A koronavírus korában nemcsak a vásárlók, hanem az eladók is szenvednek. Most minden eddiginél sürgetőbb a leghatékonyabb marketingcsatorna kiválasztásának kérdése, amely megtéríti a költségeket és profitot hoz.
A NAFI elemző központ szerint az orosz kis- és középvállalkozók kétharmada szerint legalább egy évre van szükségük ahhoz, hogy kilábaljanak a járvány csúcsából. Annak ellenére, hogy a kis- és középvállalkozások tulajdonosainak becslései szerint a közönség vásárlóereje helyreállt, és elég egyértelműen érezhető a vállalkozás online költöztetésének szükségessége, nem sok vállalatnak van lehetősége hirdetéseinek növelésére. és promóciós költségek (beleértve a SEO-t):
Amint a grafikonon látható, a vállalatok csaknem 80% -a tapasztalta a lakosság vásárlóerejének csökkenését. Ugyanakkor csak 30% -uk tudott online költözni, és még kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy elegendő hirdetési költségvetést fordítsanak – csak 16%.
A Nethouse platformon több tízezer webhely működik kis- és középvállalkozások számára, és pontosan ugyanazt a képet látjuk.
A SEO promóció jó eszköz a forgalom növelésére és az eredmények elérésére. De nem mindenkinek. Kinek és miért kellene 2021-ben elhalasztania weboldalának SEO-ját?
1. Nincs igény a szegmensében
A keresőmotorok promóciós technológiája a generált keresleten alapul.
Lehetetlen népszerűsíteni azt, amit senki sem keres.
Ha új, a célközönség számára ismeretlen terméke van, akkor ennek megfelelően nem lesz keresleti igény – senki sem keresi egyszerűen a termék nevét a keresőkben, ezért a webhelyen nem lesz látogató a keressen sem.
A tudatosság növelésére kell törekedni, hogy a potenciális vásárlók érdeklődést vagy igényt érezzenek az Ön által kínált termékek és szolgáltatások iránt.
2. Nagyon erős verseny
Minél nagyobb az igény, annál vonzóbb a téma nagyobb számú vállalat számára, és annál nagyobb a verseny. Ennek megfelelően valószínű, hogy a keresési rés, amelybe belépett, már foglalt.
A keresőmotorokban történő promóció hosszú, költséges és valószínűleg veszteséges lesz, ha:
- a fülke keresési eredményeinek első sorait óriási oldalak foglalják el (ide tartoznak az üzenőfalak, az összesítők, a piactérek);
- saját keresőmotor-szolgáltatások (piac, szolgáltatások, ingatlan stb.);
- A választék nem áll arányban azzal, amit a legnagyobb játékos (vagy akár azonos is) ajánlatot.
Az okok egyszerűek:
- A keresőmotorok összesítőinek tekintélye óriási. Nehéz versenyezni velük a hírnév, a visszalinkek száma, a látogatók szintje és a weboldalon végzett tevékenységük szempontjából.
- Nagyfrekvenciás lekérdezések esetén a piactérek és az összesítők magasabb pozíciókat kapnak, mint az egyszerű online áruházak, mivel a keresés szerint fontosabb, hogy a látogatók az ajánlatok teljes szélességét lássák, nem pedig az egyes webhelyeket.
- Még akkor is, ha az első keresési oldalra kerül, a legtöbb vásárló valószínűleg egy olyan szolgáltató óriást választ, amely ugyanazt a terméket kínálja. Egyszerűen azért, mert a webhely ismertebb, jó hírnevű és általában megbízhatóbbnak tűnik.
A SEO-promóció még mindig hozhat gyümölcsöt, de csak nagyon szorgalmas, szisztematikus és átfogó promócióval. Először is, az eredmények észrevehetőbbek lesznek alacsony frekvenciájú lekérdezéseknél, majd sok múlik a választék minőségén és a webhely “kereskedelmi tényezőin”.
3. A mono márkájú termékeket mutatják be
Lehetőség van egy online áruház népszerűsítésére különféle márkák termékeivel, ezeknek a márkáknak a neve miatt („létfontosságú kérdések”) és a „több márka – nagyobb választék” elv alapján.
Sokkal bonyolultabb a helyzet egy adott márka webes erőforrásaival, különösen akkor, ha a vállalat még csak most indul útnak, és még nem sikerült hírnevet szereznie a fogyasztók körében. Gyakran maguk a gyártó cégek és kereskedőik is féltékenyen figyelik az új egymárkás oldalak megjelenését, és szó szerint kiszorítják az újonnan érkezőket a megosztott piacról.
Visszatérve az ilyen helyzet problémáira, fontos figyelembe venni a következőket:
- az egy márkájú üzlet választéka kicsi, ami azt jelenti, hogy kevés kereskedelmi kérelem van, amelyet el lehet hirdetni;
- a vásárlók gyakran vonzóbbak azoknak a nagy üzleteknek, amelyek több márka termékeit árulják, és széles választékot kínálnak a kísérő szolgáltatások, bónuszok stb. széles választékával;
- eleve elveszíti az Ön által kínált termékek hivatalos webhelyeit. Nyomon követik a választékot, a kereskedőket, az árakat, és elvileg nagyobb bizalmat fognak élvezni.
4. A kereslet szezonalitása
Nincs értelme olyasmit népszerűsíteni, amelyre csökken a kereslet (divatos termékek, amelyek már túlélték népszerűségüket), vagy kifejezett szezonalitással rendelkeznek (évente egy-két konkrét hónap).
Ha nincs lehetősége a választék diverzifikálására és a terhelés elsimítására a csúcskereslet szempontjából, akkor a SEO-t el kell halasztani. Vagy mindenesetre a kontextus szerinti reklámmal vagy más, gyorsabb csatornákkal párhuzamosan végezze el, hogy az oldal készen álljon a következő érdeklődésre.
5. Ön egyoldalas weboldallal rendelkezik (céloldal)
A keresőmotorok tudják, hogy a felhasználókat jobban vonzzák a sokféle termékkel rendelkező webhelyek. A “vásároljon laptopot” kérésre olyan online üzleteket mutatunk be, ahol nemcsak maguk a laptopok találhatók, hanem kapcsolódó termékek is: egerek, szőnyegek, huzatok.
Ha szekrényre van szüksége, nem valószínű, hogy megvásárolja az első megjelenő modellt, inkább a katalógus néhány oldalát nézze át, mielőtt a végső döntést választaná.
A Yandex és a Google megpróbálja előre látni ezeket az igényeket, és összekapcsolja őket a felhasználó kérésével, ezért a legjobb egyoldalas oldalakat is kiszorítják a közönség nagy részének láthatóságából.
Az ok egyszerű: a céloldal egyszerűen nem képes olyan széles körben kielégíteni a felhasználói igényeket, mint a többoldalas webhelyek. Ha egyoldalas weboldalakat hoz létre promóció céljából, akkor csak a gyors eredmény elérése érdekében.
6. A gyors és rövid távú eredményekre koncentrál
A SEO-ban gyakran nem érnek el gyors eredményeket. A munka hatása csak az idő múlásával halmozódik fel, a korábbi stratégiák, amelyek szerint egy oldalt az oldal optimalizálásával szivattyúzhatnak, már nem hatékonyak – a helyszíneket komplexen és több éven át “távolról” értékelik.
A keresésnek elegendő statisztikát kell készítenie a webhelyén ahhoz, hogy azt hihesse, jobb, mint a verseny. Ez pedig az idő jelentős részét eltarthatja (és ez egyre inkább a rés versenyképességétől függ).
Ne felejtsük el, hogy a versenytársak nem állnak helyben. Ahhoz, hogy utolérhesd és megelőzhesd őket, nem csak az erőforrásodon kell megvalósítanod azt a funkcionalitást, amely rendelkezik, és amellyel nem rendelkezel, hanem saját “chipjeidet” is meg kell keresned, és javaslatokat kell alkotnod a célközönség számára.
Mindez azonban nagyon bizonytalanná teszi az eredmények elérésének időkeretét.
7. Nem a webhellyel dolgozik
Nincs értelme befektetni a SEO promócióba (és bármilyen más típusú online reklámozásba), ha nem foglalkozik az erőforrásával.
A Yandex és a Google keresési algoritmusainak legújabb változásai, amelyeket e cégek képviselői maguk is a legjelentősebbnek neveznek a hosszú évek során, arra irányulnak, hogy megpróbálják a lehető legpontosabban megérteni a legzavarosabb keresési lekérdezéseket is. Ehhez pedig minél több átfogó információt kell kapniuk minden olyan webhelyről, amely azt állítja, hogy a TOP-ban szerepel.
Meg kell különböztetni a „fejlesztés helyét a szakemberek számára” és a „szakemberekkel közösen fejleszteni” fogalmakat. Ha maga nem fordít kellő figyelmet az erőforrás fejlesztésére, felületesen, hozzáadott érték nélkül, a problémát minden oldalról feltárva és valódi megoldást vagy segítséget nem adva annak megoldása érdekében, akkor minden promóciós munka hatástalan lehet .
8. Nincs költségvetési tartalék
Jaj, a promóciót egyre gyakrabban hasonlítják egy menő használt autó vásárlásához: ha egy menő külföldi autót szeretne “idősnek” venni, hogy később mindenki megcsodálja és irigyelje, akkor nem az utolsó pénzből kell megtennie.
Tehát itt van: ha úgy dönt, hogy a helyes, aktív SEO-t választja, akkor az autó analógia alapján alapértelmezés szerint nem csak állandó figyelmet igényel, hanem jelentős költségeket is. És valóban még később, minden munka befejezése után elkezd tetszeni.
Ha a költségvetés korlátozott és legfeljebb 2-3 hónapig tart, akkor jobb, ha más online marketing csatornákra koncentrálunk.
És végül
A már megkezdett 2021-es év továbbra is figyelemre méltó önkontrollt és figyelmet igényel az online vállalkozások tulajdonosaitól. A globális járvány semmiképp sem korlátozza, valóságunk pedig megsokszorozza az általa okozott problémákat a gazdaság sajátosságai, a fogyasztói lehetőségek és a fogyasztói szokások miatt. Ezért egy internetes oldal fejlesztési stratégiájának minden lépését ismételten mérlegelni, átgondolni és kiszámolni kell.
A keresőmotor-promóció hatékonyságának ellentmondásos skálája ellenére fontos megjegyezni: az együttműködés megszüntetése után is minden elvégzett SEO-munka az oldalon marad, és jelentős ideig befolyásolja annak promócióját. És hogy milyen hatással lesznek – pozitív vagy negatívra -, az a felelősségteljes megközelítéstől, a keresőmotorok szabályainak betartásától és egy kis szerencsétől függ.