More

    Kommunikációs csatornák a vendéggel az étteremben. Ami fontos, hogy ne felejtsük el

    A kommunikáció nem csak a szavaid és gondolataid szóbeli kifejezése. A kommunikáció marketing is lehet: amikor a promóciós anyagok, a menüben kiválasztott kifejezések vagy egy banner banner beszél egy vendéggel. 

    A KURAGA ügynökségnél én, Anton Udodov, több mint 7 éve segítek az éttermeknek a kommunikáció kialakításában. Ebben a cikkben összegyűjtöttem az alapelveket és tippeket. 

    Mi lehet a kommunikáció? 

    Valamilyen oknál fogva sokan tévesen úgy vélik, hogy csak a reklám képes kommunikációs üzeneteket közvetíteni. A valóságban ez nem így van. 

    Egy étterem esetében a következő kommunikációs csatornákat különböztetem meg: 

    • ATL: klasszikus reklám a rádióban, TV-ben, kültéri reklám. 
    • LSM: szórólapok és promóciós anyagok. 
    • PR: kiadványok kiadványokban (a nyomtatástól a digitálisig), bloggerek elhelyezése, rendezvények tartása az étterem népszerűsítése érdekében. 
    • Beltéri: megjelenítő tokok, falak, szöveg a számlán, Leírások A menüben, szöveg a csomagon a szállításhoz. 
    • Digitális: weboldal, közösségi média fiókok, otzoviki oldalak, fényképek a térképeken. 

    Válassza ki a legjobb csatornákat az Ön számára, majd kezdje el átfogó módon fejleszteni őket. Mindig emlékezni kell a marketing összetettségére, nem pedig a fő stratégiától elkülönítve. Nem lehet csak úgy elindítani a közösségi hálózatokat, és feltételezni, hogy a munka folyik, és most minden tökéletesen fog működni. A stratégiára és a marketingnaptárra kell támaszkodnia. Ebben benne van, hogy fel kell oszlatni a kommunikációs csatornákat, és meg kell határozni, hogy mindegyiknek mit kell hoznia. 

    Fontos megjegyezni, hogy mindegyik csatorna nagyon erős hatással van a másik csatornára. Például egy vendég látta a hirdetését a célpontban, felhívta a figyelmet, és emlékezett a névre. Egy héttel később láttam a blogger elhelyezését, eszembe jutott, hogy már hallottam rólad, és úgy döntöttem, hogy eljövök. A látogatás után feliratkoztam Instagram-fiókjára (valószínűleg azért, mert desszertet kínált az előfizetéshez). A számlán maradtam, és elkezdtem figyelni a gyönyörű tartalomra – ismét visszatértem, de egy barátommal. A látogatás során észrevettem, hogy egy eseményt tervez egy nagyon niche művészrel-asztalt foglaltam egy másik estére. Így működik. Kommunikáció mindenben-kombinálhatja azt egy kommunikációs értékesítési csatornává. 

    OLVASS TOVÁBB:  A hét legfontosabb eseményei: online vásárlás a TikToknál és a mindenütt jelenlévő Klubházban

    Elmondom, hogyan mozog a vendég ezen a tölcséren. 

    1. A hirdetésben leírt koncepció. Elmondhatja vendégeinek a koncepcióját személyesen az étteremben, kereszt-promóciókat készíthet, vagy cikkeket tehet közzé a megfelelő webhelyeken.  
    2. Ezután a hírneve működni kezd: a vendég a térképeken vagy a speciális forrásokon olvassa el a véleményeket. Így alakul ki az étterem benyomása és ötlete. 
    3. Néhány érintési pont után a vendég végül arra törekszik, hogy meglátogassa az éttermet (a vendég észrevette az éttermét a “Hová menjen a hétvégén” kiválasztásban, majd meglátott egy hirdetést a Facebook-on, és úgy döntött, hogy meglátogatja a helyét, miután meglátta a kedvenc blogger jelét). 
    4. Most meg kell győznünk a vendéget, hogy tetszeni fog. Hozzon létre egy infopodot: egy ingyenes pohár pezsgőt szombaton reggelire vagy koncertre élő jazz zenével minden csütörtökön-értsd meg, mi érdekli a közönséget, és felajánlja nekik. 
    5. És végül, egy látogatás történik. Itt fontos, hogy “digitalizálja” a vendéget. Például, meggyőzni őt, hogy iratkozzon fel a hűségprogram (talán még ad kedvezményt a nyugtát), majd kap a telefonszámát vagy e-mail. Minek? Többet mondunk. 
    6. Most különleges ajánlatokat küldhet a vendégnek, így meghívhatja őket, hogy látogassanak el újra, különféle promóciókat és zárt eseményeket bejelentve.
    7. Valahol itt van az SMM: az Instagram profiljáról SMS-ben vagy QR-kóddal lehet megmondani az asztalon. A vendég képes lesz arra, hogy visszajelzést hagyjon a hozzászólás alatti megjegyzésekben, vagy írjon egy történetet a jelével. Ez segít generálni UGC és elterjedt a tudás a hely. 
    OLVASS TOVÁBB:  Fontos hetilap: ICQ Revival és YouTube-tervek 2021-re

    Hogyan építsünk kommunikációt 

    A stratégia és a marketing naptár elkészítésekor fontos felmérni, hogy milyen típusú kommunikáció valóban alkalmas az Ön számára a költségek és a hatékonyság szempontjából. 

    OLVASS TOVÁBB:  5 ok, amiért el kell kezdened a programozást

    Minden választott módszernek egy célt kell szolgálnia: sikeresen megoldani az étterem népszerűsítésének problémáit.

    Határozza meg, hogy mely csatornák működnek különböző típusú vendégek számára (elsődleges, ismétlés, valamint azok, akik már voltak, de úgy döntöttek, hogy nem jönnek másodszor). Üzenetek fejlesztése e kategóriák szerint. 

    Azok számára, akik még nem látogattak meg, fontos, hogy a hamburger minden lédússágát a bannerből származó fotón láthassa, és megtudja, hol vagy egyáltalán. De egy ismételt vendég számára ez nem olyan fontos-érdekesebb számukra, hogy megismerjék az új termékeket a menüben, a közelgő eseményeket és a szakmai gyakorlatot, amelyet a márka séfje tavaly átadott, valamint hogy megnézze a “Köszönöm, hogy újra választott minket. Mentsd el a promóciós kódot XXX egy 10% kedvezmény a következő látogatás.” 

    Azok számára, akik úgy döntöttek, hogy soha többé nem jönnek hozzád, saját eszközöknek is kell lenniük. Talán megváltozik a véleményük, ha látják, hogy egy blogger ünnepli születésnapját az Ön intézményében? Vagy mindent megbocsátanak, miután elolvasták rólad a médiában, ahol az étterem fejlődésének nehéz útjáról fog beszélni. 

    Óvatosan dolgozz át minden csatornán, és értsd meg, hogy pontosan mit tud adni. Minden művelet hatással lesz az összes későbbi műveletre. 

    Következtetés helyett 

    A marketingkommunikáció értelmetlen lesz, ha nem dolgozza ki az üzlet fő összetevőit: maguk az ételek, a pincérek kommunikációs stílusa, az intézmény kényelmes hangulata, kiváló minőségű termékek és magas színvonalú szolgáltatás. A CPC-t addig csökkentheti, amíg csak akarja, és a legjobb befolyásolókkal maradhat, de a vendégek nem jönnek másodszor, ha nem szeretik a terméket.

    OLVASS TOVÁBB:  A hét legfontosabb eseményei: hashtagek elleni küzdelem és eltűnő üzenetek

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában