More

    Milyen kérdéseket tesznek fel egy Android-fejlesztőnek adott interjúban

    Soroljon fel fontos témákat és adjon gyakorlati tanácsokat 20213. február 10., https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2542/og_image/d3e43073daa4781b814c439ec070db50.png

    Hé! A nevem Alexander és a GeekBrains Android Fejlesztési Osztályának dékánja vagyok. Az Android fejlesztése alatt töltött idő alatt (és ez már több mint hat év) sok interjún mentem keresztül, és nem kevesebbet tettem magam. Beszélt a kollégák által tartott vagy lefolytatott interjúkról is, segített néhányan felkészülni az ülésekre.

    Ebben a bejegyzésben szeretném megosztani tapasztalataimat – elmondani, milyen kérdéseket szoktak feltenni egy interjú során. Bónuszként csatolom a cikk végén a kérdések listáját, amelyet magam is emlékeztetőül használok az interjúhoz. A lista meglehetősen kiterjedt, de ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül mindent megkérdezek. Az interjú során gyakran teszek fel további kérdéseket, de általában az interjú nem tart tovább egy óránál.

    Lehet, hogy az interjúban más-más emberek vannak, de leggyakrabban ez egy vagy két fejlesztő. Előfordul, hogy az elején van a HR osztály képviselője, aki mindenkit bemutat és elmondja a céget. Nagyvállalatoknál előfordul, hogy egy egész küldöttség gyűlik össze: HR, pár fejlesztő, csapatvezető, projektmenedzser … Maga az interjú hagyományosan négy részre oszlik:

    1. Ismerkedés : 5-10 perc beszélgetőpartnerek bemutatására, beszélgetés a cégről és a csapatról, néhány szó a tevékenység területéről.
    2. Elméleti ismeretek tesztje : 40-60 perc kérdés nyelvről, platformról, könyvtárakról stb.
    3. Gyakorlati készségek tesztje : 15-30 perc kódolás megosztott képernyőn. De ez tízből körülbelül egy interjúban fordul elő, általában egyszerű az egyszerű kommunikáció kód nélkül.
    4. Pályázói kérdések (ha vannak) : 5-10 perc.

    Részletesen beszélünk az interjú második és harmadik részéről. Először egyszerű bemelegítő kérdések merülnek fel a programozási nyelvvel kapcsolatban. Gyakran vannak pontosítások a már beállítottakon – ez segít megérteni az ismeretek mélységét egy bizonyos területen. A kérdések fokozatosan bonyolultak. Az alábbiakban bemutatom a leggyakoribb témákat és kérdéseket, amelyekre válaszolnom kellett.

    Jáva

    • Tárgyosztály és módszereinek leírása;
    • Szemétgyűjtő és memóriával való munka;
    • Java-gyűjtemények:
    • mik a gyűjtemények;
    • miben különbözik a Map a többitől;
    • az ArrayList és a LinkedList közötti különbségek;
    • hogyan működik a Map a motorháztető alatt;
    • mi az Array;
    • hogyan működik az ArrayList a motorháztető alatt;
    • hogyan működnek a gyűjtemények a többszálas szálakkal.
    • többszálas:
      • mik az aszinkron munka módjai a Java-ban;
      • illó;
      • szinkronizált;
      • lock, reentrantLock;
      • Szemafor, CountDownLatch, CyclicBarrier, Phaser, Exchanger;
      • milyen problémákkal szembesülhet egy fejlesztő: holtpont, megélhetés.
    • hibák Java-ban;
    • szerializáció, átmeneti;
    • visszaverődés;
    • generikus gyógyszerek.
    OLVASS TOVÁBB:  Megnyitjuk a Játékelemzési Karot

    Kotlin

    • Bővítési funkciók;
    • Inline funkciók;
    • tulajdonságok tulajdonságok: metódusok megszerzése és beállítása;
    • kulcsszavak objektum, adatosztály, lusta, társobjektum;
    • coroutines.

    Kotlinról nem nagyon tesznek fel kérdéseket, mert a Java a legtöbb választ lefedi: ezek a nyelvek hasonló elveken működnek. De az egyensúly valószínűleg elmozdul Kotlin felé.

    Android

    • SZILÁRD elvek és tiszta építészet;
    • életciklus-tevékenységek és módszerek, onSaveInstanceState / onRestoreInstanceState;
    • részleteket és életciklus-módszereket;
    • kontextus;
    • Szolgáltatások;
    • Broadcast Receiver;
    • szándékok;
    • Handler / Looper;
    • AsyncTask;
    • mi a folyamat;
    • Folyamatközi kommunikáció;
    • sorosítás és parselizálás;
    • nézet: életciklus, egyedi nézetek;
    • Ízek / Építők;
    • MVP és MVVM architektúra;
    • multimodularitás;
    • mi az OkHttp és miért van rá szükség;
    • RxJava:
      • Hideg és hideg megfigyelhető;
      • különbség a térkép és a flatMap között;
      • hogyan lehet létrehozni Megfigyelhető;
      • az RxJava 1 és az RxJava 2 közötti különbség;
      • mi a BackPressure.
    • 2. tőr:
      • Elnevezett annotáció;
      • hatókörök a 2. tőrben.
    OLVASS TOVÁBB:  BI-системы: что это и зачем они нужны бизнесу

    A programozási készségeket ritkán tesztelik. Általában a jelölt kap egy webhelyet, ahová pszeudokódot írhat közvetlenül a böngésző ablakába. Az interjú mindkét oldala látja. Gyakran kicsi feladatokat adnak a tételek listába rendezésére vagy ennek vagy annak megszerzésére. A következőkre kell felkészülnie az ilyen feladatokra:

    • vonat ágazatban és körülmények között;
    • tudja, mi az állítmány;
    • ismeri a Gyűjtemények és Tömb csomagok alapvető módszereit, amelyek a gyűjtemények átalakításával és a válogatással dolgoznak;
    • algoritmusok és rendezés problémáinak megoldása.

    Minden feladat általában nagyon különböző, ugyanakkor meglehetősen tipikus. Ahhoz, hogy elsajátítsa a megoldásuk készségét, egyszerűen gyakorolhat a sok olyan webhely egyikén, amely megoldási problémákat kínál és válaszokat tartalmaz. Egy hónapon keresztül napi egy feladat elegendő lesz az induláshoz.

    Gyakorlati tanácsok

    Javaslom egy olyan memóriakártya vagy csalólap / csalólap készítését, amely segít gyorsan emlékezni a legutóbb olvasottakra. Ez megkönnyíti az interjúra való felkészülést (lásd a 2. számú bónuszt a cikk végén).

    OLVASS TOVÁBB:  BI-системы: что это и зачем они нужны бизнесу

    Anki segítségével jobban megjegyezhetők a válaszok és a fogalmak. Ez egy olyan erőforrás, amelyet magam is használok. Minden feladathoz rendelkeznie kell egy kártyával, amelyben szerepel egy kérdés és egy válasz. Anki rendszeres időközönként felteszi ezeket a kérdéseket, amíg meg nem jegyzi a válaszokat. Minden nap egy új kérdés a gyűjteményedből. Az Anki elérhető az asztalon, és mobil verzió is rendelkezésre áll. Annak érdekében, hogy a kártyákat minden alkalmazásban szinkronizálni lehessen, regisztrálnia kell az erőforráson.

    Ha nem tudja a választ egy kérdésre, válaszoljon egy ismert témára, vagy mondja el, mit tud a témáról. Például: “Nem biztos, hogy emlékszem a kérdésre adott válaszra, de itt így történik …”. Ne mondja, hogy „nem tudom / nem emlékszem”, mert az interjúalany nagyon jól emlékszik rá. Ha egyáltalán nem ismeri a témát, jobb, ha csak hangosan spekulál, kitalál valamit a tudása alapján – ez megmutatja, hogy hajlamos gondolkodni és választ keresni.

    Bónusz # 1. Kérdések listája

    Java Core:

    • OOP;
    • Osztályobjektum;
    • Referencia;
    • Szemetes;
    • Hiba / kivétel;
    • Gyűjtemények;
    • Hálózat: url, urlconnection, json, xml;
    • Általános / helyettesítő karakterek;
    • Visszaverődés;
    • Enum;
    • Java.util.concurrent (szál, futtatható, végrehajtó, jövő, szinkronizált, illékony, szinkronizált gyűjtemények) és minden, ami a Java aszinkron munkájához kapcsolódik: Lecke: Egyidejűség (A Java ™ oktatóanyagok> Alapvető osztályok).

    Kotlin:

    • Bővítési funkciók;
    • Null Biztonság;
    • Inline funkciók;
    • Küldöttek;
    • Szekvenciák;
    • Zárt osztályok;
    • Egység, bármi, semmi.

    Android:

    • Mafinest;
    • Szándék és szándék szűrők;
    • Serializálás / parcelizálás;
    • Android-feladatok és backstack;
    • Értesítések;
    • Engedélyek;
    • Erőforrások;
    • Stílusok és témák;
    • RecyclerView;
    • Egyéni nézetek és animációk;
    • Szolgáltatás (IBinder, Üzenetkezelő);
    • IPC / AIDL;
    • Tartalomszolgáltató;
    • BroadcastReceiver;
    • Tevékenység;
    • Töredék;
    • Handler / Looper;
    • Kontextus;
    • minden, ami az aszinkron munkához kapcsolódik az Android rendszerben + hányféle módon lehet aszinkron munkát végezni az Android rendszerben;
    • Android architektúra alkatrészek;
    • MVP / MVVM.
    OLVASS TOVÁBB:  Adatelemzés Oroszországban és külföldön

    Gyakori:

    • Minták (GoF);
    • DI;
    • Git;
    • Gradle + Flavors / Build.

    2. bónuszszám

    És végül, memóriakártyák az Android fejlesztői számára. Azt javaslom, hogy ne egyet, hanem kettőt – válassza ki a legkényelmesebbet. Sok szerencsét!

    Friss cikkek

    Девушки из сферы digital о карьере и работе

    Партнерский материал Накануне 8 марта мы поговорили с участницами партнерской программы eLama и коллегами о личном: с чего начиналась их карьера, с какими сложностями они сталкивались,...

    Важное за неделю: Instagram запустил «Живые комнаты» на 4 спикера

    В эфире регулярный дайджест Лайкни с самыми Свежими и Умными материалами. В этом выпуске протестируем новую функцию Instagram – Live Rooms («Живые комнаты») и...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában