More

    Orvosi reklám a Google Ads. eLama-ügy

    2017 óta a Rostov-on-Don és Krasnodar orvosi diagnosztikai központjainak hálózata dolgozik az eLama-val. A cég orvosi vizsgálatokra specializálódott: az orvosi könyvektől a helyszíni diagnosztikáig a Déli Szövetségi Körzetben. A világjárvány idején a COVID-19-hez kapcsolódó diagnosztika megjelent a központokban: antitest tesztek és PCR tesztek. 

    A vállalat önállóan indít hirdetéseket a keresésben, valamint a Yandex hálózatokban. 2021 augusztusában az ügyfél úgy döntött, hogy hirdet a Google Ads search-en a lefedettség növelése érdekében. De hamarosan rájöttem, hogy nem tudtam megbirkózni ezzel a feladattal: a Google Ads szigorú politikát folytat az orvosi termékek és szolgáltatások reklámozásával kapcsolatban, nehéz kezelni. A COVID-19-hez kapcsolódó hirdetési termékekre vonatkozó korlátozásokat adott hozzá. Ebben a pillanatban Egor Kalugin fejlesztési menedzserünk csatlakozott a projekthez-egy eLama szakember, aki segít az ügyfeleknek kampányok létrehozásában, új hipotézisek tesztelésében, valamint az eredmények Ingyenes javításában.  

    Semmi sem lehetetlen,vagy minden lehetetlen? 

    Úgy döntöttünk, hogy a Google hirdetéseinek tesztelése érdekében NEM hozunk létre új kampányokat, hanem a legsikeresebb hirdetéseket továbbítjuk a Yandexből.Közvetlen. 

    Az orvostudomány hirdetése a Google Ads-ben meglehetősen sok korlátozással rendelkezik. Sokkal több van, mint a Yandexben.Közvetlen. Tiltott: 

    • Futtassa az orvosi szolgáltatások hirdetéseit, ha a webhely nem rendelkezik engedéllyel azok biztosítására.
    • Használja az orvosi eljárások nevét a hirdetésekben. Függetlenül attól, hogy ezek az eljárások milyen irányba tartoznak: bizonyítékokon alapuló orvoslás, kozmetológia vagy hagyományos orvoslás.  
    • Használja az orvosi szolgáltatások nevét a hirdetésekben. Az orvos és a beteg közötti interakció bármilyen meghatározása tilos: hívás, fogadás, konzultáció, gondozás, valamint rehabilitáció és kezelés.
    • Hirdessen kísérleti kezeléseket: biohacking, őssejt terápia, sejtterápia stb. 

    Lehetséges, hogy az ilyen hirdetések megkapják a “jóváhagyott (korlátozásokkal)”állapotot. De ne rohanjon örülni: ez az állapot azt jelenti, hogy megmutathatók, csak nem Oroszországban. Valószínűleg a hirdetéseket egyszerűen elutasítják. 

    Hogyan lehet jogilag megkerülni az ilyen korlátozásokat:  

    • Használja az orvosok specializációját a hirdetéseiben: radiológus, onkológus, mammológus.  
    • Sorolja fel a tüneteket: fájó térd, viszkető szem, lövés a hát alsó részén. 
    • Használja az orvosi központ nevét: trichológiai iroda, családtervezési klinika, férfi egészségügyi központ. 

    Mi a helyzet a koronavírussal? 

    Eddig nincs olyan szakasz a Google Súgójában, amely átfogó információkat szolgáltatna a COVID-19-hez kapcsolódó hirdetési árukról és szolgáltatásokról. Mi a teendő ebben a helyzetben? 

    OLVASS TOVÁBB:  Láthatom a versenytárs hirdetéseket egy másik régióban a Google Keresésben

    Felvettük a kapcsolatot a Google ügyfélszolgálatával. Kiderült, hogy az ilyen orvosi szolgáltatások reklámozásához speciális tanúsítványt kell kérnie a Google-tól. Csak a megerősítő levél után tud hirdetéseket futtatni a COVID-19 témával. 

    Ehhez összegyűjtöttük és elküldtük:

    • a támogatott domainek listája; 
    • Fiókazonosító; 
    • hirdetési témák. 

    Javasoljuk, hogy ne késleltesse a fiók tanúsítására irányuló kérelmet, mert a jóváhagyás időbe telik. Például a mérséklésünk két hétig tartott.  

    A teszt úgy döntöttünk, hogy lépjen a legsikeresebb Google Ads keresési kampány Yandex.Yandex. közvetlen, kiderült, hogy a COVID-19 tesztek és antitestek hirdetése.  

    A koronavírussal kapcsolatos termékek és szolgáltatások reklámozására más szabályok vonatkoznak. Ehhez a Google-nak még három speciális referenciája van: 

    • A Google Ads szabályainak frissítése a koronavírus terjedésével kapcsolatban. Meghatározza a világjárványhoz kapcsolódó áruk és szolgáltatások reklámozásának általános elveit.  
    • A finom kezelést igénylő események szabályai. Tiltsa meg a világjárvány előnyeit célzó tartalmat. 
    • A tények torzítására vonatkozó szabályok. Tiltsa meg a hirdetőket a felhasználók félrevezetésétől. 
    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan segített a tartalommarketing elősegíteni a Mosórobotokat a Pulse-ban Mail.ru

    Ne feledje, hogy a szabályok folyamatosan változnak a világjárvány körüli instabil helyzet miatt. Javasoljuk, hogy rendszeresen vizsgálja felül ezeket a cikkeket a változásokhoz. 

    Tanulás beszélni a támogatással 

    Ugyanakkor sok kérdés merül fel a kampány beállításakor és a hirdetés létrehozásakor. Rendszeresen felvettük velük a kapcsolatot a Google Ads Támogatással. 

    Ebben az esetben sokat beszéltünk vele, megértettük, hogyan lehet világosabbá és gyorsabbá tenni a kommunikációt a Google ügyfélszolgálatával: 

    • Vezérelje a “több jobb, mint kevesebb”elvet. Írja le a helyzet egészét: adja meg fiókazonosítóját, tárgyát, mit reklámoz. Ezután keresse meg a részleteket, valamint a konkrét problémákat: miért elutasítják a hirdetést moderálással, hogy a hirdetés szövege helyes-e. Még egy kisebb probléma esetén is adjuk meg a lehető legteljesebb leírást, hogy a támogató alkalmazott helyesen megértse a helyzetét, és konkrét tanácsokat adhat. 
    • Fellebbezés a hirdetési rendszer szakembereinek korai válaszaira. Ha kérdéseivel már felvette a kapcsolatot a támogatással, és válaszokat kapott, kérjük, olvassa el őket. Használja a kifejezést: “korábban a kollégái ezt mondták nekem …- – ez nagyban leegyszerűsíti a kommunikációt. 
    • Adja meg az árnyalatokat. A támogatás általában általános kifejezésekkel vagy linkekkel válaszol, hogy segítsen a YouTube-videóknak. Még akkor is, ha a linken található anyag hasznosnak bizonyult az Ön számára, még mindig kérdezze meg, hogyan működnek a szabályok az adott esetben. 
    • Formázza meg a műveletek algoritmusát. Írjon, hogy támogassa, hogyan értette meg a probléma megoldását, hogy a támogatási alkalmazott kijavíthassa Önt. Tehát biztos lesz a további lépésekben. 
    OLVASS TOVÁBB:  Üzleti stratégiák, vagy a SEO szolgáltató vállalatok fejlődése

    A támogató szakemberek néha hibákat is elkövetnek. Például azt mondták nekünk, hogy az orvosi témájú kampányok csak a “kattintások maximális száma” stratégiával működnek. Ezt a stratégiát állítottuk be a kampányban, majd kiderült, hogy a támogató alkalmazott hibát követett el. 

    Hogyan lehet elkerülni egy ilyen helyzetet? Valószínűleg semmi. A szabályok olyan gyakran változnak, hogy maga a támogatás összezavarodik bennük. 

    Játék jelentésekkel  

    Kiderült, hogy az “elemzés”, “kutatás”, “vérmintavétel”, “bioméret felvétele” szavak kombinációi nem használhatók a reklámozásban. Probléma merül fel: lehetetlen hirdetni az eljárást, bár az eljárásnak reklámra van szüksége. Az orvos vagy a klinika reklámozásában alkalmazott trükkök nem működtek. 

    Próbaverzióval rájöttünk, hogy az “antitest teszt” vagy a “PCR teszt” hirdetések meglehetősen képesek a moderálásra. Ezt megerősítették a támogatásban. Ezért elindítottuk a hirdetéseket, és vártuk a jóváhagyást.  

    Реклама в Google Ads1 

    Annak érdekében, hogy ne sértse meg a szabályokat, módosítottuk a hirdetéseket Yandex.Yandex. Direct: eltávolította az orvosi eljárások és szolgáltatások nevét, olyan szövegeket vett fel, amelyek nem említik a teszteket. De az erőfeszítések ellenére a moderálás elutasította az összes hirdetést. Nem volt világos, miért.  

    Nem félünk fellebbezni  

    Miután mindent újra ellenőriztünk, felvettük a kapcsolatot a Google ügyfélszolgálatával, újra elindítottuk a kampányt. És a kampány… ismét sikertelen moderálás. Igazi kudarc volt. 

    Elkezdtük keresni a problémát, és mértékkel találtuk. Minden hirdetés automatikusan moderálva van, így nincs 100% – os garancia arra, hogy minden helyes hirdetés elindul, és azok, akik megsértik a szabályokat, leállnak. A rendszer tökéletlen, és nem kell félni a hirdetések újbóli moderálásától szerkesztések nélkül. Valószínű, hogy a hiba nem az Ön részéről van. 

    OLVASS TOVÁBB:  Vállalati kártyák hozzáadása és megerősítése a GMB-ben

    Az automatikus moderálás hibái miatt megjelennek a Google irányelveit sértő hirdetések. Például egy hirdetés, amelyben megtalálhatja az orvosi eljárások nevét. Az ilyen hirdetéseket valószínűleg hamarosan betiltják. 

    Ismét levelet írtunk a Google ügyfélszolgálatának, és megkértük, hogy küldje el a hirdetéseket kézi moderálás céljából. Néhány nappal később a kampányt jóváhagyták, és végül működött.  

    Реклама в Google Ads2

    Azt tervezzük, hogy a többi kampányt a Yandex-től az ügyféllel együtt továbbítjuk.Közvetlenül a Google Ads és optimalizálja a kulcsszavakat.  

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában