More

    SEO trendek 2021-ben: Mit mondanak a szakértők

     

    Mi várható a keresőktől 2021-ben? Röviden ismertetésekkel és trendekkel, hogy megértsék, hová menjen a munka.

    Nem fogunk hosszú érvekkel terhelni az ünnepek alatt. 🙂 Ez a cikk a trendek listáját tartalmazza, amelyeket a SEO szakértők előrejelzéseiben észleltünk és megtaláltunk. Azok számára, akik szeretnének részletesebben megérteni, magyarázatokat adtunk a trendekhez, további anyagok linkjeivel.

    SEO trend-előrejelzések 2021-ben

    1. A webhely használhatósága – a Google oldal élménye

    A keresőmotorok középpontjában az áll, hogy mennyire kényelmes a felhasználók számára az oldal használata. 2021-ben a Google kiadja az Oldalélményt, az Oldalhasználati Indexet Nincs különösebben újdonság a SEO-k számára – a webhelyet helyesen kell megjeleníteni a mobilon, HTTPS-t kell használnia az adatok védelme érdekében, az oldalak gyors betöltésének biztosítása stb. De mivel a keresőmotor külön mutatót emelt ki, valószínűleg a felhasználóbarátság nagyobb jelentőséget kap a rangsorban.

    A letöltési sebességet részletesebben meg kell fontolni – a mérés megközelítése kissé megváltozott, és hatással lehet a webhely munkájára.

    2. Nagyobb hangsúly a terhelés sebességén – az alapvető web-Vitals mérőszámok beállítása

    Az oldal használhatóságának számszerűsítése érdekében bevezettük a Core Web Vitals mutatókat .

    A készlet tartalma:

    LCP – Legnagyobb tartalmas festék – megjelenítési idő a felhasználó által látható legnagyobb objektum oldalán. A jó megjelenítési idő legfeljebb 2,5 másodperc lehet az oldal betöltésének kezdetétől számítva. Részletes cikk

    A legnagyobb objektum betöltése

    CLS – kumulatív elrendezéseltolás – az oldaleltolás együtthatójának mérése a tartalom egyenetlen betöltése miatt. Részletes cikk

    A felhasználó rossz gombra kattintott az elemek eltolása miatt:

    FID – First Input Delay – az oldal válaszideje az első felhasználói műveletre a betöltés után. A felhasználónak nem kell sokáig várnia, amíg a webhely reagál egy kattintásra vagy görgetésre.

    Ezeket a mutatókat a Search Console-ban található Core Web Vitals jelentés, a PageSpeed Insights vagy a PR-CY webhelysebesség-ellenőrző segítségével mérheti.

     

    PR-CY sebességteszt a fejlesztési tippekkel

    Korábban a mutatók csak a felhasználói hangulatot és viselkedési tényezőket befolyásolhatták, 2021-ben pedig a rangsorolási tényezők közé tartoznak. Ez nem azt jelenti, hogy meghatározóak lesznek, de mindenképpen fontosak.

    3. A Yandex Turbo Pages mint rangsorolási tényező

    Ez év során rengeteg új dolog jelent meg a Turbóban:

    • könnyebbé vált a tervezők oldalainak megtervezése tartalomra és termékre osztva;

    • kedvelheti az oldalakat a keresési eredmények között, megjelentek a felhasználói megjegyzések;

    • a reklámok automatikus hangolása YAN-blokkok hozzáadásával a Turbo-n;

    Az online áruházak számára külön fejlesztések vannak a vásárlás megkönnyítése érdekében:

    • termékek és kategóriák körhintáival ellátott részletek jelentek meg a keresési eredmények között;

    SEO trendek 2021-ben: Mit mondanak a szakértők

    • a katalógus és a bevásárlókocsi kialakítása megváltozott;

     

    • hozzáadott termékajánlatok a felhasználói preferenciák alapján;
    • minőségellenőrző futtatása hibaüzenetekkel

    • a megrendelések fejlesztése során a Turbótól a CMS vagy a CRM felé.

    A Yandex aktívan fejleszti a Turbo oldalakat, amelyeket nem mondhat el az AMP Google oldalainak analógjáról. Ez azt jelenti, hogy a turbói keresőmotor érdekli, sőt számíthat arra, hogy a gyorsított oldalak jelenléte rangsorolási tényező lesz. Vagy talán pesszimizálás a Turbo hiánya miatt:

     

    Oké, a Turbo hiányában bekövetkezett végzetes hiba csak egy bolondos poén a Yandex-től 🙂

    4. Szakértelem, tekintély és megbízhatóság – EAT Google és analóg a Yandex-től

    A keresőmotorok gondolkodnak a kérdés minőségén és a legfelső szintű tartalomnak az emberek életére gyakorolt hatásán. A Google kifejlesztette az EAT mutatót – szakértelem , hitelesség , megbízhatóság , vagyis szakértelem, tekintély, megbízhatóság.

    OLVASS TOVÁBB:  A Telegram pályázatot hirdetett fejlesztőknek és tartalomkészítőknek

    Ez minden oldal számára meghatározva van, de különösen fontos az YMYL témájú – “A pénzed vagy az életed” – oldalak számára. Az ilyen webhelyeken található téves tanácsok károsíthatják a felhasználók pénztárcáját, egészségét vagy életminőségét. Ide tartoznak az orvostudományról, a betegségek kezeléséről és megelőzéséről, a pszichológiáról, a gyermeknevelésről, a megtakarításokról, a törvényekről, az adókról, az építkezésről és a javításokról szóló oldalak és még sok más.

    Fontos egy keresőmotor számára

    • Ki a tartalom szerzője . Ehhez aláírást készítenek az anyagokról, létrehoznak egy szakaszt a szerzőkkel és a velük kapcsolatos információkkal, a Schema.org jelöléssel.

    • Van-e releváns tapasztalata? Az orvosi anyagokat orvosnak kell megírnia vagy felül kell vizsgálnia, de az orvosi végzettséggel nem rendelkező beteg írhat a betegséggel járó életről. Hogyan bizonyítható a keresőmotor számára, hogy a tartalmat szakértők írták?

    • A szerző felhatalmazása : a témával foglalkozó egyéb oldalakon publikációk, különösen nagy és híres oldalakon.

    • Webhelyhatóság : Linkprofil, különösen nagy, releváns webhelyekről érkező linkek.

    • A tartalom hitelessége : a világ hivatalos tudományos képének való megfelelés, a tartalmon belüli hiteles anyagokra mutató linkek – például a PubMed kutatásaihoz.

    OLVASS TOVÁBB:  A kattintás átlagos költsége a Yandexnél 2020-ban harmadával csökkent

    Van egy részletes cikkünk és három ellenőrzőlistánk az EAT tényezőkről a különböző oldalak számára: az YMYL kategóriától, a kereskedelmi projektek és az információs projektek, beleértve a cikkeket és híreket.

    A Google illetékesei szerint az EAT nem rangsorolási tényező. Hogyan számszerűsíthető a szakértelem vagy a bizalom? Ezek elvont fogalmak, ezért az értékelők értékelésére kell hagyatkozni. Ennek ellenére a keresőmotor különböző jeleket használhat annak megértésére, hogy az EAT különálló összetevőit valósítják-e meg a helyszínen.

    A Yandex az EAT tényezők analógját készíti a szakértelem meghatározása érdekében. Az interneten megjelentek Toloka képernyőfotói, amelyek feladata volt az értékelések információtartalmának és valószerűségének felmérése. A vélemények valószínűleg nagyobb súlyt kapnak a rangsorolási tényezők között.

     

    Feladat Tolokában az értékelők számára

    Utasítás található az öngyógyítással, az orvosi rendelvény nélküli gyógyszerek használatával kapcsolatos anyagok azonosítására is.

     

    Utasítás az öngyógyítással kapcsolatos anyagok azonosítására

    2021-ben a webmestereknek nemcsak a Google, hanem a Yandex jó minősítésén is dolgozniuk kell a tartalom szakértelmén és hitelességén.

    Itt említjük meg azt is, hogy az idén a magatartási tényezők csalói aktivizálódtak a Yandexben, és most aktívan küzd a csalás ellen. Egyes fülkékben továbbra is a csalók állnak az élen, de 2021-ben valószínűleg a Yandex előáll valamivel.

    5. Újfajta eredmények – tartalomrészlet, Google Passage rangsor

    A Google elkezdte rangsorolni az oldal egyes szakaszait. Amikor a kiterjesztett kódrészlet linkjére kattint, nem csak a cikk a kezdetektől fog megnyílni, hanem a szükséges rész is. A kódrészlet “seo trend 2021” kérésére a cikk egy része megnyílik:

     

    Ez azt jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítania az oldal szemantikai blokkjaira. Szüntesse meg a tartalmat tematikus pontokra és bekezdésekre, állítsa be őket optimalizált H2 és H4 alcímekre, próbálja feltárni a témát, hogy a tartalom hasznos legyen, és a felhasználónak ne kelljen más webhelyeken kiegészítőt keresnie.

    6. Helyi keresés fejlesztése

    Ebben az évben a Google és a Yandex fejlesztett szolgáltatásokat a helyi kereséshez, úgy gondoljuk, hogy 2021-ben folytatódik az a tendencia, hogy ezeken a szolgáltatásokon keresztül javul a kommunikáció.

    A Google Cégem üzeneteket küldött a felhasználók és a vállalat profilja révén történő összekapcsolására. Míg az üzenetek elérhetőek Android-eszközökön GMB és Maps alkalmazásokban.

     

    Levelezés a céggel

    OLVASS TOVÁBB:  A Telegram a második legtöbbet letöltött alkalmazás lett az amerikai alkalmazások között

    A Yandex.Maps rendelkezik levelezési funkcióval is – most válaszolhat a felhasználóknak a Maps szolgáltatáson keresztül. A fejlesztők hozzáadták a kártyán szereplő hírek és történetek közzétételének lehetőségét is:

     

    Történetek a Yandex-ben. Térképek

    Kártya optimalizálása a Google Cégem, valamint a Yandex.Directory és a Yandex.Maps oldalon

    Több felhasználói értékelés jelent meg. A Yandex hozzáadta a vállalatok besorolását, és szeptemberben az Ügyfélhűség Indexet is – ez a neve a vállalat független értékelésének a felhasználók által. Minél több pont, annál érdekesebb a vállalat az ügyfelek számára. A Yandex szolgáltatásokat használó szervezete egyedi keresésekért pontokat kap.

     

    Talán 2021-ben növekszik a hűségindex jelentősége, és talán legalábbis lokálisan is befolyásolja a keresési eredményeket.

    7. Összpontosítson az online és az érintés nélküli interakcióra

    A világjárvány miatt a vállalkozás átalakította munkáját, és az online, távmunkára és az ügyfelekkel való kapcsolattartás minimalizálására kezdett összpontosítani. A tendencia 2021-ben is folytatódik, így sok embernek át kell gondolnia és ki kell dolgoznia az érintés nélküli fizetést és a szállítást, az online konzultációkat, a termék fotó- és videobemutatóit.

    Még ha el is hagyjuk a világjárvány miatti változásokat, az online vásárlások egyre nőnek. A GroupM előrejelzése szerint 2024-re az online lesz a teljes kiskereskedelmi forgalom egynegyede. Míg Kína az élen jár, az ottani összes értékesítés negyede már az interneten történik. Oroszországban az online kereskedelem aránya továbbra is 10,9%, bár tavaly 6% volt.

    A vállalkozásoknak meg kell találniuk, hogyan tudják kihasználni az online értékesítést is. Használja például a „click-and-gyűjtsön” modellt – az ügyfél online vásárol vagy rendel, és az offline áruházban veszi fel az árut.

    8. Optimalizálás hangkérésekhez

    Még 2018-ban írtuk, hogy várjuk a hangkeresést a trendekben. Most 2021-ben reménykedünk, megfigyeléseink szerint mostantól az emberek egyre aktívabban vásárolnak otthoni állomásokat hangsegédekkel, és hangalapú keresést használnak okostelefonokról.

    Ebben a cikkben megvitattuk, hogy milyen eszközök segítenek optimalizálni webhelyét a hangalapú kereséshez. Az erős versenytársak megjelenése előtt meg kell dolgoznia a webhely hangjának optimalizálását, valamint a más webhelyeken található termékeket.

    OLVASS TOVÁBB:  B2B tartalommarketing: Hogyan csinálják a vállalatok a vállalati blogot [kutatás]

    Például Drumkoon művész kitalálta, hogyan csalhatja meg és népszerűsítheti zenéjét a Spotify-ban, és most havi 23 525 hallgatója van. Feltöltött hangalbumot a szolgáltatásba, és “Ok Google Play Zene” névre keresztelte – pontos egyezés a hangsegéd tipikus parancsával a zene bekapcsolásához. Az album legnépszerűbb dala a “Hey Google Play Sleep Music” névre hallgat. A megvalósítás nem ér egy fillért sem, szinte nem tartott időt, és új meghallgatásokat hozott. És ezt az esetet leíró publikációk, amelyek meghallgatásokat is hozhatnak.

     

    “Ok Google Play Music” album a Spotify-on

    Mi az eredménye 2021-ből

    Általánosságban elmondható, hogy eddig semmi újdonság – a keresőmotorok azt tanácsolják, hogy az oldalakat kényelmesebbé tegyék az emberek számára, és a kényelmet tükröző mutatókkal álljanak elő, sürgetik a tartalom minőségének és a letöltés sebességének figyelemmel kísérését, meghallgatják ajánlásaikat és nem sértik a szabályokat. Lássuk, hogyan lepnek meg minket 2021-ben!

    A bejegyzés elkészítéséhez megnéztük Szergej Koksharov, más néven Devaka webináriumát, olvastuk Alekszandr Alajev, más néven Alaich véleményét, Mihail Scserbacsov hozzászólását és saját híreinket a blogról.

    Írja meg a megjegyzésekben, hogy 2021-ben milyen trendek vannak, véleménye szerint hiába nem vettük fel a listát? Az alábbiak közül melyik fog végül háttérbe szorulni?

    Friss cikkek

    A YouTube lehetővé tette a bloggereknek, hogy kiválasszák saját URL-jüket

    De évente legfeljebb háromszor változtathatja meg. A Search Engine Land külföldi kollégái az új lehetőségről beszéltek a YouTube-csatorna beállításaiban. Mostantól a videohoszting felajánlja...

    A Yandex egy új blokkot tesztel a keresési eredmények között

    A Google-on "Az emberek is keresnek" analógia alapján készül. Olvasónk, Vitya Smertny megosztotta a pr-cy csapattal egy megfigyelést a Yandex keresési eredményeinek új...

    Fontos a héten: TOP-20 orosz ajkú YouTube blogger

    A levegőben rendszeres Likeney-emésztés folyik a legfontosabb friss és okos tartalommal. Ebben az epizódban a TOP 20 orosz ajkú YouTube bloggert fogjuk megvitatni a...

    Mítoszok a társult programok bevételeiről

    „Próbáltam linkeket beilleszteni, egy hét alatt több tucat konverziót, egyetlen akciót sem! Inkább a YAN-tól teszek fel hirdetéseket, mint korábban. Legalább lesz pénz. "...

    Mesterkurzus: hatékony reklám elindítása a Yandex Advertising Network-ben (YAN)

    Január 21-én tartották a "Master Class: Hatékony reklám elindítása a Yandex Advertising Network (YAN)" című webináriumot. A webes szemináriumot Nikita Kravchenko, a fizetett...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában