Grafikus tábla + Szépségérzet + GeekBrains tanfolyam = Helyed a Game Studio-ban 2024. február 4., 1214 perc123https: //d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2532/og_image/2d9dee0c4b26fe8411980b3dad3292d1.png
A vizuális tartalmak iránti igény 2021-ben tovább növekszik. A játékok, filmek, hirdetések, animációk és digitális események egyre több grafikai tervezést igényelnek. Az emberek már régóta előnyben részesítik a fényes illusztrációkat és videókat az unalmas utasítások olvasása helyett. És a márkák hajlandóak fizetni azért, hogy a legjobb művészetet kapják. Ugyanakkor nem mindenki engedheti meg magának a 3D-t.
A trenddiktátor természetesen a játéktervező ipar. Neki köszönhetően folyamatosan nő az igény a illusztrátorok iránt – beleértve a 2D-s művészeket is. Hogyan lehet megtanulni 2D-s művésznek lenni a játékiparban és növekedni a készségekben? Találjuk ki.
Miért felelős a 2D művész?
A 2D művész karaktereket, illusztrációkat, animációkat, promóciós anyagokat és egyéb képeket készít számítógépes grafika segítségével. Ez a fajta művészet számos mobil- és böngészős játék alapjává válik, de még nagy címekben sem létezik sehol nélküle: koncepcionális művészet, tárgyak, helyszínek, betöltőképernyők, promóciós szalaghirdetések, néha akár webdesign is 2D-s illusztrátor.
Íme néhány példa a koncepció művészetére és illusztrációk olyan srácoktól, akik már profik lettek a szakterületükön:
Victoria Yaskunova, 2D művész, Plárium
Maria Yartseva, a G5 Entertainment művészeti vezetője
Összefoglalva, hogy mit csinál egy 2D-s illusztrátor:
- koncepciókat készít a játéktervező vagy a művészeti vezető referenciáinak megfelelően. A választott fogalmak meghatározzák a jövőbeni játékstílust;
- rajzol tárgyakat, karaktereket, helyeket és környezeteket;
- promóciós anyagokat, kulcsfontosságú művészeti cikkeket, transzparenseket és egyéb marketing cikkeket készít;
- adott stílusban illusztrációkat és képregényeket készít;
- részt vesz a játék márkaépítéséhez szükséges összetett webhelyek és webes erőforrások tervezésében, beleértve az UX tervezését is.
Ezért kell egy 2D-s művésznek jól rajzolni, képesnek kell lennie a perspektíva helyes felépítésére, a fény és az árnyék ábrázolására, valamint a karakterek és tárgyak fizikájának megrajzolására. És természetesen szüksége van egyfajta szépségérzetre. És hova nélküle?
Hol szerezheti meg a szükséges készségeket és hol kezdje?
A GeekBrains már átfogó képzési programot állított össze a 2D művészek számára. Tíz hónapra tervezték, és egyszerre hat gyakorlati projektet tartalmaz. Azonnal felvehetők a portfólióba, hogy a tanfolyam elvégzése után (vagy akár korábban) új szakterületen találjanak munkát.
A tanfolyamot úgy állítják össze, hogy hasznos és hozzáférhető legyen:
- a játékfejlesztés más szféráinak szakemberei – animátorok, szinttervezők, forgatókönyvírók, modellezők és mindenki számára, aki látta a 2D művész munkáját a gyakorlatban;
- olyan művészek számára, akik nem merülnek el a játékfejlesztésben – mert most a játékipar rendelkezik a legszélesebb lehetőségekkel kreatív lehetőségeik kiaknázására;
- kezdő indie fejlesztőknek – egy szakember gyakran egyedül indie játékot készít, és a művész képességei nélkül van a legnehezebb dolga.
Most a lényegre. Mi szerepel a programban?
A tanfolyam négy blokkra oszlik – kulcsfontosságú ismereteket gyűjtenek egy 2D művész számára. A képzés során legalább hat projektből álló portfóliót alakít ki – ez már elegendő ahhoz, hogy a játékstúdiók szakemberként tekintenek rád.
Az első blokk a stilizálás alapjait és gyakorlati gyakorlatokat tartalmazza, külön hangsúlyt fektetve a karakterekre és a környezetre: megtanulják, hogyan vegyék figyelembe az anatómiát, a hipertrófiát, az alakváltozást stb. Ismerkedjünk meg a Unity, a Constructor 3, a GameMaker Studio 2, az Unreal Engine, az RPG Maker programmal.
Menjünk bele mélyebben a képek kezelésébe: megtanuljuk a fény, a tónus és az alak keverésének alapjait, különböző anyagok és felületek felhasználásával. Mindezt fokozatosan tanulmányozzuk, a projektalkotás három szakaszán keresztül: vázlat, kidolgozás és renderelés.
A gyakorlati órákon megtanulhatja, hogyan tervezzen meg egy teljes művészeti készletet a mobil játékok népszerű műfajai számára: platformerek, izometrikus kattintók, kártyajátékok, Match-3 és Point-and-click. A tanfolyam célja, hogy megtanítsa, hogyan készítsen minőségi művészetet a kereskedelmi játékokhoz, ahol minden, beleértve a stílust és az UX dizájnt is, profitot hoz.
Példa grafika mobil platformerre: szint a Jungle Adventures 3-ból
Gyönyörű izometrikus inspirációs kattintás: Clicker Heroes
Fényes – a Match-3 összes kánonja szerint – Trópusi erdő
A point-and-click játék pszichedelikus példája – Fran Bow
Így néz ki egy gyűjthető kártyajáték a League of Legends univerzumban – a Legeter of Runeterra
A képzés utolsó részében a saját projektjén fog dolgozni. Megvan az összes részlet, koncepció és szöveg, hogy illusztrációk alapján játszható verziót készítsen. Kidolgozza a koncepciót, a játékstílust, a karaktereket és a környezetet, az interakciós elemeket, az interfészt.
Portfólió
A tanfolyam végén lesz egy sor projekted, amely a következőket nyújtja neked:
- tapasztalat a jövőbeni munkához;
- erős érv a játékstúdiók mellett;
- a lehetőség, hogy tovább fejlődj kedvenc irányodban.
Mit kell tudni a jövőbeni portfólió megkezdésénél?
Te döntöd el, mit rajzolsz. A hallgatók választják a projekt stílusát: vannak, akik közelebb állnak a hétköznapokhoz, mások a realizmushoz. Vannak srácok, akik elkötelezettek a híres játékprojekt univerzuma iránt, és követik azt.
Projektmunka = igazi stúdiómunka. A projekt munka bonyolultsága és formátuma a lehető legközelebb áll egy játéktársaság művészének feladataihoz. A kurzusok mindegyike lefed bizonyos játékműfajokat és azok fejlődésének megközelítését a művész oldaláról. A művészettel való munka technikai és művészeti vonatkozásait egyaránt tanítjuk. Ez segít a hallgatónak megérteni a játékfejlesztési folyamat működését.
Összeállítja a kész játékot . Az elkészített illusztrációk elegendőek a játék prototípusához. Például egy platformer fejlesztésekor a hallgató beilleszthet anyagokat egy játékmotorba (egy programozó segítségével vagy önállóan), és beszerezhet egy egyedi látványstílusú játék prototípusát.
A legfontosabb dolog: a tanfolyam tanárai szabadon választhatják a vizuális stílust, lehetővé téve az álmok és a régóta fennálló ötletek megvalósítását. Ez segít abban, hogy hűvös portfóliót építsen abba az irányba, ahol tovább szeretne növekedni.
Ki segít?
Azok a tanárok, akik átadják Önnek tapasztalataikat, az iparág tapasztalt szakemberei:
Alexey Gribov a PlayFlock vezető 2D-művésze, több mint 8 éve fejleszti alkalmi stílusú 2D-s játékok grafikáját. Sokat mesélhet arról, hogy egy indie stúdióban dolgozik. Tanfolyamunk mellett Alexey stilizációs tréningeket is oktat.
Ksenia Aksyonova a PlayFlock 2D-s művésze. Munka a Family Hotel játékkal: izometrikus tartalmat, karakter érzelmeket és koncepciókat rajzol új helyszínekhez. 2016 óta fejlődik a 2D grafika területén, az “Indy Cat” játék egyik tartalomszerzője volt a “három egymás után” műfajban.
Megtudhatja az összes részletet, és kérést hagyhat a kurzus oldalán. Sikert kívánunk!