More

    Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie a marketingszakembernek, és hogyan lehet szakembert találni

    Jó marketinges embert találni nem könnyű. Ahhoz, hogy egy új alkalmazott keresését siker koronázza, minden szakaszban jól kell dolgoznia.

    Döntse el, melyik marketingszakértőre van szüksége

    Meg kell értenie, hogy a marketingszakember nem emberi zenekar, akinek teljesen más feladatokat adhat (például szórólapok vagy transzparensek elhelyezése egy weboldalon), hanem szakember, akinek feladatai közé tartozik az elemzéssel, a célközönséggel, a termék sajátosságaival való munka , valamint a piacra kerülés és az értékesítés növekedése. Érdemes megfontolni egy marketinges alkalmazását, amikor a szervezetnek éppen ilyen kihívással kell megküzdenie.

    A munkaerőpiacon a marketingszakmában többféle irány van.

    A projektmarketing szakember, aki márkát fejleszt, stratégiákat dolgoz ki, figyelemmel kíséri a projektek végrehajtását, piacelemzést végez, meghatározza az ígéretes réseket, részt vesz a választék bővítésével vagy csökkentésével kapcsolatos döntések meghozatalában, a semmiből fejleszti a termékeket és foglalkozik azzal, hogy azokat a piac. Vagyis ez a személy üzleti asszisztens a vezető számára.

    A projekt irányítja a copywriterek, az e-mail marketingesek, a tervezők csapatát, elkészíti számukra a műszaki specifikációkat, figyelemmel kíséri a stratégia megvalósítását.

    Az internetes marketingszakértő a kontextus szerinti reklámmal, a költségvetéssel és a stratégiával dolgozik, a termékeket a keresők legfelső soraiban jeleníti meg.

    Az e-mail marketingszakember foglalkozik levelezéssel, üzenetláncokat épít az ügyfelek számára.

    Egy SEO marketingszakember optimalizálja a webhely tartalmát a bejövő forgalom növelése érdekében.

    Az ideális megoldás, ha a vállalat rendelkezik mindezekkel a szakemberekkel, és a projekt irányítja őket.

    Most a munkaerőpiac sokoldalú harcosokat fogad, akik változatos feladatokat látnak el. De a gyakorlatban egyszerűen nem lesznek képesek minden területet kiválóan kidolgozni, és az ügyek között szakadozni fognak. Ezért alkalmazásakor egyértelműen meg kell határoznia, melyik alkalmazottra és milyen célokra van szüksége.

    Hol lehet keresni a jelöltek önéletrajzát és az üres álláshelyeket

    Vannak univerzális oldalak az álláskereséshez, például a hh.ru, a rabota.ru, a superjob.ru és mások, ahol sok álláskereső feladja önéletrajzát. De azt tanácsolom, hogy a tematikus közösségekben megüresedett álláshelyeket tegye közzé a közösségi hálózatokban és a Telegram csatornákon (például @dnative_job – “Vacances for SMM and Digital”, @vacanciesrus – “Digital vacancies in Telegram”). Általános szabály, hogy érdeklődő, aktív és tapasztaltabb szakemberek keresnek ott munkát.

    OLVASS TOVÁBB:  Ügy egy offline üzlet látogatóinak számának növelésére

    Egyébként figyelembe veheti más városokból érkező jelölteket is: a marketingesek munkájának sajátosságai lehetővé teszik, hogy távol maradjon.

    Mit kell írni az üres helyeken

    Feltétlenül jelezze, hogy a marketingszakember milyen feladatokkal fog szembesülni, milyen eredményeket szeretne látni (a termék piacra dobása, az új vásárlók számának növelése stb.), Milyen eszközök fontosak az Ön számára (például az elemzés képessége és alkalmazza a Yandex.Metrica adatait; készségek a hipotézisek kialakításában és tesztelésében; versenyelemzés és piacelemzés; a CRM rendszer ismerete, CRM szegmentáción alapuló remarketing forgatókönyvek készítése).

    Nem lesz felesleges előírni a leendő marketingszakember kívánt személyes tulajdonságait (kreativitás, hatékonyság, aktivitás stb.).

    Ha cége képes fizetni az alkalmazottak képzéséért, mindenképpen írjon róla. A marketingszakembereknek rendszeresen új ismereteket kell szerezniük, és ez számukra fontos lesz.

    Mire kell figyelni az önéletrajzban

    Egy tapasztalt marketingesnek rendelkeznie kell portfólióval: befejezett projektekkel, áttekintésekkel és korábbi ügyfelek ajánlásaival. Egy jó szakember csatolja portfólióját az önéletrajzhoz, vagy legalább megjegyzi, hogy van.

    OLVASS TOVÁBB:  A bizalmat növelő webhelyelemek. Tippek az online áruházakhoz

    Vessen egy pillantást a pályázó képesítéseire és képzéseire is. Ez megérteni fogja, hogy az adott személy milyen eszközökkel rendelkezik.

    Feltétlenül vizsgálja meg, hogy a szakember mely területeken dolgozott korábban, ezek a területek közel állnak-e az Önéhez. Például, ha egy személy marketinges volt a B2C kategóriában, és promóciókat szervezett, akkor nem valószínű, hogy azonnal képes lesz a B2B szektorban jól teljesíteni.

    Hogyan ellenőrizhetjük a jelöltet az ülés előtt

    Célszerű egy tesztfeladatot elküldeni, mielőtt találkozunk a jelölttel. Kérjen például egy tesztstratégia kidolgozását néhány termékének népszerűsítésére. Így megtudhatja, hogy a marketingszakember milyen eszközöket birtokol és milyen szinten.

    Figyeljen arra, hogy a pályázó jelezte-e, hogy a stratégia milyen idő után válik nyereségessé, mennyire részletesen írták elő az összes eszköz használatát. Ha pedig egy kreatív segítségével szeretné kipróbálni, hogy milyen az ember, állítsa be a feladatot egy kis promóció kidolgozására.

    Például a következő feladatokkal látjuk el pályázóinkat:

    1. feladat

    A nyár olyan időszak, amikor társaságunk képzési központjának célközönsége szabadidejű. Írjon le egy nyári promóciót, amely arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy ebben az időszakban végezzenek képzést. Fogalmazza meg a kapott végeredményt.

    OLVASS TOVÁBB:  A Boxberry kézbesítési szolgáltatás csatlakoztatása a Bitrix webhelyhez

    Ez a kreatív gondolkodás kihívásának legegyszerűbb példája. Ez segít megérteni, hogy a marketingszakember hogyan méri a munkáját.

    2. feladat

    Új piacra kerül a Scan-Archive vállalkozás könyvelési osztályának munkájának automatizálására szolgáló új termék. Lefedettség – az egész Orosz Föderáció. Meg kell fogalmazni a termék piacra kerülésének stratégiáját. A termék helye megtervezett és működőképes.

    Cél: a célközönség (könyvelők, főkönyvelők, pénzügyi igazgatók) tájékoztatása az ilyen termék létezéséről, és havonta legalább 500 áttérés biztosítása a termék webhelyére.

    Cél: legalább három lehetőség javaslata e cél elérésére. Írja le a kiválasztott opciók előnyeit, jelölje meg a legígéretesebbeket, és igazolja választását.

    Fogalmazza meg a kapott végeredményt.

    A megbízás segít meghatározni, hogy a pályázó hogyan és milyen marketingeszközökkel rendelkezik, és hogyan méri munkája hatékonyságát.

    Milyen kérdéseket kell feltenni az interjú során

    A tesztfeladat kérdéseit az interjú során is fel lehet tenni. Egy hozzáértő és tapasztalt marketingszakember konkrét mutatók alapján fogja értékelni munkájukat, és nem az elvégzett műveletek száma alapján.

    Egy másik fontos kérdés: „mit tud a cégünkről”. Minden álláskeresőnek az interjú előtt el kell olvasnia a céget, ahová megy. Különösen egy marketinges számára, mivel a termékeinek vagy szolgáltatásainak promóciójával foglalkozik. Célszerű, hogy a jelölt beszéljen az Ön termékéről, célközönségéről, weboldaláról. Kérdezd meg, hogyan javítaná az oldalt és mit hozna a munkához. A válaszok segítenek megérteni, mennyire érdekli az embert a munka iránt, és kész-e dolgozni az Ön területén.

    Hogyan válasszuk ki a legjobb marketingjelöltet

    A jó marketingesek jó értékesítők. Figyeljen arra, hogy jelöltjei miként bírják az interjút. A született marketingesek nyereségesen adják el magukat.

    Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie a marketingszakembernek, és hogyan lehet szakembert találni

    Ezenkívül egy jó marketingesnek könnyedén meg kell adnia a korábbi ügyfeleinek vagy munkáltatóinak kapcsolatait, akikkel beszélhet. Kérdezze meg, hogy a pályázó projektje mennyi jövedelmet hozott a vállalatnak, hány új ügyfelet hozott, mekkora volt a szemétlerakók aránya. Sok álláskereső éppen ezekre a kérdésekre válaszolhat le.

    Új marketinges felvétele csak a fél siker. Annak megértése, hogy milyen ember a szakember, és mennyire illeszkedik össze, csak a gyakorlatban lehetséges. Ehhez van egy próbaidőszak.

    OLVASS TOVÁBB:  Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Friss cikkek

    Аутстаффинг в IT: что это и как устроиться работать на аутстаффинг

    Аутстаффинг становится все более распространенной практикой в IT-сфере, «отжимая» популярность и клиентов у аутсорсинга. По мнению экспертов, в ближайшее время эта тенденция сохранится, и...

    NaZapad 16: как попасть в ТОП в бурже, не имея бюджета и опыта

    На практической конференции по продвижению на западных рынках NaZapad 16 Илья Гринько рассказал о том, как создал свой проект в бурже и попробовал его...

    BI-системы: что это и зачем они нужны бизнесу

    Вникаем в основы бизнес-аналитики04 марта 20216 минут66https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2564/og_image/0de7185dc6e58fe6f536564315226e43.png Статья подготовлена экспертами факультета BI-аналитики GeekBrains. На международных рынках компании-гиганты работают с миллионами, десятками, а кто-то — и с...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában