More

    Piacok az ingatlan, az orvostudomány, a pénzügyek, az autóipar és az e-kereskedelem területén

    A Yandex és a Google keresési eredményeinek monopolizálása nagy webhelyek – piactérek és apróhirdetések révén – leküzdhetetlen nehézségeket okoz a kisebb szereplők promóciója szempontjából. Bizonyos esetekben bölcsebb kiaknázni a piactér képességeit, mint versenyezni vele a keresési eredményekben való helyért.

    Az Ashmanov & Partners elemzői felmérést végeztek a marketingszakemberekről, hogy kiderítsék, mekkora arányban teszik közzé és népszerűsítik az ajánlatokat a piacokon, és a marketingesek szerint melyik piacterek hatékonyabbak az ügyfélszerzés és az értékesítés szempontjából.

    Öt iparág több mint 230 szakembere vett részt a felmérésben: e-kereskedelem, orvostudomány, ingatlanügy, pénzügy és autóeladás.

    Hogyan kezdtek a hatalmas választékkal rendelkező webhelyek uralni a keresést a Yandexben és a Google-ban

    Az “Ashmanov & Partners” keresési elemző laboratórium tanulmányozza a keresőmotorokban a kereskedelmi webhelyek rangsorolásának tényezőit, valamint a keresési eredmények szerkezetét. Az elmúlt évek fő trendje a Laboratórium szerint a nagy játékosok dominanciája a Yandex és a Google TOP-3-ban . Más szóval, ha a piacterek és az aggregátorok megjelennek egy szegmensben, akkor végül kiszorítják a többi szereplőt a keresésből.

    A “Ranking Factors – 2019” kutatás szerint a Yandex TOP-3-ban hatalmas választékkal rendelkező webhelyek – csaknem 40%, a TOP-30-ban – csaknem 20%, az e-kereskedelemben – több mint fele és több mint egy harmadik, ill. erősen monopolizált ingatlanokban – 86% és 54%.

    2020-ig a Yandex TOP-3-ban egy olyan tényező, mint a “Hatalmas választék”, gyors, szinte lineáris növekedést mutatott. Az elmúlt év legfőbb meglepetése – 2020 eleje óta a diagram leesett.

    OLVASS TOVÁBB:  Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    A szakértők arra számítanak, hogy 2021-ben a TOP „óriások” dominanciája Yandex-ben visszagördül a Google szintjére, ahol alacsonyabb a monopolizáció aránya. Ez lehetővé teszi a kisebb oldalak számára, hogy megtalálják a fülkeiket.

    Mindazonáltal továbbra is releváns a piactérek és osztályozások további promócióra való felhasználása, mivel ezek összesítik a keresési forgalom jelentős részét és a tematikus keresőmotorok szerepét töltik be.

    A piaci szereplők jelenléte és promóciója a piacon

    A piaci szereplők piaci részesedése a válaszadók között átlagosan 60%, és a szegmensektől függően változik. A megkérdezett pénzügyi ágazati marketingszakemberek közül csak 41% mondta, hogy piacon vannak. Az e-kereskedelem, az orvostudomány és az ingatlan képviselőinek aránya 60–66% -on belül változik, az autópiac képviselői között pedig eléri a 70% -ot.

    A játékosok piacokon való jelenlétének aránya közvetetten tükrözi az oldalakon folyó verseny mértékét. Egy másik tényező, amely tükrözi a verseny mértékét, az a piaci szereplők aránya, akik a piacokon kínálják az ajánlatokat, vagyis hirdetési eszközöket vagy optimalizálást használnak a forgalom növelésére. A megkérdezett e-kereskedelem és autóipari marketingszakemberek körében a piacokon kínálatot népszerűsítő szereplők aránya nem haladja meg a 35% -ot; az orvosi és pénzügyi marketingszakemberek körében ez az arány körülbelül 45%. A legnagyobb aktivitást az ingatlanpiaci marketingszakemberek mutatták: a felmérés résztvevőinek 58,8% -a azt válaszolta, hogy a piacokon kínálja az ajánlatokat.

    OLVASS TOVÁBB:  Mik a társult programok és hogyan lehet velük dolgozni
    OLVASS TOVÁBB:  Gyógyszerkliens promóciója: 3 nem szabványos hirdetési kampányformátum

    A leghatékonyabb platformok az értékesítés és az ügyfélszerzés szempontjából

    A felmérés résztvevőit arra kérték, hogy válasszanak egy 3, a leghatékonyabbnak tartott webhely listájából. Az orvosi piac szereplői számára a választás magában foglalta az orvosi szolgáltatások összesítőit és az áttekintő oldalakat, az ingatlanpiac szereplői számára – osztályozásokat és ügynökségi weboldalakat.

    Az eredményeket az alábbiak szerint osztottuk el.

    A TOP-3 legeredményesebb pénzügyi piacok: Banki.ru (64,7%) Sravni.ru (64,7%), Fins.Money (11,8%).

    A leghatékonyabb autópiacok TOP-3: Auto.ru (80%), Avito (60%), Drom.ru (55%).

    Piacok az ingatlan, az orvostudomány, a pénzügyek, az autóipar és az e-kereskedelem területén

    A TOP-3 leghatékonyabb orvosi platform: ProDoctors (64,1%), DocDoc (20,5%), Yandex.Zdorovye (20,5%).

    Piacok az ingatlan, az orvostudomány, a pénzügyek, az autóipar és az e-kereskedelem területén

    A TOP-3 leghatékonyabb e-kereskedelmi piactér: Yandex.Market (48,4%), ózon (32,8%), Wildberry (25%).

    Piacok az ingatlan, az orvostudomány, a pénzügyek, az autóipar és az e-kereskedelem területén

    Az értékesítés szempontjából a TOP-3 leghatékonyabb ingatlanpiac: Cián (76,5%), Yandex. Ingatlan (58,8%), Avito (41,2%).

    Piacok az ingatlan, az orvostudomány, a pénzügyek, az autóipar és az e-kereskedelem területén

    A játékosok másképp értékelik a piacokon való jelenlétük hatékonyságát

    A pénzügyi piac képviselői között – a válaszadók 70,6% -a tartja eredményesnek a piactereket az értékesítés és az ügyfélszerzés szempontjából; az autópiac képviselői között – 60%, az orvosi piac képviselői között – 46,2%.

    A megkérdezett ingatlanpiaci szereplők 76,5% -a úgy véli, hogy az ingatlan-összesítők hatékonyabban vonzzák az ügyfeleket, 15,7% -uk pedig az ügynökségek webhelyeit. Az orvosi piac képviselői közül a válaszadók 41% -a válaszolta, hogy az orvosi szolgáltatások összesítői hatékonyabban vonzzák az ügyfeleket, és 33% úgy véli, hogy a felülvizsgálati oldalak hatékonyabbak.

    Friss cikkek

    Важное за неделю: Instagram запустил «Живые комнаты» на 4 спикера

    В эфире регулярный дайджест Лайкни с самыми Свежими и Умными материалами. В этом выпуске протестируем новую функцию Instagram – Live Rooms («Живые комнаты») и...

    Аутстаффинг в IT: что это и как устроиться работать на аутстаффинг

    Аутстаффинг становится все более распространенной практикой в IT-сфере, «отжимая» популярность и клиентов у аутсорсинга. По мнению экспертов, в ближайшее время эта тенденция сохранится, и...

    NaZapad 16: как попасть в ТОП в бурже, не имея бюджета и опыта

    На практической конференции по продвижению на западных рынках NaZapad 16 Илья Гринько рассказал о том, как создал свой проект в бурже и попробовал его...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában