More

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Minden hónapban az eLamánál mintegy nyolc ingyenes webes szemináriumot szervezünk az internet marketingszakemberek, szabadúszók és ügynökségek alkalmazottai számára. Gyakran indítunk fizetett hirdetést a webes szemináriumok számára a közönség vonzása érdekében. Ezért mindig új tesztötleteket keresünk. Az egyik ilyen ötlet, amelyet kipróbáltunk a tervezőcsapattal, a mémek használata a szalaghirdetésekben. A hipotézis az volt, hogy felkeltik a figyelmet, segítenek abban, hogy több feliratkozást kapjunk, és csökkentsük a leadek költségeit.

    Biztosak voltunk abban, hogy a hipotézis beigazolódik, de úgy viselkedtünk, mint a jó marketingesek, és úgy döntöttünk, hogy nem fogadjuk el, aminek eredményeként hinni akarunk, hanem teszteket hajtunk végre.

    Bevezető információk

    Az A / B tesztek elvégzéséhez a legkényelmesebb eszköztárat véleményünk szerint a Facebook Ads biztosítja. És a Facebookon és az Instagramon történő reklámozás hozza el a legtöbb regisztrációt a webes szemináriumokhoz.

    Három fő elhelyezést használtunk a webes szemináriumok népszerűsítésére:

    • Facebook hírcsatorna
    • Instagram hírcsatorna;
    • Instagram történetek.

    A fő közönség, akin a teszteket lefuttattuk, 18 és 55 év közötti emberek. Mindegyik kampányban egy széles közönséget megcélzó hirdetések csoportja volt, és megkerestük a kis- és középvállalkozások tulajdonosait, a marketingszakembereket, a szabadúszókat és az online reklámozás és a képzés iránt érdeklődőket. Azokat, akik már regisztráltak az eLama-ban, kizárták a célzásból. Addig nem kell aggódni miatta. ”

    A tervezők előre elkészítettek egy válogatást a népszerű mémekből, majd mindegyik webináriumhoz kiválasztották a megfelelő képeket. Addig nem kell aggódni miatta. ”

    Első tesztek

    Eleinte nem teljesen helyesen cselekedtünk, és egyszerűen elkezdtünk két hirdetést létrehozni a Facebook-hirdetések minden hirdetéscsoportjában, hogy a rendszer automatikusan kiválasztja a leghatékonyabb lehetőséget, és gyakrabban mutassa meg a felhasználóknak. Az egyik rendes hirdetés volt, a másik pedig mémekkel ellátott transzparens. Addig nem kell aggódni miatta. ”

    Példa egy szokásos szalaghirdetésre:

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Példa szalaghirdetés mémmel:

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Ezt az algoritmust követve két hónap alatt hat különböző webszemináriumon indítottunk hirdetést. A közösségi hálózatokon kapott válaszok alapján a mém szalaghirdetések valóban nagyobb figyelmet keltettek: a felhasználók gyakrabban tettek megjegyzéseket és tettek újraközöléseket.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet nyomon követni a kampányokat az ünnepek alatt: értesítések a segítségért - Elama

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Voltak olyan emberek, akik nem nagyon ismerték a memológiát, ami szintén jó a lefedettség növeléséhez:

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    És voltak észrevételek igazi műértőktől:

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Ebben a szakaszban úgy tűnt számunkra, hogy minden a tervek szerint halad: a felhasználók reakcióiból ítélve a mém szalaghirdetések valóban jobban mentek. De akkor ideje volt statisztikákat készíteni és elemezni az eredményeket. A következtetések sokkoltak minket …

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Általános statisztikák 6 webináriumról

    Ebben a kísérletben a CTR-t, a regisztrációs költséget és a regisztráció konverziót vizsgáltuk, mert ebben az esetben a leadek száma nem mutató: a megjelenítések egyenetlenül oszlottak meg.

    A hagyományos szalaghirdetések konverziós aránya (CR) csaknem 7% -kal volt magasabb. Feltételezem, hogy ez annak a ténynek köszönhető, hogy érthetőbb és relevánsabb szöveget használtak. Az emberek pontosan tudták, mi vár rájuk, amikor áttérnek a webinárium céloldalára.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan készítsünk kampányokat az újévi ünnepekre - tippek a hirdetési rendszerek szakértőitől és az eLamától

    A Facebook-hírcsatorna rendszeres szalagcímei teljesítettek a legjobban a legfontosabb mutatókban. A mém bannerek viszont jobban mentek az Instagram hírcsatornájában. Valószínűleg ez volt a különbség az oldalak közönségében.

    A két lehetőség CTR-je szinte mindenütt azonos, vagyis a mém szalaghirdetések nem keltettek nagyobb figyelmet, ami ellentmondott az eredeti hipotézisnek. De sok újraközlést és képernyőképet láttunk a mém szalaghirdetésekről a közösségi hálózatokon, ezeket gyakrabban kommentálták és kedvelték, és ez jó hatással van a lefedettségre és az elismerésre. Ezért nem álltunk meg itt.

    A / B tesztek

    Az eredmények nem feleltek meg nekünk, ezért úgy döntöttünk, hogy komolyabban vesszük a hipotézis tesztelését. A következő hat webinárium hirdetése teljes A / B teszten futott.

    Az előzetes eredmények ismét nem erősítették meg a hipotézist, de idő előtt nem veszítettük el a reményt, amíg az összes adat nem állt rendelkezésünkre.

    Ennek ellenére (az én ízlésem szerint) a mém szalaghirdetések félelmetesek voltak, és továbbra is sok közösségi média-választ kaptak:

    OLVASS TOVÁBB:  Új Instagram Guides formátum - áttekintés, utasítások és példák

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    A végső A / B teszt eredményei kissé eltérnek az előző kísérlettől. Ezúttal a hatékonyság értékeléséhez emellett megvizsgáltuk a leadek számát is, mert a normál és mém szalaghirdetésekkel elérhető kampányok megközelítőleg azonosak voltak.

    Általában a szokásos szalaghirdetések mutatták a legjobb eredményt: átlagosan több regisztrációt hoztak nekünk, valamivel alacsonyabb az ár és magasabb az átváltási arány.

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Általános statisztikák 6 webináriumról

    Ha az elhelyezés szerinti bontást nézzük, akkor a rendszeres szalaghirdetések jobbak a Facebookon: több leadet hoztak, a CR magasabb volt. Az Instagramon a szokásos bannereknek is jobb eredményei vannak: a regisztrációs ár alacsonyabb, a CR körülbelül azonos. Ezúttal a szokásos szalaghirdetések minden webhelyen jobban bejöttek, de a mémekkel való különbség nem volt olyan jelentős. A CTR ismét meglepett és még inkább – 0,50% és 0,51%.

    következtetések

    A hipotézis, amelyben teljesen biztosak voltunk, nem került megerősítésre: a mém bannerek egyetlen fő mutatóban sem teljesítettek jobban.

    Valószínűleg az a tény, hogy a közönséges szalaghirdetések pontosabban tükrözik a webinár lényegét és értékét, ezért következetesen jobb eredményeket mutatnak. Előfordulhat, hogy a mém szalaghirdetéseket a teljes célközönség nem érti, vannak, akik nem olvassák el a kreatív linkjét, és kihagyják.

    Következtetés: minél egyszerűbb és világosabb a kreatív, annál jobb.

    De úgy döntöttünk, hogy nem mondunk le teljesen a mémszalagokról. Először is szeretjük őket. Másodszor pedig olyan embereket vonzhatnak magukra, akik nem figyelnek a megszokott szalagcímeinkre, így új közönséghez jutunk. További elérhetőséget érünk el az organikus termékekből is.

    Ennek a kísérletnek a legfőbb következtetése (bár egészen nyilvánvaló): a véleményed szerint a legsikeresebb hipotéziseket sem lehet a gyakorlatban megerősíteni. Ezért előzetes tesztek és az eredmények elemzése nélkül semmi sem vezethető be a munkába.

    És végül még néhány transzparens mémekkel:

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Natasha, mindent teszteltünk: hogy mémek legyünk-e vagy sem a hirdetésekben

    Friss cikkek

    Fontos a héten: a WhatsApp botrány, valamint a Telegram és a Signal példátlan növekedése

    Levegőben van az idei első Likney-összefoglaló, amely a legfontosabb friss és intelligens anyagokat tartalmazza. Sok érdekes és váratlan esemény történt ezen a héten. Tehát...

    A Telegram a második legtöbbet letöltött alkalmazás lett az amerikai alkalmazások között

    Rekord növekedést mutatott a felhasználókban szerte a világon. Pavel Durov Telegram csatornáján elmondta: januárban a messenger aktív felhasználóinak száma meghaladta az 500 milliót....

    Növeljük a hirdetések hatékonyságát a Google Ads szolgáltatásban: az elemzéstől az automatizálásig

    Január 14-én tartották a "A reklámozás hatékonyságának javítása a Google Ads szolgáltatásban: az elemzéstől az automatizálásig" webináriumot. A webes szemináriumot Nikita Kravchenko, a...

    A Rumble videóplatform 6 milliárd dollár ellen bepereli a Google-t

    A keresőmotort azzal vádolják, hogy manipulálta a keresési eredményeket a YouTube javára. Amint arról a Bloomberg beszámolt, múlt hétfőn a Rumble videót tároló...

    A tárgyak internete – Új Geekegyetemi Kar

    Beszélünk az IoT-szakemberek fejlesztéséről és keresletéről 2024. január 14. perc94https: //d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2508/og_image/f6e71927836e2411e43cdbc8d2e3604d.png A dolgok internete vagy IoT az informatika egyik legvonzóbb területe a digitális...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában