Mi várható a keresőktől 2021-ben? Röviden ismertetésekkel és trendekkel, hogy megértsék, hová menjen a munka.
Nem fogunk hosszú érvekkel terhelni az ünnepek alatt. 🙂 Ez a cikk a trendek listáját tartalmazza, amelyeket a SEO szakértők előrejelzéseiben észleltünk és megtaláltunk. Azok számára, akik szeretnének részletesebben megérteni, magyarázatokat adtunk a trendekhez, további anyagok linkjeivel.
SEO trend-előrejelzések 2021-ben
1. A webhely használhatósága – a Google oldal élménye
A keresőmotorok középpontjában az áll, hogy mennyire kényelmes a felhasználók számára az oldal használata. 2021-ben a Google kiadja az Oldalélményt, az Oldalhasználati Indexet Nincs különösebben újdonság a SEO-k számára – a webhelyet helyesen kell megjeleníteni a mobilon, HTTPS-t kell használnia az adatok védelme érdekében, az oldalak gyors betöltésének biztosítása stb. De mivel a keresőmotor külön mutatót emelt ki, valószínűleg a felhasználóbarátság nagyobb jelentőséget kap a rangsorban.
A letöltési sebességet részletesebben meg kell fontolni – a mérés megközelítése kissé megváltozott, és hatással lehet a webhely munkájára.
2. Nagyobb hangsúly a terhelés sebességén – az alapvető web-Vitals mérőszámok beállítása
Az oldal használhatóságának számszerűsítése érdekében bevezettük a Core Web Vitals mutatókat .
A készlet tartalma:
LCP – Legnagyobb tartalmas festék – megjelenítési idő a felhasználó által látható legnagyobb objektum oldalán. A jó megjelenítési idő legfeljebb 2,5 másodperc lehet az oldal betöltésének kezdetétől számítva. Részletes cikk
A legnagyobb objektum betöltése
CLS – kumulatív elrendezéseltolás – az oldaleltolás együtthatójának mérése a tartalom egyenetlen betöltése miatt. Részletes cikk
A felhasználó rossz gombra kattintott az elemek eltolása miatt:
FID – First Input Delay – az oldal válaszideje az első felhasználói műveletre a betöltés után. A felhasználónak nem kell sokáig várnia, amíg a webhely reagál egy kattintásra vagy görgetésre.
Ezeket a mutatókat a Search Console-ban található Core Web Vitals jelentés, a PageSpeed Insights vagy a PR-CY webhelysebesség-ellenőrző segítségével mérheti.
PR-CY sebességteszt a fejlesztési tippekkel
Korábban a mutatók csak a felhasználói hangulatot és viselkedési tényezőket befolyásolhatták, 2021-ben pedig a rangsorolási tényezők közé tartoznak. Ez nem azt jelenti, hogy meghatározóak lesznek, de mindenképpen fontosak.
3. A Yandex Turbo Pages mint rangsorolási tényező
Ez év során rengeteg új dolog jelent meg a Turbóban:
-
könnyebbé vált a tervezők oldalainak megtervezése tartalomra és termékre osztva;
-
kedvelheti az oldalakat a keresési eredmények között, megjelentek a felhasználói megjegyzések;
-
a reklámok automatikus hangolása YAN-blokkok hozzáadásával a Turbo-n;
Az online áruházak számára külön fejlesztések vannak a vásárlás megkönnyítése érdekében:
-
termékek és kategóriák körhintáival ellátott részletek jelentek meg a keresési eredmények között;
-
a katalógus és a bevásárlókocsi kialakítása megváltozott;
- hozzáadott termékajánlatok a felhasználói preferenciák alapján;
-
minőségellenőrző futtatása hibaüzenetekkel
-
a megrendelések fejlesztése során a Turbótól a CMS vagy a CRM felé.
A Yandex aktívan fejleszti a Turbo oldalakat, amelyeket nem mondhat el az AMP Google oldalainak analógjáról. Ez azt jelenti, hogy a turbói keresőmotor érdekli, sőt számíthat arra, hogy a gyorsított oldalak jelenléte rangsorolási tényező lesz. Vagy talán pesszimizálás a Turbo hiánya miatt:
Oké, a Turbo hiányában bekövetkezett végzetes hiba csak egy bolondos poén a Yandex-től 🙂
4. Szakértelem, tekintély és megbízhatóság – EAT Google és analóg a Yandex-től
A keresőmotorok gondolkodnak a kérdés minőségén és a legfelső szintű tartalomnak az emberek életére gyakorolt hatásán. A Google kifejlesztette az EAT mutatót – szakértelem , hitelesség , megbízhatóság , vagyis szakértelem, tekintély, megbízhatóság.
Ez minden oldal számára meghatározva van, de különösen fontos az YMYL témájú – “A pénzed vagy az életed” – oldalak számára. Az ilyen webhelyeken található téves tanácsok károsíthatják a felhasználók pénztárcáját, egészségét vagy életminőségét. Ide tartoznak az orvostudományról, a betegségek kezeléséről és megelőzéséről, a pszichológiáról, a gyermeknevelésről, a megtakarításokról, a törvényekről, az adókról, az építkezésről és a javításokról szóló oldalak és még sok más.
Fontos egy keresőmotor számára
-
Ki a tartalom szerzője . Ehhez aláírást készítenek az anyagokról, létrehoznak egy szakaszt a szerzőkkel és a velük kapcsolatos információkkal, a Schema.org jelöléssel.
-
Van-e releváns tapasztalata? Az orvosi anyagokat orvosnak kell megírnia vagy felül kell vizsgálnia, de az orvosi végzettséggel nem rendelkező beteg írhat a betegséggel járó életről. Hogyan bizonyítható a keresőmotor számára, hogy a tartalmat szakértők írták?
-
A szerző felhatalmazása : a témával foglalkozó egyéb oldalakon publikációk, különösen nagy és híres oldalakon.
-
Webhelyhatóság : Linkprofil, különösen nagy, releváns webhelyekről érkező linkek.
-
A tartalom hitelessége : a világ hivatalos tudományos képének való megfelelés, a tartalmon belüli hiteles anyagokra mutató linkek – például a PubMed kutatásaihoz.
Van egy részletes cikkünk és három ellenőrzőlistánk az EAT tényezőkről a különböző oldalak számára: az YMYL kategóriától, a kereskedelmi projektek és az információs projektek, beleértve a cikkeket és híreket.
A Google illetékesei szerint az EAT nem rangsorolási tényező. Hogyan számszerűsíthető a szakértelem vagy a bizalom? Ezek elvont fogalmak, ezért az értékelők értékelésére kell hagyatkozni. Ennek ellenére a keresőmotor különböző jeleket használhat annak megértésére, hogy az EAT különálló összetevőit valósítják-e meg a helyszínen.
A Yandex az EAT tényezők analógját készíti a szakértelem meghatározása érdekében. Az interneten megjelentek Toloka képernyőfotói, amelyek feladata volt az értékelések információtartalmának és valószerűségének felmérése. A vélemények valószínűleg nagyobb súlyt kapnak a rangsorolási tényezők között.
Feladat Tolokában az értékelők számára
Utasítás található az öngyógyítással, az orvosi rendelvény nélküli gyógyszerek használatával kapcsolatos anyagok azonosítására is.
Utasítás az öngyógyítással kapcsolatos anyagok azonosítására
2021-ben a webmestereknek nemcsak a Google, hanem a Yandex jó minősítésén is dolgozniuk kell a tartalom szakértelmén és hitelességén.
Itt említjük meg azt is, hogy az idén a magatartási tényezők csalói aktivizálódtak a Yandexben, és most aktívan küzd a csalás ellen. Egyes fülkékben továbbra is a csalók állnak az élen, de 2021-ben valószínűleg a Yandex előáll valamivel.
5. Újfajta eredmények – tartalomrészlet, Google Passage rangsor
A Google elkezdte rangsorolni az oldal egyes szakaszait. Amikor a kiterjesztett kódrészlet linkjére kattint, nem csak a cikk a kezdetektől fog megnyílni, hanem a szükséges rész is. A kódrészlet “seo trend 2021” kérésére a cikk egy része megnyílik:
Ez azt jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítania az oldal szemantikai blokkjaira. Szüntesse meg a tartalmat tematikus pontokra és bekezdésekre, állítsa be őket optimalizált H2 és H4 alcímekre, próbálja feltárni a témát, hogy a tartalom hasznos legyen, és a felhasználónak ne kelljen más webhelyeken kiegészítőt keresnie.
6. Helyi keresés fejlesztése
Ebben az évben a Google és a Yandex fejlesztett szolgáltatásokat a helyi kereséshez, úgy gondoljuk, hogy 2021-ben folytatódik az a tendencia, hogy ezeken a szolgáltatásokon keresztül javul a kommunikáció.
A Google Cégem üzeneteket küldött a felhasználók és a vállalat profilja révén történő összekapcsolására. Míg az üzenetek elérhetőek Android-eszközökön GMB és Maps alkalmazásokban.
Levelezés a céggel
A Yandex.Maps rendelkezik levelezési funkcióval is – most válaszolhat a felhasználóknak a Maps szolgáltatáson keresztül. A fejlesztők hozzáadták a kártyán szereplő hírek és történetek közzétételének lehetőségét is:
Történetek a Yandex-ben. Térképek
Kártya optimalizálása a Google Cégem, valamint a Yandex.Directory és a Yandex.Maps oldalon
Több felhasználói értékelés jelent meg. A Yandex hozzáadta a vállalatok besorolását, és szeptemberben az Ügyfélhűség Indexet is – ez a neve a vállalat független értékelésének a felhasználók által. Minél több pont, annál érdekesebb a vállalat az ügyfelek számára. A Yandex szolgáltatásokat használó szervezete egyedi keresésekért pontokat kap.
Talán 2021-ben növekszik a hűségindex jelentősége, és talán legalábbis lokálisan is befolyásolja a keresési eredményeket.
7. Összpontosítson az online és az érintés nélküli interakcióra
A világjárvány miatt a vállalkozás átalakította munkáját, és az online, távmunkára és az ügyfelekkel való kapcsolattartás minimalizálására kezdett összpontosítani. A tendencia 2021-ben is folytatódik, így sok embernek át kell gondolnia és ki kell dolgoznia az érintés nélküli fizetést és a szállítást, az online konzultációkat, a termék fotó- és videobemutatóit.
Még ha el is hagyjuk a világjárvány miatti változásokat, az online vásárlások egyre nőnek. A GroupM előrejelzése szerint 2024-re az online lesz a teljes kiskereskedelmi forgalom egynegyede. Míg Kína az élen jár, az ottani összes értékesítés negyede már az interneten történik. Oroszországban az online kereskedelem aránya továbbra is 10,9%, bár tavaly 6% volt.
A vállalkozásoknak meg kell találniuk, hogyan tudják kihasználni az online értékesítést is. Használja például a „click-and-gyűjtsön” modellt – az ügyfél online vásárol vagy rendel, és az offline áruházban veszi fel az árut.
8. Optimalizálás hangkérésekhez
Még 2018-ban írtuk, hogy várjuk a hangkeresést a trendekben. Most 2021-ben reménykedünk, megfigyeléseink szerint mostantól az emberek egyre aktívabban vásárolnak otthoni állomásokat hangsegédekkel, és hangalapú keresést használnak okostelefonokról.
Ebben a cikkben megvitattuk, hogy milyen eszközök segítenek optimalizálni webhelyét a hangalapú kereséshez. Az erős versenytársak megjelenése előtt meg kell dolgoznia a webhely hangjának optimalizálását, valamint a más webhelyeken található termékeket.
Például Drumkoon művész kitalálta, hogyan csalhatja meg és népszerűsítheti zenéjét a Spotify-ban, és most havi 23 525 hallgatója van. Feltöltött hangalbumot a szolgáltatásba, és “Ok Google Play Zene” névre keresztelte – pontos egyezés a hangsegéd tipikus parancsával a zene bekapcsolásához. Az album legnépszerűbb dala a “Hey Google Play Sleep Music” névre hallgat. A megvalósítás nem ér egy fillért sem, szinte nem tartott időt, és új meghallgatásokat hozott. És ezt az esetet leíró publikációk, amelyek meghallgatásokat is hozhatnak.
“Ok Google Play Music” album a Spotify-on
Mi az eredménye 2021-ből
Általánosságban elmondható, hogy eddig semmi újdonság – a keresőmotorok azt tanácsolják, hogy az oldalakat kényelmesebbé tegyék az emberek számára, és a kényelmet tükröző mutatókkal álljanak elő, sürgetik a tartalom minőségének és a letöltés sebességének figyelemmel kísérését, meghallgatják ajánlásaikat és nem sértik a szabályokat. Lássuk, hogyan lepnek meg minket 2021-ben!
A bejegyzés elkészítéséhez megnéztük Szergej Koksharov, más néven Devaka webináriumát, olvastuk Alekszandr Alajev, más néven Alaich véleményét, Mihail Scserbacsov hozzászólását és saját híreinket a blogról.
Írja meg a megjegyzésekben, hogy 2021-ben milyen trendek vannak, véleménye szerint hiába nem vettük fel a listát? Az alábbiak közül melyik fog végül háttérbe szorulni?