More

    Optimalizálás 2020: Hogyan kezelhető a márka hírneve a keresésben (SERM)

    Victoria Goloverda , a SEO csapatvezetője a Netpeaknél az Optimization 2020 online konferencián bemutatta a „SERM: Hogyan lehet sikeresen kezelni a márka hírnevét a keresési eredmények között” jelentést.

    Victoria elmondta a hallgatóságnak, mi a SERM, milyen esetekben és mely vállalatok számára van rá szükség, valamint a SERM stratégiák hatékony módszereit is megosztotta.

    Javasoljuk, hogy ismerkedjen meg a jelentés szöveges áttekintésével.

    Az összes konferencia-áttekintés megtekinthető az Optimization 2020 címke alatt.

    Röviden a SERM-ről

    A SERM (Search Engine Reputation Management) olyan tevékenységek összessége, amelyek célja a pozitív anyagok számának növelése a keresési eredmények között egy vállalatról, személyről, márkáról. Ha a SERM-eket általában az online hírnév részének tekinti, akkor ez az egyik legfontosabb rész, mivel a keresési eredményekkel való munkához kapcsolódik.

    A SERM célja annak biztosítása, hogy a márkakérdezés megadásakor a felhasználók többnyire pozitív információkat találjanak a vállalatról, vagy semlegesek legyenek. Minden cselekvés a kialakuló negatív pesszimizálására irányul.

    Miért van szükség SERM-re és mikor kell kapcsolatba lépnie vele?

    • Ha egy vállalat létrehozta az összes folyamatot, akkor figyelemmel kíséri termékei és szolgáltatásai minőségét, de negatívum továbbra is megjelenhet. A vélemények nem mindig lesznek megfelelőek, gyakran szubjektívek. Mindannyian hajlamosak vagyunk eleve valamiféle negatívumot hagyni, mert a pozitív és általában pozitív tapasztalatokat természetesnek vesszük. Még azok a vállalatok is negatívumokkal szembesülnek, amelyek a szolgáltatás minőségével nagyon jól teljesítenek. Ezért fontos, hogy minden szervezet folyamatosan figyelje a kérdés állapotát.
    • A SERM-munkára a negatív véleményeket terjesztő versenytársak tisztességtelen versenye vagy valamilyen kompromittáló anyag miatt lehet szükség.
    • Különösen fontos a SERM-ek használata olyan fiatal vállalatok számára, amelyekben még nem alakult ki elismertség és hűség. A SERM lehetővé teszi, hogy felépítse őket.

    Most térjünk közvetlenül a módszerekre.

    Munkamódszerek a SERM stratégiához

    • A pozitív anyagok népszerűsítése a kérdés TOP-jáig.

    Ez a SERM irányban alkalmazott fő módszer. A legtöbb esetben lehetetlen eltávolítani bizonyos anyagokat a keresési eredményekből vagy az internetről, különben is, a nyomok valahol megmaradnak. Ha el akarja hagyni ezeket a negatív márkájú anyagokat a keresési eredmények között, használhatja a pozitív cikkek TOP-jában való népszerűsítés stratégiáját. Ha pozitív cikkekkel monopolizálja a TOP-ot, a negatív cikkek ugyanakkor csökkennek.

    Hogyan történik? A rólad már írt régi anyagok alkalmasak a TOP-on történő cikkek népszerűsítésére: lehet, hogy PR-cikkeket tett fel valahova, interjúkat adott valahol stb. A régebbi cikkek fő követelménye, hogy megbizonyosodjon arról, hogy azok már rangsorolják azokat a márkakérdezéseket, amelyek érdekeltek a hangulat javításában. Ehhez elég a TOP-20 vagy a TOP-30 elemzése, vagyis nem az első oldalra, hanem mélyebbre kell néznie, és ki kell választania azokat a cikkeket, amelyek a TOP-ba léphetnek.

    Ha nincs ilyen cikk, elkezdhet új cikkeket írni és népszerűsíteni őket. Itt kell vezérelnie azt a tényt, hogy a cikkek tartalmazzák azokat a kulcsokat, amelyekkel javítani kívánja a hangnemet. Használja ezeket a kulcsokat nemcsak a cikk szövegében, hanem tárgyaljon a webmesterekkel is, hogy a cikkek tartalmazzanak metacímkéket, amelyeket előre elkészít, ezeket a kifejezéseket szem előtt tartva.

    Milyen kulcsok rangsorolhatók? Általában ez a márkanév latinul, a márkanév cirill betűvel, a márkanév + a „vélemények” szó és a márkanév + a „munkavállalói vélemények” vagy „munkáltatói vélemények” szó.

    Fontos szempont a cikk kiválasztására szolgáló webhely kiválasztása. Forgalmi és mérvadó platformot kell választani, különösen akkor, ha a vállalatával kapcsolatos negatív információk felkerülnek a TOP-ba valami jó forrásra. Ahhoz, hogy megelőzze és kiszorítsa ezt az erőforrást, legalább egy azonos szintű helyszínen kell elhelyezkednie.

    A közzététel után segíthet a keresőmotornak abban, hogy cikkét a TOP-ra emelje. Ha egy cikket kulcsok segítségével írnak, nagy a valószínűsége annak, hogy önmagában is el tudja érni a TOP-ot. De annak érdekében, hogy ebben segítsen neki, tanácsos elvégezni a linktömeg felépítését, és ezt a cikket a keresési eredmények első oldalára tolni.

    • Otzovikkal dolgozni “belül”.

    A módszer szintén fontos, de itt ellenkezőleg megyünk. Leggyakrabban létezik egy bizonyos típusú webhely, amelyet nem lehet kiszorítani, mert ezek a webhelyek a leginkább relevánsak a keresési lekérdezés szempontjából. Ezek otzoviki. Amikor bevezetjük a [márka + szó vélemények] kifejezést, valószínűleg a vezető pozíciókat a bírálók foglalják el, egyetlen cikk sem távolítja el őket onnan. Ilyen helyszínekkel kell dolgoznia bent, hogy megváltoztassa a hangot.

    OLVASS TOVÁBB:  Belső összekapcsolási módszerek az online áruházakhoz

    Néhány tipp a felülvizsgálókkal való együttműködéshez.

    Minden lektornak külön kell dolgoznia. Annak érdekében, hogy a stratégia a lehető leghatékonyabb legyen és eredményeket hozzon, nem lehet ugyanazokat a módszereket alkalmazni az összes bírálóra. Először tanulmányoznia kell az egyes webhelyek véleményeit és a vélemények közzétételének szabályait.

    A legtöbb ellenőrnek van egy szakasza, amely szabályokat tartalmaz a felhasználók számára. A moderálásnak nincs mindig ideje ellenőrizni, hogy a vélemények megfelelnek-e ezeknek a követelményeknek, különösen, ha a webhely nagy. A maga részéről ellenőrizheti a szál véleményeit, ha vannak olyan nem megfelelő vélemények, amelyek megsértik a webhely szabályait. Ha van ilyen, létrehozhat egy listát, és elküldheti moderálásra vagy eltávolításra a webhely adminisztrációja által.

    OLVASS TOVÁBB:  5 könyv egy szakértőtől: Bill Gates (Microsoft). 2020-as válogatás

    A második pont, ami nem biztos, hogy teljesen nyilvánvaló, hogy egyes felülvizsgálati oldalak saját társprogrammal rendelkeznek, amely szerint a vállalat kis havidíjat fizet és további lehetőségeket kap. Például teljes mértékben moderálhatja a szálat, válaszolhat a felhasználói megjegyzésekre, törölheti vagy elrejtheti a közzétételi szabályokat sértő vélemények. Ez gyakran olcsóbb, mint a vélemények összeállítása.

    Ne feledkezzen meg a munkáltatói véleményekkel rendelkező oldalakról. Ha problémák vannak a HR-célokkal, akkor feltétlenül ellenőrizze, hogy van-e negatívum az ilyen oldalakon.

    • Adjon hozzá egy “Vélemények” oldalt a webhelyhez.

    Ez a módszer inkább a kérdés monopolizálására utal – nem engedi a felhasználókat valaki más webhelyére felkeresni, és keresik, hol hagyhatják visszajelzésüket, hanem lehetőséget adnak számukra, hogy beszéljenek az Ön webhelyén. Ennek vannak előnyei és hátrányai.

    Az első plusz: azok az oldalak, amelyeket a webhelyen hoz létre vélemények közzétételére, jól szerepelnek a TOP-ban, és ennek megfelelően több helyet is elfoglalhat az első oldalon. Hátrányok: Mérsékelni kell az értékeléseket, meg kell oldania az ügyfelek problémáit, és fel kell készülnie a negativitásra.

    A legbátrabbak számára lehetőség egy külön weboldal létrehozása az áttekintésekhez. Például a Megafonnak külön weboldala van áttekintésekkel (http://megafon-otzyvy.ru/). Előnye, hogy ez a domain márkás. Mind a márkanevet, mind a “vélemények” szót tartalmazza. Még jobban fog rangsorolni, mint a webhelyen létrehozott oldal. Ezenkívül optimalizálhatja a mikrocímkézést, hozzáadhat speciális részleteket, metacímkéket, amelyekre szüksége van. Negatív véleményekkel kell dolgoznia, de webhelyein az Ön számára megfelelő hangnemben jeleníthet meg véleményeket.

    A hátrányok meglehetősen jelentősek. Korlátozott költségkerettel ez a lehetőség nem fog működni, mert forrásokra van szükség egy weboldal létrehozásához, fenntartásához, moderálásához és az ellenőrzések feldolgozásához.

    • Hozzon létre egy oldalt a Wikipédián.

    Ha még nincs tapasztalata a Wikipédiával kapcsolatban, ne maga kezdjen ott dolgozni, jobb, ha szakemberekhez fordul. Sikertelen próbálkozásból kiderülhet, hogy később nem fog tudni cikket közzétenni erről a márkáról.

    • Írjon bejegyzéseket a táviratra.

    Ez a módszer is alkalmazható, a Telegram jól szerepel, a messenger üzenetei egyre inkább megtalálhatók a keresési eredmények között. Karbantarthatja a Telegram csatornáját, és bloggerek üzemeltethetik őket, akik véleményeket írhatnak a termékről és megoszthatják tapasztalataikat. Ez egyben az első SERP-vel kapcsolatos álláspont kialakításának módja.

    • Helyezze a Yandex.Zen csatornákba.

    Nagyon jó eszköz a SERM-ek számára a Yandex-en, mivel a Yandex.Zen oldalak nagyon jól helyezkednek el. Itt kereshet szerzőit a témában, tárgyalhat velük, hogy hasznos cikkeket tegyen közzé a márkáról. Néha kiderül, hogy két legyet megöl egy csapásra: tegyen közzé egy cikket a Yandex.Dzen oldalon és a szerző fő webhelyén is.

    • Munka referenciakönyvekkel és térképekkel.

    Ez az eszköz segít kezelni a helyi vállalkozások véleményét és hírnevét. Ha bármilyen fizikai pontja, offline üzlete és képviseleti irodája van, mindenképpen kövesse az aktuális információkat a könyvtárakban és a térképeken (Google Cégem, 2GIS, Yandex.Maps, Yandex.Directory).

    OLVASS TOVÁBB:  Gyógyszerkliens promóciója: 3 nem szabványos hirdetési kampányformátum

    Ezeken az erőforrásokon hozzáadhat információkat és frissítheti azokat. Jól megjelenik a keresőkben, és a felhasználók aktívan ott hagyják az értékeléseket.

    • Munka alkalmazásokkal.

    A mobilalkalmazásokkal rendelkező márkáknak figyelniük kell a Google Play és az AppStore fiókokra. Az alkalmazással rendelkező Google Play és AppStore oldalak is jól helyezkednek el, különösen azoknál a lekérdezéseknél, amelyek csak a márkanevet tartalmazzák.

    Fontos, hogy kövesse az alkalmazáson belüli értékeléseket, azonnal reagáljon a felhasználók bármilyen problémájára, és visszajelzést adjon a negatívumról.

    • Működjön a YouTube-on.

    Itt együtt kell működnie azokkal a webhelyekkel / márkákkal, azoknak a márkakérdezéseknek megfelelően, amelyek videoblokkjait a SERP mutatja. Ha megnézi a kérelmek eredményeit, és ott videókat tartalmazó blokkokat lát, akkor ez egy felhívás arra, hogy figyeljen arra a tényre, hogy videóval is kell dolgoznia.

    Fejlesztheti YouTube-csatornáját, termékvideókat küldhet oda, videókat rögzíthet vásárlói véleményekkel. Ha nincsenek erőforrásaid egy csatorna fenntartására, akkor bloggerekkel posztolhatsz, megrendelheted tőlük a véleményeket, és így monopolizálhatod azokat a blokkokat, amelyek a video SERP-ben jelennek meg.

    • Tartsa a közösségi média fiókokat.

    Ha egy adott személy vagy vállalat hírnevének kezelésén dolgozik, akkor nézze meg a közösségi médiát. Dolgoznia kell a közösségi hálózatokkal, fenn kell tartania és ki kell alakítania egy hivatalos csoportot, közzé kell tennie a vállalatról szóló információkat, kommunikálnia kell a felhasználókkal és ezáltal visszajelzéseket kell gyűjteni. Például a Facebook rendelkezik erre speciális funkcióval, amelyet nagyon gyakran elrejtenek, ami már gyanús.

    • Kiterjesztett kivonatok használata.

    Ennek a módszernek az alkalmazásával egyrészt kattinthatóbbá teszi az oldalát, másrészt pedig egy helyett legalább két helyet foglalhat el a keresési eredmények között. Használjon mikrocímkézést, amellyel megjelölheti a belső keresést a webhelyen, véleményeket, további kategóriákat adhat hozzá a kódrészlethez.

    • Forgassa a kontextust márka szerint.

    A SERM-ek számára a kontextuális reklám jó eszköz, mivel a márkakérés költsége gyakran alacsony. Ha márkánként forgatja a kontextust, kezelheti a kódrészletet, további kategóriákat használhat, és még egy pozíciót felvehet magának az első SERP-be.

    OLVASS TOVÁBB:  A digitális ügynökségek és szabadúszók megosztják 2021-re vonatkozó terveiket

    A kontextuális reklám egy másik módja annak, hogy megmutassa a felhasználói információkat, amelyek pozitívan fognak szólni rólad.

    SERM az ORM részeként

    Nincs SERM, a felülvizsgálatokkal nem végzett munka pozitív eredményt hoz, ha a vállalat nem dolgozik a termék minőségén és a szolgáltatás minőségén. Ha a cégen belül minden rossz, a SERM nem segít megoldani a helyzetet.

    Ukrajna legnagyobb orvosi laboratóriumának esete

    Példa egy olyan orvosi márkára, amelynek testreszabott folyamata van és hibakereső szolgáltatása van. De annak a ténynek köszönhetően, hogy a laboratórium szerepel az ország legnagyobbjainak listáján, a negativitás áramlása még mindig nagyobb, mint a kis laboratóriumoké.

    Tíz hónapos együttműködés során a következő eredményeket sikerült elérni. A pozitív területeket zöld színnel, a semleges területeket sárga színnel, a negatív területeket piros színnel jelöli. Az ügynökség feladata a negatív pesszimizálása a pozitív népszerűsítésével.

    A 3. mondat márka szerint volt. A 10. hónapban kiderült, hogy a saját oldalain és a zöld zónához való hozzáférés révén monopolizált.

    A jó hírnév kidolgozásának folyamatát folyamatosan kell végrehajtani, különben gyorsan visszatérhet a kezdetekhez. A pozitív eredmény eléréséhez minden csatornán szorosan együtt kell működni.

    Érdekes az Optimization 2020-tól:

    Optimalizálás 2020: rangsorolási tényezők 2020

    Optimalizálás 2020: 7 SEO esemény 2020, amelyekről mindenkinek tudnia kell

    Optimalizálás 2020: SEO vagy szakértői tartalom? Küzdelem a Yandex.Q

    Optimalizálás 2020: az EAT és az YMYL összetettsége a Google.ru webhelyen és azok megoldása

    Optimalizálás 2020: Vezesse be az AMP-t online áruházába anélkül, hogy elveszítené a Google felé történő konverziót

    Optimalizálás 2020: a helyi vállalkozások népszerűsítése a Google-on

    Optimalizálás 2020: A Google az alapvető webes vitálokon és az egészséges webhelymérőkön

    Optimalizálás 2020: A Yandex a weboldal minőségével kapcsolatos tanfolyamról

    Optimalizálás 2020: kerekasztal a keresőmotorokkal a PF csalásról és a keresési eredmények összesítőiről

    Friss cikkek

    A Yandex folytatja harcát az Afisha védjegyért

    A Yandex öt új szellemi tulajdonjogi pert indított a Rambler Group ellen. Amint arról az Interfax beszámolt, január 15-én a Yandex öt új...

    Hogyan működik az Instagram ajánlási rendszer

    Az Instagram algoritmus fejlesztője, Amog Mahapatra cikket publikált, amelyben a különféle ajánlások értékéről és a közösségi hálózat ajánlási rendszerének működéséről beszélt. Az ilyen rendszerek...

    A YouTube továbbra is kísérletezik áruk értékesítésével

    A fejlesztők bejelentették egy új funkció tesztelésének megkezdését az áruk videó útján történő vásárlásához. Egy kísérleti projekt részeként a YouTube több tartalomkészítőjét is...

    A Mail.ru Group-ot és a Yandexet monopóliumellenes törvények megsértésével vádolják

    Az Internetes Szerzői Jogvédelem Egyesülete (AZAPI) ellenzi őket. Az AZAPI panaszt tett az Eurázsiai Gazdasági Bizottságnál (EGK) a Yandex és a Mail.ru Group...

    A Google megerősítette az altémák elindítását a rangsorban

    Ez segít diverzifikálni a SERP tartalmát. A Google még 2020 októberében jelentette be az altémákat a Search On rendezvényen. Danny Sullivan elmondta, hogy...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában