More

    Milyen a clickbait és milyen

    Szeretne nagyobb forgalmat irányítani a blogjára vagy a webhelyére, és ennek lehetőségeit keresi. A több konverzió elérésének egyik módja a címsorok vonzerejének javítása. Akár clickbait használunk, akár nem, ez a kérdés!

    Ebben a cikkben megértjük, mi is az a clickbait, megvizsgáljuk a használatának okait, és megnézzük a clickbait címek példáit.

    Mi a clickbait

    A Clickbait arra ösztönzi az olvasót, hogy kattintson egy hangos címsorra vagy egy vonzó képre a további információkért. Általános szabály, hogy egy ilyen címsor valamilyen módon sokkoló, érzelmek vannak benne.

    Kíváncsi lehet, miért használják a clickbait? Kifejezetten figyelemfelkeltésre és a tartalom megtekintését, megosztását és kedvelését végző emberek számának növelésére szolgál.

    Az a kattintási csali, amelyet a marketingszakemberek vagy újságírók gyakorolnak, hogy az embereket átkattintsák a tartalom elolvasására, mondjuk jogos. De vannak olyan online csalók, akik a clickbait segítségével becsapják a gyanútlan felhasználókat egy rosszindulatú linkre.

    Hogyan lehet felismerni a clickbait címsort

    A címsorok és a clickbait címsorok értékesítése hasonlóságokat mutat:

    • a cím arra ösztönzi az embereket, hogy osszák meg a bejegyzést a közösségi médiában;
    • erős érzelmi reakciót vált ki – általában nevetést, haragot vagy felháborodást;
    • a címet beágyazott vicces videó vagy vicces fotók kísérik;
    • tartalom – nem túl részletes, általában kevesebb, mint 300 szó;
    • a címet nézve az olvasó további információkat szeretne;
    • a téma és a tartalom nyilvánvalóan nem eredeti, és a beágyazott videó megtalálható az internet más cikkeiben.

    Fontos megjegyezni, hogy nem minden clickbait címsorral ellátott cikk tartalmazza ezeket a pontokat. Vannak elég hosszú cikkek is, amelyeknek nincs értéke.

    Miért működik a clickbait?

    A Clickbait olyan taktika, amely bosszantja az olvasókat, de mégis hatékony. A clickbait mögött álló pszichológia remekül működik, ezért a marketingszakemberek és bulvárújságírók továbbra is a clickbait technikákat alkalmazzák.

    Az emberek utálják, ha nem tudják

    Az ismeretlentől való félelem fontos az emberi agy számára – segít megérteni, mi fenyegeti jólétünket, ha van valami a környezetben, amely potenciálisan árthat nekünk. Bár a clickbait címsor nem valószínű, hogy valódi kárt okozna nekünk (még akkor is, ha taszítanak vagy bosszantanak az, ami az oldalon található), az agy ugyanaz a része vált ki, amely felelős a félelemért és a biztonságért. Szeretnénk tudni, hogy mi van írva a cikkben. Szó szerint úgy vagyunk beprogramozva, hogy kövessük a linket, és megbizonyosodjunk arról, hogy biztonságban vagyunk-e és nem fenyegetnek minket.

    Fél, hogy kihagyja

    A lehetőségek és az izgalmas események elmaradásától való félelem, más néven FOMO, a 2020-as években általánossá vált. Az emberek nem akarják kihagyni azt, amit mások láttak vagy tettek. A Clickbait foglalkozik az agy érzelmi oldalával, amely arra kéri az olvasókat, hogy ugorjanak a cikkre, hogy megtudják, mit ígér a fülbemászó cím.

    A clickbait elkerülésének okai

    Sokan nem szeretik a clickbait címsorokat. De nem ez az oka annak, miért érdemes a cikkekben felhagyni a clickbait-kel. Vannak más, kényszerítőbb okok is. Az alábbiakban mesélünk róluk.

    Nem célközönség vonzása

    A Clickbait arra ösztönzi a felhasználókat, hogy a szokásos címsoroknál gyakrabban kövessék a linkeket. Szeretné, ha az emberek átlépnének? Úgy gondoljuk. De vajon ők lesznek a célközönséged?

    A Clickbait olyan olvasókat vonzhat, akiket nem érdekel a blogod, a céged vagy az, amit csinálsz. Csak azért váltottak, mert több információt akarnak, miután meglátták az Ön által írt sokkoló vagy botrányos címsort.

    Magas visszafordulási arány

    Az oldal visszafordulási aránya számít annyira, mint gondolnánk? Talán nem. De valóban több ezer egyedi látogatót szeretne a cikkéhez, akik kevesebb mint tíz másodperc alatt távoznak, és soha nem térnek vissza? Valószínűleg nem, mivel ez nem segít a márka ismertségének vagy hűségének növelésében.

    Milyen a clickbait és milyen

    A clickbait használata és használatának megszüntetése

    Még akkor is, ha a clickbait címsorral ellátott cikk értékes és informatív, az olvasók valószínűleg nem maradnak sokáig az oldalon. Amikor az emberek a clickbait címsorokra kattintanak, gyakran nincs kedvük hosszú tartalmat olvasni. Ezért a clickbait végül többet árt, mint használ a minőségi tartalomnak.

    A közönség csalódása

    A Clickbait címsorok általában olyan tartalomhoz vezetnek, amely nem felel meg az elvárásoknak. Amikor meglátjuk „Megtaláltuk a világ legaranyosabb kiskutyáit!”, Rákattintunk, arra gondolva, hogy most sok képet láthatunk mindenféle fajtájú és méretű aranyos kölyökkutyáról. Ha csak két vagy három fotó van az oldalon, azonnal távozunk más tartalmak keresésére.

    OLVASS TOVÁBB:  2 hónap alatt 3,5-szeresére növeltük az online áruház bevételét

    A frusztrációt el kell kerülni. A potenciális ügyfelekkel kialakított kapcsolatok szétesnek.

    Mára a clickbait olyan címsorok felé mozdult el, amelyek pontosabban tükrözik egy cikk tartalmát. Az imádnivaló kölykökről szóló cím megváltoztatása „20 kutyát találtunk olyan aranyosnak, hogy azonnal szőrös barátot akarsz szerezni” jobb lesz, mert most már világos, mire számíthatunk – a cikkben legalább 20 képet találunk kölyökkutyákról.

    A bizalom csökkenése

    Gondoljon arra, hogyan reagál, ha obszcén vagy sokkoló címsorokat lát. Egyeseket csak lesüti a szemed, másokat teljesen figyelmen kívül hagysz. Mindannyian megértjük, hogy a clickbait címsorok a legjobb esetben a böngészési idő pazarlását jelentik, a legrosszabb esetben pedig a betolakodók fogását, hogy rosszindulatú programokat telepítsenek számítógépeinkre vagy becsapják a banki adatokat.

    OLVASS TOVÁBB:  Mobiloptimalizálási tippek az online üzletekhez

    A clickbait egyre inkább spamnek tekintik. Nem valószínű, hogy az ilyen címsorok növelik márkája vagy tartalma hitelességét. Tedd érdekessé blogcikkeid címsorait: A megbízhatóbb és diszkrétebb fejlécek használata valószínűleg sikeresebb stratégia lesz.

    Nehéz megérteni az elemzéseket

    A bloganalitikáját megnézve valós adatokat szeretne látni a történésekről, különösen akkor, ha hirdetéseket értékesít vagy webhelyeket keres. Lenyűgözheti a hirdetési ügynökségeket vagy a hirdetési hálózatokat, ha azt állítja, hogy a webhely naponta 50 000 látogatást tesz meg. De ez torz statisztika lenne, mivel a clickbait használatakor az emberek nem maradnak elég hosszú ideig az oldalon, és szinte soha nem válnak fizető ügyfelekké.

    Clickbait fáradtság

    A interneten sokáig láthattuk a clickbait címsorokat. A legtöbb felhasználó már tudja, milyen rossz tartalom van ezeken a címsorokon, és már nem éri el a clickbait.

    SEO

    Ha elgondolkodik, hogy a clickbait segítségével javítja blogja vagy webhelye keresőmotorjának rangsorolását, gondold át kétszer. Igen, növelheti a forgalmat. De vajon ez hosszú távú jelenség lesz-e? Valószínűleg nem. Számos SEO alapelv ma az EAT-ra összpontosít – tapasztalat, tekintély és bizalom. Még akkor is, ha a cikk tartalma releváns, a clickbait-szerű címsor azonnal aláássa a cikk hitelességét.

    Azok a látogatók, akik clickbait címsor miatt kattintottak egy oldalra, nem maradnak a webhelyen, és más oldalakra navigálnak, mint egy látogató, aki többet szeretne megtudni a vállalkozásról. Ez azt jelenti, hogy a visszafordulási arány magas lesz. Amikor a keresőmotorok úgy találják, hogy egy oldal nem felel meg a felhasználó érdekeinek, akkor valószínűleg nem lesz a webhely magas rangú.

    Miért használják a marketingesek a clickbait?

    Rövid? A kattintások miatt. Számos blog és webhely olyan mutatókat vizsgál, mint az oldalmegtekintések és az egyedi látogatók, hogy több hirdetést értékesítsen. Mindaddig, amíg a felhasználókat clickbait-ra vezetik, a marketingszakemberek továbbra is használják.

    Mikor hal meg a clickbait, megkérdezheti? Kétlem, hogy ez valaha is meg fog történni. A clickbait filozófiája olyan régóta létezik, hogy a clickbait eltűnésének valószínűsége nagyon alacsony.

    De a clickbait használhatja bölcsen. Készítsen fantasztikus tartalmat, amely méltó a szenzációs címsorokhoz.

    Helyes használat esetén a clickbait eredményeket hozhat. Az alábbiakban azokat az eseteket vesszük figyelembe, amikor a clickbait használata indokolt.

    Mit ad a clickbait

    Bizonyos esetekben a clickbait hasznos eszköz lehet. Ezt adja.

    További oldalmegtekintések

    A clickbait, ha körültekintően és okosan használja, hatékony módja lehet a webhely forgalmának irányítására.

    Magasabb elkötelezettség a közösségi médiában

    A clickbait érzelmi reakciót vált ki. Kutatások kimutatták, hogy hat fő érzelem késztetheti a közönséget arra, hogy megosszon egy cikket a közösségi médiában:

    • izgalom,
    • sokk,
    • öröm,
    • undor,
    • szomorúság,
    • harag,
    • félelem.

    Az emberek ritkán osztanak meg olyan cikkeket, amelyek nem váltottak ki bennük érzelmet. Az erős érzelmi reakció és az a meggyőződés, hogy másnak is hasonló érzései lesznek, oda vezet, hogy az olvasók nagyobb valószínűséggel osztják meg a cikket.

    A márka ismertségének növelése

    A logikus eredmény: minél több oldalmegtekintést és közösségi média újratöltést kap, annál nagyobb lesz a márka ismertsége. De itt óvatosnak kell lenned. A clickbait címsor nem vezethet negatívumhoz, arra kell törekednie, hogy megfeleljen a tartalom tartalmának.

    OLVASS TOVÁBB:  A Boxberry kézbesítési szolgáltatás csatlakoztatása a Bitrix webhelyhez

    Számos taktika használható a márka ismertségének növelésére, ezért fontolja meg, hogy megéri-e a kockázatot.

    Példák a hatékony clickbait címsorokra

    Ha a clickbait címsorok mellett dönt, győződjön meg arról, hogy a tartalom nem téveszti meg az olvasók elvárásait.

    • 5 blogolási tipp a tartalom javításához
    • Mi lesz a jövőben a blogolással?
    • 10 munkahely a karrierépítéshez és a jól érzéshez
    • 10 legmegdöbbentőbb dokumentumfilm, amelyet érdemes megnézni a szavazás előtt
    • 12 dolgot, amit minden hallgatónak tudnia kell, mielőtt egyetemre megy

    Íme néhány példa olyan cikkekre, amelyek címsorainak megragadására van szükség. Az ilyen anyagok magas keresési pozícióban lehetnek, mivel hasznos információkat tartalmaznak, amelyekre az embereknek szüksége van.

    Példák az elkerülendő clickbait címsorokra

    Van néhány rossz példa a clickbait címsorokra.

    • Ha ezt meglátja, soha többé nem akar majd állatot az otthonába.
    • Hiszed vagy sem: ez az ember felhívta a rendőrséget, és maga is börtönbe került
    • Nem hisszük el, amit ez az étterem tett – soha többé nem fog ott enni!
    • Az iskolai lecke után a családja soha nem lesz ugyanaz.
    • Promóciós kódok, amelyeket a szupermarket rejteget előled

    Ezeket a címsorokat arra tervezték, hogy elgondolkodjanak azon, mi olyan szörnyű a cikkben, vagy átélhessék valaki más undorító élményét.

    Iszonyatos kattintás

    Vannak példák abszolút rettenetes kattintásra. Nem javasoljuk, hogy használja a blogolási stratégiájában.

    Milyen a clickbait és milyen

    Iszonyatos clickbait fejlécek

    Csaló (átverés) clickbait

    Gyakran használják ajánlat meghirdetésére: „iPhone 50% kedvezmény” vagy „Szerezd meg féláron a legújabb Samsung TV-t – éppen ma”. Amikor a felhasználók egy linkre kattintva többet tudnak meg, vagy vásárolhatnak, akkor egy csaló webhelyre kerülnek. Általában másolat, vagy nagyon hasonlít a valódi (hivatalos) webhelyhez. A banki adatok megadása és a megrendelés leadása után a számlázási információk csalók kezébe kerülnek.

    Adathalászat

    Az adathalászat egy online átverés, amelynek célja személyes adatok megszerzése és banki adatok ellopása. A csalók clickbait címsorokat küldenek a bankok vagy a népszerű szolgáltatások nevében. A levél azt tanácsolja az illetőnek, hogy tegyen azonnali intézkedéseket pénzeszközeinek biztonsága érdekében.

    OLVASS TOVÁBB:  Mik a társult programok és hogyan lehet velük dolgozni

    Amikor egy csalival végzett áldozat rákattint egy linkre, a webhely hamis verziójára kerül. Ha oda adja meg személyes adatait, azonnal elbúcsúzhat tőlük, azokat már ellopták.

    Rosszindulatú szoftver

    Vannak olyan típusú clickbait címsorok, amelyeket videó kísér. A címsor annyira botrányos, hogy az illető nem tud ellenállni a rákattintásnak és a videó megtekintésének. Amikor a felhasználó rákattint a linkre, rájön, hogy telepítenie kell egy alkalmazást a tartalom megtekintéséhez. Ha ezt elhatározza, rosszindulatú programokat telepít a számítógépre.

    Hogyan lehet megkülönböztetni a veszélyes clickbait?

    Számos nyomból megtudhatja, mennyire veszélyes a clickbait mögött található tartalom.

    Túl jól hangzik, hogy igaz legyen . Ezekből a címsorokból megtudhatja, hogy hiba történt, és a Prada kézitáskák, az Apple Watch vagy valami más ára jelentősen csökkent. Az ilyen tartalom valószínűleg átirányít egy csaló webhelyre.

    Átirányít egy másik webhelyre . Ha az oldal betöltődik, majd újratöltődik, hogy átirányítson egy másik oldalra, akkor azonnal fuss! Ne tévesszen meg a címsor: „Ez a bank minden hitelt fizet Önért! Tudja meg, ki tudja-e használni az ajánlatot! “ … Ne kattintson ezekre a linkekre, és ne adjon meg személyes vagy banki információkat.

    Valamit le kell tölteni . Ne töltsön le semmit, főleg, ha csak meg szeretné nézni a videót. Irány a YouTube és keresd ott a videókat. Naponta több millió videót töltenek fel a videohostingba. Szinte biztosan találsz ott egy videót arról, hogy mit ígér neked ez a link. Ha nem találja a videót a YouTube-on, akkor valószínűleg nem létezik az, amit keres.

    Végül

    Számos oka van a clickbait elkerülésére, de vannak okai annak használatára is. Vigyázzon azonban arra, hogy ne felejtse el. Ha clickbait címsort készít, ajánljon értékes tartalmat, hogy az olvasók ne csalódjanak, ha rákattintottak a linkre.

    Friss cikkek

    Девушки из сферы digital о карьере и работе

    Партнерский материал Накануне 8 марта мы поговорили с участницами партнерской программы eLama и коллегами о личном: с чего начиналась их карьера, с какими сложностями они сталкивались,...

    Важное за неделю: Instagram запустил «Живые комнаты» на 4 спикера

    В эфире регулярный дайджест Лайкни с самыми Свежими и Умными материалами. В этом выпуске протестируем новую функцию Instagram – Live Rooms («Живые комнаты») и...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában