újságírókkal való kapcsolatok elrontásában”, sok média alkalmazottai megjegyezték, hogy nem minden PR szakember tartja be a kommunikáció kultúráját és az üzleti kommunikáció szabályait. Különösen a sajtóközlemények helyett hatalmas szövegekkel töltik fel a szerkesztői leveleket, “off-topic” tartalmat küldenek, felajánlják a főszerkesztőknek, hogy pénzért reklámcikkeket írjanak a cégről, majd végtelenül szerkesztik ezeket az anyagokat. 

    A PRNEWS-nál vagyunk.Pontosan tudjuk, hogyan kell helyesen csinálni: másfél évig csapatunk több mint 230 cikket tett közzé különböző kiadványokban. Ezért magabiztosan kijelenthetjük, hogy az újságírók és szerkesztőségek számára a tartalom megismerésének és vetésének módja működik. 

    Olvassa el alább, hogyan működik, és mit kell tennie, hogy az anyag megjelent egy adott kiadvány ingyen. 

    Mi a különbség egy cikk megjelenése és egy sajtóközlemény között? 

    A cikk egy exkluzív anyag, amelyet egy tapasztalt PR-személy vagy sajtótitkár soha nem küld ki tömegesen. Csak egy szerkesztőségnek küldik el, amelyet egy másik médialejátszónak kínálnak abban az esetben, ha az elutasítás az elsőtől származik. 

    Megtagadhatják, ha a kiadvány: 

    • nem tesz közzé harmadik féltől származó tartalmat; 
    • csak anyagokat tesz közzé fizetett alapon.  

    Következetesen küldje el a cikket kell, amíg a szöveg nem kerül a kiadvány terv. Ez általában hét-tíz napig tart. Előfordul, hogy néhány média válaszol, miután a közzétételt egy másik erőforráson közzétették, vagy egy másik média fenntartotta.  

    Ha a szerkesztők azt válaszolták, hogy a tartalom nem felel meg a témának, akkor nem szabad feketelistára tenni ezt a médiát: javasoljon egy olyan témát, amely érdekli a közönséget, és más egyedi anyagot készít. 

    Fontos! A könnyű frissítés nem fog működni. Egy egyszerű átírással megpróbálni megúszni, még a szakember hírnevét is károsíthatja. A szakmai környezetbe vetett bizalom pedig sokat ér.  

    Vetési anyag: lépésről lépésre algoritmus  

    Kiadvány kiválasztása 

    Először is figyelembe kell venni, hogy az anyagnak meg kell felelnie a Média tárgyának, valamint a webhely által közzétett tartalom minőségének. Mielőtt elküldene egy cikket, olvassa el a Média részeit, annak tartalmát, majd értékelje a téma relevanciájának esélyeit. Ne felejtse el ellenőrizni a webhely forgalmi adatait, valamint az átlagos havi megtekintések számát (SimilarWeb to help). 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet további konverziókat elérni a Retargeting használatával a kontextuális hirdetésekben

    A cikknek időszerűnek, egyedinek kell lennie, gyakorlati és informatív értékkel kell rendelkeznie. Ne írj arról, amit már mindenki tud, még akkor sem, ha ez az infopod trendi, mindenki most ír róla. Sokkal jobb, hogy egy felkapott infopod, ha lehet létrehozni egy másik anyag alapján, javítani szakértői megjegyzések, tények, számok, gyönyörű infographics, fotók vagy videók.      

    Hangszín: intrika vagy tisztázni? 

    Mindkét megközelítésnek joga van itt élni: kész anyagot küldhet az újságíróknak, vagy egyszerűen javasolhat egy témát (vagy több témát), és csak jóváhagyás után készíthet cikket. 

    Csapatunk betartja az első lehetőséget, és intrika nélkül próbálkozik. Az újságíró, aki egy kész cikket lát, azonnal felmérheti annak potenciálját és relevanciáját. Ahogy a gyakorlat azt mutatja, ez növeli a szabad elhelyezés esélyét.  

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet további konverziókat elérni a Retargeting használatával a kontextuális hirdetésekben

    Javasoljuk a cikk témáját, ha már megjelent ezen az oldalon, és biztos benne, hogy a szerkesztők elfogadják a szöveget. Ők ismernek téged, te pedig ismered az anyag tárgyára, formátumára és minőségére vonatkozó összes követelményt.  

    Hogyan írjunk levelet a szerkesztőnek 

    Az első dolog, hogy megtalálja a szerkesztőség e-mail címét. Ez általában szerepel a kiadvány honlapján. Ha nem, próbáljon e-mailt küldeni a közösségi hálózatokon keresztül (előfordul, hogy a szerkesztői kapcsolat szerepel a fiókprofilban).  

    A kapcsolatok keresése, valamint a médiával való kommunikáció kezdete már hasznos, mivel az üzleti kapcsolatok fejlődnek, a hűséges kiadványok köre növekszik, ugyanakkor a kiadvány anyagát is elosztják. 

    Próbáljon meg nem sablonos e-maileket készíteni. Ideális esetben minden kérést meg kell oldani, és tartalmaznia kell:  

    • egy világosan meghatározott téma az anyag formátumával (hírek, vendégposzt, áttekintés, interjú), valamint a cég neve; 
    • rövid információk A cégről és a tevékenység típusáról (2-3 rövid mondat). Nem kell felsorolnia a regaliát, jobb, ha linkeket ad hozzá a már közzétett sikeres anyagokhoz más kiadványokban; 
    • a cikk rövid leírása. Egy vagy két mondatban próbálja meg közvetíteni a szerkesztőnek a szöveg relevanciáját egy adott médium közönsége számára; 
    • hangsúly az egyediségen: “a cikket még nem tették közzé sehol “vagy” az anyag Exkluzív, kifejezetten a média számára készült»;
    • a visszajelzés kívánsága, függetlenül a kiadvány pozitív vagy negatív döntésétől. “Nagyra értékelném a választ” vagy “értékelném a választ” az e-mail végén. 

    Mikor kell küldeni 

    A legjobb, ha e-maileket küld reggel (8: 30-12: 00 között) kedden, szerdán vagy csütörtökön.  

    Hétfőn, a szerkesztőség nem valószínű, hogy figyelmesen olvassa el a bejövő leveleket, mert meg kell, hogy tisztítsák meg a törmelék, és üljön a tervezési ülések. Pénteken az újságírók minden figyelme a határidőkre és az egy hét alatt növekedő egyéb tényezőkre összpontosul. Ezek a napok, a levél egyszerűen nem lehet észrevenni. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan értékeljük a SEO hatékonyságát és üzleti teljesítményét?

    Visszajelzés 

    Várjon visszajelzést a médiától legfeljebb egy napig. Ezután ne habozzon újra írni a szerkesztőnek ugyanabban az ágban. Ha 1-2 nap elteltével nincs reakció, próbáljon kapcsolatba lépni a szerkesztőséggel a közösségi hálózatokon keresztül. Ha néhány napig nincs válasz, magabiztosan küldje el a cikket egy másik médiának (előzetesen készen kell állnia a közzététel releváns oldalainak listájára). 

    A közzététel megtagadására válaszul alternatív anyagot kínálhat (ha van kész vagy tervezett). Azt is javasolhatja, hogy véglegesítse a korábban tárgyalt cikket, majd kérdezze meg, van-e értelme időről időre más anyagokat küldeni. Mindenesetre nem szabad elveszíteni a kapcsolatot. Természetesen az üzleti kommunikáció szabályainak megfelelően, importunitás nélkül. 

    Ksenia Reznikova, PR szakember PRNEWS.IO a munka másfél éve alatt sok ügyet gyűjtöttem a tájékoztatás témájáról: az új médiával való kommunikáció, amelyhez tartalmat táplálunk, prioritás a platform PR részlege számára.  

    Tehát tavaly nyár óta az volt a tervem, hogy együttműködjek a marketing és a kommunikáció területén az egyik legfontosabb médiával a digitális környezetben. Kétszer megpróbáltam elhelyezni őket tájékoztató anyagon keresztül PRNEWS.IO. de miután a téma nem ment (egy másik iparági erőforrásra írtuk fel), másodszor pedig egy kicsit késtünk a témával.  

    De harmadik alkalommal a projekt 100% – ban sikeres volt! Elküldtem a szerkesztőnek egy témát és egy tervezetet a kész Anyag 90% – ára, pozitív választ kaptam, szerkesztéseket készítettem-két hét múlva megkaptuk a kívánt kiadványt!

    Folytatás  

    A legtöbb publikáció érdekli az ingyenes kiadványokat, amelyekre a következő szabályok vonatkoznak: 

    OLVASS TOVÁBB:  5 könyv egy szakértőtől: Andrey Sebrant (Yandex)

    * Az anyagoknak meg kell felelniük annak a médiának a tárgyának, amelyben érdekli a munka. Az Agroportal valószínűleg nem érdekli az új parfümökről való beszélgetést. Ha pedig a szerkesztőségnek is kéretlen e-maileket küld, akkor gyorsan és örökre bekerülhet a feketelistára. 

    * Legyen exkluzív. Hasonló anyagot csak akkor lehet kínálni, ha új adatokat, eseteket és érdekes hangszórókat tartalmaz. 

    * Kövesse a vetési algoritmust: 

    • válasszon egy online platformot; 
    • ajánlat megfelelően tervezett anyag;
    • küldje el a megfelelő időben; 
    • várjon visszajelzést, emlékeztesse magát, ha szükséges;
    • az anyagot csak elutasítás vagy teljes figyelmen kívül hagyás esetén küldje el egy másik médiának;
    • csak sajtóközleményeket küld ki a tömegtájékoztatásban. 

    * Ne csalódjon az első elutasítás után. Ez lehet a kezdete egy csodálatos barátság, produktív együttműködés!

    Friss cikkek

    Kommunikációs csatornák a vendéggel az étteremben. Ami fontos, hogy ne felejtsük el

    A kommunikáció nem csak a szavaid és gondolataid szóbeli kifejezése. A kommunikáció marketing is lehet: amikor a promóciós anyagok, a menüben kiválasztott kifejezések...

    Mit tettünk egy olyan helyzetben, amikor egy versenytársat a mi költségünkre népszerűsítettek

    A versenytársak különbözőek. Ügyfelünk-a turistaosztály házának fejlesztője - nagyon leleményes volt. Kitalálta, hogyan reklámozhatja tárgyait hirdetési kampányainkon keresztül.  Elmondjuk a történetet arról,...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában