More

    Mi legyen a vak felhasználók információs architektúrája

    Január 28-án az UX-Marathon # 22 online információs architektúrának szentelt konferenciára került sor. Nyolc UX szakértő áttekintette az IA tervezés elméletét és gyakorlati kérdéseit.

    Valeria Kurmak , az AIC humán tapasztalatokkal foglalkozó igazgatója, az inkluzív tervezés területének szakértője és a “Nincs kivétel” című Telegram csatorna szerzője elmondta a konferencia hallgatóinak, hogy néz ki a vak emberek számára a navigáció, és hogyan lehet elkerülni a hibákat az információs architektúra tervezésénél. valóban hozzáférhető digitális termék létrehozása érdekében.

    Hogyan „látja” az oldal a vakokat

    A normál látású személy a digitális termék vizuális kialakításával és felépítésével segít eligazodni egy webhelyen vagy egy mobil alkalmazásban: különböző szintű fejlécek, kiemelt területek, menük, láblécek.

    A vakokat a szerkezeti elemek is vezérlik, de amit egy látó ember lát, azt egy képernyőolvasó olvassa el a vaknak – egy speciális képernyőolvasó, amely hozzáfér a kódhoz és kimondja a tartalmat, balról jobbra és felülről lefelé haladva. és az első szintű fejlécektől a kisebbek felé haladva.

    Ha az oldal megfelelõen van szedve, akkor az ember gyorsan „átfutja” azt, a nagyobb fejlécrõl a második szint fejlécére haladva juthat a kívánt blokkhoz. De ha a jelölés helytelen (például, ha a vizuálisan látható fejléceknek nincs megfelelő megnevezése a kódban), akkor egy vak felhasználónak az oldalon lévő összes információt sorban kell hallgatnia, amíg el nem jut a szükséges szakasz. Ezért olyan fontos, hogy az összes szerkezeti elemnek legyen aláírása, helyes megjelenítése és érthető típusai.

    Vak felhasználóknak tervezzük

    A WCAG nemzetközi szabvány (Web Content Accessibility Guidelines) három fő alapelvet határoz meg, amelynek a digitális terméknek meg kell felelnie:

    1. A személynek képesnek kell lennie a tartalom érzékelésére.
    2. Képesnek kell lennie a tartalom kezelésére.
    3. Képesnek kell lennie a tartalom megértésére.

    Mivel egy weboldal vagy mobilalkalmazás tartalmát egy vak a képernyőolvasón keresztül érzékeli, a felépítésnek és a tartalomnak biztosítania kell a képernyőolvasó helyes olvasását.

    • Az oldal címének a legelején kell lennie

    Az oldalon az embernek először is pontosan meg kell értenie, hogy hol van. Ez azt jelenti, hogy az első elem, amelyet a képernyőolvasó észlel és olvas, nem profil, nem beviteli mező vagy valami más, hanem az oldal címe lehet.

    Tervezési szempontból az oldal címe bárhol elhelyezhető. De a kód és az elérhetőség szempontjából nagyon fontos a képernyőolvasó számára, hogy ez az elem az első, amelyet egy vak felhasználó hall. Akkor meg fogja érteni, hogy milyen oldalon van, és mit várhat el ettől az oldaltól.

    • Az azonos szintű címsoroknak azonos méretűeknek kell lenniük
    OLVASS TOVÁBB:  2 hónap alatt 3,5-szeresére növeltük az online áruház bevételét

    A fejlécek szerkezete és stílusa a vakok számára történő navigáció alapja. Ezért olyan fontos, hogy a címsorok megfelelő architektúrával és megfelelő szintekkel rendelkezzenek. Ugyanakkor a nem címsoros szövegnek nem szabad így kinéznie.

    Példa a gyakori hibára, amikor üzleti okokból vagy a tervező szándéka szerint a testvérfejlécek különböző méretűek a tervezési elrendezésben, és a fejlesztő, megértés nélkül, különböző szintű fejlécként írja őket. Ennek eredményeként egy vak ember számára az információ teljes szerkezete hibásnak tűnik.

    • Minden azonos típusú elemnek azonos viselkedéssel és megjelenéssel kell rendelkeznie
    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan hozta bevételének 9% -át egy ruhaüzlet a Yandex.Direct-ben történő hirdetések révén. Ügy

    A hivatkozás nem lehet egyszerű képernyő a képernyőolvasó számára, a szöveg pedig nem lehet link. Ez egy meglehetősen gyakori hiba, amely a digitális termék felépítését péppé, a vak ember UX-jét pedig pokollá változtatja.

    • A címsoroknak és az elemek nevének világosnak és a lehető leginformatívabbnak kell lennie

    A vak felhasználó számára az UX szerkesztése globális jelentést kap. Nincs más észlelési csatornája, ezért egyértelműen meg kell értenie a hivatkozás neve vagy a gomb felirata alapján, hogy mi fog pontosan történni, ha rákattint.

    A neminformatív cím jele – olyan szavak, mint “lépés”, “nap”, “színpad”, “lecke”, “kérdés”, “példa”, “eset”, “kísérlet”. Ha utánuk van egy szám, és utána semmi, akkor okkal lehet növelni az információtartalmat.

    Tehát például az “1. lépés” rossz címsor. A digitális hozzáférhetőség szempontjából jó cím lenne az első lépés: Hozzon létre egy fiókot.

    A link szövegének ugyanolyan értelmesnek kell lennie: nem “itt”, “itt” vagy “nézze meg ezt a linket”, hanem “menjen a közszolgáltatásokhoz”, “vásároljon árut”.

    OLVASS TOVÁBB:  A bizalmat növelő webhelyelemek. Tippek az online áruházakhoz

    Mi legyen a vak felhasználók információs architektúrája

    • A táblázatot táblázatként kell összeállítani, nem képként

    Ahhoz, hogy a táblázatot a képernyőolvasó olvashassa, megfelelően össze kell gyűjteni. A soroknak és az oszlopoknak világos névvel kell rendelkezniük, ugyanakkor kívánatos megadni a sorok teljes számát (például “az ötös harmadik sor”), hogy a vak felhasználók könnyebben felmérhessék az összes információ mennyiségét.

    • Távolítsa el a felesleges információkat

    Ellentétes az a helyzet, amikor ugyanazokat a táblázatokat használják a fejlesztők kizárólag az elrendezés szépsége és pontossága érdekében. A látó felhasználó számára nem láthatók, de a kódban maradnak, és a képernyőolvasó hangot ad ezeknek az információknak, ha nincsenek elrejtve.

    • A webhely vagy az alkalmazás felépítésének rendkívül világosnak és átgondoltnak kell lennie

    Miért olyan fontos? A lényeg az, hogy a látó emberek az egész oldalt látják. Tévedhetünk is, de összességében könnyebb kitalálni, hogy a tervező mire gondolt. A vak felhasználótól megfosztják az ilyen felszólítást. Esetében a logikai struktúra és az egyértelműen meghatározott területek hiánya a kódban egyszerűen elérhetetlenné teheti a digitális terméket.

    Így a digitális termékek vak felhasználók számára való elérhetősége nem jelent semmi különöset, semmi “idegent”. Ehhez csak egy jól felépített információs architektúra és helyes elrendezés szükséges.

    Nagyon egyszerű tipp – amikor megtervezi a navigációt, próbálja meg elképzelni a fa szerkezetét úgy, ahogyan az egy vak felhasználónak tűnik. És akkor garantálom, hogy a látó emberek számára mindenképpen jó szerkezet és tiszta navigáció áll rendelkezésre.

    A jelentés teljes verziója megtekinthető a felvételen az UX-Marathon platformon. Más előadókról is érkeznek jelentések:

    • Alekszej Borodkin alapvető előadást tartott az információs építészet alapjairól,
    • Vitaly Mazurevich mesterkurzust tartott a kártyák rendezéséről,
    • Pavel Sherer megmutatta, hogyan lehet a semmiből felépíteni egy információs architektúrát,
    • Mihail Galushko megtanította tervezni mentális térképek segítségével,
    • Anastasia Popova bemutatta az objektum modelljét a tervezés során,
    • Szergej Petrov új esetet mutatott be az Orosz Postának az IA tervezésére,
    • és Denisz Vasziljev elmondta, hogyan készítettek új hatásvizsgálatot az Orosz Bank számára.
    OLVASS TOVÁBB:  A Yandex és a Google bűvészei: hogyan lehet velük dolgozni

    Friss cikkek

    Девушки из сферы digital о карьере и работе

    Партнерский материал Накануне 8 марта мы поговорили с участницами партнерской программы eLama и коллегами о личном: с чего начиналась их карьера, с какими сложностями они сталкивались,...

    Важное за неделю: Instagram запустил «Живые комнаты» на 4 спикера

    В эфире регулярный дайджест Лайкни с самыми Свежими и Умными материалами. В этом выпуске протестируем новую функцию Instagram – Live Rooms («Живые комнаты») и...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában