More

    Lépésről lépésre: események és konverziók beállítása a Google Analytics 4 alkalmazásban

    Az utolsó cikkben elmondtuk, hogyan kell telepíteni a Google Analytics-et a webhelyére 4. Ebben-meg fogjuk érteni, hogyan kell létrehozni, konfigurálni és tesztelni események és konverziók. Fontos különbség volt a Google Analytics 4 és elődje, a Universal Analytics között, hogy nem a munkamenetekre, hanem az eseményekre összpontosított.

    Esemény – bármely felhasználói interakció a webhelyen: az első látogatás, egy kattintás egy gombra, űrlap kitöltése, oldal görgetése stb. A konverzió az az esemény, amelyet például a Google hirdetésekben szeretne használni. Rendezzük meg rendben.

    Hol kezdjem

    Javasoljuk az események konfigurálását a Google Tag Manager segítségével. Ez egy ingyenes eszköz, egy kódcímkék tárolója, amelyet egyszer telepítenie kell a webhelyére. Ezután az összes szükséges címke konfigurálható a GTM-ben a webhely kódjának megváltoztatása nélkül. A címke egy kódrészlet, amely adatokat gyűjt a webhely látogatóiról, majd elküldi azt harmadik féltől származó szolgáltatásoknak. Trigger-egy esemény a webhelyen, amely aktiválja a címkét. A trigger rákattinthat egy gombra, görgethet egy bizonyos elemre, vagy megjelenhet egy elem a képernyőn.

    Az univerzális elemzéshez korábban konfigurált összes Trigger működni fog a Google Analytics 4-ben, de új címkéket kell létrehoznia. 

    Ehhez lépjen a Google Analytics 4″ események ” fülére.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    Kezdetben üres lesz, de az új erőforrás létrehozása után 24 órán belül automatikus események jelennek meg: kattintson, first_visit, page_view, scroll, session_start. Nem kell automatikusan létrehozott eseményeket törölnie. Ugyanebben a listában speciális események jelennek meg-az Ön által létrehozott események.

    Elemezzük az esemény beállítását három példával: egy oldal meglátogatása, egy gombra kattintás, valamint egy űrlap elküldése.

    OLVASS TOVÁBB:  A YAN lépésről lépésre történő konfigurálása 2020-ban

    Esemény: oldal látogatás

    Egy ilyen esemény beállítása közvetlenül a Google Analytics 4-ben könnyebb, mint a Google Tag Manager alkalmazásban. LÉPJEN az ” Események “fülre, kattintson az” esemény létrehozása ” gombra.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    A megnyíló ablakban kattintson a “Létrehozás”gombra.

    Adjon nevet a különleges eseménynek. A példában nyomon követjük a felhasználó találatát a hála oldalon.

    A” paraméter “oszlopban válassza a legördülő menüben az”oldal helye” lehetőséget. Az” operátor “mezőben adja meg a” tartalmaz ” értéket: ez elég lesz egy ilyen eseményhez. Az” Érték” mezőben adja hozzá az oldal címét a perjel után, például / thankyou. Minden alkalommal, amikor egy felhasználó meglátogatja ezt az oldalt, az esemény aktiválódik.

    OLVASS TOVÁBB:  Célzott hirdetési hírek április–május 2021

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    Ezzel befejeződik az alapvető beállítás. Menj vissza az események oldalra: még nincs új esemény rajta, körülbelül 24 órával a létrehozás után jelenik meg.

    Esemény: kattintson a gombra

    Ezt az eseményt a Google Tag Manager segítségével hozzuk létre. Ehhez be kell állítania az eseménycímkét és a triggert.

    Lépjen a címkekezelőbe, válassza a ” Változók “fület, kattintson a” Konfigurálás ” gombra.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    A megnyíló ablakban válassza ki a “kattintások” listában szereplő összes változót, majd mentse el őket.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    Most menj a “triggerek”, hozzon létre egy újat, és adjon neki egy nevet. Kattintson bárhol a trigger beállítások mezőben.

    Megjelenik egy menü, válassza az “összes elem” lehetőséget a “kattintás”oszlopban.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    Most be kell állítania a kattintásokat. Alapértelmezés szerint az” összes kattintás ” van kiválasztva, de csak egy adott gombra való kattintásra van szükség. Kattintson az órákat, majd a “Megfelel a CSS selector”, majd adja meg a CSS selector is (meg lehet tanulni a választók, illetve a beállítások a Google címkekezelő webinar). Kattintson a” Mentés ” gombra.

    OLVASS TOVÁBB:  A digitális ügynökség nyereségének növelésének három módja: a piacvezetők tapasztalata

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    Amikor egy felhasználó a webhelyen rákattint a megadott CSS választónak megfelelő gombra, egy trigger aktiválódik.

    Lépjen a “címkék” elemre, majd válassza ki az éppen létrehozott ravaszt. Adja meg a címkét a legérthetőbb névnek.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    Kattintson a címkekonfigurátorra, válassza a “Google Analytics: események a GA 4-hez”lehetőséget.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    A trigger már ki van választva, a név be van állítva. Most meg kell adnia a GA4 konfigurációs címke nevét. Ez annak a címkének a neve, amelyet a Google Analytics 4-nek adott, amikor a Google Tag Manager segítségével telepítette a webhelyre. Írja be magának az eseménynek a nevét, amely ezután megjelenik a Google Analytics 4 események listájában, majd megjelenik a jelentésekben. Kattintson A”Mentés” Gombra.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    Váltson az előnézeti módra.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    Az újonnan létrehozott címke látható címkék nem lőttek. Az előnézeti módban lépjen a webhelyre, kattintson arra a gombra, amelyhez létrehozta az eseményt. Menjen vissza a címkék panelre, és ellenőrizze, hogy a címke átkerült-e a kirúgott címkékre. Ha elmozdult — helyesen hozta létre és konfigurálta a címkét.

    OLVASS TOVÁBB:  Megoldhatatlan alkalmazottak: hogyan lehet megközelíteni azokat, akikkel nehéz dolgozni

    Az esemény működésének ellenőrzéséhez a Google Analytics 4 alkalmazásban lépjen a DebugView fülre. Ha az esemény neve Itt látható – helyesen van konfigurálva, és továbbításra kerül a GA4-nek.

    Пошаговая инструкция: как настроить события и конверсии в Google Analytics 4

    Esemény: űrlap benyújtása

    Friss cikkek

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a "bank weboldalát", a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank...

    5 ok arra, hogy inspirálja a gyermeket a programozással

    A programozás olyan hobbivá válhat, amely a jövőben hasznos lesz, és a felnőtt élet készségeinek fejlesztése20213. szeptember 22. perc38A cikk szerzője Lisa TurlychkinaA cikk...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában