More

    Miért kell a SEO-t bevonni a weboldal fejlesztésébe?

    A klasszikus fejlesztés nem veszi figyelembe a SEO alapelveit, és a webhelyet általában át kell dolgozni a keresés előrehaladása érdekében. A kötelező SEO munka és az esetleges javítások további időt és erőforrásokat igényelnek.

    A SEO-alapú fejlesztési megközelítés lehetővé teszi, hogy a korai szakaszban magas keresési potenciállal rendelkező webhelyet indítson el, amely megfelel a jelenlegi SEO-követelményeknek. Ebben a cikkben elmondom, miért fontos egy SEO szakember számára, hogy a kezdeti szakaszban bekapcsolódjon a fejlesztésbe, a csapatban milyen folyamatokért felel, és hogyan segít egy hatékony, az ügyfelek áramlására kész weboldal létrehozásában.

    Fejlesztési megközelítések

    A weboldal fejlesztői a BDD módszertant vagy a Viselkedésvezérelt fejlesztést használják a fordításban – viselkedésen keresztüli fejlesztésben. Ebben egy vállalkozás vagy egy termék érdekei szorosan kapcsolódnak a tényleges műszaki követelményekhez.

    Az ügyfél a fejlesztő számára elkészíti a kívánt felhasználói viselkedés leírását a webhelyen, a vállalkozás sajátosságai alapján. A fejlesztő megtervezi, hogy a webhely mely elemei segítenek pontosan elérni ezt a viselkedést, és hogyan reagál a rendszer ezekre a műveletekre. Kiderült, hogy a legfelhasználóbarátabb felületet hozza létre anélkül, hogy javításra lenne szükség a programozási szakaszban, amikor a kód már részben készen áll.

    Egy másik népszerű megközelítés az ügyfélközpontú fejlesztés ( Customer Driven Development, CDD) . Ebben az esetben a folyamat a fogyasztóra összpontosul:

    • az oldal megoldja a felhasználók aktuális problémáit;
    • a célközönség jellemzőinek, igényeinek és elvárásainak figyelembevételével épül fel;
    • a tervezett funkcionalitás megfelel a potenciális felhasználók elvárásainak.

    A projektjeinkkel való együttműködés érdekében e két megközelítés alapján létrehoztunk egy harmadik, összetettebbet – SEO-alapú fejlesztést – a SEO-követelményeket figyelembe vevő weboldal-fejlesztést. Ugyanolyan hatékony, mint az első kettő, és segíti a vállalkozást fő céljának megvalósításában – a webhelyből történő nyereség megszerzésében az indulás után.

    A SEO-alapú fejlesztés lehetővé teszi, hogy kész eszközt készítsen az online kommunikációhoz a jelenlegi vagy potenciális ügyfelekkel, amely teljes mértékben megfelel az elvárásaiknak. Az ilyen oldalakat könnyű karbantartani, és a felhasználónak nem okoz gondot információk, szolgáltatások vagy áruk megtalálása.

    A SEO-alapú fejlesztés szakaszai

    A SEO követelményeket figyelembe vevő weboldalak fejlesztésének folyamata több lépésből áll, és mindegyiket SEO szakember kíséri:

    1. Tegyen tájékoztatót az ügyféllel, hogy tanulmányozza az ügyfél igényeit.
    2. Készítsen versenypiaci elemzést.
    3. Gyűjtse össze, elemezze és formálja a szemantikát.
    4. Gondold át a webhely felépítését.
    5. Készítsen relevancia térképet.
    6. Készítsen prototípust és tervezési elrendezést.
    7. Monitor elrendezése és fejlesztése.
    8. Készítse elő a tartalmat.
    9. Tesztelje a webhelyet.
    10. Telepítse és konfigurálja a statisztikai adatgyűjtő rendszert.

    Rövid

    A weboldal fejlesztésének első szakaszában egy alap tájékoztatót készítenek az ügyfél igényeinek tanulmányozására. Meg kell érteni a jövőbeli projekt céljait és célkitűzéseit. A tájékoztató elkészítésében SEO szakember, marketingszakember, üzleti elemző vesz részt, akik ez alapján készítenek műszaki megbízást. A rövidítést nem csak a SEO-hoz használják, hanem az UX-hez és a tervezéshez, a reklámozáshoz és az SMM-hez is.

    A tájékoztató kérdésekből álló szakaszokból áll, amelyek célja teljes körű információ megszerzése a vállalkozás sajátosságairól és a célközönségről. Az e szakaszokban szereplő kérdések felsorolását minden ügyfél számára egyedileg kell kiigazítani, figyelembe véve az üzleti témát és a webhely, mint promóciós eszköz feladatait.

    A projektek alapjául szolgáló alapinformáció hét szakaszból áll:

    • Elérhetőség;
    • költségvetés és ütemterv;
    • üzleti információ;
    • fő versenytársak;
    • célközönség: életkor, érdeklődési kör, jövedelem, döntési algoritmusok;
    • mely régiókban működik a társaság;
    • KPI.

    Minden választ elküldünk a fejlesztőnek a munka megkezdése előtt. Minél több adatot kapunk most, annál valószínűbb, hogy az ügyfél és ügyfelei igényeit kielégítik. Az ismertető segít a fejlesztőnek megérteni, hogyan fog felépülni a munka és hogyan tervezi az ügyfél a teljesítmény hatékonyságának értékelését.

    Versenyképes piacelemzés

    A piacelemzést egy teljes csapat végzi: menedzser, üzleti elemző, marketingszakember, SEO szakember – együtt vizsgálják a versenytársak webhelyeit: összehasonlítják a vállalkozások üzleti tevékenységét. Ehhez elemezze:

    • előnyök és hátrányok;
    • USP;
    • promóciós stratégia;
    • a helyszín felépítése, a navigációs elvek és a kapcsolódó szolgáltatások: számológépek, keresési és összehasonlítási szolgáltatások, fizetés stb.
    • forgalom és forgalmi források;
    • a felhasználó kérésére adott válasz teljessége.
    OLVASS TOVÁBB:  Gyógyszerkliens promóciója: 3 nem szabványos hirdetési kampányformátum

    A forgalom és a forrásszerkezet elemzéséért egy SEO szakember felel. Ehhez a SimilarWeb szolgáltatást használom. Ez lehetővé teszi öt webhely teljesítményének összehasonlítását diagramok formájában.

    A havi forgalom nagyságának elemzése segít megtudni, hogy mely eszközöket részesíti előnyben a versenytársak célközönsége, megjósolni az erőforrás terhelésének mértékét és megérteni, hogy milyen típusú forgalom fog dominálni.

    A versenytársak webhelyeinek összehasonlító elemzése forgalom mennyisége és szerkezete szerint (mobil vagy asztali)

    A felhasználói viselkedés elemzése lehetővé teszi, hogy kiemelje a legsikeresebb versenytársakat, és teljesítményük alapján megértse, milyen szolgáltatásokat vár egy potenciális látogató az oldalon, milyen felépítés és navigáció kényelmes és ismerős számára.

    Miért kell a SEO-t bevonni a weboldal fejlesztésébe?

    A versenytársak webhelyeinek összehasonlító elemzése a felhasználói viselkedés mutatói alapján

    A versenytársak webhelyeire irányuló fő forgalmi források struktúrájának tanulmányozása lehetővé teszi az optimális stratégia kidolgozását a velük való együttműködéshez: melyek a leghatékonyabbak és hogyan kell figyelembe venni sajátosságaikat a fejlesztési folyamat során.

    OLVASS TOVÁBB:  Az árcédulában szereplő kilenc jobban eladható? Kísérleti eredmények

    Miért kell a SEO-t bevonni a weboldal fejlesztésébe?

    A versenytársak telephelyeinek összehasonlító elemzése a forgalmi források struktúrája alapján

    A közönség lefedettségének statisztikája a különböző régiókban segít megtalálni az ígéretes földrajzi helyeket a promócióhoz, és többet megtudni az ügyfél piacának sajátosságairól. Ennek alapján ajánlásokat írnak a leendő webhely felépítésére és szolgáltatásaira.

    Miért kell a SEO-t bevonni a weboldal fejlesztésébe?

    A versenytársak weboldalainak összehasonlító elemzése közönséglefedettség szerint a különböző régiókban

    Szemantika gyűjtése

    A versenytársak vizsgálata után egy SEO szakember összegyűjti az összes lekérdezést, amelyet a felhasználók egy termék keresésekor adnak meg. Ehhez a Key Collector és a Just Magic szolgáltatásokat vesszük igénybe, segítségükkel elemezzük a szóalakok tömbjét, és kiválasztjuk, melyikük hozza a legcélzottabb forgalmat.

    Miért kell a SEO-t bevonni a weboldal fejlesztésébe?

    Kulcstartó

    Miért kell a SEO-t bevonni a weboldal fejlesztésébe?

    Csak varázslat

    A lekérdezések listája klaszterekre oszlik, figyelembe véve a szándékot – a felhasználó vágyait és céljait a keresés során.

    Háromféle szándék létezik:

    • Információs. A felhasználó többet szeretne tudni a termékről: cikkeket, véleményeket, elemzési adatokat olvashat.
    • Tranzakciós. A felhasználó már készen áll a vásárlásra vagy a megrendelésre, és ezt kifejezetten kifejezi a kérésben.
    • Navigációs. Keressen egy adott márkát, védjegyet, webhelyet egy adott földrajzi helyen.

    Az ilyen munka lehetővé teszi a webhelyszerkezet további tervezéséhez szükséges adatok megszerzését.

    A webhely felépítése

    Miután elvégeztük a szemantikai mag klaszterezését, az üzleti elemzővel és a projektmenedzserrel együtt létrehozunk egy egyszerű és intuitív struktúrát ezekre a csoportokra alapozva. Meghatározzuk a szóalakok típusait, hogy megértsük, mely szakaszok kerülnek a webhelyre.

    A szerkezet kényelmessé tétele érdekében ki kell dolgoznia a konverzióhoz vezető felhasználói útvonalakat. Ezután tanulmányozza a navigációs elemeket, azonosítsa a dokumentumok és a webhely szakaszai közötti kapcsolatokat. Ez hatékony összekapcsolást eredményez a dokumentumok között.

    Miért kell a SEO-t bevonni a weboldal fejlesztésébe?

    Példa egy felhasználói útvonal tervezési sémájára a webhelyen keresztül

    Az ilyen rendszerek lehetővé teszik, hogy megértsük a különféle szolgáltatások kifejlesztésének és megvalósításának szükségességét – az egyszerű számológépektől és a hasonló jellemzőkkel rendelkező áruk összehasonlítására szolgáló rendszerektől kezdve a webhely fizetési rendszeréig, a keresés megvalósításának és a látogatókkal való kommunikáció jellemzőinek: visszahívás, visszajelzési űrlap, csevegések és online konzultációk.

    Relevancia térkép

    Ebben a szakaszban logikai kapcsolatokat építünk ki a klaszterezett szemantika és a létrehozott struktúra között. Összekapcsoljuk az összeállított klasztereket a fizikai adathordozó oldalakkal. Mindezt egy táblázatba tesszük, ahol a kulcsszavak az oldalaknak megfelelően vannak elosztva. A táblázatnak a következő oszlopokat kell tükröznie:

    • kulcsszavak csoportja;
    • frekvencia;
    • teljes gyakoriság csoportonként;
    • kérések: tájékoztató / kereskedelmi;
    • lekérdezések: geofüggő / geofüggetlen;
    • Fürt URL
    • további műveletek ezzel a klaszterrel: módosítás, optimalizálás, új oldal létrehozása, felosztás stb.

    A relevancia térkép segítségével egyértelműen bemutathatjuk a felhasználók lehetséges útvonalait, és megjósolhatjuk a problémákat, amelyekkel szembesülni fognak. Ugyanakkor speciális tervezési elemeket gondolnak ki, amelyeknek a látogatót a célművelet végrehajtására kell ösztönözniük.

    Prototípus készítés és tervezési elrendezés

    A webhely prototípusa a fő dokumentumok interaktív vázlata, amely bemutatja az információs blokkok működését és elrendezését. A prototípus célja annak bemutatása, hogyan fog kinézni és hogyan fog működni az oldal, kapcsolatokat kiépíteni a webhely fő moduljai között és megtervezni azok kölcsönhatását.

    Ebben a szakaszban a SEO szakember ellenőrzi a kész prototípust és elrendezést a szükséges elemek jelenlétében.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan változott az online oktatás a világjárványban és mit kell megtanulni 2021-ben

    Prototípus elemek:

    • CTA (cselekvésre ösztönzés) gombok;
    • kapcsolatok;
    • logó;
    • navigációs elemek;
    • visszajelzési és felmérési űrlapok, számológépek stb.
    • illusztrációk sematikus ábrázolása;
    • tartalom blokkok;
    • fejléc és lábléc.

    A projekt prototípusa az Axure RP és az Figma szolgáltatások felhasználásával készül.

    Miért kell a SEO-t bevonni a weboldal fejlesztésébe?

    Miért kell a SEO-t bevonni a weboldal fejlesztésébe?

    Példák a Figma prototípusaira

    Mielőtt megmutatná az eredményt az ügyfélnek, a SEO szakember, az UX tervezője és a projektmenedzser értékeli a prototípusok és a navigáció használhatóságát, tesztelje az átalakításhoz vezető összes fő elemet.

    Elrendezés és fejlesztés

    Egy SEO szakember egy tesztelővel és egy projektmenedzserrel együtt részt vesz a közvetlen fejlesztési és elrendezési folyamatokban. Fontos pontokat ellenőriz:

    • navigáció és belső összekapcsolás;
    • zsemlemorzsa, menük, összekötő tömbök;
    • terjesztő, kanonikus és lapozásos oldalak;
    • fejlécek és oldalak strukturálása;
    • mikro-jelölés;
    • telefonok és e-mail címek elérhetősége;
    • indexelő vezérlőfájlok;
    • letöltési sebesség;
    • kanonikus oldalakra mutató címkék jelenléte, ha az erőforráson oldalszámozást használnak;
    • 404-es hibaoldal jelenléte;
    • a felmerülő hibák és azok előfordulási lehetőségeinek kidolgozása;
    • elemek a tartalom közzétételéhez.

    Fontos, hogy a webhely reagáljon az összes képernyőfelbontásra és képarányra. Az interneten a mobil forgalom mennyisége továbbra is növekszik, így az adaptív elrendezés továbbra is a szabvány minden weboldal vagy portál fejlesztésében.

    Tartalom-előkészítés

    Elérkeztünk ahhoz a szakaszhoz, amikor a SEO szakember a tartalomkezelővel együttműködve tölti ki az oldalt. Ebben segítségükre vannak a statisztikák a felhasználói viselkedésről a keresésben, a szóalakok használatáról, valamint a szemantika elemzése után kapott adatok.

    A SEO szakember statisztikai elemzést végez a kulcsszavak sűrűségének azonosítására a webhely szövegében, technikai feladatot állít össze a copywriter számára. A következő fontos paramétereket jelzi:

    • a szavakban vagy szimbólumokban szereplő szöveg mennyisége;
    • az alapvető szóalakok listája;
    • ajánlások a szövegben előforduló szavak előfordulásának számáról és formáiról;
    • ajánlások a cikk felépítésére és tartalmára vonatkozóan;
    • további információk, amelyek segítenek a szövegírónak a téma lehető legteljesebb feltárásában.

    Miután a szöveg elkészült, a SEO szakember ellenőrzi a fő szempontokat az előfordulások száma alapján, és benyújtja az anyagot az oldalon való elhelyezésre. Fontos, hogy a szöveg releváns legyen a felhasználó kérése szempontjából, és legalább 80% -kal egyedibb legyen.

    OLVASS TOVÁBB:  Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Tesztelés

    A projektet tesztelő és SEO szakember teszteli. Ellenőrzik:

    • A webhely sebessége. A mobil eszközök optimális mutatói 40+, az álló számítógépek esetében – 80+.
    • Hibakódot adó oldalak jelenléte. A hibaoldalak azt jelzik, hogy az erőforrás instabil, ami negatívan befolyásolhatja az indexelést.
    • Megszakadt linkek és képek.
    • Szerver válaszkódja. Az oldalaknak vissza kell adniuk a 200-as kódot, az oldalak átirányítása – a 301-es kódot. Nem lehetnek olyan dokumentumok, amelyek 500 szerver hibát adnának vissza.
    • Ismétlődő oldalak. A keresőmotor indexbázisában található nagyszámú másolat büntetést vonhat maga után.
    • Nincsenek üres vagy duplikált metacímkék.
    • A webhelyen található mikrocímke helyessége. Érdemes a schema.org és az Open Graph formátumok mikrojelölését használni, ezek a legnépszerűbb és legkorszerűbb formátumok.
    • Átirányítások. 302 átirányítást kerülni kell.
    • Válaszkészség: az elrendezésnek megfelelően kell működnie a mobileszközökön.

    Statisztikai adatgyűjtő rendszerek telepítése és konfigurálása

    A hatékonyság felmérése és a további fejlesztés módjainak felvázolása érdekében elemezzük a webhely felhasználói műveleteit, statisztikákat gyűjtünk és jelentéseket készítünk a szükséges KPI-kről. Az elemző, aki SEO szakember vagy marketingszakember lehet, beállítja a célkövetést és jelentéseket készít a különféle adatszeletekről a Yandex.Metrica, a Google Analytics és a LiveInternet szolgáltatásokban.

    Fontos mutatók:

    • részvétel;
    • forgalmi források;
    • nézetek mélysége;
    • hibázási ráta;
    • a helyszínen töltött idő;
    • a célok elérése.

    Tehát látjuk a KPI-k végrehajtásának mértékét, amelyeket a rövid ismertetés megemlített, ami azt jelenti, hogy azonosítani tudjuk a jövőbeni jövedelem növelése szempontjából problémás területeket és üzleti növekedési pontokat.

    Eredmény

    A SEO-orientált fejlesztési megközelítés részeként a SEO szakember szerepe minden szakaszban jelentős. A teljes folyamatot az elejétől a végéig kísérve végrehajtja a keresőoptimalizálás összes követelményét, hogy az oldal készen álljon az ügyfelek áramlására. Tapasztalataink alapján ez sokkal kényelmesebb és hatékonyabb, mint a szokásos fejlesztés későbbi optimalizálással.

    Friss cikkek

    A Windows védelme: szisztematikus megközelítés

    A védelmi intézkedések strukturálása és konfigurálása különböző szakaszokban, 20215. február 26., https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2558/og_image/99b52ce494fff4e99d818403950ffa3a.png A legutóbbi cikkben elemeztünk egy gyanús fájlt, sőt azonosítottunk néhány mintát,...

    A hét legfontosabb eseményei: Remélem, hogy a Clubhouse for Android

    Az éterben rendszeres Likeny-emésztés folyik a legújabb és okosabb anyagokkal. Ebben az epizódban megismerhetjük a Clubhouse régóta várt Android-fejlesztőjét, és boldog 12. születésnapot kívánunk...

    A weboldalon található szövegek olvasása [Kutatási áttekintés]

    Igaz, hogy most senki nem olvas szövegeket a weboldalakon? Frissítettük a kutatás áttekintését és kihoztunk néhány tippet: mit tegyünk annak érdekében, hogy az...

    Hogyan lehet megduplázni egy híroldal forgalmát. Ügy

    A híroldalak promóciójának megvan a maga sajátossága. A keresési látogatások nem jelentik a legnagyobb részét a híroldalakra irányuló forgalomnak. A legtöbb áttétel más forrásból...

    “A Scratch után rájöttem, hogy nem akarok abbahagyni a programozást”

    Polina Sedakova - oktatási projektjeiről és az utolsó játékról, a Pacman feldolgozásáról, 20213. február 25-től133https: //d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2557/og_image/481635c3b9df7bf894c129f7828350a3.png Polina Sedakova 10 éves. Két hónap alatt...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában