More

    Mindent a rel kanonikusról: hogyan kell helyesen megadni az attribútumot és miért van rá szükség

    A legfontosabb a rel = “canonical” attribútumban: mi ez, miért és hol kell megjelölni, hogy az optimalizálók milyen hibákat követnek el.

    Annak megértése, hogy mit kell tudni az optimalizálónak a kanonikus címkékkel való munkáról. Anyag kezdőknek vagy azoknak, akik fel akarják frissíteni emlékezetüket.

    A cikkben:

    1. Mi relatív kanonikus és mire szolgál

    2. Mikor kell kanonikus címkét írni

    3. A kanonikus helyes beállítása: A fő URL megadásának 6 módja

    Mi relatív kanonikus és mire szolgál

    A különböző oldalakon ugyanaz a tartalom rossz, ezt szankciók követik. De vannak olyan esetek, amikor a másolatok indokoltak. Például egy és ugyanazon oldal több kategóriába sorolható, ugyanaz a webhely elérhető a www-val és anélkül is, a termékek katalógusaiban pedig van válogatás és szűrés.

    Az oldalak nem feltétlenül egyeznek meg. Például az egyiknek van szûrõje a termékek évszakonként, a másiknak pedig ár szerinti rendezése van. A mellékelt szűrők azonban nem teszik egyedivé.

    Mindent a rel kanonikusról: hogyan kell helyesen megadni az attribútumot és miért van rá szükség

    Szűrés a www.asos.com webhely katalógusában

    Ilyen esetekben meg kell adnia, hogy az oldal melyik verzióját vegye figyelembe a főnek, vagyis a kanonikusnak, és melyik verziók duplikátumok. Ehhez egy kanonikus címkét találtak ki – rel = “kanonikus”, ez megoldja a duplikált tartalom problémáját.

    A kanonikus oldal a fő URL. A rel = “canonical” attribútum hozzáadódik az ismétlődő oldalakhoz, és meghatározza a kanonikus oldal címét, hogy a bot megtudja, melyik oldalt ismételik.

    Miért kell megadni az oldal fő verzióját?

    A kanonikus megadásának okai:

    • kerülje a keresőmotorok büntetését az ismétlődő tartalmakért;

    • helyesen vigye át a link súlyát a webhely és az oldal szükséges verziójába;

    • válasszon ki egy oldalt, amely minden jelet meg fog kapni, és megjelenik a keresési eredmények között;

    • Ne pazarolja mászó költségvetésére mászó költségkeretét.

    A kanonikus URL-ekről a Google-ban és a Yandex súgójában találhat rövid, első kézből származó információt.

    Van például egy oldal, amely három címen érhető el:

    site.ru/page?id=123site.ru/blog/category/temasite.ru/blog/tema

    Tegyük fel, hogy azt akarjuk, hogy a site.ru/blog/category/tema oldal a keresési eredmények között rangsorolva kapjon minden link súlyt és egyéb jeleket, ezért kanonikusnak kell tekinteni.

    Akkor nem nyúlunk ehhez az oldalhoz, a site.ru/page?id=123 és a site.ru/blog/tema ismétlődő oldalak kódjában kanonikusként jelezzük. A felvételi kódokhoz a következő sort adjuk:

    A nem kanonikus oldalakat nem indexelik?

    A nem kanonikusként megjelölt oldalak továbbra is kaphatnak SERP-ket. A Yandex megjegyzi:

    “Akkor jelennek meg, ha relevánsabbak a lekérdezés szempontjából, és tartalmuk jelentősen eltér a kanonikus verziótól, amikor a robot feltérképezi.”

    A Webmester minden oldalán most szerepel a „kanonikus”, a „nem kanonikus” és a „kanonikus oldal nincs megadva” jelölés. Láthatja a nem kanonikus oldalakat, amelyek a keresési eredmények között vannak. Ehhez nyissa meg a „Keresett oldalak” elemet, és keresse meg a „Nem kanonikus” feliratú sorokat.

    Mindent a rel kanonikusról: hogyan kell helyesen megadni az attribútumot és miért van rá szükség

    Nem kanonikus SERP

    A Google azt is kijelenti, hogy a rendszer felismeri a megadott kanonikus URL-t, de nem mindig, mivel a kanonikus címke ajánlás, nem pedig cselekvési parancs. Ha a nem kanonikus relevánsabbnak tűnik számára, akkor az a SERP-ben jelenik meg.

    De ha egy SEO meghatározza ezt az attribútumot, akkor csökken az a kockázat, hogy a Google maga állapítja meg az oldal nem megfelelő verzióját.

    A kanonikus oldalak továbbra is gyakrabban jelennek meg a keresésben, és elsőbbséget élveznek a SERP-ben való megjelenítéskor, és a kanonikus beállítással kapcsolatos hibák problémákat okozhatnak az oldal indexelésében. Vizsgáljuk meg az összes lehetőséget, amikor a kanonikus címkét kell használni.

    Mikor kell kanonikus címkét írni

    Használjon kanonikusat, ha ugyanaz a tartalom elérhető különböző URL-eken. Amikor a rendszer generál ismétlődő URL-eket, maga a tartalom nem duplikálódik – a különböző URL-ek ugyanazt a tartalmat szolgálják ki. Ezek azonban ismétlődések, a kanonikus címkét érdemes megadni. Nézzük meg a különböző eseteket.

    Ismétlődő oldalak

    A CMS által létrehozott hasonló tartalmú oldalak duplikálása. Ezek megtalálhatók minden olyan online áruház webhelyén, ahol testre szabhatja a termékválasztási paramétereket. Linkek a katalógusban történő navigáláshoz, termékek rendezése, szűrés, linkek UTM-címkékkel a nyomon követéshez, más oldalak, amelyek GET-paraméterekkel rendelkeznek az URL-ben.

    Például, ha a katalógus több kanapéjának több olyan pozícióját is tartalmazza, amelyek csak a kárpit színében különböznek, kiválaszthatja a legnépszerűbb opciót, és kanonikusként jelölheti meg. Az összes kanapéváltozat elérhető lesz a felhasználók számára, de a link súlya és egyéb jelek a fő változat oldalára kerülnek.

    OLVASS TOVÁBB:  Bing azt állítja, hogy a Google Ausztráliában van
    OLVASS TOVÁBB:  A Telegram a második legtöbbet letöltött alkalmazás lett az amerikai alkalmazások között

    Alternatív megoldásként a termékoldal egyszerre több kategóriába illeszkedik, így ugyanazon elemnek több URL-je is kialakul. A megoldás ugyanaz: válassza a népszerűt főnek, és jelezze a többi duplikált oldalon a rel = “kanonikus” mezőben.

    Lapozás oldalai

    Az oldalak váltása a könyvtárban duplikátumokat hoz létre. Előfordul, hogy az összes oldalszám-oldal esetében az első oldal kanonikusként van feltüntetve – javasoljuk, hogy ezt ne tegye, mert akkor csak az első oldalt indexelik.

    Mindent a rel kanonikusról: hogyan kell helyesen megadni az attribútumot és miért van rá szükség

    Lapozás a www.petshop.ru weboldalon

    1.opció

    Ha az oldalon szerepel az Összes megjelenítése, az összes opcióval rendelkező oldal kanonikus lesz. Minden oldalszámozási oldalon adja meg a rel = “canonical” attribútumban.

    Például a https://site.ru/category1/page-2 oldalhoz meg kell írni a gyűjtő URL-t:

    2. lehetőség

    Ha az “Összes megjelenítése” nem érhető el, akkor ajánlott ugyanazokat az oldalakat megadni, mint a kanonikusakat az egyes oldalszámozási oldalakhoz.

    Például a https://site.ru/category1/page2 oldalon meg kell adnia a kanonikus linket:

    3. lehetőség

    Van egy másik vélemény: ha a kanonikus oldalt önmagára irányítja, akkor az összes oldalszám a keresési eredmények közé kerül. Ha úgy gondolja, hogy rossz dolog, ha a különböző tartalmú URL-ek címe és leírása megegyezik, akkor ne tegye.

    Ebben az esetben nem kell beállítania a kanonikus beállítást, de jobb, ha bezárja a lapozást a noindex-ben, kövesse és használja a dissalow-t a / page robotokban. Ez azt jelenti, hogy nem indexelhet, de követheti a hivatkozásokat.

    Emlékeztetőül: a noindex csak a Yandex számára alkalmas.

    HTTPS, HTTP, www

    Egy webhely háromféle módon érhető el: http://site.ru és http://www.site.ru és https://www.site.ru. De a keresőmotorok mindhármat külön oldalak csoportjaként kezelik, hacsak nem határoz meg kanonikusat. A webhely feltérképezése és indexelése miatt problémák merülhetnek fel.

    Mobil URL

    A Google már régóta átáll a Mobile-First Indexingre, vagyis indexeléskor a webhely mobil verziójára összpontosít.

    John Mueller, a Google szóvivője elmagyarázta, mit kell tennie a kanonikus címkével ilyen körülmények között.

    Ha rendelkezik az m.site.ru webhely mobil verziójával, akkor általában a rel = “canonical” értéket adja meg, ami az asztali verzióhoz vezet. Az asztalon pedig a rel = alternate címkét használják, ami a mobilhoz vezet. Ha ezt tette, akkor nem kell semmit sem változtatnia. A bot felismeri a mobil verziót kanonikusnak, még akkor is, ha az asztalt megadta a kanonikus kód. Ha a Sitemap.xml fájlban is található, akkor azt is békén hagyhatja.

    Ország URL

    Előfordul, hogy egy adott ország esetében egy webhelynek több változata van, különböző URL-ekkel. Ugyanakkor a nyelv megegyezik és a tartalom ugyanaz, jelentéktelen különbségekkel. Ezután ki kell választania a kanonikusat, és minden részletre hivatkoznia kell rá.

    De ha különböző nyelvi változatokról beszélünk, akkor a hreflang-ot kell használnia, hogy a keresőmotorok külön eredményeket jelenítsenek meg. A hreflang attribútum további URL-ek megadására szolgál, hasonló vagy hasonló tartalommal más nyelveken vagy meghatározott régiókban.

    A Google mobil-első indexelésre való átállása miatt a hreflang-ot helyesen kell konfigurálni. Az asztali hreflang címkéknek az asztali URL-ekre, a mobil címkéknek a mobil URL-ekre kell utalniuk. És a felhasználókat az eszköztől függően irányítsa át a megfelelő verzióra.

    Nagy-és kisbetű

    A keresőmotor két, különböző regiszterbe írt címet találhat. Az URL hozzárendelésekor a rendszernek csak kisbetűket kell használnia, hogy ugyanazok a linkek valóban megegyezzenek.

    Kapcsolódó anyag: Htaccess a nagybetűk átirányításához kisbetűkhöz

    Tehát a rel = “canonical” segítségével meg tudja mondani a keresőmotornak, hogy melyik oldal tekinthető a főnek és a főnek az ismétlődések között, hogy feltérképezze, indexelje, megmutassa a SERP-ben, és közvetlen link súlyát adja hozzá. . Kitaláljuk, hogyan lehet személyre szabni a címkét.

    A kanonikus helyes beállítása: A fő URL megadásának 6 módja

    A kanonikus címke használatához ki kell választania a fő URL-t az ismétlések között, és be kell írnia az attribútumba:

    és adja hozzá az összes nem főoldalhoz.

    Többféle módon lehet hozzáadni:

    CMS beépülő modul használata

    A legtöbb CMS rendelkezik beépített szolgáltatással vagy beépülő modulokkal, amelyek automatizálják a gyűjtő URL testreszabását.

    Például:

    • testreszabhatja a kanonikát a WordPressen a Yoast SEO plugin segítségével;

    • az OpenCart termékbeállításaiban beállíthatja a SEO URL-t;

    • a Joomla 3 és újabb verzióiban engedélyezheti az SEF funkciót. Ezután a rel = “canonical” attribútum hozzáadódik az olyan technikai oldalak kódjához, mint a /index.php?option, jelezve a fő CNC oldalt.

    OLVASS TOVÁBB:  A Yandex.Rayon szolgáltatás megszűnik
    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    Vizsgáljuk meg például a WordPress-t, mint előfizetőink körében a legnépszerűbb CMS-t.

    Canonical WordPress telepítés

    Egyszerű: telepítse a Yoast SEO beépülő modult a kanonikus címkék automatikus hozzáadásához. A címkéket egy adott oldalhoz a “Speciális” részben konfigurálhatja, ahol meg kell adnia a fő URL-t:

    Mindent a rel kanonikusról: hogyan kell helyesen megadni az attribútumot és miért van rá szükség

    Kanonikus WordPress címke beállítása

    A Yoast SEO lehetővé teszi, hogy ha a noindex vagy a nofollow megjelenik az oldalon, akkor a kanonikus címke eltűnik, így a keresési eredmények között nincs probléma a webhely megjelenítésével.

    Ha nem CMS-t használ, és nem tudja beépíteni a gyűjtőcímkét beépülő modulokkal, akkor másképp is megteheti.

    Helyezzen el bármely HTML-oldal címkéi között

    A fő módszer a rel = “canonical” hozzáadása bármely másolat szakaszához.

    Például, ha a https://site.ru/*utm_content= oldalon a kanonikus lesz https://site.ru/, akkor hozzá kell adnia a kódot a https://site.ru/*utm_content oldalhoz =:

    A HTTP fejlécben

    A PDF és más, nem HTML dokumentumok nem tartalmaznak szakaszt, így az előző módszer nem fog működni. Ha hozzáfér a kiszolgáló beállításaihoz, akkor a .htaccess vagy a PHP használatával megadhat egy kanonikus címkét a HTTP fejlécben.

    Másolatfájl kérésekor a kiszolgálónak meg kell adnia egy linket az eredeti fájlra:

    ; = “” rel = “canonical”>

    Például összeállítottál egy útmutatót, közzétetted egy blogban, és külön feltöltötted egy letölthető PDF fájlba, amelyet a http://site.ru/blog/* alkönyvtárba tettél. Ennek a PDF oktatóanyagnak a HTTP fejléce így nézhet ki:

    HTTP / 1.1 200 OK Tartalom-típus: alkalmazás / pdf Link: ; rel = “kanonikus”

    Ez más oldalakkal is lehetséges.

    Webhelytérkép

    A keresőmotorok alapértelmezés szerint kanonikusnak tekintik az XML fájl összes hivatkozását. A Google előírja, hogy a webhelytérképbe csak a gyűjtőoldal URL-jeit vegye fel. De a Térkép nem a keresőrobotokra vonatkozó szabályrendszer, hanem egy olyan ajánlások listája, amelyeket a keresőmotorok figyelmen kívül hagyhatnak.

    Kapcsolódó anyag: Hogyan készítsünk webhelytérképet

    301 átirányítás révén

    301-es átirányítással elterelheti a forgalmat és a hivatkozások súlyát a másolatokról a gyűjtőoldalra. Ez a módszer akkor használható, ha a webhely például több címen érhető el:

    https://site.ru/http://site.ru/http://www.site.ru/https://www.site.ru/

    Kiválaszthatja a https://site.ru/ címet, és konfigurálhatja az átirányítást az összes többi közül.

    Kapcsolódó anyag: Hogyan állíthat be egy 301-es átirányítást?

    Kiegészítő jel – linkek

    A Google szóvivője, John Mueller ebben a videóban felsorolta az összes jelet, amelyet egy keresőmotor használ a kanonikus cím meghatározásához.

    Például a Google a HTTPS és a HTTP között választja a HTTPS-t, és a szempontból is vonzó URL-t is előnyben részesíthet. A kanonizálás jelei között szerepelnek az egyik oldalról a másikra mutató linkek. Ha az egyik oldalt megjelölte a kanonikus oldalon, és a tényezők kombinációja alapján úgy tűnik, hogy a másik alkalmasabb a keresőmotor számára, akkor nem hallgat meg.

    A helytelen beállítások károsíthatják az oldal indexelését. Vessünk egy pillantást az optimalizálók által elkövetett néhány tipikus hibára.

    Helytelenül meghatározott kanonikus: népszerű konfigurációs hibák

    Több kanonikus hivatkozás használata egy oldalon

    Egy oldalhoz egy kanonikus címet kell megadni. Ha több meg van adva, a bot vagy teljesen figyelmen kívül hagyja az oldalt, vagy tudomásul veszi az első megadott URL-t.

    Ellenőrizze, hogy a CMS beépülő modul hogyan valósítja meg a kanonikát, néha a téves konfiguráció miatt több címet is megadhat.

    Különböző kanonikus URL-ek konfigurálása ugyanazon az oldalon

    Hasonló pont, de nem egy oldal több kanonikus címéről beszélünk, hanem különbözőképpen, különböző módon jelezve.

    Ha többféle módon is megadja a gyűjtőcímkét, például a HTTP fejlécben és a szakaszban, akkor a főoldalra mutató hivatkozásnak meg kell egyeznie.

    Kanonikus URL-lánc beállítása

    A bot nem veszi figyelembe a kanonikus címet, ha a saját főoldalának egy része konfigurálva van a főoldalként megadott oldalhoz. Például a site.ru/1 címnél a kanonikus hivatkozás a site.ru/2, a számára pedig a site.ru/3 jelölést tartalmazza.

    A rel = “kanonikus” elhelyezés nincs a fejrészben

    A rel = “canonical” címke csak a szakaszban jelenhet meg. Ha a dokumentum mezőjében adja meg, a botok figyelmen kívül hagyják. Vagy akár figyelmen kívül hagyhatják az egész oldalt.

    Jobb, ha kétszer ellenőrizzük: még akkor is, ha a kanonikusat közelebb helyezzük a dokumentum elejéhez, a szakasz korábban bezáródhat, például JavaScript-beillesztések,