Oldaltulajdonosoknak és újoncoknak
A jelenlegi év igazi teszt lett a vállalatok számára – hagyományosan a kisvállalkozásoknak volt a legnehezebb dolguk. A felszínen maradás érdekében a kisvállalkozásoknak új oldalakat kell keresniük, bővíteniük kell közönségüket, növelniük kell az ügyfelek hűségét, és mindezt – minimális költségvetéssel.
A PRNEWS.IO online szolgáltató csapata összeállította azoknak a hatékony eszközöknek a listáját, amelyek nem igényelnek jelentős készpénzberuházásokat és segítenek az ügyfelek vonzásában. Javasoljuk, hogy először mindegyiket tesztelje anélkül, hogy mindent egyszerre lefedne. A következetesség és a promóció következetes lépései sokkal többet érhetnek el, mint egy egyszeri hatalmas “támadás”.
Földrajzi helymeghatározás: Yandex.Maps és Google Maps
Hatékony eszköz, amely nem igényel reklámköltségvetést. Mindenki, aki keresett valamit a keresőben, tudja: a hirdetésekkel együtt a legelején van egy térkép, amelyen megjelennek a megfelelő tantárgy legközelebbi vállalatai.
Ez a módszer azért jó, mert a cím mellett minden szükséges információt elhelyezhet a céggel kapcsolatban: munkarend, telefonszámok, weboldal címe, fotók és vásárlói vélemények.
Minden olyan szolgáltatást vagy árut nyújtó intézmény nem nélkülözheti a térképen való földrajzi címkézést: üzletek, kávézók, éttermek, múzeumok, mozik és színházak, fitneszközpontok, szépségszalonok, állatorvosi klinikák, fogászat, autószolgáltatások, ügyvédi irodák stb. stb.
Közösségi hálózatok és mikrobloggerek
A közösségi média az online üzleti promóció egyik pillére. Javasoljuk több kommunikációs csatorna egyidejű elindítását: Instagram, Facebook, Odnoklassniki és VKontakte. A választás bármi lehet, és főleg attól függ, hol nagyobb a márka célközönsége.
Természetesen a sikeres sikerhez nem elegendő csak egy oldal megkezdése – jó minőségű, releváns tartalommal kell feltölteni. Információk a különleges ajánlatokról, akciókról és kedvezményekről; sorsolás és versenyek, profi kulisszatitkok, fényes posztok – mindez jelentősen növeli a közönség elkötelezettségét.
Ne feledkezzen meg a kereskedelmi promócióról. Ez lehet célzott reklámozás vagy együttműködés a helyi mikrobloggerekkel (vagy mindkét lehetőség egyidejűleg, a vállalat pénzügyi lehetőségeitől függően). A mikrobloggerek szolgáltatásainak árcédulája többszöröse, mint a százezer bloggereké, ugyanakkor közönségük élénkebb, “felmelegedett”.
Összesítő oldalak és katalógusok
A mai egyik legelértékeltebb promóciós módszer. Sok vállalkozó kihagyja ezt a szakaszt, és nem tesz közzé cégével kapcsolatos információkat az ilyen szolgáltatásokról (mind fizetős, mind ingyenes).
Nem mindenki tudja: éppen ezek az online webhelyek forgalma segíti a cég megkülönböztetését a versenytársaktól. Például a market.yandex.ru több mint 120 millió megtekintést gyűjt, a tiu.ru – havonta több mint 20 millió megtekintést.
A Google Maps-hez hasonlóan itt is megadhat minden szükséges információt a cégről, valamint visszajelzést adhat a nyújtott szolgáltatásról. A kezdéshez próbálja meg közzétenni az információkat a flamp.ru, yell.ru, cataloxy.ru, tvoyafirma.rf, ruscatalog.org és biokrasota.ru webhelyeken.
Link elhelyezése
Ne feledkezzen meg a klasszikus módszerről – a link promócióról. A linkek segítenek a webhely további forgalmában, optimalizálják a tartalmat, növelik a tekintélyt, az elismertséget és a márkabizalmat. A linkek a leghosszabb ideig tartó hatást nyújtják a hírek, cikkek és blogok közzétételéből.
Ezt az eszközt fizetős és ingyenes alapon egyaránt használhatja. De ne feledje: a második módszer munkaigényesebb és időigényesebb, mivel domainjét különféle webhely- és internetes könyvtárakban kell regisztrálnia. Szüksége lesz aktívnak és saját szakértelmének, kommentálnia más blogok és közösségi hálózatok publikációit annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet webhelyére vagy fiókjára, eredeti cikkeket tegyen közzé más webhelyeken stb.
Sokkal gyorsabb és biztonságosabb ezt a folyamatot speciális cserékre és szolgáltatásokra bízni: Blogun, Rotapost, PRNEWS.IO, Gogetlinks, Miralinks stb.
Kontextus szerinti reklám beállítása
Hatékony módszer, amellyel automatikusan elhelyezheti hirdetéseit különböző webhelyeken. A működés elve az, hogy a hirdetés a felhasználó kérésével együtt a keresési eredmények között jelenik meg, és ne válogatás nélkül. A hirdetések csak azokon a webhelyeken kerülnek elhelyezésre, amelyek alkalmasak a hirdetés tárgyára, ami azt jelenti, hogy a közönséget érdekli az ilyen hirdetés.
Ez egy fizetős szolgáltatás, de további előnyökkel jár: hozzáférés a Google hirdetési hálózathoz, eszközök a hatékonyság növeléséhez, releváns hirdetések minden felhasználó számára, érthető számlázási rendszer.
Egy másik hasznos eszköz a Google Ads. Bármely vállalat használhatja, a méretre és a témára való hivatkozás nélkül. Ez a szolgáltatás segít a hatékony hirdetések létrehozásában, a költségvetés szempontjából is meglehetősen rugalmas, beállítja a bemutató időzítését, kulcsszavakat stb.
Összegzés
Felsoroltuk a legnépszerűbb módjait vállalkozásának az interneten történő népszerűsítésére, amelyek gyorsabb eredményt hoznak. Ez a lista bővíthető, de jobb, ha a legegyszerűbb eszközökkel kezdjük, amelyek nem igényelnek nagy pénzügyi befektetéseket, vagy általában ingyenes alapon működnek.
Függetlenül attól, hogy melyik eszközt választja, ha erőfeszítéseket tesz és a megfelelő marketing technikákat alkalmazza, akkor elér egy bizonyos eredményt.