More

    Mit tettünk egy olyan helyzetben, amikor egy versenytársat a mi költségünkre népszerűsítettek

    A versenytársak különbözőek. Ügyfelünk-a turistaosztály házának fejlesztője – nagyon leleményes volt. Kitalálta, hogyan reklámozhatja tárgyait hirdetési kampányainkon keresztül. 

    Elmondjuk a történetet arról, hogy egy versenytárs tisztességtelen cselekedetei segítettek egy hatékony reklámkampány kialakításában. Vegye figyelembe, hogy abban az esetben, ha objektív okból nem adjuk ki az ügyfélvállalat nevét: ez a köztünk és az ügyfél között aláírt titoktartási megállapodás egyik feltétele.    

    Mi történt    

    Kezdetben az ügyfél egy szabványos kéréssel fordult hozzánk-reklámkampányokat indít egy új háztelepre a semmiből. Ezt tettük: Keresési kampányokat, YAN/CMS kampányokat, retargetingeket állítottunk fel, média-és videókampányt indítottunk. Különösen a Yan és a CMS versenytársai hirdették meg őket-a helyük régiójában a versenytársak-Fejlesztők nevét használták.   

    Minden jól ment, amíg nem fedeztünk fel kellemetlen tényt: a Yandex márkakeresési lekérdezései szerint egy szomszédos házfalut kezdtek hirdetni.   

    Technikailag a márkakereskedés keresésével kapcsolatos reklámozás így néz ki: a felhasználó a keresősávba beírja ügyfelünk háztelepének nevét, a minta első vagy második helyét a versenytárs hirdetése foglalja el. 

    Ne feledje, hogy egy ilyen rendszer nem ugyanaz, mint amit a versenytársakkal végzett munkánkban tettünk. Etikailag ártatlan stratégiát választottunk A YAN and CMS-ben – “felajánlottuk” a felhasználókat, akik érdekeltek a Versengő Fejlesztők iránt, hogy megismerkedjenek ügyfelünk projektjeivel. A versenytárs viszont a saját költségünkre vonzotta a felhasználókat, akik céltudatosan keresték tárgyainkat. Sőt, amikor megvizsgáltuk a versenytárs webhelyét, nyilvánvalóvá vált, hogy szerkezete szinte pontosan követi az ügyfél webhelyének szerkezetét.  

    Általában nem volt nagyon kellemes történet: egy versenytárs szándékosan megpróbálta összezavarni potenciális ügyfeleinket.   

    Mi a teendő ilyen helyzetekben   

    Lássuk, hogy a versenytárs törvényesen járt-e el. 

    Furcsa, mint amilyennek látszik, nincs egyértelmű válasz erre a kérdésre. Egyrészt a Yandex azt írja, hogy a Yandex nyújtására vonatkozó ajánlat feltételei szerint services.Yandex. a közvetlen hirdetők maguk határozzák meg reklámjuk tartalmát és feltételeit, valamint felelősek annak biztosításáért, hogy a reklám megfeleljen a törvénynek. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan értékeljük a SEO hatékonyságát és üzleti teljesítményét?

    Másrészt a külföldi védjegyek használatával szembeni tisztességtelen verseny miatt a szövetségi monopóliumellenes szolgálat 100-500 ezer rubel bírságot rendel (az Orosz Föderáció közigazgatási kódexének 14.33. cikke). Ezenkívül a törvény az Orosz Föderáció Polgári Törvénykönyvének 1515. cikke értelmében 10 ezerről 5 millió rubelre kártérítést ír elő valaki más védjegyének a jogosult számára történő használatáért. 

    A Yandex.Yandex. Direct azt tanácsolta nekünk, hogy hivatalos kérelmet küldjünk egy versenytársnak, és ha semmi sem változik, bírósághoz forduljunk.    

    Próbáltunk beszélni egy versenyzővel, de nem kaptunk visszajelzést. Felajánlották az ügyfélnek, hogy bírósághoz forduljon, de elutasította, azzal érvelve, hogy nincs idő és energia a peres eljárás megkezdésére. Érthető volt.    

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a YouTube-forgalomból

    Tehát nehéz helyzetben találtuk magunkat: ki kellett találnunk, hogyan kell visszaadni a forgalmat anélkül, hogy veszélyeztetnénk ügyfelünket. Elkezdtünk információt keresni, és megtaláltuk a módját, hogy nem igazán hiszünk az első, de úgy döntöttünk, hogy próbálja ki.    

    Kísérlet   

    Tehát a kihívás az volt, hogy aktívan, de jogszerűen megragadják a versenytárs forgalmát. Az általunk választott módszert hiperlokális célzási módszernek nevezhetjük. 

    Pontosan mit tettünk:    

    1. Helyi “sokszögeket” gyűjtöttünk a Yandexben.Közvetlen-azonosítottuk a versenytárs tárgyainak helyét, valamint értékesítési irodáját és bemutatótermét. Igen, ez egy kicsit olyan volt, mint egy játék az ellenséges terület elfogásáról.  
    2. Azonosítottuk a közönséget: olyan emberekre volt szükségünk, akiknek érdekei az ingatlanvásárláshoz kapcsolódnak. Fontos volt számunkra, hogy kizárjuk például egy versenytárs cég alkalmazottait, vagy azokat, akik a közelben élnek, és nem fognak sehova költözni.   
    3. Szabványos kampányt indítottunk YAN-ban testreszabott felhasználói érdeklődéssel és hiperlokális célzással. A hiperlokalitás azt sugallta, hogy a “sokszögek” aránya 1200% – kal magasabb volt, mint a szokásos arány.    
    OLVASS TOVÁBB:  Mindig el kell különítenem a hirdetéseket a Keresésben és a hirdetési hálózatokban

    Sikerült visszaszerezni a forgalmat?    

    Kezdetben nem hittünk a hiperlokális célzás elképzelésében. Az a tény, hogy ez az eszköz gyakran olyan nehéz körülmények nélkül is kudarcot vall, mint mi. De úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk egyébként: az ügyfél támogatott minket ebben.    

    Nagy meglepetésünkre, a kilövést követő másfél héten belül rájöttünk, hogy minden jól alakult. Körülbelül egy hétig feldolgozták a kampányt – nagyon kevés nézet volt–, de 10 nap elteltével elküldték az első hívásokat és kéréseket a webhelyre. 2-3 hét elteltével világossá vált, hogy az ötlet határozottan működik.    

    Ugyanakkor nem mondhatjuk, hogy versenytársaink potenciális ügyfelei jöttek hozzánk (egyébként a versenytárs továbbra is hirdette kéréseinket). Ügyfelünk azonban már elégedett volt a munka eredményeivel. Ez azt jelenti, hogy elmondhatjuk: furcsa módon, de egy versenytárs illegális cselekedetei lehetővé tették számunkra, hogy erős reklámkampányt építsünk.    

    Itt van, mi történt a számok három hónapos munka:   

    • fogyasztás-97,255. 46 rubel; 
    • CTR-1,17%; 
    • pattog – 33%; 
    • átváltási árfolyam-1,66%; 
    • konverziók-211 (konverzióhoz elfogadunk egy hívást, egy hívás iránti kérelmet, visszajelzési űrlapok kitöltését stb.);
    • a cél átlagos ára 461 rubel. 

    Jó vagy rossz? Van egy alkalmazás költsége 461 rubel. egy potenciális vevő egy ház egy margó több mint fél millió-biztosan nem rossz. Tekintettel arra, hogy a reklám A YAN és CMS inkább egy fedősztori, a havi konverziók száma több mint 70 is jó eredmény.  

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan értékeljük a SEO hatékonyságát és üzleti teljesítményét?

    A hirdetés jött létre: 

    • Mila Savelyeva, kontextuális hirdetési szakember, 
    • Maria Denisenko, a Munkacsoport vezetője.

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában