More

    Szilveszteri reklám – Útmutató marketingszakembereknek

    Az ünnepek a marketingszakemberek és a fizetett forgalmi szakemberek számára különleges időszakot jelentenek. Az emberek több impulzusvásárlást hajtanak végre, és több pénzt költenek. Ebben az útmutatóban irányelveket állítottunk össze, amelyek segítenek a vállalkozásoknak felkészülni a főszezonra. Megmondjuk, mit kell kezdeni a reklámozással az újév előtt, és mit – utána; milyen felhasználói lekérdezések relevánsak ebben az időszakban, és mit kell figyelembe venni a kampányok indításakor. De először nézzük meg, hogyan változik a reklámpiac az ünnepek előtt. Az online reklámozás újévi tendenciáiról és a kereslet változásairól 2019 végi online konferencián beszélgettünk a reklámrendszerek képviselőivel.

    Röviden:

    • A forgalom mennyisége növekszik (különösen a mobil eszközökről) . A felhasználók több időt töltenek az interneten, és nagyobb valószínűséggel keresnek termékeket vagy szolgáltatásokat.
    • A konverziók és azok értéke növekszik . Az akciók és az értékesítés ösztönzi a keresletet, és a felhasználók gyorsabban hozzák meg a vásárlási döntéseket.
    • A verseny fokozódik . Hirdetők ezrei küzdenek a közönség figyelméért: növelik az ajánlatokat, felmelegítik az aukciót és ezáltal növelik a kattintásonkénti költséget.

    A versenyképes verseny megnyeréséhez használja ki maximálisan a reklám erejét: indítson kampányokat új rendszerekben (Yandex.Zen, Yandex geoservices, Programmatic, TikTok Ads), és használjon eszközöket a reklám hatékonyságának javítására.

    Beszéljünk arról, hogyan lehet felkészíteni vállalkozását és hirdetéseit a főszezonra.

    Mit kell tennie az újév előtt

    1. Elemezze a választékot, és emelje ki azokat az árukat és szolgáltatásokat, amelyeket ebben az időszakban potenciális vevőknek kínálhat. Hasonlítsa össze ajánlatait más vállalatok ajánlataival. Az ár, a gyors szállítás, a kényelmes fizetés fontos tényezők, amelyek befolyásolják a döntéshozatalt. Azt tanácsoljuk, hogy koncentráljon azokra a termékekre, amelyek nagy nyereség mellett is jó hasznot hoznak.

    2. Kövesse nyomon az iparági vásárlói trendeket . Ebben segítenek a Google Trends és a Wordstat ingyenes szolgáltatások, valamint a hirdetési rendszerek által megosztott kutatás.

    Ez az, ami a felhasználókat leginkább az újévi időszakban érdekli:

    • Boldog új évet köszöntő;
    • szoba, lakás vagy iroda díszítése;
    • ajándékok kollégáknak, barátoknak és családtagoknak;
    • Újévi kép (ruhák, manikűr, smink, frizura);
    • mit kell főzni az újévre;
    • helyszín, újévi túrák (Moszkva és Szentpétervár).

    Ezen kérések alapján készítsen cikkeket, ajánlásokat és ajándékötlet-gyűjteményeket a választékából. Ezenkívül együttműködést szervezhet bloggerekkel, médiával, piaci kollégákkal – olyanokkal, akik a célcsoportoddal dolgoznak, de nem versenyeznek veled.

    3. Szegmentálja közönségét, és készítsen személyre szabott ajánlatokat az egyes szegmensekhez. Tegyen fel magának két kérdést: kinek a terméke és ki vásárolja meg ezt a személyt. Fogalmazza meg ajánlatait az azokra adott válaszok függvényében.

    4. Készítse el a céloldalakat : ellenőrizze a betöltési sebességet, a mobileszközök optimalizálását, az interfész használhatóságát. Rövidítse le a felhasználó vásárlási útját: Egyszerűsítse a navigációt, a pénztárat és a pénztárt. Győződjön meg arról, hogy webhelye ellenáll a vásárlók beáramlásának és a megnövekedett forgalomnak.

    OLVASS TOVÁBB:  Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    5. Ellenőrizze, hogy az elemzés megfelelően van-e konfigurálva . Ez fontos a hirdetések későbbi optimalizálása, a felhasználói viselkedés nyomon követése és az új kampányok közönségének összegyűjtése szempontjából.

    6. Állítson be előre kampányokat, és nyújtsa be őket moderálásra a hirdetések időben történő elindításához.

    7. Tervezze meg hirdetési költségkeretét . Ne feledje a magas versenyt, a forró aukciót és a magasabb ajánlatokat. Helyezze át hirdetési költségkeretét azokra a termékekre, amelyeket esetleg ajándékként keres.

    Tippek a reklámkampányok előkészítéséhez

    1. Adja hozzá a meglévő kampányokat az újév témához, és hozzon létre újakat. Például hirdetheti termékeit vagy szolgáltatásait ajándékként, vagy vásárlási tanúsítványokat ajánlhat fel online áruházában. Ebben a cikkben megtudhatja, hogyan hozhat létre hatékony közösségi média kreatívokat.

    A keresési kampányokban ellenőrizze a legfontosabb kifejezéseket, és magukban a hirdetésekben is koncentráljon a kész megoldásokra. YAN- és CCM-kampányai során koncentráljon az ajándékötletek válogatására.

    OLVASS TOVÁBB:  Online áruházi reklám - áttekintés az eszközökről és platformokról

    2. Futtasson hirdetéseket egyszerre több hirdetési rendszerben . Használja ki az összes rendelkezésre álló hirdetési formátumot, és próbáljon ki új hirdetési csatornákat. Visszatérés a webhely látogatóihoz intelligens szalaghirdetésekkel a Yandex-ben. Közvetlen vagy tesztelt hirdetések a Display Hálózaton, hogy több felhasználót érjen el a forró évszakban.

    3. Meséljen a hirdetések előnyeiről : például online fizetés, gyors szállítás a régiókba, nagy számú átvételi pont stb. Adja meg az ünnepek előtti és utáni nyitvatartást. Fontos, hogy a vásárlók tudják, hétvégén vagy éjszakán át fogad-e megrendelést, hogyan működik a támogatás, és milyen gyorsan fogják leadni a megrendelést.

    Annak érdekében, hogy ne felejtsen el fontos információkat feltüntetni, az eLama automatikus ajánlásai segítenek.

    4. Próbáljon új közönségszegmenseket elérni a maximális forgalom elérése érdekében. A szilveszter jó alkalom az új felhasználók vonzására. Például bővítse ki a földrajzi célzását, hogy ne maradjon le azokról, akik távoli munka során nagyvárosokat hagytak a régióba.

    5. Mutasson hirdetéseket azoknak, akik már tudnak rólad . Elemezze a korábbi kampányokat, és vegye figyelembe:

    • Mely vásárlók voltak a legértékesebbek az elmúlt ünnepi szezonban;
    • aki konverziókat hajtott végre a legutóbbi hirdetési kampányában;
    • mely felhasználók a közelmúltban látogatták meg a webhelyet, de nem hajtottak végre konverziót.

    Döntse el, hogyan fogja felhasználni ezeket az adatokat: beállíthatja például a remarketinget és az újbóli célzást, vagy az interneten olyan embereket találhat, akik hasonlóak az ügyfeleihez (hasonlóan néző közönségek).

    6. Gyorsan reagáljon a csökkenő kampányteljesítményre, és végezzen módosításokat. A rutin műveletek terhelésének és számának csökkentése érdekében a reklámkezelést az auto szabályok és az eLama ajánlatkezelőre lehet bízni.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan nyithat meg egy ügynökség új irányt az Instagram és a Facebook hirdetéseihez, és hogyan kereshet többet

    Mi a teendő, ha túl sok alkalmazás van

    Egy másik feladat, amelyet gyakran feledésbe merülnek az ünnepek alatt, az az, hogy időben és jó minőségben dolgozzák fel az alkalmazásokat. Ha nagy a forgalom a webhelyen, szükséges, hogy a felhasználók hívásait és üzeneteit továbbítsák az értékesítési osztálynak, és időben feldolgozzák azokat.

    Készítse elő értékesítési csapatát a megrendelések gyors feldolgozásához és az ügyfélszolgálathoz. Elemezze a call center és az értékesítési vezetők képességeit, hátha képesek kezelni a bejövő üzenetek megnövekedett áramlását. Talán több alkalmazottat kellene felvennie ebben az időszakban, vagy a felelősség egy részét át kell helyeznie a szolgáltatásokra. Beállíthat például egy online botot, amely automatikusan reagál a felhasználókra.

    Ha a reklám akkor fut, amikor a vállalat nem működik, akkor ezt tükröznie kell az oldalon. Jobb, ha beírja az üzenetbe, hogy ha a felhasználó most elhagy egy kérést, akkor a vállalat alkalmazottai először felveszik vele a kapcsolatot, de az ünnepek lejártakor. Kínáljon kedvezményt a felhasználónak, ha nem tud azonnal válaszolni rá. Ez motivációt fog adni neki a megcélzott cselekvésre, és az értékesítési vezetők vezetnek az újévi ünnepek után.

    A januári lehívás kezelése

    A vállalkozások tulajdonosainak gyakori problémája az januári értékesítés csökkenése: az emberek keveset vásárolnak, a bevételek csökkennek. Ennek leküzdése érdekében az újév előtti időszakban “sorba kell állítania az ügyfeleket”. Emellett folyamatosan gyűjtse az ólmokat az ünnepek alatt, hogy az értékesítési csapatnak legyen dolga a januári ünnepek után.

    Használja az ünnepi hangulatot, hogy motiválja az embereket a januári vásárlásra. Például kínáljon olyan kedvezményt, amelyet csak januárban lehet aktiválni az újévi ünnepek után. Az ünnepek előestéjén a vásárlók aktívan vásárolnak ajándékokat, költenek pénzt, de akciók és kedvezmények segítségével ösztönözhetik őket januárban a visszatérésre.

    Vagy elér egy közönséget, amelynek nem volt ideje újévi ajándékokat vásárolni. Ezért:

    • használja az ünnepek utáni kreatívokat,
    • az árak és a költségvetés kiigazítása a csökkent verseny és kereslet kielégítése érdekében.
    OLVASS TOVÁBB:  Új Instagram Guides formátum - áttekintés, utasítások és példák

    Következtetés

    Decemberben az emberek különösen hajlamosak a vásárlásra, ezért ösztönözze a célközönséget, hogy vásároljon tőled. Hirdetési kampányait igazítsa az újév témához, használjon megfelelő szemantikát az ünnepekre, aktívan vezessen promóciókat, értékesítéseket, és ajánljon fel vásárlást is a téli ünnepek után. És akkor januárban az áruk vagy szolgáltatások népszerűsítésének eredményei örömet szerezhetnek neked.

    Meghívunk egy online konferenciára hirdetési rendszerekkel. Összegezzük a 2020-as eredményeket, megvitatjuk, hogyan változott a felhasználói viselkedés, és beszéljünk a trendekről és az új termékekről.

    Regisztráljon →

    Friss cikkek

    A Yandex folytatja harcát az Afisha védjegyért

    A Yandex öt új szellemi tulajdonjogi pert indított a Rambler Group ellen. Amint arról az Interfax beszámolt, január 15-én a Yandex öt új...

    Hogyan működik az Instagram ajánlási rendszer

    Az Instagram algoritmus fejlesztője, Amog Mahapatra cikket publikált, amelyben a különféle ajánlások értékéről és a közösségi hálózat ajánlási rendszerének működéséről beszélt. Az ilyen rendszerek...

    A YouTube továbbra is kísérletezik áruk értékesítésével

    A fejlesztők bejelentették egy új funkció tesztelésének megkezdését az áruk videó útján történő vásárlásához. Egy kísérleti projekt részeként a YouTube több tartalomkészítőjét is...

    A Mail.ru Group-ot és a Yandexet monopóliumellenes törvények megsértésével vádolják

    Az Internetes Szerzői Jogvédelem Egyesülete (AZAPI) ellenzi őket. Az AZAPI panaszt tett az Eurázsiai Gazdasági Bizottságnál (EGK) a Yandex és a Mail.ru Group...

    A Google megerősítette az altémák elindítását a rangsorban

    Ez segít diverzifikálni a SERP tartalmát. A Google még 2020 októberében jelentette be az altémákat a Search On rendezvényen. Danny Sullivan elmondta, hogy...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában