More

    Ügynökségi ügyfelek fejlesztése képzésük révén

    Általában az ügyfél egy adott fájdalommal és igénygel fordul egy ügynökséghez: például növelnie kell az értékesítést a fizetett forgalmi csatornák segítségével, bizonyos számú leadet kell beszereznie egy adott költségvetésből, stb. És az elejétől kezdve az ügyfélnek tévhitek a promóciós stratégiáról a tárgyában … Ezért a fejlesztés és a képzés folyamata szinte az áttekintés elemzésétől és a meghatározott KPI-k megfelelőségének értékelésétől kezdődik. A munka során az ügynökség szakemberei elmélyülnek az ügyfél projekt sajátosságaiban, tanulmányozzák a webanalitika adatait, a hatékonyságot a tölcsér minden szakaszában. Az összegyűjtött információk segítenek meghatározni, hogy mely minőségi változások vezetnek a teljesítmény javításához, és mely további eszközök és forgalmi csatornák lesznek hasznosak. Ezen adatok alapján felépíthet egy ügyfélfejlesztő programot.

    Az ügyfelek fejlesztésének és képzésének több célja van: növelni a reklámköltségvetéseket, hosszabb élettartamot és csökkenteni a megterhelést. De az ügynökség csak akkor nyer, ha az ügyfél nyer.

    Ki felel az ügyfelek fejlesztéséért

    A válasz erre a kérdésre attól függ, hogy a struktúra hogyan épül fel az ügynökségen belül, és ki a felelős az ügyfelekkel való munkáért és gondozásáért.

    Nagy ügynökségeknél általában a számlaigazgató felel az ügyfelek fejlesztéséért, mivel éppen a könyvelés foglalkozik a jelenlegi ügyfelekkel folytatott minden kommunikációval. Azokban az ügynökségekben, amelyek nem rendelkeznek külön elszámoltathatósággal, ezt a funkciót gyakran a vállalat vezetője vagy az értékesítési osztály vezetője veszi át.

    Számos ügynökségben szakemberek és csoportvezetők folytatnak kommunikációt az ügyfelekkel. Ebben az esetben a csapat vezetője lehet felelős egy adott ügyfél fejlesztéséért, de én mégis egy teljes értékű ügyfél-fejlesztési stratégia felépítését javasolnám, és ne pontosan cselekedjünk.

    Mely klienseknek van szükségük először képzésre

    Először is ki kell képeznie azokat, akik sok kérdést feltesznek, nem optimális beállításokat igényelnek, vagy egyáltalán nem értik az online hirdetések működését. Az ilyen ügyfelek gyakran ostoba kérdésekkel és nem túl megfelelő követelményekkel vonják el a vezetőket a munkájuktól, kampányellenőrzéssel és nem triviális, de nem mindig helyes ajánlásokkal nem nehéz elcsábítani őket egy másik ügynökséghez.

    A fiatal ügynökségek gyakori hibája, hogy követik az ilyen ügyfelek példáját és teljesítik minden követelményüket, bár jobb, ha azonnal elmagyarázzuk nekik, hogy mit és hogyan kell valójában tenniük az optimális eredmények elérése érdekében.

    Hogy mely ügyfelekre kell összpontosítani, az az ügynökség vezetőjén vagy a számlaigazgatón múlik. Általánosságban elmondható, hogy fokozatosan szegmentálhatja az ügyfeleket az internetes marketing fejlettségi szintje, a tudás, a potenciál és a költségvetés szerint. Meg kell tanítani mindenkit, de nem egyformán: egy nagy ügyfelet meg lehet mutatni a média- vagy videohirdetési lehetőségekkel a Yandex.Direct-ben, és egy kis költségvetéssel rendelkező ügyfelet meg lehet mondani a célzott reklámozás lehetőségeiről, ha jelenleg csak kontextussal dolgozik.

    Egy tapasztalt ügyfél megfelelő célokat tűzhet ki, önállóan olvashatja el az elemzési adatokat, gyorsan összehangolhatja a szükséges kísérleteket stb. Ezért hosszú távon az ügyfélképzés a számlavezetők terheinek csökkenéséhez vezet.

    Hol kezdjem

    Érdemes kezdeni az ügyfelek szintjének elemzésével és szegmentálásával. A szegmensek eltérőek lehetnek attól függően, hogy az ügynökség milyen feladatokat akar megoldani. Például kiválaszthatja bizonyos költségvetéssel rendelkező ügyfelek egy részét, akik már sikeresen dolgoznak a kontextuális hirdetésekkel, de nem indítanak célpontot a Facebook Ads és a VKontakte webhelyeken. Ha a célzott reklámozás jó eredményeket hozhat a témájukban, akkor érdemes elmondani az ügyfeleknek mindazon lehetőségeket, amelyeket még mindig nem élnek.

    OLVASS TOVÁBB:  Tévhit: Hogyan működik valójában a PPC-hirdetés

    Egyébként ebben az eLama szolgáltatás hasznos lehet.

    Az eLama révén az ügynökségek egy számlán belül számos különféle hirdetési rendszerhez és szolgáltatáshoz köthetik az ügyfeleket, kényelmes módon fizethetnek értük, és egyetlen könyvelési záró dokumentumot kapnak, beleértve a Facebook-hirdetéseket és a TikTok-hirdetéseket.

    OLVASS TOVÁBB:  Nyílt találkozó Andrey Anischenkóval, az EBAC Online társalapítójával, az ex-Skillbox társasággal

    Az ELama rendelkezik egy speciális Monitoring eszközzel, amely lehetővé teszi, hogy gyorsan összehasonlítsa a különböző hirdetési csatornák hatékonyságát, és kényelmes jelentést készítsen vizualizációkkal és magyarázatokkal az ügyfél számára. Csak a monitorozás segítségével könnyedén meg tudja magyarázni az ügyfél számára a költségvetés új csatornákon történő átcsoportosításának és növelésének célszerűségét.

    Miután meghatározta az ügyfél szintjét és a képzési célokat, folytathatja egy program vagy képzési terv kialakítását. Fontos megérteni, hogy az emberek többsége nem szeret tanulni az iskolából, amikor mindenki erre kényszerült. Ezért a tanításhoz először fel kell váltani az érdeklődést. A véghasznosítás megjelenítése ebben az esetben működik a legjobban.

    Tanulási formátumok

    A képzés különböző módon történhet. Valószínűleg a legrosszabb megoldás az, ha elküldi az ügyfélnek a cikkre mutató linket, és megkéri, hogy olvassa el az anyagot. Ez olyan, mintha száraz jelentést küldene neki a hirdetési statisztikákról kísérő jegyzet vagy telefonhívás nélkül.

    Az ideális megoldás egy egyedi program egy adott ügyfél számára, amikor kialakul az ütemterv az ügyfél fejlesztésére a következő évre, és a hívásokon vagy találkozókon egy szakember bemutatja neki bizonyos lehetőségeket és előre jelzett eredményeket. De ez a megközelítés meglehetősen erőforrás-igényes lehet.

    Ezért javasolnék valamit a kettő között: például online találkozókat és webes szemináriumokat, amelyekre egyszerre több ügyfelet is meghívhat. Ez a formátum tökéletesen elősegíti az ügyfelek igényét az új hirdetési csatornák használatára. Használhatja az ingyenes Zoom és a Google Hangouts funkciókat online találkozók és webes szemináriumok megrendezésére.

    Ha a lojalitás növelése a cél, akkor az irodában, informális, barátságos légkörben folytatott offline találkozók jelenthetik a legjobb megoldást. Most sokan próbálják minimalizálni a kapcsolatokat, de hangulatos esti összejöveteleket szervezhet az összes elővigyázatossági szabály betartásával. Ez a formátum lehetővé teszi nemcsak az értekezlet témájú képzések lebonyolítását, hanem az ügyfél jobb megismerését, megnyerését is.

    Az ügyfélképzés átméretezhető egy állandó privát rendezvények rendszerére, ahol az ügyfelek megkapják a szükséges információkat a fizetős forgalommal való munkavégzésről.

    Ha az ügynökség feladata új ügyfelek vonzása képzéssel, akkor igénybe veheti az ingyenes online közvetítési lehetőségeket a közösségi hálózatokon és a YouTube-on.

    Az oktatási marketing, a rendezvényeken és a webes szemináriumokon meghívott előadóként való beszéd talán a legjobb módszer a nagy és magas színvonalú projektek vonzására. Ezért a képzés megtervezésekor ne felejtsük el, hogy nemcsak a jelenlegi, hanem a potenciális ügyfeleket is megtaníthatja, szakértelem révén eladhatja nekik szolgáltatásait. Az ELama partnerei előadóként léphetnek fel a webes szemináriumokon: elég, ha van egy érdekes, aktuális téma és vágy.

    OLVASS TOVÁBB:  Новости контекстной рекламы за январь–февраль 2021 года

    Az ügyfél tanulási buktatói

    Az ügyfélképzésben nincs sok buktató, de bizonyára vannak. Az első és talán a legfőbb veszély abban rejlik, hogy egy ponton az ügyfél eldönti, hogy már elég tud ahhoz, hogy önállóan hirdesse projektjét. Ez sok induló ügynökség félelme.

    Néha a kis megrendelők akkor hagyják el igazán, ha úgy gondolják, hogy minden már jól működik, és a vállalkozóra már nincs szükség. Az az ügyfél, aki megérti a hirdetési rendszerek eszközének működését, eldöntheti, hogy egyedül tudja kezelni az egészet. Az ügynökségnek többek között azt kell megtanítania az ügyfélnek, hogy a KPI-k elérése mögött állandó munka áll a kampányok elemzésén és optimalizálásán, a kreatívok és a hipotézisek tesztelésén.

    Ne felejtsük el azt sem, hogy erőforrásokat költenek a képzésre, és ezeknek az emberóráknak meg kell térniük. Talán az ügynökség úgy dönt, hogy végrehajt egy tréningtervet ügyfelei számára, és ennek eredményeként az ügyfél nem fog növekedni. A képzés projektként valósítható meg: tesztelje azt az ügyfelek mintáján, kövesse nyomon elégedettségüket és az életük változását, majd döntsön a program teljes ügynökség felé történő bevezetése mellett.

    OLVASS TOVÁBB:  Tévhit: Hogyan működik valójában a PPC-hirdetés

    A fő tanács azoknak, akik úgy döntöttek, hogy elkezdik tanítani az ügyfeleket

    Minden ügynökség valamilyen formában folytatja az ügyfelek fejlesztését: részletes jelentéseket készít és elemez az ügyfelekkel együtt, vagy periodikusan felajánlja különféle kísérletek elindítását, korábban kifejtve, hogy ez milyen eredményekhez vezethet. Próbálja meg az ügyfélképzést rendszerré alakítani. Fejlessze az ügyfeleket, meséljen nekik a hirdetési rendszerek új termékeiről és trendjeiről, az új eszközökről és lehetőségekről, kínáljon teszteket, de ne próbáljon eladni olyasmit, amely hatástalan, vagy nem igazán szükséges az ügyfél számára. A sikeres hosszú távú fejlődés kulcsa a bizalomban és a wIn-win stratégiában rejlik, amikor mindkét résztvevő nyer.

    Meg fog lepődni azon, hogy egyes ügyfelek milyen könnyen fognak beleegyezni új eszközök csatlakoztatásába, ha az eladás előtt elmagyarázzák nekik, mi ez, hogyan működik és milyen eredményeket lehet elérni.

    És hogy hatékonyan kezelje az ügyfelek növekvő költségvetését a különféle hirdetési rendszerek számára, jöjjön el az eLamához. Amikor az ügyfelek gyorsan növekedni kezdenek, az ügynökség “növekvő fájdalmak” kockázatával jár, amikor túl sok erőforrást fordítanak papírmunkára és jelentésekre. Az eLama megoldja ezt a problémát: minden rendszerhez kap egy záró dokumentumkészletet. Jogi személyek és egyéni vállalkozók is használhatnak hitelkeretet.

    Új partnerek számára promóciót indítunk: mindenki, aki 2021. február 1. és március 31. között csatlakozik az affiliate programhoz, és hirdetést indít ügyfeleinek az eLama révén, februárban és márciusban maximális jutalmat kap.

    Előléptetési feltételek →

    Ha még többet szeretne keresni, csatlakozzon az eLama társult programhoz, és kapjon jutalmat az ügyfelek forgalmának 11,5% -áig a Yandex.Direct, Google Ads, Facebook Ads, VKontakte, myTarget és más hirdetési rendszerekben.

    Friss cikkek

    Девушки из сферы digital о карьере и работе

    Партнерский материал Накануне 8 марта мы поговорили с участницами партнерской программы eLama и коллегами о личном: с чего начиналась их карьера, с какими сложностями они сталкивались,...

    Важное за неделю: Instagram запустил «Живые комнаты» на 4 спикера

    В эфире регулярный дайджест Лайкни с самыми Свежими и Умными материалами. В этом выпуске протестируем новую функцию Instagram – Live Rooms («Живые комнаты») и...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában