More

    Mi a natív reklám, és milyen előnyei vannak?

    A körülöttünk lévő tér annyira túlterhelt a hirdetési hírnökökkel, hogy legalább valamit meg kell vásárolnunk, hogy csak azon tűnődhetünk, hogy a reklám, amely a haladás motorja, továbbra is képes eladni.  

    Ma azonban nem minden reklám hatékony, a hirdetők számára olyan kellemetlen kifejezés, mint a “banner vakság”, határozottan belépett a laikus életébe. Az online szolgáltatás szakemberei kiadványok közzétételére a médiában PRNEWS.IO a cikk egy olyan eszköz finomságairól szól, mint a nativka. Hogyan reklámozhatod magad, amikor a hagyományos megközelítések” fejjel ” nemcsak nem működnek, hanem a közönség elutasítását is okozzák.

    Néhány tény és történelem 

    A natív reklám fő jellemzője nem csak az, hogy nem úgy néz ki, mint egy hirdetés (bár az értékesítésben is hatékony). Valójában annak kiemelése az, hogy a hirdetési üzenet teljes mértékben alkalmazkodik annak a médiának a formátumához, amelyen közzéteszik. A Nativka nem vásárol, hanem a termék előnyeiről beszél, udvariasan bemutatja a márka lehetőségeit. 

    A “nativka” egyik ikonikus példája a “Red Michelin Guide”. A szokásos ingyenes könyvtárból származó autógumik francia gyártója az autójavító üzletek, benzinkutak, szállodák és éttermek címeivel kultikus minősítést hozott létre az éttermek számára, hogy a legjobb francia vendéglátóipari létesítmények harcoljanak. Az útmutatót a nativka egyik első példájának lehet nevezni, mivel története több mint egy évszázaddal ezelőtt kezdődött.

    A filmek termékmegjelenítése a natív reklámnak is tulajdonítható. Az egyik legszembetűnőbb példa a Bondiana. A 60-as évek közepe óta a márkák versenyeznek azért a jogért, hogy egy superspy-t egy bizonyos autó kereke mögé helyezzenek, egy adott kronométert vagy öltönyt tegyenek rá stb. Természetesen az ilyen reklám nem olcsó a márkák számára, de tökéletesen működik. 

    Nativka és a Szovjetunió nem kímélték. Az Aeroflot, amelynek repülőgépei a 70-es évek elején féltek repülni, elkezdett reklámozni a belföldi filmekben a might and main-T. Az eredmény meghaladta az összes várakozást – több mint 100 millió jegyet értékesítettek már 1976-ban. Ezek csak az országon belüli járatok. 

    Аэрофлот1

    Hogyan különbözik a nativka a többi hirdetéstől? 

    A fő különbség az, hogy implicit módon hirdet, egy termék vagy szolgáltatás promóciója nem nyilvánvaló. A nativki mellett két másik típusú rejtett reklám (farmer, PR anyagok) is létezik, ezért érdemes megérteni, hogyan különböznek egymástól. 

    OLVASS TOVÁBB:  AMP Technológia: meg kell valósítanom a webhelyeken

    Farmer, amely, mint a natív reklám, a Média formátumához igazodik, rejtett és kevésbé etikus módszer. Az ilyen névtelen kiadványokban továbbra is nyitva áll az a kérdés, hogy ki fizeti az anyag elhelyezését, de negatív információkat tartalmazhat a versenytársakról, egyszerűen hamis információkat. 

    Ellentétben farmer, nativka nem rejti el az ügyfél nevét, nem becsmérli a versenytársakat, nem hangsúlyozza a hirdetett termék előnyeit. Ezenkívül a natív tartalmat mindig a “szponzorált tartalom”, “szponzorált tartalom”, “promóció” stb.Ami a piaci szakértők szerint nem csökkenti a tartalom hitelességét.  

    A legfontosabb dolog PR anyagok az, hogy nem kell fizetnie a kiadványért. Hűségesek a versenytársakhoz, nincs reklámjegyük, annyira jó minőségűek és értékesek a közönség számára, hogy a Média örömmel teszi közzé őket ingyen.  

    OLVASS TOVÁBB:  5 könyv egy szakértőtől: Andrey Sebrant (Yandex)

    Összefoglalva: 

    • a PR-anyagokban nincs jelölés a reklámról, ingyenesen közzéteszik őket; 
    • a farmerben nincs jel a reklámról, hanem pénzért; 
    • a Natív hirdetések díj ellenében kerülnek elhelyezésre, amelyek tartalmaznak egy megjegyzést a hirdetésről. 

    A Natív hirdetések viszont natív formátumra és natív tartalomra oszthatók. 

    A natív formátum van: 

    • nem hirdetési oldal tartalomnak álcázott hirdetési blokkok; 
    • keresési eredmények (igen, néha nem minden válasz a lekérdezésekre a keresőmotor valódi reakciója, a reklám kúszhat benne); 
    • egyéb várható oldalelemek. 

    A Média kiadványokban a natív formátum kis információs blokkként jeleníthető meg az oldal végén. Tartalmazhat egy linket. 

    Natív tartalom sokkal változatosabb. Bemutatható hírek vagy cikkek formájában, valamint információs kártyák, videók, podcastok és egyéb formátumok formájában. A lényeg az, hogy fizetett alapon kerül elhelyezésre. 

    By the way, egy tanulmány a natív hirdetési piac, azt mondják, hogy a legnépszerűbb fajta natív reklám cikkek. Az összes kiadvány mintegy 80% – át foglalják el. 

    A natív reklám előnyei 

    Tavaly az elemzők a natív reklámok komoly növekedését regisztrálták. Az Enders Analysis és a Yahoo által készített “Native advertising in Europe in 2020” című jelentés szerint a Natív hirdetések Európában 156% – kal nőttek az év során. Az IHS Technology megtudta, hogy a mobil tartalom 63% – ban natív tartalomból áll. 

    Itt nincs semmi különös, mivel a legtöbb felhasználó pozitívan érzékeli a natív hirdetéseket. Nem blokkolják, nem panaszkodnak, hiányzik ugyanaz a”banner vakság”. A natívan hirdetett termékek sokkal megbízhatóbbak. 

    OLVASS TOVÁBB:  Figyelembe kell vennem a Yandex versenytársainak leállított hirdetéseit. Közvetlen

    A natív reklám tagadhatatlan előnyei az is, hogy informatív, hasznos, magas fokú elkötelezettséggel rendelkezik, segít a tartalom célzásában. Hosszabb ideig él, mint a szokásos hirdetési üzenetek, és továbbra is terjed a közzététel után, általában ingyenesen és természetes módon: aktívan megosztják a közösségi hálózatokban, elmondják barátaiknak stb. 

    Több nativka recept 

    Annak ellenére, hogy a natív reklám jól megy, számos módja van annak, hogy a közönség élő elkapásának esélye még nagyobb lesz: 

    • Ne félj kísérletezni a formátummal! Szolgálja natív reklám formájában kutatás, hozzá statisztika, infographics, hogy-nyugodtan vegye fel a szerepét egy szakértő, valamint vonzza a hangszórók, válaszadók, gazdagítják az anyagok észrevételeit a piacvezetők.
    • Aranyos ostobaság vagy szórakoztassa olvasóit. A könnyű anyagokat a közönség jobban érzékeli. A tartalom változtatható kiváló minőségű képekkel, vicces GIF-ekkel és mémekkel. Ön is futtathatja saját kvízjét, amely segít további információk gyűjtésében a felhasználókról. 
    • Vegyünk egy túra az irodában, felfedi a titkokat a termelés a termékek, mondja el nekünk, hogy a nap az egyik alkalmazott megy. Az emberek természetesen kíváncsiak, így a kulcslyukon keresztül történő betekintés lehetősége sokakat érdekel. 
    • Múzeum megnyitása. Szervezzen kiállítást az irodai berendezésekről, az évek során összegyűjtött hirdetési termékekről, vagy szervezzen retrospektív eszközöket a területéről (plakátok, sajtóközlemények, nyomtatók, kamerák, lyukasztók stb.). A múzeum hosszú ideig nagyszerű információforrás lesz, a legfontosabb az ötlet helyes csomagolása és bemutatása. 
    • Használja a Buzz-PR-t– a megfelelően elindított pletykák, pletykák, vélemények, felhasználói vélemények jól működhetnek egy kis cég számára, egy egész régió vagy akár egy ország skáláján. 
    OLVASS TOVÁBB:  A bizalmat növelő webhelyelemek. Tippek az online áruházakhoz

    Összegzés 

    Soha fukarkodik a Natív hirdetések. Annak érdekében, hogy hatékony legyen, tökéletesen illeszkedjen a Média formátumába, az anyagokat szakembereknek kell elkészíteniük. 

    Ne írj “semmiről”. Maradjon a trendben, készítsen naprakész natív anyagokat, Kövesse nyomon a versenytársak tevékenységét, ne essen ki az információs mezőből – sikeres lesz! 

    Írja az olvasók javára. Keresse meg a jelenlegi közönség igényeinek, fájdalom pontok, problémák, hogy meg tudja oldani a szakértői anyag.

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában