More

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    Weboldal-tulajdonosok és újoncok számára 2019-ben a mobileszközökről történő vásárlások aránya 36% volt. 2020-ban felzárkózott az asztalon keresztüli megrendelések mennyiségéhez. Ráadásul az emberek kétszer nagyobb eséllyel használják az alkalmazásokat, mint a webhelyeket.

    Ez arra utal, hogy az online áruházak mobileszközökre történő optimalizálása régóta nem trend, hanem szükségszerűség. A keresőmotorok a felhasználóbarátságra törekszenek.

    A Google bejelentette, hogy 2021 márciusától áttér a Mobile-first indexelésre. Ha problémái vannak a mobiloptimalizálással, akkor valószínűleg elveszíti pozícióját a keresési eredmények között.

    A webhely adaptív vagy mobil változata: melyiket válasszuk?

    Az adaptív tervezés segít az erőforrás helyes megjelenítésében különböző eszközökön, függetlenül igazodik a képernyő méretéhez és tájolásához.

    Az adaptív változat előnyei :

    • a webhely oldalai helyesen jelennek meg;
    • a fejlesztés és a támogatás olcsóbb, mint a mobil verzió létrehozása;
    • nincs ismétlődő tartalom;
    • az oldal könnyen megvalósítható és kezelhető.

    Hátrányok :

    • nem minden felhasználónak kell ugyanaz az információ az okostelefonján és a számítógépén;
    • a rossz minőségű adaptív (hatalmas ikonok, csúszó elemek) elutasításokhoz vezet;
    • a számítógép és az okostelefon ugyanannyi információt töltenek le, de egy erős, Wi-Fi-kapcsolattal rendelkező asztal gyorsabban tölt le tartalmat, mint az átlagos okostelefon mobilhálózatokon keresztül.

    A mobil verzió megismétli a fő webhelyet, de saját elrendezéssel rendelkezik. Általában a “https://m.site.ru” vagy a “https://mobile.site.ru” űrlap aldomainjén található.

    A mobil verzió előnyei :

    • a mobil verzió rugalmasabb, csak mobil felhasználóknak szánt tartalmat tehet közzé;
    • eltávolíthatja a nem elsőbbségi funkciókat és elemeket a mobil kijelző számára;
    • a webhely gyorsan betöltődik.

    Hátrányok :

    • mivel a mobil verzió az asztali számítógép másolata, a keresőmotorok két, azonos tartalmú webhelyet látnak. Általában ez negatívan befolyásolja az erőforrást. Ez csak a rel = ”alternate” és a rel = ”canonical” attribútumok helyes használatával kerülhető el;
    • két webhelyet kell fenntartania és nyomon követnie, és ezek további költségek. Szükség esetén mindkét erőforrást módosítani kell;
    • táblagépeken a fő verzió túl nagy lesz, a mobil pedig túl kicsi.

    Melyik lehetőséget válassza?

    Minden projekt egyedi. De egyre gyakrabban látjuk: az online áruházak átállnak az adaptív dizájnra, mivel ez az opció modern és kényelmes megjelenésű, hosszú távon pedig kevesebb pénzügyi és időköltséget igényel. A Google az adaptív verzió használatát javasolja, és a mobil verzió lassan a múlté válik.

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    Tippek a webhely mobileszközökre történő optimalizálásához

    Vessünk egy pillantást azokra a főbb szempontokra, amelyekre az online áruházak tulajdonosainak figyelniük kell.

    1. Teljes termékleírás

    A felhasználónak ugyanazokat az információkat kell látnia: mind mobileszközön, mind asztalon. Ha valahol hiányzik, az a vásárlás megtagadásához vezethet.

    OLVASS TOVÁBB:  Ügy egy offline üzlet látogatóinak számának növelésére

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    2. A vízszintes görgetés hiánya

    A webhely tartalmának vízszintesen kell illeszkednie a képernyőre. Ha nem fér el teljesen, akkor vízszintes csúsztatással megtörténik. Például fotósorozat elhelyezésekor:

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    3. Átgondolt navigáció

    Fontos pont mind a felhasználó, mind a kereső számára. A kényelmes menü lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy bármely oldalról a kívánt szakaszra vagy kategóriára lépjen. Gyorsan megtalálja a megfelelő terméket. A keresőmotor képes lesz megérteni, hogy ez vagy az az oldal milyen szerepet játszik az Ön webhelyén. Általános szabály, hogy a webhely látható területén a linkek a fő részeken, a hamburger menüben pedig a másodlagosakon helyezkednek el.

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    4. A tartalom hozzáigazítása a képernyő méretéhez

    A szöveget és a képeket fel kell venni a képernyőre, hogy a felhasználó stressz nélkül láthassa a tartalmat, és ezzel egyidejűleg megváltoztathassa a méretarányt.

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    5. Interaktív elemek elhelyezkedése

    Az interaktív elemeket (betűtípusokat, gombokat stb.) Nem szabad túl közel elhelyezni egymáshoz. Ügyeljen arra, hogy kényelmesek legyenek, és legyen hely körülöttük. Ezzel elkerülhetők az átfedések és a véletlen kattintások.

    OLVASS TOVÁBB:  Kép szerzői joga: mely képek használhatók

    Példa az elemek sikertelen elrendezésére:

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    6. Flash elemek hiánya, Silverlight beépülő modulok

    Lehetséges, hogy ezeket az elemeket nem támogatják a mobil eszközök, ezért nem javasoljuk azok használatát.

    7. Kiváló minőségű képek

    Egy személy bejöhet egy offline üzletbe, részletesen megvizsgálhatja a terméket, majd dönthet a vásárlásról. Az online áruházban nincs ilyen lehetőség. A vevő csak a termékleírásokra és a vizuális tartalmakra támaszkodik. Tehát használjon kiváló minőségű fényképeket, és ne feledkezzen meg a részletes felvételekről.

    Azonnal gondoskodnia kell a kép optimalizálásáról. Az optimális súly körülbelül 300 KB, a felbontás legfeljebb 1000 pixel mindkét oldalon. Formátumok: JPEG – bármilyen képhez és főleg fotókhoz, PNG – illusztrációkhoz, GIF – animációkhoz, WebP – képek tömörítéséhez minimális minőségromlás mellett.

    8. Letöltési sebesség

    A PageSpeed Insights szerint a mobileszközök számára elfogadható weboldal-betöltési sebesség 50 ms-nál kezdődik. A szolgáltatás kényelmes, mivel nemcsak az aktuális mutatókat jeleníti meg, hanem tanácsokat ad az erőforrás optimalizálására és az időmegtakarításra is.

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    Még 2018 januárjában a Google bejelentett egy új rangsorolási algoritmust, amelyet kifejezetten a mobil kereséshez hoztak létre – Speed Update. Figyelembe veszi a mobil eszközök oldalainak betöltési sebességét.

    9. Egyszerű adatkitöltő űrlapok

    Ne kényszerítse a felhasználót hatalmas űrlapok kitöltésére. Fontos, hogy könnyűek és sok mező nélkül legyenek. Felajánlja a beírt adatok mentését, az űrlapok több szakaszra bontását, a legördülő listák használatát kitöltési lehetőségekkel, mezőmaszkokkal, billentyűzetdefinícióval.

    10. A keresés elérhetősége az oldalon

    A keresés az egyik legfontosabb elem annak a felhasználónak, aki mobileszközön keresztül keres terméket. Használja az automatikus kiegészítést, javasolja a szakaszkereséseket, testre szabhatja a lekérdezési előzményeket.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan alkalmazható a beszédelemzés az üzleti életében

    11. Kattintható linkek és ikonok

    Ha van messenger ikonja, adja meg a lehetőséget, hogy navigáljon rajtuk. A telefonszámoknak szintén kattinthatónak kell lenniük. Ugyanez vonatkozik az összes linkre.

    Mobiloptimalizálás ellenőrző szolgáltatások

    Vessünk egy pillantást néhány egyszerű, egyértelmű és leggyakrabban használt szolgáltatásra.

    A Google mobilbarát szolgáltatás a leggyakoribb szolgáltatás, amely egy weboldal oldalainak használhatóságát okostelefonról ellenőrzi. Bemutatja, hogyan néz ki az erőforrás első képernyője a telefonon, átfogóan értékeli az optimalizálás minőségét.

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    Yandex.Webmaster Mobile Friendly – hasonlóan a Google szolgáltatáshoz, de csak azokat a webhelyeket ellenőrizheti, amelyekre jogai vannak a Yandex.Webmasterben.

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    Screenfly szolgáltatás – lehetővé teszi annak megtekintését, hogy webhelye hogyan néz ki különböző eszközökön: az okostelefonoktól a tévékig.

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    I Love Adaptiv – lehetővé teszi az alkalmazkodóképesség ellenőrzését a készülék operációs rendszerétől függően.

    Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    Mi a helyzet egy mobilalkalmazással?

    A mobilalkalmazások fejlesztése további pénzügyi és időbeli beruházásokat igényel. Az alkalmazás az iOS és Android platformokhoz készült, és külön frissítéseket és promóciókat igényel az App Store és a Google Play Store számára.

    Azonban ha megnézzük a nagy márkákat, például az Ozon, a Wildberries, a DNS, a Leroy Merlin, láthatjuk, hogy mindenkinek van egy rugalmas weboldala és mobilalkalmazása is. Ennek a megközelítésnek az az előnye, hogy a felhasználó maga választja ki a legkényelmesebb lehetőséget.

    Kis összefoglaló

    Ha kétségei merültek fel azzal kapcsolatban, hogy optimalizálnia kell-e online áruházát mobileszközök számára, itt az ideje, hogy eldobja őket. Az adaptáció hatással van mind a webhelyére, mind a jövedelmére, és mindenekelőtt a B2C szegmens értékesítéseire vonatkozik. Az online kiskereskedők egyre inkább az adaptív dizájnt és az alkalmazásfejlesztést részesítik előnyben a mobil verziókkal szemben.

    A lényeg az, hogy a webhely felhasználóbarát legyen – telefonon és asztalon egyaránt. Ezért figyelnie kell az interaktív elemek helyére, a letöltési sebességre és a termékkel kapcsolatos teljes információk elérhetőségére. Az okostelefonról származó erőforrásokkal való interakció során tapasztalható rossz felhasználói élmény befolyásolja a márkához való hozzáállást, és így a vásárlást – online és offline is.

    OLVASS TOVÁBB:  SEO hibák, amelyek megakadályozzák a webhelyek rangsorolását a keresésben

    Az online kereskedési platformok fejlesztésével kapcsolatos gyakorlati tanácsokért olvassa el sorozatunk többi anyagát:

    1. Címkefelhő egy online áruházban: alkalmazott utasítások a forgalom növelésére.
    2. Egy online áruház helyi promóciója: hogyan lehet további forgalmat szerezni a régiókból.
    3. “Elfogyott”: mit kell kezdeni az elfogyott kártyákkal.

    Friss cikkek

    A Windows védelme: szisztematikus megközelítés

    A védelmi intézkedések strukturálása és konfigurálása különböző szakaszokban, 20215. február 26., https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2558/og_image/99b52ce494fff4e99d818403950ffa3a.png A legutóbbi cikkben elemeztünk egy gyanús fájlt, sőt azonosítottunk néhány mintát,...

    A hét legfontosabb eseményei: Remélem, hogy a Clubhouse for Android

    Az éterben rendszeres Likeny-emésztés folyik a legújabb és okosabb anyagokkal. Ebben az epizódban megismerhetjük a Clubhouse régóta várt Android-fejlesztőjét, és boldog 12. születésnapot kívánunk...

    A weboldalon található szövegek olvasása [Kutatási áttekintés]

    Igaz, hogy most senki nem olvas szövegeket a weboldalakon? Frissítettük a kutatás áttekintését és kihoztunk néhány tippet: mit tegyünk annak érdekében, hogy az...

    Hogyan lehet megduplázni egy híroldal forgalmát. Ügy

    A híroldalak promóciójának megvan a maga sajátossága. A keresési látogatások nem jelentik a legnagyobb részét a híroldalakra irányuló forgalomnak. A legtöbb áttétel más forrásból...

    “A Scratch után rájöttem, hogy nem akarok abbahagyni a programozást”

    Polina Sedakova - oktatási projektjeiről és az utolsó játékról, a Pacman feldolgozásáról, 20213. február 25-től133https: //d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2557/og_image/481635c3b9df7bf894c129f7828350a3.png Polina Sedakova 10 éves. Két hónap alatt...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában