More

    Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél

    Felszállhat egy új közösségi hálózat 2021-ben? És ha zárva van, és csak meghívóval juthat el oda? Úgy tűnik, hogy a válasz nyilvánvaló – kevés esély van arra, hogy gyorsan népszerűvé váljon az új webhelyen. Sok közösségi hálózat létezik, ezen a piacon magas a verseny, és nehéz felkelteni a felhasználók figyelmét. De ekkor megjelenik a Klubház.

    Egy kis történelem

    A Clubhouse egy zárt közösségi hálózat, amelyet 2020 márciusában indítottak. Kommunikálni csak hang segítségével lehet audio csevegésekben. A regisztráció meghívóval történik. A hozzáférés csak az iPhone tulajdonosainak szól, mivel az Android készülékek verziója még fejlesztés alatt áll.

    A platformot a Google bevándorlói, Paul Davidson és Rohan Seth hozták létre. Két hónapos fennállás után, 2020 májusában 1500 embert regisztráltak a közösségi hálózaton. De ami fontos – ezek nem hétköznapi felhasználók voltak, hanem kockázati befektetők, popsztárok, színészek, politikai megfigyelők. 2020 végére a Klubházban 600 000 ember élt. Február elejére – már 3,6 millió.

    A Google Trends szerint Oroszországban és a világon a “Klubház” szóra irányuló keresési lekérdezések legnagyobb növekedése január végén – február első felében következett be.

    Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél

    A Google Trends szerint növekvő érdeklődés az oroszországi klubház iránt

    Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél

    A Google Trends szerint növekvő érdeklődés a klubház iránt a világon

    Mi okozta ezt az érdeklődést?

    A Mask és Zuckerberg effektus

    Az új közösségi hálózat iránti érdeklődés növekedését Elon Musk és Mark Zuckerberg váltották ki, akik a The Good Time Show közösségi hálózat beszélgetős műsorában nyilatkoztak.

    Január 31-én Musk a Clubhouse élő közvetítésébe ment, hogy beszéljen a Neuralink startupról, amely chipet ültetett be egy majom agyába. A hallgatók maximális száma csatlakozott a műsorhoz – 5 ezer fő.

    Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél

    Beszéd bejelentése Mask Ilona Twitter-fiókján

    Néhány nappal később Mark Zuckerberg megjelent ugyanazon beszélgetős műsor egyik adásában. Ettől a pillanattól kezdve a közösségi hálózat iránti érdeklődés növekedését már nem lehetett megállítani.

    Hogyan lehet regisztrálni a Klubházban

    A közösségi hálózatba való bejutás fő módja, ha meghívást kapunk egy regisztrált felhasználó linkjével. Ha a barátaid között nincs ilyen, mehetsz meghívót keresni az interneten.

    Érdemes megpróbálni speciális beszélgetéseket keresni a Telegramban, ahol a meghívók cseréjét szervezik. A szabályok egyszerűek – meghívót kap, elmegy az alkalmazásba, regisztrációkor meghívókat kap, amelyeket továbbít a következő csevegés résztvevőinek.

    Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél

    Megvásárolhatja a dédelgetett meghívót. Például az eBay-en számos ajánlat kínál hozzáférést a Klubházhoz.

    Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél

    Magának a közösségi hálózatnak a várólistájára is felkerülhet. Ehhez telepítenie kell az alkalmazást az iPhone készülékre, és hozzáférést kell biztosítania a névjegyekhez. Ha a felhasználó barátai már vannak regisztrálva a Klubházban, értesítést kapnak, és jóváhagyhatják a nevezést.

    Hogyan működik a Klubház

    A regisztráció után a közösségi hálózat felajánlja egy profil kitöltését, feliratkozást más felhasználókra és kategóriák kiválasztását érdeklődés szerint. Ezek alapján az algoritmusok kiválasztják azokat a “virtuális helyiségeket”, amelyekben a kommunikáció zajlik.

    Minden szoba legfeljebb 5 ezer ember befogadására alkalmas. A kommunikáció hanggal zajlik, a közösségi hálózaton nincsenek szöveges csevegések és videók. A beszélgetéseket sem menti. A teremben zajló beszélgetést valamilyen témának szentelik: sport, politika, művészet, internetes hírek. A felhasználó csatlakozhat egy érdekes beszélgetéshez, vagy maga nyithatja meg a szobát a csevegés megkezdéséhez.

    OLVASS TOVÁBB:  Mi történt a kontextus szerinti reklámozásban 2020-ban és az előrejelzések 2021-re

    Minden résztvevő előadókra és hallgatókra oszlik. Az elsők szólnak, megosztják véleményüket a témában, a másodikak meghallgatják és kérdéseket tesznek fel, ha akarják. Ehhez egy speciális funkció biztosított – “emelje fel a kezét”. Ezen kívül a helyiségekben vannak moderátorok, akik figyelemmel kísérik a beszélgetést és átadják a szót az előadóknak.

    Miért olyan jó a Clubhouse?

    Azok a felhasználók, akik egy ideje tesztelték a Clubhouse-t, összehasonlítják a közösségi hálózat formátumát a podcastokkal. A Klubház és a podcastok közötti fő különbség az, hogy minden beszélgetést élő felvétel nélkül folytatunk. A felhasználó kiválaszthatja, hogy mely témák érdeklik, és csatlakozzon ahhoz a szobához, ahol egy híresség vagy egy jó szakértő beszél. Ugyanakkor egy hétköznapi embernek lehetősége van kérdéseket feltenni egy olyan csillagnak vagy szakembernek, akivel a való életben soha nem találkozhatott.

    OLVASS TOVÁBB:  Az oroszországi digitális marketingszakemberek fizetésének elemzése 2020-ra és a jelöltekre vonatkozó követelmények

    Ha nem akar beszélgetni, a felhasználó egyszerűen meghallgathatja a beszélgetéseket útközben, sétálva, sportolva vagy főzve. Az audio formátum lehetővé teszi.

    Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél Christina Lyaptseva, az AGIMA Clubhouse PR igazgatója egy kizárólag hangkommunikáción alapuló közösségi hálózat. Mentoromtól értesültem erről a közösségi hálózatról, aki meghívót adott nekem.

    Ami a tapasztalataimat illeti, tetszett. A közösségi hálózat lehetővé teszi, hogy gyorsan beszélgethessen egy érdekes témáról teljesen más emberekkel. Például olyan ember vagyok, aki semmit sem ért a festészettől, de általában ez a történet érdekes számomra, – betévedtem a művészetnek szentelt témába. Különböző srácok voltak Skandináviából, az Államokból, Tajvanról. Beszélgettek arról, hogy mit csinálnak, milyen kiállításokat szerveznek, mikor kezdtek festeni, stb. Mindenki megosztotta tapasztalatait, nem voltak mérgező beszélgetések. Szerintem nagyon jó, ha teljesen más emberekkel beszélgethet, akiket ugyanaz a téma érdekel, vagy csak valami újat tanulhat.

    A Clubhouse egy olyan kulisszatitkokkal zajló társadalmi hálózat, ahol kommunikál barátaival. Egy dolog egy bejegyzést írni a Facebookra, a másik pedig az, hogy hangosan kommunikálj az emberekkel. Sokkal közelebb van, közelebb. Számomra úgy tűnik, hogy ott találhat barátokat, sőt szakmai kapcsolatokat is, hogy megbeszélhesse fájdalmait. Szerintem ez a történet mindenkiben visszhangzik.

    További plusz az angol tudás hűvös pumpálása.

    Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél Jekatyerina Kondratijeva, az eLama marketingkommunikációs vezetője. Mit szeretek a klubházban:

    • Hozzáférhetőség és nyitottság

    A regisztráció után egy személy csatlakozhat bármelyik nyitott terembe, vagy létrehozhatja sajátját.

    • Elitizmus

    A Clubhouse-ban lehetősége van beszélgetni olyan emberekkel, akikkel valószínűleg nem találkozik az életben vagy a Facebookon. Például a legjobb vállalatok, sőt Elon Musk is. Nem világos, hogy ez rendelkezésre áll-e, ha túl sok a Clubhouse felhasználó. Most az oldal privilégium érzetet ad, mivel nem mindenkinek van meghívója.

    • Új lehetőségek

    A klubház gyökeresen eltérő tartalmi megközelítést alkalmaz: ezek nem podcastok, hanem élő kommunikáció. A felhasználók szünetet tarthatnak az Instagram és a Facebook túláradó látványaiban. Azok, akik nem az Instagramon vagy a TikTokon lőttek, szerencsét próbálhatnak az új oldalon.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan alkalmazható a beszédelemzés az üzleti életében

    Melyek a Clubhouse hátrányai

    Minden előnyével együtt az új közösségi hálózatnak számos hátránya van. És ez nem csak a meghívás megszerzésének nehézsége és az alkalmazás Android-verziójának hiánya.

    Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél Jekatyerina Kondratijeva, az eLama marketingkommunikációs vezetője, ami nem tetszik:

    • Korlátozás

    Nincs Android alkalmazás, csak az iOS felhasználók tölthetik le az alkalmazást.

    • Komplex felület

    A regisztráció után nincs útmutató vagy utasítás, a felület nem nyilvánvaló – mindent próbával és hibával kell megtanulni. Például nem nyilvánvaló, hogyan lehet kilépni a szobából és kikapcsolni a hangot: úgy tűnik, hogy amikor kilép az alkalmazásból, akkor mindennek abba kell hagynia a munkát, de mégsem. A szobából való kilépéshez kattintson az ikonra, ahol két ujj fel van emelve.

    Az alkalmazás egyébként a háttérben is fut, oszlopokban is. A hangszórók azonban csak a hangot reprodukálják: a beszédet a telefon hangszórói továbbítják.

    • Vannak szabályok, de senki sem ismeri őket

    Nincsenek előírt helyszíni szabályok. Talán külföldi változatban vannak, azonban még nem az orosz változatban. Csak néhány feltételezés adódik át szobáról szobára. Például azt, hogy nem lehet káromkodni és megbeszélni a politikát.

    A szobákban nem rögzíthet beszélgetéseket. Azt mondják, hogy történt egy incidens: az egyik résztvevő nyilvántartást vezetett, ennek következtében mind a számláját, mind az őt meghívót blokkolták.

    Néhány csatornában kialakulnak saját rituáléik is: például azt mondani, hogy “Nagy, Atyám”, amikor egy új résztvevő lesz a beszélő. Olyan szokás a “Ki ő és miért van szükség német Klimenkóra” szobában.

    A szobákban egyfajta “taps” is hallatszik, ami megzavarja az újonnan érkezőket: nem kell tapsolni, gyorsan be- és kikapcsolni kell a mikrofonokat.

    • Szoba vagy álom

    Ha nincs résztvevő a teremben, akkor bezáródik. Emiatt az emberek szó szerint nem alszanak éjszaka, és szolgálatban vannak. Ami nem mindig kényelmes, különösen, ha minden résztvevő ugyanazon időzónában él, hasonló alvási szokásokkal.

    • Kevés tartalom az oroszul beszélők számára
    OLVASS TOVÁBB:  Az árcédulában szereplő kilenc jobban eladható? Kísérleti eredmények

    A Klubházban nincs sok oroszul beszélő szoba, és a meglévők elsősorban a marketinggel és az online reklámozással kapcsolatosak. Az oroszul beszélők számára egyelőre csak egy hivatalos szoba van a Klubházból.

    • Nem világos, hogyan kell használni az üzletet

    A Klubházban nincsenek linkek, és a csatornadminisztrátoroknak küldött adományok fogadásán kívül nincsenek nyilvánvaló bevételi lehetőségek. A hallgatók kártyaszámot kérnek, vagy másolnak egy kártyaszámot a moderátor profilleírásából.

    Következtetés helyett

    Néhány felhasználó már a Tikhouse és az Instagram “gyilkosának” nevezi a Clubhouse-t. De vajon? Elveszíti-e a közösségi hálózat egyediségét, amikor nagyszámú felhasználó fér hozzá, és a beszélgetési témák hétköznapibbá válnak? Várhat-e a Google+ sorsa a Clubhouse-ra, amely iránt először is nagy volt az érdeklődés? Ezekre a kérdésekre még nincs válasz. Csak az új trend megfigyelése marad.

    Friss cikkek

    A Windows védelme: szisztematikus megközelítés

    A védelmi intézkedések strukturálása és konfigurálása különböző szakaszokban, 20215. február 26., https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2558/og_image/99b52ce494fff4e99d818403950ffa3a.png A legutóbbi cikkben elemeztünk egy gyanús fájlt, sőt azonosítottunk néhány mintát,...

    A hét legfontosabb eseményei: Remélem, hogy a Clubhouse for Android

    Az éterben rendszeres Likeny-emésztés folyik a legújabb és okosabb anyagokkal. Ebben az epizódban megismerhetjük a Clubhouse régóta várt Android-fejlesztőjét, és boldog 12. születésnapot kívánunk...

    A weboldalon található szövegek olvasása [Kutatási áttekintés]

    Igaz, hogy most senki nem olvas szövegeket a weboldalakon? Frissítettük a kutatás áttekintését és kihoztunk néhány tippet: mit tegyünk annak érdekében, hogy az...

    Hogyan lehet megduplázni egy híroldal forgalmát. Ügy

    A híroldalak promóciójának megvan a maga sajátossága. A keresési látogatások nem jelentik a legnagyobb részét a híroldalakra irányuló forgalomnak. A legtöbb áttétel más forrásból...

    “A Scratch után rájöttem, hogy nem akarok abbahagyni a programozást”

    Polina Sedakova - oktatási projektjeiről és az utolsó játékról, a Pacman feldolgozásáról, 20213. február 25-től133https: //d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2557/og_image/481635c3b9df7bf894c129f7828350a3.png Polina Sedakova 10 éves. Két hónap alatt...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában