A legfontosabb a rel = “canonical” attribútumban: mi ez, miért és hol kell megjelölni, hogy az optimalizálók milyen hibákat követnek el.
Annak megértése, hogy mit kell tudni az optimalizálónak a kanonikus címkékkel való munkáról. Anyag kezdőknek vagy azoknak, akik fel akarják frissíteni emlékezetüket.
A cikkben:
-
Mi relatív kanonikus és mire szolgál
-
Mikor kell kanonikus címkét írni
-
A kanonikus helyes beállítása: A fő URL megadásának 6 módja
Mi relatív kanonikus és mire szolgál
A különböző oldalakon ugyanaz a tartalom rossz, ezt szankciók követik. De vannak olyan esetek, amikor a másolatok indokoltak. Például egy és ugyanazon oldal több kategóriába sorolható, ugyanaz a webhely elérhető a www-val és anélkül is, a termékek katalógusaiban pedig van válogatás és szűrés.
Az oldalak nem feltétlenül egyeznek meg. Például az egyiknek van szûrõje a termékek évszakonként, a másiknak pedig ár szerinti rendezése van. A mellékelt szűrők azonban nem teszik egyedivé.
Szűrés a www.asos.com webhely katalógusában
Ilyen esetekben meg kell adnia, hogy az oldal melyik verzióját vegye figyelembe a főnek, vagyis a kanonikusnak, és melyik verziók duplikátumok. Ehhez egy kanonikus címkét találtak ki – rel = “kanonikus”, ez megoldja a duplikált tartalom problémáját.
A kanonikus oldal a fő URL. A rel = “canonical” attribútum hozzáadódik az ismétlődő oldalakhoz, és meghatározza a kanonikus oldal címét, hogy a bot megtudja, melyik oldalt ismételik.
Miért kell megadni az oldal fő verzióját?
A kanonikus megadásának okai:
-
kerülje a keresőmotorok büntetését az ismétlődő tartalmakért;
-
helyesen vigye át a link súlyát a webhely és az oldal szükséges verziójába;
-
válasszon ki egy oldalt, amely minden jelet meg fog kapni, és megjelenik a keresési eredmények között;
-
Ne pazarolja mászó költségvetésére mászó költségkeretét.
A kanonikus URL-ekről a Google-ban és a Yandex súgójában találhat rövid, első kézből származó információt.
Van például egy oldal, amely három címen érhető el:
site.ru/page?id=123site.ru/blog/category/temasite.ru/blog/tema
Tegyük fel, hogy azt akarjuk, hogy a site.ru/blog/category/tema oldal a keresési eredmények között rangsorolva kapjon minden link súlyt és egyéb jeleket, ezért kanonikusnak kell tekinteni.
Akkor nem nyúlunk ehhez az oldalhoz, a site.ru/page?id=123 és a site.ru/blog/tema ismétlődő oldalak kódjában kanonikusként jelezzük. A felvételi kódokhoz a következő sort adjuk:
A nem kanonikus oldalakat nem indexelik?
A nem kanonikusként megjelölt oldalak továbbra is kaphatnak SERP-ket. A Yandex megjegyzi:
“Akkor jelennek meg, ha relevánsabbak a lekérdezés szempontjából, és tartalmuk jelentősen eltér a kanonikus verziótól, amikor a robot feltérképezi.”
A Webmester minden oldalán most szerepel a „kanonikus”, a „nem kanonikus” és a „kanonikus oldal nincs megadva” jelölés. Láthatja a nem kanonikus oldalakat, amelyek a keresési eredmények között vannak. Ehhez nyissa meg a „Keresett oldalak” elemet, és keresse meg a „Nem kanonikus” feliratú sorokat.
Nem kanonikus SERP
A Google azt is kijelenti, hogy a rendszer felismeri a megadott kanonikus URL-t, de nem mindig, mivel a kanonikus címke ajánlás, nem pedig cselekvési parancs. Ha a nem kanonikus relevánsabbnak tűnik számára, akkor az a SERP-ben jelenik meg.
De ha egy SEO meghatározza ezt az attribútumot, akkor csökken az a kockázat, hogy a Google maga állapítja meg az oldal nem megfelelő verzióját.
A kanonikus oldalak továbbra is gyakrabban jelennek meg a keresésben, és elsőbbséget élveznek a SERP-ben való megjelenítéskor, és a kanonikus beállítással kapcsolatos hibák problémákat okozhatnak az oldal indexelésében. Vizsgáljuk meg az összes lehetőséget, amikor a kanonikus címkét kell használni.
Mikor kell kanonikus címkét írni
Használjon kanonikusat, ha ugyanaz a tartalom elérhető különböző URL-eken. Amikor a rendszer generál ismétlődő URL-eket, maga a tartalom nem duplikálódik – a különböző URL-ek ugyanazt a tartalmat szolgálják ki. Ezek azonban ismétlődések, a kanonikus címkét érdemes megadni. Nézzük meg a különböző eseteket.
Ismétlődő oldalak
A CMS által létrehozott hasonló tartalmú oldalak duplikálása. Ezek megtalálhatók minden olyan online áruház webhelyén, ahol testre szabhatja a termékválasztási paramétereket. Linkek a katalógusban történő navigáláshoz, termékek rendezése, szűrés, linkek UTM-címkékkel a nyomon követéshez, más oldalak, amelyek GET-paraméterekkel rendelkeznek az URL-ben.
Például, ha a katalógus több kanapéjának több olyan pozícióját is tartalmazza, amelyek csak a kárpit színében különböznek, kiválaszthatja a legnépszerűbb opciót, és kanonikusként jelölheti meg. Az összes kanapéváltozat elérhető lesz a felhasználók számára, de a link súlya és egyéb jelek a fő változat oldalára kerülnek.
Alternatív megoldásként a termékoldal egyszerre több kategóriába illeszkedik, így ugyanazon elemnek több URL-je is kialakul. A megoldás ugyanaz: válassza a népszerűt főnek, és jelezze a többi duplikált oldalon a rel = “kanonikus” mezőben.
Lapozás oldalai
Az oldalak váltása a könyvtárban duplikátumokat hoz létre. Előfordul, hogy az összes oldalszám-oldal esetében az első oldal kanonikusként van feltüntetve – javasoljuk, hogy ezt ne tegye, mert akkor csak az első oldalt indexelik.
Lapozás a www.petshop.ru weboldalon
1.opció
Ha az oldalon szerepel az Összes megjelenítése, az összes opcióval rendelkező oldal kanonikus lesz. Minden oldalszámozási oldalon adja meg a rel = “canonical” attribútumban.
Például a https://site.ru/category1/page-2 oldalhoz meg kell írni a gyűjtő URL-t:
2. lehetőség
Ha az “Összes megjelenítése” nem érhető el, akkor ajánlott ugyanazokat az oldalakat megadni, mint a kanonikusakat az egyes oldalszámozási oldalakhoz.
Például a https://site.ru/category1/page2 oldalon meg kell adnia a kanonikus linket:
3. lehetőség
Van egy másik vélemény: ha a kanonikus oldalt önmagára irányítja, akkor az összes oldalszám a keresési eredmények közé kerül. Ha úgy gondolja, hogy rossz dolog, ha a különböző tartalmú URL-ek címe és leírása megegyezik, akkor ne tegye.
Ebben az esetben nem kell beállítania a kanonikus beállítást, de jobb, ha bezárja a lapozást a noindex-ben, kövesse és használja a dissalow-t a / page robotokban. Ez azt jelenti, hogy nem indexelhet, de követheti a hivatkozásokat.
Emlékeztetőül: a noindex csak a Yandex számára alkalmas.
HTTPS, HTTP, www
Egy webhely háromféle módon érhető el: http://site.ru és http://www.site.ru és https://www.site.ru. De a keresőmotorok mindhármat külön oldalak csoportjaként kezelik, hacsak nem határoz meg kanonikusat. A webhely feltérképezése és indexelése miatt problémák merülhetnek fel.
Mobil URL
A Google már régóta átáll a Mobile-First Indexingre, vagyis indexeléskor a webhely mobil verziójára összpontosít.
John Mueller, a Google szóvivője elmagyarázta, mit kell tennie a kanonikus címkével ilyen körülmények között.
Ha rendelkezik az m.site.ru webhely mobil verziójával, akkor általában a rel = “canonical” értéket adja meg, ami az asztali verzióhoz vezet. Az asztalon pedig a rel = alternate címkét használják, ami a mobilhoz vezet. Ha ezt tette, akkor nem kell semmit sem változtatnia. A bot felismeri a mobil verziót kanonikusnak, még akkor is, ha az asztalt megadta a kanonikus kód. Ha a Sitemap.xml fájlban is található, akkor azt is békén hagyhatja.
Ország URL
Előfordul, hogy egy adott ország esetében egy webhelynek több változata van, különböző URL-ekkel. Ugyanakkor a nyelv megegyezik és a tartalom ugyanaz, jelentéktelen különbségekkel. Ezután ki kell választania a kanonikusat, és minden részletre hivatkoznia kell rá.
De ha különböző nyelvi változatokról beszélünk, akkor a hreflang-ot kell használnia, hogy a keresőmotorok külön eredményeket jelenítsenek meg. A hreflang attribútum további URL-ek megadására szolgál, hasonló vagy hasonló tartalommal más nyelveken vagy meghatározott régiókban.
A Google mobil-első indexelésre való átállása miatt a hreflang-ot helyesen kell konfigurálni. Az asztali hreflang címkéknek az asztali URL-ekre, a mobil címkéknek a mobil URL-ekre kell utalniuk. És a felhasználókat az eszköztől függően irányítsa át a megfelelő verzióra.
Nagy-és kisbetű
A keresőmotor két, különböző regiszterbe írt címet találhat. Az URL hozzárendelésekor a rendszernek csak kisbetűket kell használnia, hogy ugyanazok a linkek valóban megegyezzenek.
Kapcsolódó anyag: Htaccess a nagybetűk átirányításához kisbetűkhöz
Tehát a rel = “canonical” segítségével meg tudja mondani a keresőmotornak, hogy melyik oldal tekinthető a főnek és a főnek az ismétlődések között, hogy feltérképezze, indexelje, megmutassa a SERP-ben, és közvetlen link súlyát adja hozzá. . Kitaláljuk, hogyan lehet személyre szabni a címkét.
A kanonikus helyes beállítása: A fő URL megadásának 6 módja
A kanonikus címke használatához ki kell választania a fő URL-t az ismétlések között, és be kell írnia az attribútumba:
és adja hozzá az összes nem főoldalhoz.
Többféle módon lehet hozzáadni:
CMS beépülő modul használata
A legtöbb CMS rendelkezik beépített szolgáltatással vagy beépülő modulokkal, amelyek automatizálják a gyűjtő URL testreszabását.
Például:
-
testreszabhatja a kanonikát a WordPressen a Yoast SEO plugin segítségével;
-
az OpenCart termékbeállításaiban beállíthatja a SEO URL-t;
-
a Joomla 3 és újabb verzióiban engedélyezheti az SEF funkciót. Ezután a rel = “canonical” attribútum hozzáadódik az olyan technikai oldalak kódjához, mint a /index.php?option, jelezve a fő CNC oldalt.
Vizsgáljuk meg például a WordPress-t, mint előfizetőink körében a legnépszerűbb CMS-t.
Canonical WordPress telepítés
Egyszerű: telepítse a Yoast SEO beépülő modult a kanonikus címkék automatikus hozzáadásához. A címkéket egy adott oldalhoz a “Speciális” részben konfigurálhatja, ahol meg kell adnia a fő URL-t:
Kanonikus WordPress címke beállítása
A Yoast SEO lehetővé teszi, hogy ha a noindex vagy a nofollow megjelenik az oldalon, akkor a kanonikus címke eltűnik, így a keresési eredmények között nincs probléma a webhely megjelenítésével.
Ha nem CMS-t használ, és nem tudja beépíteni a gyűjtőcímkét beépülő modulokkal, akkor másképp is megteheti.
Helyezzen el bármely HTML-oldal címkéi között
A fő módszer a rel = “canonical” hozzáadása bármely másolat
szakaszához.Például, ha a https://site.ru/*utm_content= oldalon a kanonikus lesz https://site.ru/, akkor hozzá kell adnia a kódot a https://site.ru/*utm_content oldalhoz =:
A HTTP fejlécben
A PDF és más, nem HTML dokumentumok nem tartalmaznak
szakaszt, így az előző módszer nem fog működni. Ha hozzáfér a kiszolgáló beállításaihoz, akkor a .htaccess vagy a PHP használatával megadhat egy kanonikus címkét a HTTP fejlécben.Másolatfájl kérésekor a kiszolgálónak meg kell adnia egy linket az eredeti fájlra:
Például összeállítottál egy útmutatót, közzétetted egy blogban, és külön feltöltötted egy letölthető PDF fájlba, amelyet a http://site.ru/blog/* alkönyvtárba tettél. Ennek a PDF oktatóanyagnak a HTTP fejléce így nézhet ki:
HTTP / 1.1 200 OK Tartalom-típus: alkalmazás / pdf Link:
Ez más oldalakkal is lehetséges.
Webhelytérkép
A keresőmotorok alapértelmezés szerint kanonikusnak tekintik az XML fájl összes hivatkozását. A Google előírja, hogy a webhelytérképbe csak a gyűjtőoldal URL-jeit vegye fel. De a Térkép nem a keresőrobotokra vonatkozó szabályrendszer, hanem egy olyan ajánlások listája, amelyeket a keresőmotorok figyelmen kívül hagyhatnak.
Kapcsolódó anyag: Hogyan készítsünk webhelytérképet
301 átirányítás révén
301-es átirányítással elterelheti a forgalmat és a hivatkozások súlyát a másolatokról a gyűjtőoldalra. Ez a módszer akkor használható, ha a webhely például több címen érhető el:
https://site.ru/http://site.ru/http://www.site.ru/https://www.site.ru/
Kiválaszthatja a https://site.ru/ címet, és konfigurálhatja az átirányítást az összes többi közül.
Kapcsolódó anyag: Hogyan állíthat be egy 301-es átirányítást?
Kiegészítő jel – linkek
A Google szóvivője, John Mueller ebben a videóban felsorolta az összes jelet, amelyet egy keresőmotor használ a kanonikus cím meghatározásához.
Például a Google a HTTPS és a HTTP között választja a HTTPS-t, és a szempontból is vonzó URL-t is előnyben részesíthet. A kanonizálás jelei között szerepelnek az egyik oldalról a másikra mutató linkek. Ha az egyik oldalt megjelölte a kanonikus oldalon, és a tényezők kombinációja alapján úgy tűnik, hogy a másik alkalmasabb a keresőmotor számára, akkor nem hallgat meg.
A helytelen beállítások károsíthatják az oldal indexelését. Vessünk egy pillantást az optimalizálók által elkövetett néhány tipikus hibára.
Helytelenül meghatározott kanonikus: népszerű konfigurációs hibák
Több kanonikus hivatkozás használata egy oldalon
Egy oldalhoz egy kanonikus címet kell megadni. Ha több meg van adva, a bot vagy teljesen figyelmen kívül hagyja az oldalt, vagy tudomásul veszi az első megadott URL-t.
Ellenőrizze, hogy a CMS beépülő modul hogyan valósítja meg a kanonikát, néha a téves konfiguráció miatt több címet is megadhat.
Különböző kanonikus URL-ek konfigurálása ugyanazon az oldalon
Hasonló pont, de nem egy oldal több kanonikus címéről beszélünk, hanem különbözőképpen, különböző módon jelezve.
Ha többféle módon is megadja a gyűjtőcímkét, például a HTTP fejlécben és a
szakaszban, akkor a főoldalra mutató hivatkozásnak meg kell egyeznie.Kanonikus URL-lánc beállítása
A bot nem veszi figyelembe a kanonikus címet, ha a saját főoldalának egy része konfigurálva van a főoldalként megadott oldalhoz. Például a site.ru/1 címnél a kanonikus hivatkozás a site.ru/2, a számára pedig a site.ru/3 jelölést tartalmazza.
A rel = “kanonikus” elhelyezés nincs a fejrészben
A rel = “canonical” címke csak a
szakaszban jelenhet meg. Ha a dokumentum mezőjében adja meg, a botok figyelmen kívül hagyják. Vagy akár figyelmen kívül hagyhatják az egész oldalt.Jobb, ha kétszer ellenőrizzük: még akkor is, ha a kanonikusat közelebb helyezzük a dokumentum elejéhez, a
szakasz korábban bezáródhat, például JavaScript-beillesztések,