Ma a mémek a digitális tér szerves részét képezik. Minden társadalmi hálózat közösségének szerzői használják őket, és az interperszonális kommunikáció során tökéletesen közvetítik a beszélgetőpartner hangulatát. A mém nyelv az írástudás új formájává válik mindenki számára: képes nemcsak különféle pozitív érzelmeket közvetíteni, de segít túlélni a nehéz életszakaszokat is.
A vizuális információ felszívódik a leggyorsabban, és ezt egy jól ismert tudományos tény is megerősíti: agyunk erőforrásainak 50% -át vizuális észlelésre fordítják. Éppen ezért a vizuális koncepció kialakításának a lehető legtisztelőbb megközelítésnek kell lennie, mert a márka vállalati színeinek és a hozzájuk tartozó tónusos megoldásoknak a kulcsa a figyelem növelésében.
A dizájnnal való együttműködés során nemcsak a legújabb trendek – új népszerű design elemek, árnyalatok, fotózásra szolgáló pózok és … mémek – felhasználása is szükséges.
Mémek az előléptetésben
Egy viccet, amely már kiszivárgott az összes közösségi média közösségbe, sikeresen el lehet játszani a bejegyzéseiben, plakátjaiban, hirdetőtábláiban vagy promóciós ugratóiban. Mémformátumok – statikus, animációs vagy video, és mindegyikbe integrálhat egy terméket.
Például az amerikai Jimmy John gyorsétterem-lánc a “te és az a srác, akitől nem kellene aggódnod” mémjét használta szendvicsének reklámozásához.
– Te és a srác, akitől azt mondja, hogy ne aggódj.
Az ilyen médiaobjektum mémként való használatának legfőbb előnye a közönség pozitív válaszának nagy valószínűsége és az elkötelezettség növekedése az információk bemutatásának szellemes és ironikus módszere miatt.
A “Magnet” kiskereskedelmi lánc a “Vzhuh” mémmel beszélt a mandarin kedvezményekről
Stoloto viccet játszott egy új eszköz három kamerájával kapcsolatban az iPhone 11 bemutatója után
Mémek vs. rendes hozzászólások
Az eLama platform 2020-ban végzett egy kísérletet, amelyben az alkalmazottak két szalaghirdetés elhelyezése mellett döntöttek. Az egyik normál megjelenésű volt, a másodikban pedig egy mém szerepelt.
Példa egy szokásos szalaghirdetésre
Példa szalaghirdetés mémmel
Ezt az algoritmust követve a vállalat két különböző hónap alatt hat különböző webes szemináriumot hirdetett meg. A közösségi hálózatokon kapott válaszokból ítélve a mémekkel ellátott szalaghirdetések valóban nagyobb figyelmet keltettek: a felhasználók gyakrabban tettek megjegyzéseket és tettek újraközöléseket .
Később, a kampányelemzés szakaszában kiderült, hogy mindkét opció CTR-je szinte azonos.
Mindazonáltal a statisztikák megerősítik, hogy a mémeket használó látványelemek nagyobb valószínűséggel visszhangoznak az előfizetőkkel – jobban tetszettek nekik és véleményezték őket, ami pozitívan hatott az elkötelezettség szintjére.
Néhány tipp
Humoros kampányok készítése nagyszerű eszköz a közönségszegmensek bővítéséhez. A mémek vonzóbbá tehetik a fiatalabb előfizetőket, valamint kreatív módon és helyi poénokkal vonzhatják az érett közönséget.
A közösségi hálózatok fenntartásával kapcsolatos helyzetben gyakran találkoznak a tartalom túlterhelésének problémájával. Az internetes információkat reklám kíséri. Még akkor is, ha ez egy rövid promóciós videó, egy pár másodpercre felbukkanó transzparens, vagy hirtelen történetek a barátok videói és fotói között, a pihenés és a digitális méregtelenítés vágya csak erősödik. Ezért ne feledkezzünk meg az egyensúly fenntartásáról a közösségi média rubrikátorában.
Ne terhelje a tartalmat kizárólag a termékről szóló bejegyzésekkel – adjon hozzá informatív bejegyzéseket egy történettel vagy érdekes tényekkel a márkáról, rendezzen versenyeket, koncentráljon a szórakoztató tartalmakra és használjon releváns poénokat.
Az aktuális trendhez vagy rezonáns eseményhez kapcsolódó mémek korszerűbbé és emberibbé teszik a márkákat a közönség szemében, ami fontos tényező az előfizetőkkel folytatott kommunikáció iránti bizalom növelésében. Az ilyen poénok az aktuális eseményekre vonzanak, kitörölve a „barát vagy ellenség” kereteit a kommunikációban: a felhasználó azonnal megérti, hogy a képernyő másik oldalán egy élő menedzserekből álló csapat működik, amely szintén mosolyog és nevet. Így egy márka körül kialakul egy helyi közösség, amely visszatér egy termékhez vagy szolgáltatáshoz.