More

    “Nem akarok múlt időben beszélni a képzésről” 

    Jurij Sekin, a GeekBrains development vezetője a programozás és a tér iránti érdeklődéséről, valamint a katonai szolgálat utáni áttérésről beszélt.20215. augusztus 22. минут45https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2718/og_image/f149775fe8ed6ddd1020c521245edb53.jpeg

    Az útvonal kiválasztásáról 

    Gyerekkora óta programozó akartam lenni. Mindig is érdekelt a számítógépek: hogyan működnek, mi van benne. A második álom az, hogy űrhajós lesz, mert apám az űrerőkben szolgált. Ez határozta meg a jövőbeli utamat: a katonai Űrhadtestben tanultam, majd az űregységben szolgáltam. Programozóként tanultam a katonai akadémián.

    A képzésről 

    Az ötödik osztályban volt Számítástechnika: először az első negyedév telt el, majd az osztályokat kiegészítőként tartották. Elmentem az összes osztályba, irodalmat tanultam. A könyvek akkor drágák voltak, a könyvtárban kellett olvasnom. 

    A cadet corps, volt egy erős Számítástechnika, plusz részt vettem további osztályok. Ezért már sok programot ismertem a katonai akadémián. De a felsőoktatás segített abban, hogy felépítsem a tudásomat, hogy teljes mértékben megértsem, hogy mi, hogyan és mi következik. A második dolog, amit megtanultam, hogy tanuljak. A felsőoktatás összehasonlítható egy projekt megvalósításával.

    Nem akarok múlt időben edzésről beszélni. A fejlesztőkkel, amikor befejezi a tanulást, abbahagyja az életet. Itt a technológiákat félévente frissítik, minden nap meg kell tanulni valami újat. Ha nem tanulsz, abbahagyod a fejlesztést, mint szakember és mint személy. Ezért tanulok még, és ajánlom mindenkinek.

    A nehézségekről

    A fő nehézség az, hogy hosszú ideje nem volt számítógépem. Csak a tizenegyedik osztályban jelent meg. Előtte hat évig jártam számítástechnikai körökhöz és barátokhoz. Volt egy ilyen programozás egy darab papírra. Írsz papírra, aztán jön egy floppy lemez, írja be a számítógépet, és nézni. És leírhatatlan érzés, amikor minden működik.

    Volt idő, amikor a”Syubor” konzolok népszerűek voltak. Lehetséges volt a patronok behelyezése, mint Dendyben. Volt még alap, és lehetett programozni is. És csak leveleim voltak. Nagyon szerettem volna játékokat fejleszteni, ezért papírra ragasztottam a figurákat, térképeket készítettem a helyekről, elképzeltem, hogyan lehet mindezt programozni, 3D-s motort írni, és matematikailag kiszámolni, hogy az objektumok hogyan hatnak egymásra.

    A karriered kezdetéről

    Van egy érdekes karrierút, amely lehetővé tette számomra, hogy megérintsem a programozást különböző oldalakról. Először is, tartalékos tiszt vagyok, szolgáltam. A szolgálat előtt volt az első munkatapasztalatom a kadét testületben. Aztán megszerezte az első $ 200 írásban adatbázis C++egy kis cég.

    Miután visszavonultam a fegyveres erőktől, a Kaspersky Lab oktatási projektjében dolgoztam. Webfejlesztéssel foglalkozott, és a víruselemzés alapjait tanította. Ezután megváltoztattam a vektort ― elmentem a műszaki támogatáshoz, a szerver adminisztrációhoz, az infrastruktúra konfigurációjához. Kicsit eltávolodtam a programozástól, de sok olyan tudást szereztem, ami segített a komplex elosztott rendszerek, integrációk kialakításában.

    OLVASS TOVÁBB:  BI rendszerek: mik ezek és miért van szükségük a vállalkozásokra?

    Ezután elmentem egy kis webstúdióba, ahol öt ember volt. Ott ismét belemerültem a fejlesztésbe, különféle halmokba a mobil fejlesztésig. Aztán eljöttem GeekBrains-ba, és már itt dolgozom.

    A legjobb projektekről

    Büszke vagyok a C++ – ban végzett első munkámra. A globális projektekből, amelyekben részt vettem, kiemelhetem a víruskereső iskolát. Ez egy oktatási projekt volt a Kaspersky Lab számára. Koncepciója messze meghaladta az idejét, több mint tíz évvel ezelőtt volt. Akkoriban nem mindenkinek volt jó Internet, hogy részt vegyen az online konferenciákon. De megcsináltuk, sok résztvevő volt, és egy fióktelepet nyitottak Lengyelországban, minden nemzetközi szintre ment. Sajnos a projekt most nem létezik. De azóta az EdTech-nél dolgozom, és folytatom a GeekBrains felé vezető utamat.

    OLVASS TOVÁBB:  Tanfolyam megnyitása 2D művészeknek játékfejlesztésben

    A GeekBrains-nél való munkáról

    Én vagyok a fejlesztési csapat vezetője. Az én feladatom az összes olyan folyamat összekapcsolása, amely konkrét eredményt ad. Dolgozunk agilis, van Scrum táblák, sok szertartások és rituálék, lemaradás ápolás, retrospektív. Van egy sprint, amikor bizonyos feladatokat egy-két héten belül el kell végeznünk. Ahhoz, hogy egy sprintet társítsunk valamivel, megpróbáljuk megnevezni egy fogási kifejezés vagy egy film után.

    Tudok vicces történeteket mesélni a csapatomról. Van egy “gumi kacsa módszer”kifejezés a fejlesztésben. Néha a fejlesztő azt mondja: “Nem tudom megoldani a problémát.”Leülök mellette, elkezdi magyarázni, csendben hallgatok. Hirtelen hibát talál. És ez a Gumikacsa módszer: egy karaktert vesz fel, és elmagyarázza neki a problémát, mint a nagyanyjának. A folyamat során, akkor egyszerűsíteni, amennyire csak lehetséges, kezdődik, hogy szélesebb körben megoldani ezt a problémát. És a srácok adtak nekem egy gumikacsát, ami mindig velem van.

    Az alkalmazottak felvételéről

    A legfontosabb dolog a kommunikáció. Számomra fontosabb, hogy egy személy szeme égjen. A legutóbbi történetekből: interjút készítettem egy emberrel, tesztfeladatot adtam. Két nappal később elküldi az eredményt, még 10% sem történt meg. De ez a személy részletesen leírta, mit tett, és mit nem tudott megtenni. Azt írta: “megértem, hogy nem tudom átadni a tesztfeladatot. De megígértem, hogy elküldöm neked, és megtettem.”Mi bérelt ez a személy, ő nagyon motivált, megpróbált mindent megtenni, őszintén tette. 

    OLVASS TOVÁBB:  "A" tűzőgép tesztelése "feladat különösen szokatlan volt."

    A fejlesztés csapatmunka. Ha egy személy nagyon önálló, de nagyszerű szakember, akkor még mindig nehéz lesz neki. Betartom azt a szabályt, hogy könnyebb egy kezdőt felvenni, és megtanítani neki programozni, mint egy hűvös, de hallgatólagos szakember. 

    A programozás elsajátításáról 

    Rengeteg lehetőség van a programozás megtanulására, akár a telefonon lévő speciális szimulátorokig. Melyik út az egyéni kérdés.

    • Tanulj meg, hogy egy junior programozó, és kap az első munkát-ez átlagosan hat hónaptól egy évig. 
    • Akkor minden a személyes tulajdonságoktól, a cégtől és a mentortól függ. Ha hatalmas alkalmazásokat fejleszt ki, amelyek a szerver webhely-megjelenítést, a legújabb technológiákat használják, akkor a növekedés villámgyors lesz.

    Azt javaslom, hogy kezdjen el tanulni egy C-szerű nyelvet, például PHP, JavaScript. Alacsony belépési küszöbértékük van, miközben tovább fejlődnek. Folyamatosan jelennek meg új keretrendszerek és új könyvtárak, és ezeken a nyelveken mindig vannak üres álláshelyek a fejlesztők számára. 

    A projektet PHP-ben és JavaScript-ben is teljes mértékben megvalósíthatja. Ezek csak azok a nyelvek, amelyek lehetővé teszik, hogy teljes körű weboldalt készítsen egy portfólióhoz. A munkáltatók mindig megnézik a jelöltek munkáját, és máris lesz mit mutatniuk. Ez jó érv lehet a társaságba való bejutáshoz.

    Tippek kezdőknek 

    Az út elején a programozóknak gyakran azt mondják, hogy ki kell választaniuk a fejlesztés, a specializáció vektorát. Nem osztom ezt a véleményt, mert minden programozási nyelv betartja a közös mintákat és szabályokat, megközelítőleg azonos folyamatokkal rendelkezik. Ha megtanulsz egy C-szerű nyelvet, annak szerkezetét, eszközeit, gyorsan elsajátíthatsz minden új nyelvet. 

    A kezdő szakemberek a piacon nem rendelkeznek elegendő önbizalommal. Amikor elkezdtem magam, voltak pillanatok kiégés, megbotlottam, nem találtam megoldást, és ez nagyon demotivált engem. Nem volt elég hitem magamban, abban a tényben, hogy minden biztosan működni fog. És látom, hogy sok srácnak sincs ilyen hite. Annak a személynek, aki úgy döntött, hogy elindul a fejlődés útján, de kétségei vannak és fél, azt mondanám, hogy hackneyed mondatok: “az utat az fogja elsajátítani, aki sétál” és “csak az, aki nem tesz semmit, nem hibázik.”A munka legfontosabb dolog az, hogy normálisan csináljuk, rendben lesz.

    OLVASS TOVÁBB:  "Nem ülök nyugodtan, és mindig azt mondom, hogy" Igen "!"

    Ön is sikeres lesz

    A fejlesztő az első képzési program, amely a Skillbox részvételével a GeekBrains informatika területén egy speciális karrierút tájékozott megválasztására szolgál.

    Szerezzen keresett szakmát, vagy nyisson meg egy üzletet az információs technológia területén.

    Friss cikkek

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a "bank weboldalát", a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank...

    5 ok arra, hogy inspirálja a gyermeket a programozással

    A programozás olyan hobbivá válhat, amely a jövőben hasznos lesz, és a felnőtt élet készségeinek fejlesztése20213. szeptember 22. perc38A cikk szerzője Lisa TurlychkinaA cikk...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában