More

    Mi a Google Analytics 4 és miért kell váltanom

    Miért hozta létre a Google a Google Analytics 4-et, és azután miért vált bonyolultabbá az életünk? Elmondjuk, hogy a Universal Analytics hogyan veszít a Google Analytics 4 számára, és elmagyarázzuk, hogy pontosan kinek kell frissítenie az új verzióra.

    Rövid háttér, vagy honnan származik a GA4

    A Google Analytics szolgáltatás már nem fiatal:létezésének 12 éve számos frissítést látott. Ebben az értelemben a Google Analytics 4 (GA4) megjelenése meglehetősen kiszámítható. A GA4 2017-ben volt fejlesztés alatt, a Google Analytics for Firebase (a webes alkalmazások fejlesztésének platformja) első kiadása óta.

    2019. augusztus elején a Google fejlesztői bejelentették egy új típusú “webhelyek és alkalmazások” fiókot, amely 2020-ban” újjászületett ” a Google Analytics 4 verziójába, amelyet alapértelmezés szerint használnak.

    Érdemes lemondani az univerzális elemzésről

    A Google Analytics csak fejlődik, és még nem tudja teljesen helyettesíteni a Universal Analytics szolgáltatást. Mindkét rendszer könnyen kijönnek egymással a helyszínen, és nem ütközik. Ne hagyja csak a GA4-et, még akkor sem, ha jobban tetszik. Ennek több oka van:

    1. A piac és a szakemberek még nem teljesen elsajátították a GA4-et.

    2. Az integrációk nincsenek jól konfigurálva, és “run-in” mindenhol.

    3. A GA4 funkció még nem elegendő az UA teljes cseréjéhez:

    • a Google Data Studio műszerfalain nem minden mutató jelenik meg;
    • nincs munka a nézetekkel (de minden internetes elemző reméli, hogy továbbra is megjelennek);
    • A GA4-ben az adattárolási időszak jelenleg 14 hónapra korlátozódik.

    Miért GA4 egyáltalán, ha olyan sok nehézség van

    Először is, az eseményvezérelt adatmodell kedvéért-az adatok új megközelítése. Az UA-val ellentétben a GA4 minden eseményt külön gyűjt, ami pontosabb adatokat eredményez.

    Что такое Google Analytics 4 и зачем нужно перейти1 Hogyan működik az adatgyűjtés az UA – ban és a GA4-ben

    OLVASS TOVÁBB:  Dinamikus remarketing a Facebook hirdetésekben: hogyan kell beállítani és használni

    Másodszor, az UA-ban már nem várnak új funkciókat és frissítéseket.

    Harmadszor, a GA4 érthetőbb a kezdő számára:a rendszer sokkal könnyebb és gyorsabb.

    Végül ez a verzió számos jellemzőben jobb, mint az UA. Az alábbiakban részletesebben megvizsgáljuk, miért.

    5 ok, amiért a GA4 nyer az UA felett

    1. A GA4 egy skálázható platformközi elemzés, amely események köré épül.

    Tegyük fel, hogy van egy honlapod és egy alkalmazásod. Az alkalmazástól eltérően, ahol a statisztikákat események gyűjtik, a webhely statisztikáit munkamenetek gyűjtik össze. A két jelentés összekapcsolásához az UA-val dolgozó elemzőnek nagyon keményen kell próbálnia. Ezért a GA4, ahol minden az események körül forog, optimális a platformok közötti projektekhez.
     

    OLVASS TOVÁBB:  Célzott hirdetési hírek 2021 júniusára

    2. Az új erőforrásban minden GA4 felhasználó hozzáférhet a gépi tanuláson alapuló ajánlásokhoz (ML). Különösen, GA4 biztosítja az előre jelzett mutatók, valamint a közönség-megérti, aki érdekelt abban, hogy a termék a jövő héten vagy a jövő hónapban hány vezet lehet kapni. A rendszer képes arra is, hogy figyelmeztesse a jelenlegi tendenciákat, és azt sugallja, hogy milyen intézkedések hozhatnak közelebb a kívánt célhoz.
     

    3. Zökkenőmentes integráció a Google termékekkel. A legmenőbb dolog itt a YouTube-val való integráció, ahol nyomon követheti az érdekelt nézeteket: így rögzíti a Google, hogy a megtekintett videó hogyan befolyásolja azt a tényt, hogy a felhasználó elment a webhelyre, és konverziós műveletet hajtott végre.
     

    4. A prioritás a titoktartás megőrzése, beleértve a cookie-k telepítésének szükségességét. A GA4-ben az IP-cím anonimizálása alapértelmezés szerint be van állítva, amelyet nem lehet törölni.
     

    5. Többplatformos felhasználói azonosítást használnak. Ez a válasz arra a kérdésre, hogy ” hogyan fogja a Google követni a felhasználókat?”. Az eseményekhez való kapcsolódás, amely alapján az egész GA4 történelem épül, segít pontosabb adatok megszerzésében. Vagyis, ha korábban ugyanaz a személy több munkamenetet indíthat egy feltételes napon, és mindegyikben ismét figyelembe vették a műveleteket, most bizonyos felhasználókhoz vannak kötve.

    OLVASS TOVÁBB:  A Facebook hirdetések megkövetelik a webhely domain ellenőrzését: mit kell tenni ezzel kapcsolatban

    A Google ebben az esetben a következőkre összpontosít:

    • Felhasználói azonosító;
    • google jelek; 
    • eszközazonosító.

    Hogyan befolyásolja mindez a kapott adatokat? A torzítás mennyisége határozottan csökken.

    Mikor kell váltani

    Egyrészt most nincs szükség a GA4-re való váltásra. Másrészt három oka van annak, hogy miért jobb a GA4 csatlakoztatása az UA elhagyása nélkül.

    • A GA4-re való áttérés valószínűleg elkerülhetetlen — az új számláló sokkal hatékonyabban működik azokkal a feladatokkal, amelyeket a piac számunkra határoz meg.
       
    • Ha úgy dönt, hogy készen áll arra, hogy csak a GA4-et használja, akkor már történelmi adatok lesznek benne. Ezért képes lesz arra, hogy kompetensebben dolgozzon velük.
       
    • Lesz ideje, hogy megszokja a felületet.

    Kinek kell mennem

    Azt tanácsoljuk mindenkinek, hogy ezt tegye, de először is:

    • platformközi projektek;
    • mélyreható elemzéssel rendelkező projektek;
    • olyan projektek, amelyekben egy alkalmazás (alkalmazás) vagy egyoldalas portál (SPA)jelenhet meg;
    • olyan projektek, amelyek reklámot használnak a YouTube-on és remarketing a felhasználói azonosító alapján.
    OLVASS TOVÁBB:  Dinamikus remarketing a Facebook hirdetésekben: hogyan kell beállítani és használni

    Azok számára, akik már készen állnak a GA4 saját telepítésére, részletes utasításokat hoztunk létre az események és konverziók beállításához.

    Külön szolgáltatást is fejlesztettünk az eLama ügynökségnél: most az ügyfelek felvehetik velünk a kapcsolatot a GA4 számláló telepítéséhez és a célok konfigurálásához. Nem adjuk fel az UA-t — a GA4-et használjuk további lehetőségként az adatok gyűjtésére és más szemszögből történő megtekintésére. Ez azt jelenti,hogy még hatékonyabb a reklámozás.

    Szeretné hozzáadni a GA4-et a webhelyéhez?

    Az eLama ügynökség segít a telepítésben.

    Kapcsolat

    Friss cikkek

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a "bank weboldalát", a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank...

    5 ok arra, hogy inspirálja a gyermeket a programozással

    A programozás olyan hobbivá válhat, amely a jövőben hasznos lesz, és a felnőtt élet készségeinek fejlesztése20213. szeptember 22. perc38A cikk szerzője Lisa TurlychkinaA cikk...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában