More

    Többcsatornás elemzés: a forgalmi csatornák hatékonyságának nyomon követése

    Hogyan lehet elemezni a potenciális vevő útját, ha többször kapcsolatba kell lépnie a társasággal a vásárlási döntés meghozatalához.

    Könnyű nyomon követni a reklám hatékonyságát, ha a felhasználók azonnal kérelmet hagynak a webhely első látogatásakor. De mi van, ha egy látogatás nem elegendő a felhasználó számára, hogyan lehet nyomon követni a forgalmi csatornák hatékonyságát?

    Az end-to-end analytics segít a forgalmi források elemzésében-a hirdetésre való kattintástól a vásárlásig. A szolgáltatás adatokat gyűjt a hirdetési platformokról, a CRM-ről a webhelyről, az információkat egy ablakban egyesíti. Minden olyan vállalkozásnak, amely egynél több forgalmi forrással rendelkezik, végpontok közötti elemzéseket kell használnia. Ez segít megérteni, hogy melyik reklám vezet alkalmazásokhoz, és melyik költségvetést ürítik ki a semmiért. A nem hatékony reklámot optimalizálni vagy letiltani kell.

    Ha azonban csak az egyes forgalmi forrásokból származó megrendeléseket és értékesítéseket követi nyomon, letilthatja azokat a csatornákat, amelyek nem vezetnek közvetlenül a vezetőkhöz és a vásárlókhoz, hanem segítenek az ügyfeleknek megismerni termékeiket és szolgáltatásaikat. A végpontok közötti elemzés adatait többcsatornás elemzés egészíti ki.

    A Roistat munkatársai elmondták nekünk, hogy mi a többcsatornás elemzés, hogyan lehet kiszámítani az egyes érintések értékét az ügyféllel, valamint hogyan lehet elemezni a felhasználóval való teljes interakciós láncot.

    Mi a többcsatornás elemzés?

    A vásárlás előtt az ügyfél általában többször kapcsolatba lép az üzlettel: meglátogatja a webhelyet a reklámból, a közösségi hálózatokból blogcikkeket olvas, e-mail hírlevelet kap. Ez különösen igaz egy olyan vállalkozásra, amely magas ellenőrzésű árukat vagy szolgáltatásokat kínál. Ennek eredményeként a felhasználó többször láthatja hirdetését,majd a shareware SEO kimenetről való váltás után vásárlási kérelmet hagyhat. Az ilyen érintési láncot a felhasználóval többcsatornás vagy többcsatornás sorozatnak nevezik.

    Az Online Market Intelligence Agency (OMI) felmérésének eredményei szerint a 18-24 éves résztvevők több mint 70% – a több keresési csatornát használ. 58% – UK legalább két csatornát jelölt meg egy termék vagy szolgáltatás keresésére az Interneten, ötből egy pedig több mint háromról szólt.

    Мультиканальная аналитика: как отслеживать эффективность каналов трафика

    Minden forgalmi forrás részt vesz a vezetékek vonzásában. Lehet, hogy a forgalmi csatorna nem vezeti közvetlenül az alkalmazást, de figyelembe kell venni, hogy a jövőbeli ügyfelet bemutassák a terméknek. Ellenkező esetben tévesen azt a következtetést vonhatja le, hogy a legjobb, ha új ügyfeleket vonz a SEO-hoz-kapcsolja ki azokat a kampányokat, amelyek forgalmat hoznak a webhelyre. Az összes forgalmi csatorna, reklámkampány, hirdetés és kulcs hatékonyságának megértéséhez használja a többcsatornás elemzéseket.

    OLVASS TOVÁBB:  A Yandex egy teljes blokkot fog készíteni a Market termékeivel a keresési eredmények között

    A többcsatornás elemzés segít a vállalkozásoknak megérteni, hogy mely forgalmi csatornák dolgoznak az alkalmazások és az értékesítés vonzására, és melyiket kell optimalizálni vagy letiltani, hogy hiába ne ürítsék ki a költségvetést.

    Példa: a felhasználó, aki érdekli a téma a javítás, látta, hogy egy reklám egy új modell a mosógép Yandex, majd elment az oldalra, hogy olvassa el róla. A következő két hétben többször is eljutott a cég webhelyére: a VKontakte bannereire kattintott a mosógépek más változataival, a nevet a keresésben szerezte, majd követte a kimeneten található linket, hirdetéseket látott harmadik fél webhelyein, és elment olvasni a termékről, hogy további információkat tudjon meg róla.

    Végül, két héttel később úgy döntöttem, hogy vásárolok, majd kontextuális hirdetésekkel mentem a webhelyre, amit a Yandex keresésben láttam. Ez az alkalmazás többcsatornás. Az utolsó érintés az alkalmazáshoz és a vásárláshoz vezetett. A többi forgalmi csatorna esetében az átalakítást társították — a források részt vettek a cél akció vonzásában, de nem vezették közvetlenül.

    OLVASS TOVÁBB:  Minden a Core Web Vitals-ról: teljes útmutató a weboldal felgyorsításához 2021-ben

    A forgalmi csatorna értékének meghatározása

    Tehát nyomon kell követnie az összes érintést a felhasználóval. De hogyan lehet meghatározni az egyes csatornák értékét?

    Az ügyfelekkel való interakció különböző modelljei vannak. Például egy olyan vállalat számára, amely a lehető legtöbb felhasználót akarja elérni, fontos, hogy melyik forgalmi csatorna vezette először a webhely látogatását. Egy olyan vállalat számára, amely lerövidíti az ügyfél vásárlási útját, fontos, hogy nyomon kövesse a csatornákat, miután átváltott, ahonnan a felhasználó kérést hagy.

    A hozzárendelési modellek segítenek jelentést készíteni egy adott vállalkozás értékesítési csatornájának sajátosságairól.

    Mik azok a hozzárendelési modellek: mik azok, és hogyan kell értékelni a forgalmi csatornákat ezek alapján

    A Hozzárendelési modell az a szabály, amellyel az értéket elosztják az ügyfél vonzásában részt vevő forgalmi csatornák között.

    Példa: négy forgalmi csatorna vett részt egy alkalmazás vonzásában. Ha fontos, hogy egy vállalat tudja, hogy a felhasználók hogyan jutnak el először a webhelyre, ha a cél az, hogy felismerhetőbbé tegyék az üzletet, akkor az első érintés értékesebb lesz, mint mások. Ha minden felhasználói interakció egyformán fontos,akkor a vonzás értéke egyenlően osztható.

    Melyek a hozzárendelési modellek?

    Különböző modellek, valamint az egyes csatornák értéke az interakciós láncban az alábbiak szerint oszlik meg:

    1. Az első interakció (“első kattintás”)Az ügyféllel való interakció láncának első érintése mind a 100% – os értéket hozzárendeli, a többit figyelmen kívül hagyja. Például először a felhasználó a VKontakte célzott hirdetéséből jutott el a webhelyre, majd többször is elment a webhelyre egy másik hirdetésből. Amikor a felhasználó elhagyja a kérelmet, a teljes értéket a VKontakte hirdetési csatorna kapja meg, a felhasználóval való Egyéb interakciókat nem veszik figyelembe.Ez a Hozzárendelési modell segít azonosítani az üzleti tudatosságot növelő hirdetési csatornákat.

    2. Utolsó interakció (“utolsó kattintás”)Mint az első érintéses hozzárendelési modell esetében, csak egy forgalmi forrás kapja meg a konverziós érték 100% – át, ebben az esetben az utolsót. Az ügyfél-elkötelezettség értékének mind a 100% – a az utolsó érintéshez van hozzárendelve.A felhasználó többször is meglátogathatja a cég weboldalát, rákattinthat több hirdetésre, végül pedig szerves kérdéssel léphet a webhelyre, kérést hagyhat. A SEO csatorna megkapja a vonzás összes értékét. Ez a Hozzárendelési modell segít meghatározni, hogy melyik forgalmi csatorna végül átalakítja a felhasználót vevővé.

    3. Utolsó Fizetett interakció (“Utolsó nem közvetlen kattintás”)Ez nem veszi figyelembe shareware csatornák vonzás végén a lánc kapcsolatok az ügyféllel, mint például a SEO vagy közvetlen látogatások. Az utolsó fizetett kattintás az érték 100% — át kapja-például célzott reklám a Facebook-on vagy kontextuális hirdetés A Google-on. Valószínűleg, ha egy felhasználó közvetlen kapcsolatot létesít egy termékkel, akkor már ismeri a márkát, és vásárolt.

    4. Lineáris hozzárendelés (“lineáris modell”) Az érintéslánc összes forgalmi csatornája azonos értékű. Például, ha egy felhasználó 4 forgalmi csatornából ment a webhelyre, akkor minden csatorna az érték 25% – át kapja meg, ha egy potenciális ügyfél 20-szor kölcsönhatásba lép az üzleti vállalkozással, akkor minden csatorna az érték 5% – át kapja.

    5. Hozzárendelés az interakciók kora alapján (“Időromlás”) Minél közelebb van az érintés az átalakításhoz, annál nagyobb az értéke. A vásárláshoz vezető utolsó érintésnek nagyobb értéke van, az első érintésnek alacsonyabb értéke van. Például a felhasználó először jött a webhelyre a Yandexből advertising.Yandex. közvetlen, majd még kétszer meglátogattam a webhelyet a közösségi hálózatokról, amíg meg nem vásároltam a terméket a Google Ads-ről való váltás után. Yandex reklám channel.Yandex. a Direct az érték 10%-át kapja, a Google Ads pedig 40%.

    6. Pozíció alapú hozzárendelés (“U-alak”)

      OLVASS TOVÁBB:  Fiókok tömeges blokkolása a Google Cégem szolgáltatásban

    Friss cikkek

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a "bank weboldalát", a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank...

    5 ok arra, hogy inspirálja a gyermeket a programozással

    A programozás olyan hobbivá válhat, amely a jövőben hasznos lesz, és a felnőtt élet készségeinek fejlesztése20213. szeptember 22. perc38A cikk szerzője Lisa TurlychkinaA cikk...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában