More

    „Szükségünk van egy gombra szövegre, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

    Két éve dolgozom az eLamánál. Tartalommarketingként kezdtem, most csapatvezető vagyok. Ezt megelőzően PR-szakemberként, blogszerzőként, vállalati kultúramenedzserként és copywriterként dolgozott egy digitális ügynökségnél.

    Hogyan kerültem be a digitálisba

    Eleinte egy uljanovszki kisvállalkozás PR-szakértője voltam, amely eladta a ConsultantPlus jogi referenciarendszert, majd szerzőként a Lifehackernél szereztem munkát.

    Azt gondolom, hogy a második munkahely ugródeszkává vált számomra a szakma számára: megjelent egy portfólió, egy csapatban dolgoztam egy szerkesztővel, továbbfejlesztettem az angol nyelvemet, és ami a legfontosabb, rájöttem, hogy a munka nemcsak jövedelmet, hanem örömet is hozhat.

    Később Szentpétervárra költöztem, és vállalati kultúra menedzser lettem egy kereskedelmi társaságban. Semmi „digitális” és „szövegírás” nem volt ebben a pozícióban, így nyolc hónap után abbahagytam, és szövegekkel kapcsolatos munkát kezdtem keresni. Ennek eredményeként elhelyezkedtem szövegíróként egy digitális ügynökségnél. A termelési osztályon dolgozott, és mindent megírt, amit csak írni tudsz. Szlogenekkel, versenyekkel és egyéb tevékenységekkel is előállt.

    Imádtam a munkámat, de nem láttam további fejlődést ebben a helyzetben, ezért két évvel később az eLamához mentem, mint tartalommarketing.

    Most mit csinálok

    Egyszer egyeztettem egy cikket a Google Dokumentumokban több emberrel, akik egyszerre nézték meg. Így kaptam egyetemes leírást a felelősségemről:

    „Szükségünk van egy gombra szövegre, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

    A Slack beszélgetéséből

    Ezt a folyamatot “többen gépelnek” hívom.

    Ha dalszöveg nélkül, akkor a munkám során az a legfontosabb , hogy az üzleti problémákat tartalom segítségével oldjam meg . Ez azt jelenti, hogy nem a szöveg kedvéért írok szöveget, mindig van célja. Motiválnunk kell az embereket az új eszközök használatára – utasításokat és cikkeket írok, amelyekben elmondom, hogy az eLama hogyan segít a hirdetések gyorsabb és egyszerűbb indításában. Új felhasználókat szeretnénk vonzani – SEO cikkeket és ólommágneseket készítek. Meg kell tudni a vásárlók véleményét – tőlem egy felmérés. Szeretnénk elmondani az akcióról – szövegeket írok a céloldalhoz. Beszélnem kell a szolgáltatás képességeiről – előadásokat és eseteket tartok.

    A fő cél az új fizető felhasználók vonzása az eLamához. Ehhez meg kell magyarázni, érdekelni, értéket mutatni, kérdésekre válaszolni, tanítani és segíteni. Ezt csinálom.

    Ha ezt a nagy feladatot kisebbekre bontjuk, akkor a munkahelyemen:

    1. Írok . Ezek elsősorban szövegek egy bloghoz, weboldalhoz, céloldalakhoz és médiához. Ritkábban tartok előadásokat, szórólapokat, közvélemény-kutatásokat, ólommágneseket és értékesítési leveleket. Amikor először kaptam munkát az eLamánál, a Súgó anyagain és az e-mailes hírleveleken is dolgoztam.

    2. Olyan anyagokat szerkesztek, amelyeket a kollégák és az ügyfelek önállóan írnak. Leggyakrabban esettanulmányokról, cikkekről, útmutatókról és a médiának szóló megjegyzésekről van szó.

    3. Elemzés . A Google Analytics segítségével figyelem a blog forgalmát, és megnézem, mit hoz a tartalom számunkra (regisztrációk a szolgáltatásban, tesztelési eszközök kérései stb.).

    5. Segítek kollégáimnak a szövegekkel kapcsolatos kérdésekben. Azt gondolom, hogyan lehetne könnyebbé és gyorsabbá tenni a munkáját, és az eredmények is jobbak. Ehhez szabályokat dolgozok ki és becsülöm meg a tipikus feladatokra fordított időt.

    6. Elősegítem, amit írok. A kollégák segítenek: a SEO, a PR, az SMM, a fizetős forgalom és az e-mail marketing szakemberei. Együtt gondolkodunk a terjesztésen: például hogyan lehet a cikket legjobban terjeszteni a közösségi hálózatokon és a levelezőlistákon. Ebben az esetben tudok ötleteket megosztani.

    7. Feljövök . Osztályunkon van egy kreatív csoport. Olyan üzleti tevékenységet folytatunk, amikor gondolkodni kell az ügyfeleknek szóló ajándékokon, a közösségi hálózatokban megjelenő cikkekkel vagy bejegyzésekkel kapcsolatos ötletekről, és merchekkel kell előállni offline konferenciákra.

    8. Egyetértek . Szinte minden írásom az online hirdetésekhez és elemzésekhez kapcsolódik, ezért gyakran szükségem van cinkosokra – forgalomirányítókra és evangélistákra, akik meg tudják osztani az ismereteket. Más feladatokat más osztályok srácjaival együtt végezünk: elemzők, tervezők, fejlesztők. Ezért feladatokat kell kitűznie, visszajelzést adnia és meg kell állapodnia a végeredményben.

    Egy évvel ezelőtt csapatvezető lettem, most egy kis tartalmi csapatot irányítok. Ez nagy tapasztalat és sok felelősség, és hozzátette a felelősséghez:

    • a csapat munkaterhelésének megtervezése;
    • új alkalmazottak felvétele és képzése;
    • segítség a csapatnak és annak fejlesztése.

    Ha az alkalmazott új, akkor a munka első hónapjában minden feladatát ellenőrizem.

    OLVASS TOVÁBB:  Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Külön beszélhet interjúkról és alkalmazottak kereséséről, de ez egy teljesen más történet.

    „Szükségünk van egy gombra szövegre, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

    Az első fotón az eLama interjúm után járok.
    A második – én az első interjú után az eLamában, amelyet magam készítettem.

    Hogyan telik a munkanapom

    A marketing területén heti sprinteken dolgozunk, hétfőn megtervezzük a fő feladatokat, sürgős feladatokra pedig több órás puffert hagyunk. A tervezés során megadjuk az egyes feladatok hozzávetőleges idejét, ez segít az erőforrások és a terhelés helyes elosztásában.

    Minden nap egy fél órás videoszinkronizálást folytatunk egy tartalmi csoporttal, este pedig megírjuk, mit sikerült egy nap alatt elvégeznünk. Heti találkozók vannak a marketing csapattal és egy tervezési találkozó a vezetővel is. Az ülések többi része “lebegő” és a feladatoktól függ. Például, ha egy új eszköz kiadására készülünk, akkor a találkozó egy órát vehet igénybe. És ha ötletbörze van, akkor másfél-kettő. Általában az ülések hetente nyolc-tíz órát vesznek igénybe.

    OLVASS TOVÁBB:  A negatív kulcsszavak univerzális listája a Yandex.Direct webhelyhez

    11: 00-tól dolgozom, először is megnézem a levelemet és a Slack-et, majd elmegyek Jirához, és terjesztem az aznapi feladatokat. Ha valamit tisztáznom kell a kollégáimmal, akkor korán írok / hívok, hogy legyen időm mindent megoldani ebéd előtt.

    Fontos feladatokkal, amelyeket egy nap alatt el kell végezni, megpróbálom kitalálni 17:00 előtt, hogy este újra ellenőrizhessem őket és javításokat hajtsak végre. Ha a feladat nagy, és több napot vagy hetet vesz igénybe, a Jira teendőlista segít.

    Például egy cikket készítek az internetes szemináriumunk alapján az ügynökség adóterheiről. A tennivalók listája így néz ki:

    „Szükségünk van egy gombra szövegre, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

    Naponta körülbelül egy órát fordítanak a kollégák csekély kéréseire és kérdéseire. 10 percen belül megpróbálok minden üzenetre válaszolni. Ha értekezleten vagyok, akkor mondom, mikor tudok segíteni.

    „Szükségünk van egy gombra szövegre, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

    Példa egy kollégám kedvenc kérésére

    Minden természetesen a heti tervektől és a határidőktől függ, de 19:00 után megpróbálok semmit sem írni: főszabály szerint kiderül, hogy megkínozták, és nem olyan jó, mint kellene. Például be tudok szedni egy cikket egy blogba, vagy megnézhetek webes szemináriumokat, amelyek hasznosak lesznek számomra a cikkekhez.

    Eszközök és szolgáltatások, amelyeket a munkám során használok

    1. Google-szolgáltatások: levél kollégákkal és ügyfelekkel történő kommunikációhoz, Analytics a blog statisztikájának figyelemmel kísérésére. Nos, az összes működő szöveg fő eszköze a Dokumentumok.

    2. Figma, ha kommentálom a kész elrendezéseket, vagy szövegeket készítek a céloldalakra.

    3. Információs iroda és „Gramota.ru” tankönyv, ha kétségei vannak a helyesírással vagy az írásjelekkel kapcsolatban. Megnézem a therules.ru-t is (ez Ilya Birman projektje), Rosenthal kézikönyvét és a rövidítések szótárát.

    4. “Tipográfus” Artemy Lebedev, hogy amikor bloganyagokat gépel, minden rendben legyen a tipográfiával.

    5. UTM címkegenerátor az eLamától az UTM címkék hozzáadásához a cikkekhez.

    6. Yandex.Direct, Google Ads és más hirdetési rendszerek. Nagyon sok oktatóanyagot és útmutatót írok újoncoknak, ezért magam is végigcsinálom a kampányokat.

    7. A Yandex Wordstat és a Google Trends a SEO cikkek elkészítésekor használom a keresési lekérdezések statisztikájának értékelésére.

    8. Jegyzettömb, toll és öntapadó jegyzetek ötletek feljegyzéséhez vagy emlékeztetők megtartásához.

    9. Online szolgáltatások a szöveg egyediségének ellenőrzésére. Megtekintheti a blogunkhoz beküldött vendégcikkeket. Az Advego-t vagy a text.ru-t használom.

    10. Vannak olyan szolgáltatások is, amelyeket a vállalatnál használunk: Slack a kollégákkal való kommunikációhoz, Jira a feladatok meghatározásához és a Confluence, hogy az összes előírást és utasítást egy helyen gyűjtsük össze.

    Hogyan kell elindítani és mit kell megtanulni

    Mi segített nekem az elején, és segíthet:

    • Felsőoktatás . Közönségkapcsolati szakembernek tanultam, tanulmányoztam az újságírás alapjait. Még az egyetemen is gyakran írtam szövegeket szabad akaratomból (a weboldal és több vállalati újság számára).
    • A szépirodalom iránti szeretet . Az olvasás nagyon fontos. Az írástudás, a képzelet és az általános fejlődés szempontjából. Természetesen valamivel később elolvastam az “A szó él és halottak”, az “Írj, redukál”, az “Üzleti levelezési szabályok” című cikkeket, az egyetemen pedig Ogilvy és Kotler műveit tanulmányoztam. De a szó szeretete Fjodor Dosztojevszkij és Ayn Rand műveivel kezdődött.
    • Hűvös kollégákkal való együttműködés . A Lifehacker csapatnak voltak szerkesztői és szerzői, akik megosztották tudásukat, és azt mondták, ha rossz irányba fordultak. Soha nem voltam szabadúszó, de feltételezem, hogy igazán jó tapasztalatokat csak egy csapatban lehet megszerezni: a személyzet szakembereinek nehéz a „nem akarok és nem is fogok” játékot játszani, és különböző (és nem mindig érdekes) feladatokkal kell szembenéznie. Ezek a kihívások jelentik a siker útját.
    OLVASS TOVÁBB:  Как перестать бояться продавать свои услуги «дорого»‎

    Mit tanulhat

    Tartalom-marketingszakembernek lenni új dolgok folyamatos tanulását jelenti, a feladatok megkövetelik. Például, amikor elhelyezkedtem az eLamánál, párhuzamosan dolgoztam egy e-mail marketinges mellett, és gyakran írtam szövegeket postázáshoz, amelyek közül néhányat magam készítettem. Aztán az “Email Marketing” tanfolyamon a “Netology” szakon képeztem ki, hogy a témában részt vegyek.

    A közelmúltban nagyon sok termékfeladatom van: céloldalak az eszközeinkről, hírek a szolgáltatásról, utasítások. Valamikor rájöttem, hogy hiányoznak az UX-írók készségei, ezért most fizetett tanfolyamot folytatok.

    Önnek nemcsak tartalmi szempontból kell szakértőnek lennie, hanem jól ismernie kell vállalatának területén is. Számomra ez az internetes reklám és a webanalitika, ezért gyakran nézem a webes szemináriumainkat, részt veszek a ppc.world tanfolyamokon, olvasom a hirdetési rendszerek referenciaanyagait és konferenciákon veszek részt.

    „Szövegre van szükségünk a gombon, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

    Van “háttér” képzés – olvasó csatornák is a Telegramban. Nagyon sok van belőlük, itt hagyok linkeket az UX-szerkesztésről szóló csatornákra: “Button”, “Floating edition”, “We komolyly ask”, “Edit”, “Button-writing”, és a lil szavak varázslatot varázsolnak.

    Hol lehet ihletet keresni

    A rövid válasz: mindenhol. Hosszú válasz: olvassa el a levelezéseket, a közösségi hálózatokon található bejegyzéseket, nézze meg teljesen különböző cégek weboldalait és blogjait, hallgasson zenét, sokat utazzon, gyakrabban hívja a szülőket …

    OLVASS TOVÁBB:  Egy évvel később eltávolítva: félelmek, felismerések és buktatók

    Például engem egyszer az App Store váltónaplói inspiráltak, és költői formában írtam új termékünk kiadását. Mondjon néhány példát.

    „Szövegre van szükségünk a gombon, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

    : Yandex.Drive

    „Szövegre van szükségünk a gombon, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

    : “Rocketbank”

    „Szükségünk van egy gombra szövegre, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

    : S7 Airlines

    Amire egy tartalommarketingesnek fel kell készülnie

    • Sokat fogsz tanulni, de mindig nem fogsz sokat tudni . Csak meg kell állapodnia ezzel.
    • Unalmasnak és marónak kell lenned . A hibák apróságokban vannak elrejtve: kötőjelekben kötőjel helyett, és “mancsokban” a “karácsonyfák” helyett.
    • Nem kell, hogy nyelvtan-náci legyél , de kétségbe kell esned . Ha kétségei vannak, nézze meg. A tesztek és szemléltető példák segítenek a szabályok és az összetett esetek emlékezetében. Például interaktív diktátumokat élek át a “Gramota.ru” oldalról, és feliratkoztam a távirat “Literacy on the Mela” csatornájára.
    • Nagyon kreatív ember vagy, de szinte mindent (ha nem mindent) már feltaláltak . Volt egy esetem: kollégámmal egy órán át dolgoztunk egy ötleten, amely újnak és hűvösnek tűnt számunkra. A megbeszélés után pedig gugliztam, és láttam, hogy ezt már egy másik cég csinálta. Az üzenet képernyőképe tökéletesen közvetíti az érzelmeimet:

      „Szükségünk van egy gombra szövegre, nincs idő elmagyarázni”: egy nap a tartalommarketing életében

      A Slack beszélgetéséből

    • Nem kell elemzőnek, tervezőnek vagy fejlesztőnek lennie, de alapvető ismeretekre van szüksége ahhoz, hogy helyesen állítsa be a feladatokat ezeknek a szakembereknek. Fogadd el, hogy az „itt készítünk egy tippet” hangzás jobb, mint az, hogy „itt egy kérdés ikont készítünk, és a szöveg lebegve jelenik meg”.
    • Ha a marketing osztályon dolgozik, akkor készüljön fel: Ön lesz az egész vállalat vezető írója . Az ügyfélszolgálati csapat levélben fordul az ügyfelekhez. Értékesítési részleg – prezentációkhoz és szórólapokhoz. PR-szakemberek – sajtóközleményekért. A lista hosszú ideig folytatható, minden a felelősségétől és a szövegeket író kollégák számától függ. Például nem foglalkozom a fiókom szövegével és a “Súgó” -val, a közösségi hálózatokon küldött levelekkel és bejegyzésekkel, mert más csapatokban vannak erre szakosodott szakemberek.
    • Nagyon sok kérdést kell feltenned : miért, miért, hogyan, mikor. Nem nélkülözheti.
    • Türelmesnek kell lennie, és képesnek kell lennie a kollégák és az ügyfelek előtt kifejteni álláspontját .
    • És még egy szó, amelyben az egész világ igaz : igaz .

    Minden más nagymértékben függ az adott vállalattól és a munkatársak számától.

    Összefoglalva elmondhatom, hogy számomra egy tartalommarketing 2: 1-ben van.

    • Bármilyen szöveget írni képes tartalmi szakember .
    • Olyan marketingszakember, aki képes nemcsak szövegeket írni, hanem tartalom segítségével megoldani az üzleti problémákat.

    Friss cikkek

    Аутстаффинг в IT: что это и как устроиться работать на аутстаффинг

    Аутстаффинг становится все более распространенной практикой в IT-сфере, «отжимая» популярность и клиентов у аутсорсинга. По мнению экспертов, в ближайшее время эта тенденция сохранится, и...

    NaZapad 16: как попасть в ТОП в бурже, не имея бюджета и опыта

    На практической конференции по продвижению на западных рынках NaZapad 16 Илья Гринько рассказал о том, как создал свой проект в бурже и попробовал его...

    BI-системы: что это и зачем они нужны бизнесу

    Вникаем в основы бизнес-аналитики04 марта 20216 минут66https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2564/og_image/0de7185dc6e58fe6f536564315226e43.png Статья подготовлена экспертами факультета BI-аналитики GeekBrains. На международных рынках компании-гиганты работают с миллионами, десятками, а кто-то — и с...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában