More

    Miért nem működik a célzott reklám: hibákat keres és javít

    Első pillantásra nincs semmi bonyolult a célban: elkészítettem a kreatívokat, beállítottam a paramétereket, majd rákattintottam a “Start”gombra. Valójában elfelejtheti a kis dolgokat, a reklám nem fog működni. Milyen hibák vannak a célzott hirdetések létrehozásában, valamint azok elkerülésében, értjük a cikkben. Azt is megtudjuk, hogy melyik fülkében hatékony, amelyben-még csak nem is érdemes megpróbálni. 

    Mi a célzott reklám? 

    A célzott reklám vagy a ” cél ” olyan hirdetés, amelyet a potenciális ügyfeleknek címeznek, akik érdeklődhetnek az Ön termékei vagy szolgáltatásai iránt. A célzás segít vonzani a webhely látogatóit, növelni az átváltási arányt, növelni az értékesítést, valamint segíteni a vállalkozásokat és az ügyfeleket egymás megtalálásában.  

    A cél lehetővé teszi, hogy egyszerre több feladatot is megoldjon: 

    • gyorsan mondja el a termék előnyeit,
    • motiválja Önt, hogy menjen a webhelyre, iratkozzon fel, nyújtson be kérelmet, vásároljon, 
    • tegye felismerhetőbbé a márkát.      

    Általában a célt a szociális hálózatokban paraméterek alapján használják: nem, életkor, lakóhely, jövedelmi szint, családi állapot, érdekek. A paraméterek a hirdetési szekrényben vannak konfigurálva – minden webhely esetében más. A platformokat a célzott hirdetések automatizálására használhatja – egyszerre futtathatnak hirdetéseket különböző webhelyeken, módosíthatják az ajánlatokat, valamint figyelemmel kísérhetik az összes statisztikát.    

    Milyen területekre alkalmas a cél?  

    A cél a B2C szegmensben hatékony-az ügyfelekre összpontosító vállalkozás. 

    • Online áruházak– munka a tömeges közönség számára, a felhasználó azonnal megvásárolhatja a kívánt terméket.  
    • Tematikus közösségek– könnyen be a célközönség, testre a hirdetési beállításokat, vonzza az embereket az Ön érdekeit. 
    • Helyi vállalkozások-gyakran az emberek feliratkoznak azoknak az éttermeknek az oldalaira, amelyeket már Meglátogattak vagy szeretnének meglátogatni. Ezért a jövőbeli ügyfeleket a geotargeting “elkaphatja” – hirdetéseket állíthat fel egy adott város, sőt egy utca számára.  
    • Infobusiness és marketing szolgáltatások– az emberek hűségesek az önfejlesztéshez kapcsolódó hirdetési szolgáltatásokhoz. Ezért a tanfolyamok, tréningek, video oktatóanyagok jól támogathatók a közösségi hálózatokon keresztül. 
    • Események – koncertek, bulik, kiállítások-szinte minden olyan esemény, így lehet gyűjteni a közönség: megtudja, mi az a személy érdekli, és hogy egy megfelelő ajánlatot. 
    • Turizmus, utazás-azok az emberek, akik pihenni akarnak, új érzelmeket kapnak, könnyen megtalálhatók a közösségi hálózatokban, különösen az ünnepek alatt és a nyári szünetben.  
    • Mobil alkalmazások és játékok – hirdetéseket állíthat be azok számára, akik mobil eszközökkel rendelkeznek, vagy azok számára, akik már játszanak a közösségi hálózatokon. Célzás segít azonosítani a “játék költők”, akik hajlandóak játszani, hajlandó fizetni érte.  

    Komplex fülkék a célzáshoz  

    A reklámok elindítása ezeken a területeken alaposabb tanulmányozást, átgondolt stratégiát és magas költségeket igényel. 

    • B2B szolgáltatások (üzletről üzletre). Az építőanyagokat, a videó megfigyelő rendszereket, az irodaszereket és más hasonló termékeket nehéz reklámozni célzott reklámozással. Általában a közösségi kapcsolatok nem jelzik a vállalati vezetőket, hanem a közösséget vezető rendes alkalmazottakat, de nem kezelik a pénzügyeket. 
    • Komplex magasan specializált szolgáltatások. Minél összetettebb egy szolgáltatás, annál nehezebb megmagyarázni annak előnyeit és megtalálni a célközönséget.  
    • Orvosi szolgáltatások. Az orvosi szolgáltatásokkal nehéz átadni a mérséklést. Először össze kell gyűjtenie egy dokumentumcsomagot, hogy megerősítse, hogy megbízható-e. Nehéz azonosítani a célközönséget is-nem mindig olyan személy, aki a közösségi hálózatokban egészségügyi problémákról beszél, és csatlakozik az érintett közösségekhez. 
    • Ingatlan. Ahhoz, hogy legalább egy értékesítésre esélyt kapjon, széles közönséget kell elérnie, sok időt és pénzt kell költenie erre.  
    OLVASS TOVÁBB:  Fontos hírek a héten: pénzügyi eredmények a Facebook-tól és a VKontakte-től

    Mely termékek esetében a cél nem megfelelő  

    Vannak olyan termékkategóriák, amelyekben a célzott reklám nem hoz eredményt. 

    • Sürgősen szükséges termékek. Ha egy személynek jelenleg fejfájása van, akkor a gyógyszertárba megy, és nem valószínű, hogy előzetesen gyógymódot keres az interneten, vagy csatlakozik a “fejfájás”tematikus csoportjaihoz.  
    • Luxus drága áruk. Az ilyen vásárlásokat általában egy személy hosszú ideig veszi figyelembe: kétségek, döntések, tanulmányok. Ezekben a fülkékben a cél csak “első érintés az ügyféllel” eladható: tesztvezetés vagy ingyenes konzultáció. 
    OLVASS TOVÁBB:  Infographic: a legjobb idő a közösségi hálózatokon való közzétételre 2021-ben

    Miért nem működik a célzott reklám  

    Elemezzük a célzás gyakori hibáit, amelyeket szinte minden kezdő átmegy, sőt néha tapasztalt targetológusok is tesznek.  

    A cél nem felel meg az üzleti célnak   

    A reklámszekrényekben a célok három kategóriába sorolhatók:” elismerés”,” felülvizsgálat “és”átalakítás”. Ha azt szeretné, hogy a felhasználók célzott műveletet hajtsanak végre – hagyja el a névjegyeket, vagy vásároljon valamit, szüksége lesz egy”konverzióra”. A” felülvizsgálat ” célt akkor választják meg, amikor forgalmat akarnak vonzani. Az “elismerést” elsősorban a nagy márkák és vállalatok használják arra, hogy időről időre emlékeztessék őket magukra.  

    A reklámkampány céljának egynek kell lennie. A hirdetés elindítása után nem tudja megváltoztatni a célt-a közösségi hálózatok funkcionalitása általában ezt nem teszi lehetővé. Ha több cél is van, a közösségi hálózatok algoritmusai összezavarodnak, és nem tudják, kinek jelenítsék meg hirdetéseit.  

    Cél kiválasztása célzott hirdetések elindításakor a Facebook Ads Manager alkalmazásban 

    Számos érdek van kiválasztva 

    Általános tévhit: ha megadja az összes lehetséges érdeklődést, a közösségi hálózat világosabb képet kap a kívánt célközönségről. Valójában fordítva működik – a webhely nem érti, mire kell összpontosítania, mindenki számára hirdetéseket jelenít meg.  

    Tegyük fel, hogy ezüst ékszerekkel reklámoz egy üzletet. Itt csak két érdeklődésre korlátozhatja magát: “ezüst” és “ékszerek”, miközben meghatározza a célközönség nemét és életkorát. Ezután a Facebook kitalálja, kinek mutassa meg a hirdetéseket.

    Korlátozza magát egy vagy két érdeklődésre. Ha az ügyfelek különböző kategóriái vannak, használja a szegmentációt: hozzon létre több közönséget, majd adja meg mindegyikhez a megfelelő érdekeket. 

    Почему таргетированная реклама не работает: ищем и исправляем ошибки

    Facebook Instagram és Facebook érdekek beállítása (Ads Manager) 

    Nem adtuk elő a közönség szegmentálását  

    Szegmentációra van szükség ahhoz, hogy a közönséget társadalmi, demográfiai, nemi, MŰSZAKI, viselkedési és egyéb jellemzők szerint osszák el. A kezdő targetológusok népszerű hibája az, hogy egy hirdetést készítenek, hogy mindenki egyszerre lefedje. De egy ilyen üzenet nem fog ugyanolyan jól működni a 18 éves férfi sportolók, valamint a 40 éves női háziasszonyok számára, még akkor is, ha valahogy hasonló érdekeik vannak. 

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos a héten: a WhatsApp botrány, valamint a Telegram és a Signal példátlan növekedése

    Ossza meg közönségét kis csoportokra. Határozza meg az egyes problémák, motiváció, igények, vágyak, hozzon létre “avatarok” a potenciális ügyfelek, valamint hozzanak létre egy célt mindegyik. Ezután a cél elérésének valószínűsége magasabb lesz.  

    Ugyanaz a termék több különböző közönséggel is rendelkezhet. Egy boltban, hogy eladja a női ékszerek, potenciális ügyfelek nem csak a nők, hanem a férfiak, akik megvásárol egy gyűrűt, fülbevalót egy ajándék. Ez azt jelenti,hogy a reklámkampányok más lesz. 

    Előzetesen elemeznie kell, hogy a célközönség melyik közösségi hálózaton tölt több időt. Ha több webhelyet fog lefedni, készítsen külön kampányokat mindegyikre. Így értékelheti mindegyikük hatékonyságát, és kiválaszthatja az Ön számára legmegfelelőbbet. Egy kicsit több időt kell erre fordítanod, de jobban megérted, hogy hol keresd a célközönséget, és nem veszíted el a költségvetésedet. 

    Nem hatékony kreatívok  

    A cél kreatívok képek, bannerek és galériák. Csak a tesztelés fogja megmutatni, hogy melyik formátum lesz hatékony a kampányhoz. Ezért meg kell próbálnia több formátumot és stílust egyetlen kampányhoz.  

    A szalaghirdetésen fontos, hogy tükrözze:  

    • Az ajánlat. Ha a termék nagy, névvel, ha a szolgáltatás nagy, akkor a szolgáltatás neve, valamint a képhez való egyértelmű társulás. 
    • Előnyök és előnyök. Hangsúlyozza az előnyöket. 
    • Az ár. A kedvezmény előtt és után, ha van ilyen. 
    • Cselekvésre való felhívás. Szavak vagy egy külön gomb. 

    Egy hirdetési kampány esetében a targetológusok azt javasolják, hogy hetente legalább 5-10 különböző kreatívot készítsenek. Ha a közönséget érdekekkel osztja meg, és különböző módon kívánja reklámozni a termékeket,akkor több kreatív lehet-minden szegmenshez 5-10 hirdetés.  

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos a héten: a WhatsApp botrány, valamint a Telegram és a Signal példátlan növekedése

    Ne feledje, hogy a közösségi hálózatok kreatívjai “kiégnek”, bosszantják a közönséget. A felhasználók nem válaszolnak egy hirdetésre, ha gyakran látják. Ezért még a sikeres kreatívokat is időről időre meg kell változtatni.  

    Hiányzó cselekvési felhívás  

    A cselekvésre való felhívás olyan kifejezés, amely megmondja az olvasónak, hogy milyen lépéseket kell tennie. Ez általában egy ige az aktív formában: feliratkozás, regisztráció, További információ, vásárlás.  

    Ha nincs cselekvési felhívás, az átváltási árfolyam csökken. A felhasználók nem értik, mire van szükségük tőlük,ezért fontos, hogy ne felejtsük el. Fontos megjegyezni, hogy a hirdetésben a cselekvésre való felhívásnak lágynak, zavarónak kell lennie. A közösségi hálózatok, ugyanaz a Facebook, “dühösebbé” és igényesebbé váltak – ha a reklám túl agresszív, akkor szankciókat lehet keresni, és betilthatják.  

    Почему таргетированная реклама не работает: ищем и исправляем ошибки

    A cselekvésre való felhívásokat most alaposabban kell használni-a Facebook büntetheti ezt. Ezek a platform új szabályai, sajnos 

    Nincs korlátozás a hirdetési költségvetésre 

    A korlátok segítenek abban, hogy egyetlen hirdetés sem használ több pénzt, mint amennyit tervezett. Beállíthatja a teljes hirdetési kampány korlátozását vagy a napi kiadások korlátozását.  

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában