Ilkhom
Chakkanbaev, internetes marketingszakember
Seopulses Ebben a cikkben Ilkhom Chakkanbaev internetes marketingszakember fontolóra veszi a főbb platformokat, ahol hirdetést kell indítania, és elmondja az online áruházak előnyeiről és hátrányairól.
Az orosz e-kereskedelmi piac tovább növekszik: 2019-ben az online értékesítés 18% -kal nőtt. Ezért nem elegendő csupán egy webáruház megnyitása – elő kell mozdítani. Ebben a cikkben a fő hirdetési platformokról fogunk beszélni, és megpróbáljuk értékelni azok hatékonyságát az online áruházak esetében.
A hirdetők fejfájása a költségvetés, mivel gyakran korlátozott. Ezért megpróbálunk elmondani azokról a hirdetési rendszerekről és szolgáltatásokról, amelyeket elsősorban el kell helyezni.
Osszuk feltételesen négy csoportba a hirdetési forrásokat:
- árösszesítők,
- kontextus szerinti reklám,
- célzott reklám a közösségi hálózatokon,
- egyéb oldalak és szolgáltatások.
És többet elmondunk róluk.
Árösszesítők
Az ár-összesítők olyan szolgáltatások, amelyekben a felhasználók kiválaszthatják és összehasonlíthatják a különböző online áruházak termékeit. Az üzletek információkat szolgáltatnak termékeikről (például egy termékcsatorna használatával), és az összesítő megjeleníti azokat a katalógusában.
Beszéljünk az ilyen szolgáltatások előnyeiről a Yandex.Market és a Google Shopping példáján keresztül.
Yandex Market
A CPC modellen működik – a hirdetők fizetnek a linkekre vagy telefonszámokra történő kattintásokért. Ha az áruház webhelye kevés konverziót eredményez, vagy egyáltalán nem, akkor a CPA modellen dolgozhat. Vagyis a felhasználó megrendeli a terméket az összesítőben, a hirdető pedig jutalékot fizet a termék költségéért, amikor azt szállításra küldik.
Az online áruházak előnyei
1. A konverzió nagyobb valószínűsége . Általános szabály, hogy az összesítőkben a felhasználók az összes szükséges információt egyszerre látják: a termék megjelenését (arculatát), árát, szállítási feltételeit. Összehasonlíthatják ajánlatát a versenytársak feltételeivel. A magas minősítések, a versenyképes termékárak és a kényelmes szállítás pozitívan befolyásolják az átalakítást.
2. Viszonylag alacsony kattintásonkénti költség . A közvetlen kampányokban a kattintásonkénti költség gyakran magasabb, mint a piacon. A Market kevesebb hirdetővel rendelkezik és eltérő az árazás: van egy minimális CPC, amely az üzleti mutatókon alapul és naponta frissül. További információk a feltételekről.
3. Visszajelzés gyűjtése . A Marketen a felhasználók inkább visszajelzést adnak az üzlet munkájáról. Kidolgozhatja a negativitást, válaszolhat a termékekre vonatkozó kérdésekre – ezáltal növelheti minősítését és további forgalmat vonzhat.
4. További forgalom a sebesség változtatása nélkül . Az algoritmusok a keresés első pozícióit adják azoknak az üzleteknek, amelyek rendelkeznek:
- jó értékelés,
- alacsony termékár,
- gyors vagy ingyenes szállítás stb.
A rendszer így motiválja a vállalatokat versenyelőnyeik kihasználására.
5. Könnyű kreatívok létrehozása . A Yandex önállóan hoz létre hirdetési hirdetéseket az YML-hírcsatornán vagy az Excelen keresztül továbbított adatokból. Ez megkönnyíti a hirdetést és a hirdetések létrehozását.
hátrányai
1. A bolt moderálása és lehetséges leállítása . Az aggregátorhoz való csatlakozáshoz tesztet kell teljesítenie. Ezután az üzletnek meg kell felelnie a követelményeknek: egy órán belül el kell fogadnia a megrendelést; győződjön meg arról, hogy az árak, a feltételek, a szállítási költségek megegyeznek-e a weboldalon szereplő információkkal stb.
2. A termékkártyáktól való függőség . A felhasználók általában az elemkártyára kattintanak. Ezért elveszítheti forgalmának nagy részét, ha az áruház ajánlata bármilyen okból nem éri el a kártyát. Például kevés információ található a hírcsatornában, vagy a kártya még nem jött létre.
3. Helyesen töltött termékadagolóra van szüksége . Annak érdekében, hogy az ajánlat összegyűjtse a maximális forgalmat, ki kell dolgoznia a hírcsatornát: hozzá kell adnia az összes címkét és a szükséges információkat. Ekkor az algoritmus képes lesz helyesen kiválasztani a kifejezéseket és a szűrőket. További információ a hírcsatornákról ebben a cikkben.
4. Kevés kezelési lehetőség . A Yandex.Direct szokásos hirdetési kampányaitól eltérően nem kezelheti a megjelenítéseket, kifejezéseket, közönséget, szűrőket és még sok minden mást a Marketen.
Google Shopping
A Google Shopping hirdetései a Google Merchant Centeren keresztül futnak, amely olyan adatokat tárol, amelyeket a kiskereskedelmi üzlet online és offline áruházakban értékesít. Ezeket az információkat a Google különböző szolgáltatásaiban és hirdetési platformjaiban használják. Például dinamikus remarketing elindításához a Google Ads szolgáltatásban. Ebben a cikkben további információt talál a Google Merchant Center beállításáról.
Az online áruház előnyei
1. A konverzió nagy valószínűsége . Csakúgy, mint a Yandex.Market esetében, a Google Merchant Center lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy kiválassza a legjobb ajánlatot, és ez pozitívan befolyásolja a konverziót.
2. További formátumok indítása . Futtathat például dinamikus remarketinget és intelligens Shopping-kampányokat. Segítenek vonzani az egyes termékek iránt érdeklődő felhasználókat, és visszajuttatják azokat, akik az Ön webhelyén voltak, de nem vásároltak semmit.
3. Kezelés és beállítások . A Google Ads szolgáltatásban az eszközökön kezelheti a kizáró kulcsszavakat, a közönségeket és a megjelenítéseket.
4. Könnyű kreatívok létrehozása . A Google Ads önállóan létrehoz hírcsatorna-alapú hirdetéseket. Ez leegyszerűsíti a reklámozást és lehetővé teszi a veszteséges pozíciók letiltását.
hátrányai
1. Moderálás . Csakúgy, mint a Market esetében, az üzleteknek is meg kell felelniük a követelményeknek, például a https protokollon kell dolgozniuk, információkat kell felvenniük a visszaküldésekről és cserékről, fizetési módokról stb.
2. A hirdetés megjelenése előtt nincs mód kulcsfontosságú kifejezések megtekintésére . A Yandex.Direct és a Google Ads keresési kontextus szerinti reklámozásával ellentétben nem fogja látni a kifejezések teljes listáját, amelyekhez a rendszer megjeleníti a terméket, és kizárhatja a lényegtelen kérdéseket is.
Ki illik
A Piaccal való együttműködés elsősorban a háztartási gépek és elektronikai üzletek számára jövedelmező. Jó eredményeket mutathatnak a babatermékek, parfümök és kozmetikumok, háztartási és sportcikkek stb. Javasoljuk további termékek elhelyezését a piacon, ha a Yandex.Direct ajánlatai túl magasak lesznek.
A Google Merchant Center segítségével intelligens Shopping-kampányokat futtathat (a Normál Shopping és a Dinamikus Remarketing szimbiózisa). Ez a formátum segít a boltokban:
- Növelje az LTV-t (azt a profitot, amelyet a vevő a vállalattal folytatott interakció teljes idejére hoz).
- Emlékeztesse a felhasználókat magára. Drága vásárláshoz a felhasználónak több időre van szüksége a döntés meghozatalához. Ezért egy bolti emlékeztető segít rávenni a potenciális vásárlókat a vásárlásra.
kontextus szerinti reklám
A kontextuális reklámozás hatékony módszer az ügyfelek vonzására. Hirdetések létrehozásával és a megjelenítések testreszabásával megtalálja a vásárlás iránt érdeklődő felhasználókat: például releváns kifejezéseket választ ki a keresési lekérdezés megválaszolásához, vagy „utoléri” azokat a hirdetéseket, akik már jártak a webhelyén.
A PPC-reklámok forgalma lényegesen nagyobb, mint az ár-összesítőké, ugyanakkor nagyobb a verseny a hirdetések megjelenítéséért.
Vizsgáljuk meg az elhelyezés előnyeit és hátrányait két hirdetési rendszerben:
- Yandex.Direct – a keresésben és a YAN-ban (Yandex Advertising Network);
- Google Ads – a keresésben és a Display Hálózaton (Google Display Hálózat).
Yandex.Direct
A keresési eredményekért kampányt indíthat a Yandex szolgáltatásban.
Vagy a Reklámhálózatban való megjelenítéshez – a Yandex partneroldalain.
A Yandex.Direct programban termékgalériát is létrehozhat, amely a keresési eredmények között jelenik meg. Intelligens szalaghirdetések, dinamikus hirdetések és normál szöveges képes hirdetések segítségével érheti el a termékgalériát, hozzáadva hozzájuk képet és árat. Ez a formátum növeli a konverzió esélyét: a felhasználó azonnal meglátja az összes szükséges információt – ár, kép, minősítés stb.
Az online áruházak előnyei
- Nagy lefedettség . Emberek milliói használják a Yandex keresést, és ellátogatnak a partner webhelyeire, így az online áruházak növelhetik a forgalmat és a konverziókat a webhelyükön.
- Sok eszköz és formátum . Futtathat normál szöveges képes hirdetéseket vagy dinamikus hirdetéseket és intelligens szalaghirdetéseket. Ez utóbbiakat egyébként a rendszer automatikusan hozza létre.
- Kampányok kezelésének képessége . Előre ismeri azokat a kifejezéseket és célzásokat, amelyeknél a hirdetések megjelennek. Korlátozhatja a megjelenítéseket bizonyos eszközökön, vagy módosíthatja a közönségbeállításokat.
- Számos automatizálási szolgáltatás . A PPC reklám népszerűségének köszönhetően a piacon számos ingyenes és fizetett eszköz létezik annak automatizálására. Például megbízhatja az ajánlatok kezelését egy ajánlatkezelőre.
hátrányai
- Túlmelegedett aukció . Egyes kategóriákban a magas verseny nagyon magas kattintásonkénti költséget okozhat.
- A hirdetések futtatásához és kezeléséhez ügyesség és idő kell . Nagyon sok idő és tudás kell a kifejezések megtalálásához vagy a termékek releváns hirdetéseinek elkészítéséhez. De a folyamatok egy része egyszerűsíthető. Tehát a nyelvi generátor automatikusan létrehoz az Ön számára hirdetéseket az adatcsatorna alapján.
Hogyan lehet elkerülni a gyakori hibákat a kontextuális hirdetések beállítása során a Yandex.Direct programban, olvassa el a cikket.
Google Ads
Ennek a hirdetési rendszernek az előnyei és hátrányai hasonlóak a Yandex.Direct-hez.
Leggyakrabban az online áruházak hirdetnek:
- a keresésen,
- a CCM-ben,
- a Google Shoppingban,
- a Gmailben.
Az orosz vállalatok többet foglalkoznak a Yandex reklámozásával, de javasoljuk mindkét rendszer használatát. Az eLama teleport segítségével átvihet egy már létrehozott kampányt a Yandex.Direct webhelyről a Google Ads szolgáltatásba.
Keresési hirdetések a Google Ads szolgáltatásban
Ki illik
A PPC reklám szinte minden online áruházban jól működik. Itt van egy lehetőség:
- Dolgozzon „meleg” igényekkel . Ha a felhasználó belép a keresőbe: “vásároljon öntöttvas serpenyőt” , az algoritmus pontosan megérti, mit akar, és felajánlja neki a megfelelő terméket.
- Munka a közönséggel . A YAN és a KMS hálózatoknak köszönhetően emlékeztethet magára, meghívhatja a felhasználót, hogy térjen vissza az üzletbe és vásároljon, még akkor is, ha az ügyfél abban a pillanatban nem keres egy terméket a keresésben.
Közösségi hálózatok
Beszéljünk azokról az előnyökről és hátrányokról, amelyekkel a hirdetések közösségi hálózatokon történő indításakor találkozunk.
Az online áruházak előnyei
Széles célzási lehetőségek. Megtalálhatja a közönséget az érdeklődési köre, a jövedelem szintje, a lakóhely régiója stb. Alapján.
hátrányai
- A keresési hirdetésekkel ellentétben a közösségi médiában hirdetéseket jeleníthet meg egy adott közönség számára, de nem tudja biztosan, hogy szüksége van-e a termékére.
- A mobil forgalom érvényesül. Ezért, ha webhelyén nincs mobil verzió, vagy nem működik jól, gondoljon más lehetőségekre az alkalmazások fogadásához, például egy lead űrlap használatával, ahol a felhasználók elhagyják kapcsolataikat.
Beszéljünk az egyes közösségi hálózatok jellemzőiről.
Facebook és Instagram
Automatizálás van a Facebook hirdetésekben: az algoritmus maga választja ki az érdeklődő felhasználókat és profiljaikat a célzáshoz. Ez javítja a hirdetések teljesítményét és csökkenti a kampány erőfeszítéseit.
Facebook hirdetés
Annak érdekében, hogy a rendszer a legérdekesebb felhasználókat válassza ki, konfigurálja a webanalitikát, a pixelt és az eseményeket. Válassza ki azt a célt is, amelyre az algoritmusok összpontosítanak, amikor hirdetéseket jelenítenek meg a felhasználó számára.
Fontos: ha a képpontot helytelenül állítják be, vagy a webhelye nem megfelelő jeleket továbbít (például kevés konverzió van a webhelyről), akkor a rendszer nem tudja megfelelően teljesíteni a célját.
A Facebook Ads beállításainak megértéséhez és a kampányok indításához az Instagramon és a Facebookon nézze meg az eLama és a Tetszik projekt videó oktatóanyagát.
Első lecke →
VKontakte és myTarget
Ezek a rendszerek sokféle célzási lehetőséggel rendelkeznek, amelyek segítségével szinte bármely közönséget megcélozhat.
Ráadásul sok hirdetési formátum létezik. Itt találhatók a VKontaktén elérhető hirdetési formátumok.
A VKontakte és a myTarget szolgáltatásokon szinte nincs automatizálva az ajánlattétel, kivéve a VKontakte oCPM-jét – egy olyan fizetési modellt, amelyben a rendszer maga választja meg a közönséget és az ajánlatot a cél (előfizetők számának növekedése és a lead generálása) érdekében. Ezenkívül a VKontakte lehetővé teszi, hogy ingyen hozzon létre egy online hálózaton alapuló online áruházat.
A VKontakte hirdetéseinek beállításáról a cikkben olvashat bővebben.
TikTok hirdetések
A hirdetési rendszerben kevés a célválasztás:
- forgalom,
- konverziók,
- az alkalmazás telepítése.
De általában elégnek kell lenniük ahhoz, hogy kampányokat hozzanak létre az online áruházak számára. Megtalálhatja azokat a felhasználókat, akiket már érdekel az Ön boltja és termékei (ehhez pixeleket és eseményeket kell beállítania), majd egyéni közönségeket gyűjthet a remarketinghez.
A TikTok Ads-ben még nincs sok hirdetési formátum, és nincs olyan lehetőség, hogy összekössék a lead-űrlapot, amely hasznos lenne a kis számú ajánlattal rendelkező, de magas átlagos ellenőrzésű online áruházak számára.
Pozitívum: kevés a TikTok Ads hirdető, míg az alkalmazás nagy közönséggel rendelkezik – 18 millió aktív felhasználó Oroszországból. Ezért az árak és a verseny észrevehetően alacsonyabb, mint más hirdetési rendszerekben.
A cikkben olvashat arról, hogy miként futtathat hirdetéseket a TikTik Ads-on, és nem hagyhat ki semmit.
Kinek alkalmas a közösségi média reklámozása?
Szinte az összes üzlet, kivéve azokat, akiknek nehéz megtalálni a megfelelő közönséget, például egy nagy méretű berendezésekkel ellátott fülkét. Különösen javasoljuk a TikTok hirdetéseinek tesztelését az alábbi témákban:
- ruhák és cipők,
- Parfümök és kozmetikumok,
- játékok,
- elektronika.
Hogy mi is a TikTok Ads, és hogyan kell helyesen működni a formátumaival, az eLama és a Like egy közös speciális projektben meséli el.
Első lecke →
Egyéb hirdetési platformok és szolgáltatások
Ez a kategória tartalmazza a nem szabványos hirdetési csatornákat. Van olyan közönség, amelyet a kontextus szerinti és célzott hirdetésekben nem ér el. És maga a reklám is jövedelmezőbb lehet.
A Yandex.Maps kiválóan alkalmas online pontok nélküli online áruházak népszerűsítésére. Megpróbálhatja a Yandex.Dzen vagy az automatizált hirdetések közzétételét is. Igaz, érdemes nagyobb költségvetést szánni nekik, ezért ebben a cikkben csak a Yandex.Maps-ra koncentrálunk.
Yandex térképek
Fizetett elhelyezés a Yandex.Maps oldalon tartalmaz egy speciális címkét (zöld vagy márkás), az elsőbbséget a Maps-ben történő keresés során, a megjelenítéseket a versenytársak kártyáin, és egy kiterjesztett vállalati kártyát, ahol promóciókat és különleges ajánlatokat adhat hozzá.
Előnyök
- Offline pontra vezeti a látogatókat. Ez rendkívül fontos azoknak a vállalatoknak, amelyek nem értékesíthetnek termékeket az interneten keresztül, például ékszerüzletek vagy gyógyszertárak számára.
- További értékesítési forrás . Jó eredményeket mutat, ha az ügyfél számára fontos, hogy például bútorok vagy építőanyagok vásárlása előtt felkeresse az üzletet és megnézze a terméket.
- Szállásköltség – 1730 rubel / hó . A kihelyezés ára függ az évszaktól, a vállalat kategóriájától, a regionális együtthatótól, a kihelyezés időtartamától, formátumától (márkás vagy nem márkás). Gyakran előfordul, hogy az utószezonban is jövedelmezőbb hosszú időre szállást vásárolni, mert a költségek magasabbak lesznek a szezonban.
- A hirdetők korlátozott köre . Nem minden üzlet rendelkezik offline ponttal, ezért a verseny alacsonyabb a Maps-ben. Így, viszonylag alacsony költség mellett, több ügyfelet vonzhat.
Ki illik
Az online áruházak, amelyek tevékenysége valamilyen módon kapcsolódik az offline pontokhoz: bútorok, építőipar, ékszerek stb. Azok az üzletek azonban, amelyek offline csak önálló felvételi pontok által vannak képviselve, nem támaszkodhatnak ilyen reklámra.
Hirdessen hirdetéseket a Maps-ben az eLama-on keresztül, és kapjon bónuszt – további napokig tartó reklámozás ajándékba.
Összegezve
Megálltunk a fő hirdetési platformoknál, amelyeket az online áruházak felhasználhatnak maguk reklámozására. Mindezek a hirdetési rendszerek még kis költségvetéssel – 10-15 ezer rubeltől – is elhelyezhetők.
Javasoljuk, hogy kezdje az összesítőkkel, majd indítson kampányokat a Yandex.Direct, a Google Ads és a közösségi hálózatokban. Ugyanakkor 3-5 hirdetésformátum elegendő az induláshoz.
Ahhoz, hogy a reklám jó minőségű és hatékony legyen, nem elég csak elindítani, be kell állítania a webanalitikát is: a Yandex.Metrica, a Google Analytics és a közösségi hálózatok képpontjait.
Ha elegendő adat áll rendelkezésére, tesztelje a remarketinget különböző rendszereken. Így megtalálja azokat a felhasználókat, akik már jártak az Ön webhelyén és érdeklődtek a termékei iránt.