Ebben a cikkben elemezzük a Direct eszközt, amellyel „utolérheti” webhelye látogatóit a YAN webhelyeken, személyre szabott ajánlatot mutathat meg nekik, és ezáltal visszaküldheti őket az Ön webhelyére.
Mi a retargeting és hogyan működik
Az újbóli célzás elindításával hirdetéseit és kreatívjait olyan közönségre célozza, amelyről már tud valamit. Ezek a felhasználók felkeresték a webhelyet, megnézték a termékeket és célzott műveleteket hajtottak végre.
Az újbóli célzás fontos feladata, hogy megtalálja azokat a felhasználókat, akik nem teljesítették a webhelyén a makrót (például nem adtak le megrendelést), mutassák meg nekik hirdetéseiket, hogy visszatérjenek a webhelyre, és cselekvésre ösztönözzék őket.
A retargeting előnyei
- Kölcsönhatás hűséges közönséggel – olyanokkal, akik már tudnak a cégedről és jártak az Ön webhelyén, vagy a hozzájuk hasonló felhasználókkal (hasonlóan).
- A hirdetések a Yandex Advertising Network-ben jelennek meg – ezek partnerhelyek és Yandex-platformok.
- A formátumok különbözőek lehetnek: szöveges-grafikus, grafikus és videohirdetések.
- Beállítható a keresés újbóli célzása: a webhely látogatói akkor látják a hirdetéseit, amikor beírják a megfelelő lekérdezést a keresésbe.
- Az újbóli célzás segítségével emlékeztetheti önmagát a felhasználókra, akik nem vásároltak semmit tőled, elmondhatja az ügyfeleknek az akcióit, vagy további termékeket kínálhat nekik.
Hogyan lehet közönséget építeni
Az első lépés egy Yandex.Metrica számláló létrehozása egy adott webhelyhez, és a kód telepítése a webhely minden oldalára. A Metricában gyűjtenek információkat a felhasználói viselkedésről a webhelyén. További információ a Metrics beállításáról a webes szemináriumon.
Az újbóli célzást az alábbiak segítségével lehet konfigurálni:
- a Metrica céljai,
- a Metrics szegmensei,
- Közönségszegmensek.
Ezen felül kiválaszthatja az újbóli célzás megjelenítési elvét az intelligens szalaghirdetések beállításakor. Ezek dinamikus tartalmú vizuális hirdetések. További információ erről a formátumról a cikkben.
Metrica gólok révén
A cél egy olyan művelet, amelyet a felhasználónak el kell végeznie. Ez lehet bizonyos oldalak felkeresése, a “Kosárba helyezés” gombra kattintás stb. Fontos megjegyezni, hogy a cél közönségét csak azután hozzuk létre, miután létrehozta azt.
A cél létrehozása a számláló beállításaiban kezdődik.
Új cél hozzáadása. A célok lehetnek konverziók és újracélzások.
Adjon meg egy egyszerű és érthető nevet a célnak, és válassza ki a típusát, feltétlenül jelölje be az “újratargetés” jelölőnégyzetet.
Meghatározott oldalakat megcélozhat a teljes URL megadásával, annak egy részével, vagy egy reguláris kifejezés használatával. Vagy állítson be egy másik típusú célt, például egy JavaScript-eseményt. Erről részletesebben a webináriumon beszéltünk.
Itt ki kell választania az URL megfeleltetésének feltételét.
- Az “URL: egyezés” feltétel azt jelenti, hogy a felhasználó egy adott oldalt fog felkeresni.
- Az “url: tartalmazza” beállítással az újbóli célzás az összes olyan oldal látogatói számára működik, amelyek URL-je meghatározott értéket tartalmaz.
- Az “url: kezdődik …” feltétellel újból megcélozhatja a látogatókat az alkönyvtárakba. Például a „site.ru/shoes” feltétel mellett a cél a site.ru/shoes/ballerinas/, site.ru/shoes/sneakers/ és site.ru/shoes/sandals/ oldalakon valósul meg.
- A reguláris kifejezések lehetővé teszik tetszőleges feltételek megadását.
Legfeljebb 10 feltételt határozhat meg, például két oldal meglátogatása, ebben az esetben az újracélzó hirdetés akkor jelenik meg a felhasználó számára, ha legalább az egyik ilyen oldalt meglátogatta.
Javaslat : Csak az Ön számára fontos mikro- és makrócélokat hozzon létre. Minden más a Metrikus szegmensek segítségével követhető nyomon.
Metrikus szegmensek beállításával
Egy másik lehetőség az újracélzás beállítása Metrica szegmensek szerint. A szegmensek a látogatások vagy nézetek részei, megkülönböztetve valamilyen kritériummal (nem, életkor, forrás stb.). Leírják a felhasználó jellemzőit, segítenek azonosítani a problémákat és a hatékony forgatókönyveket, valamint összegyűjtik az újratargeting és hasonló megjelenésű közönségeket. A szegmensekkel való munkavégzésről többet fogunk mondani a webes szemináriumon.
Tehát egy szegmens kiválasztásához bármelyik jelentéshez el kell mennie, például “és, összefoglaló”, ki kell választania a kívánt jellemzőket és el kell mentenie a módosításokat. A képernyőkép a feltételek lehetséges csoportjait mutatja:
Így egy hirdető kiválaszthatja azokat a felhasználókat, akik bizonyos társadalmi-demográfiai paraméterekkel rendelkező mobil eszközökről érkeztek.
Fontos : a szegmens figyelembe veszi az elmúlt 90 nap adatait.
Szegmenseken keresztül a Yandex-ben. Közönség
Egy másik célzási lehetőség a Yandex.Audience.
A Tantermekben létrehozhat:
- szegmensek a CRM adatai alapján (ügyfélszám telefonszámokkal, e-mail címmel stb.);
- hasonló megjelenésű közönség a CRM és a Metrica szegmens adatai alapján;
- más közönség szegmensei alapján, akik megosztották őket.
Létrehozhat egy szegmenst a Yandex.Audience felületen. Ha feltölti a névjegyek listáját, akkor legalább 1000-nek kell lenniük. Hogyan készítsünk elő egy fájlt a CRM adataival, azt egy rövid videóban elmondjuk.
Ha közönséget gyűjt a Metrica adatai alapján, kiválaszthatja a szükséges közönség opciót a számláló számának megadásával.
Ezután a létrehozott szegmens alapján hozzon létre egy hasonló megjelenésű közönséget.
Fontos : az újbóli célzás csak akkor indítható el, ha az összegyűjtött szegmensben az egyedi felhasználók száma meghaladja az 1000-et.
Hogyan állítsuk be az újbóli célzást a Yandex.Direct alkalmazásban
Újracélzási feltételeket hozhat létre a Yandex.Direct fiókjában. A hirdető különféle célokat és szegmenseket kombinálhat egymással, és a felhasználói műveletek sorozatát összeállíthatja a webhelyen.
Ehhez lépjen a “Könyvtárba”, és válassza ott az “Újra célzás és közönség” lehetőséget.
Ügyeljen arra, hogy ellenőrizze, hogy van-e hozzáférése a Metrica céljaihoz; nélküle az újbóli célzás feltételeinek beállítása nem fog sikerülni.
Az első lépés egy új feltétel létrehozása.
A megnyíló fülön állítsa be a szükséges jellemzőket: egyértelmű név, a szükséges célok és szegmensek, az újracsomagolási időszak. Új célzási periódust csak egy célhoz adhat hozzá, így ha korlátozni szeretné egy szegmens időszakát, vegyen fel egy célt a szabályba.
Az egyik csoportban több célt és szegmenst is használhat, és választhatja azt is, hogy ebben az esetben a feltétel az egyik, az összes vagy egyik megvalósítása lesz.
Hozzon létre hirdetéseket
A következő lépés egy szöveges-grafikus kampány létrehozása és annak értelmes elnevezése.
Ezután adjon hozzá egy Metrica számlálót, és engedélyezze a hivatkozás jelölését.
Ha manuálisan kezeli az ajánlatokat, adja meg azokat a fő célokat, amelyekre optimalizálja kampányait.
Válasszon stratégiát, és adja meg a napi költségkeret lehetőségeit.
Jelölje be azokat a webhelyeket, ahol nem szeretne hirdetéseket megjeleníteni; letilthatja az összes YAN-webhelyet, a Yandex kezdőlap kivételével.
Most hozzon létre egy hirdetéscsoportot. A névben megadhatja magát a közönségszegmenst, hogy később kényelmesebb legyen ezt a csoportot kezelni. Tiltsa le az automatikus célzást, és válassza ki a célközönség régióját.
Ezután a “Célzás és közönség egyeztetése” lapon válassza ki a már összegyűjtött közönséget.
Az újbóli célzás be van állítva, alább beállíthatja az ajánlatkorrekciót.
Javaslatok a célzás beállításához
- Hozzon létre külön célzási kampányokat. És egy hirdetéscsoporthoz – egy újbóli célzási feltétel (kulcsszavak és egyéb célzások nélkül).
- Annak megértéséhez, hogy mennyi időbe telik a felhasználó „felzárkózása”, tanulmányozza az Idő az első látogatástól jelentést Metricában. Körülbelül megmondja, mennyi időbe telik a felhasználóknak vásárlási döntés meghozatala. Nézze meg azt az intervallumot, amelyen belül a közönség körülbelül 80% -a konverziót hajt végre, és korlátozza az újbóli célzást erre az időszakra.
- Mutasson közönségének releváns hirdetéseket. Ha olyan felhasználókat választott ki, akik olvassák a blogját, kínáljon nekik egy érdekes esettanulmányt. Ha olyan közönséget céloz meg, aki feltett egy elemet a kosarába, de nem fizetett a megrendelésért, emlékeztesse őket a hirdetésére. Ne feledje, hogy minél több megjelenítési kifejezést ad hozzá, annál kisebb lesz a kampány közönsége.
- Értékelje a webhely teljesítményét. Azok a webhelyek, amelyekről sok konverzió történt konverzió nélkül, kiegészítik a kivételeket.