More

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Ilkhom
    Chakkanbaev, internetes marketingszakember
    Seopulses A BI-jelentések létrehozásának lépésenkénti útmutatójának második része a Google Data Studio alkalmazásban. Ezúttal Ilkhom Chakkanbaev internetes marketingszakember beszél az eszköz további szolgáltatásairól, és megmutatja, hogyan kell konfigurálni azokat.

    Az automatizált online hirdetési jelentések elengedhetetlenek a marketingszakemberek és a fizetett forgalmi szakemberek számára. Időt takarít meg és átláthatóbbá teszi az ügyfélszolgálatot. Az utolsó cikkben leírtuk, hogyan lehet egyszerű jelentést létrehozni a Google Data Studio-ban az eLama eszközzel.

    Kitaláltuk, hogy hol kezdjünk el jelentést készíteni, és hogyan:

    • adjon hozzá összefoglaló mutatókat és készítsen belőlük táblázatot;
    • grafikonok és diagramok készítése;
    • nyomon követheti a KPI-ket a jelentések segítségével;
    • az adatok részletességének beállítása.

    Ezúttal beszéljünk a BI-jelentések további szolgáltatásairól, amelyek leegyszerűsítik a szakemberek munkáját. Beszéljünk arról, hogyan:

    • a fontos események időbélyegei;
    • figyelemmel kíséri, hogy teljesülnek-e a KPI-k a hét bizonyos napjain;
    • fájlokat ad hozzá az ügyfelek vezetőivel a jelentéshez.

    Az összes beállítás után kapunk egy ilyen jelentést.

    Időbélyegek hozzáadása a diagramhoz

    Ez a funkció analóg a Yandex.Metrica jegyzeteivel. Rögzít fontos eseményeket (változások az ajánlatokban, negatív kulcsszavak és hirdetések hozzáadása stb.), Majd megnézi, hogyan befolyásolják azok a mutatók dinamikáját.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Példa a Yandex.Metrica jegyzeteire

    Időbélyegzőkkel különféle eseményeket jelölhet meg, a kampányoktól a munkaszüneti napokig, a fenti példa szerint. Ha a konverziók meredek növekedését észleli, a jelentés azt mondja, hogy a kulcsmondatok mínuszok voltak ezen a napon.

    Az időbélyegek hozzáadása a BI jelentésekhez

    Az előző cikkben már megtanultuk, hogyan adhatunk hozzá egy listát az elvégzett munkákról. Ez azért van, hogy mindenki, aki kampányokkal dolgozik, tudja, mi történik velük. Adjunk hozzá a jelentéshez jegyzetként információkat az elvégzett munkáról.

    Példánkban létrehoztunk egy Google Táblázatot, és a következő adatokat jelenítettük meg benne:

    • a kampányokban végzett munka befejezésének dátuma;
    • az a hely, ahol ezeket a munkákat elvégeztük – a Yandex.Direct, a Google Ads vagy a webhelyen (a táblázat “Címke” oszlopa);
    • maguk a feladatok és a hozzájuk fűzött megjegyzések;
    • feladat-készenléti állapot.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Mielőtt a jelentésben használja a Google Táblázatokat, vegye fel a Google Data Studio-ba adatforrásként.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Jelentésünk már tartalmaz egy kész konverziós táblázatot. Az első részben olvassa el a létrehozásának módját. Készítsen másolatot a konverziós diagramról, és hagyjon egy mutatót az egyes diagramokban (a példában az egyik diagramban a „költségek”, a másikban a „konverziók” mezőt hagytuk).

    OLVASS TOVÁBB:  A PPC hirdetési trendjei és előrejelzései 2021-re

    Ezután használja a Kombinált adatok funkciót. Segítségével kombinálhatja a különböző forrásokból származó adatokat, szinkronizálhatja őket az Ön által választott mutatónak megfelelően. Az adatokat dátum szerint egyeztetjük.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Az első forrás az eLama adatai. Második forrásként válassza a Google Táblázatok lehetőséget.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Adja meg a szinkronizálni kívánt adatokat. Példánkban a következő mutatókat fogjuk figyelemmel kísérni:

    • kiadások az eLama részéről,
    • címkék a táblázatból (Yandex.Direct, Google Ads, webhely).

    Így nyomon tudjuk követni, hogy a költségek hogyan változnak az adott helyszínen elvégzett munkától függően.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Az új adatok megjelennek a grafikonon, de nem tűnik túl informatívnak. Próbáljuk meg tisztábbá tenni a grafikont. Ehhez a “Stílus” fülön válassza ki az oszlopokat, és a jobb élt fő tengelyként.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    A bal oldalon látható a grafikon, amely a változások előtt volt, a jobb oldalon pedig az, amelyet végül meg is kaptunk.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet nyomon követni a kampányokat az ünnepek alatt: értesítések a segítségért - Elama

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    A második grafikont ugyanígy állítsa be.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Minden készen áll: időbélyegeket adtunk a diagramokhoz és az elkészült munkák listájához.

    A hét napjainak elemzése

    A BI-jelentések használatával megtudhatja, hogy a hét melyik napja hajtja végre a legtöbb konverziót. És hogyan lehet elemezni a költségeket, a konverziónkénti költségeket és egyéb adatokat.

    Először adjon hozzá egy új adatforrást. Ez az “Erőforrás” fülön végezhető el.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Most válassza ki az eLama forrást, és kattintson a “Módosítás” gombra.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Új mező hozzáadása.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Írja be a “WEEKDAY (Date)” képletet, és adjon értelmes nevet a kívánt mutatónak. Ez a képlet felelős azért, hogy az adatokat a hét napjaira konvertálja.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Az utolsó cikkben megtanultuk, hogyan kell olyan táblázatokat létrehozni, amelyekkel nyomon követtük, hogy a kampányok megfelelnek-e a KPI-knak. Másolja át, és adja hozzá a hét napjait másik paraméterként.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Kapsz egy ilyen asztalt. Most láthatja, hogy a hét mely napjain érik el a KPI-t, és melyikeken – nem.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Fontos : a rendszer kezdi számolni a hét napjait vasárnaptól és a “0” értéket. Ezért a “4” szerda, a “6” pedig szombat.

    Testreszabhatja a jelölést, hogy megkönnyítse az Ön és az ügyfél számára. Például konvertálja a számokat a hét napjainak nevére. Ehhez hozzon létre egy új mezőt magában a jelentésben.

    OLVASS TOVÁBB:  Új Instagram Guides formátum - áttekintés, utasítások és példák

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Ezután a megjelenő ablakba írja be a képletet (ESET … VÉGE), hogy minden számhoz hozzárendelje a hét megfelelő napját. A képlet így fog kinézni:

    ÜGY

    MIKOR a hét napja = 0 AKKOR “vasárnap”

    MIKOR a hét napja = 1 AKKOR “hétfő”

    MIKOR a hét napja = 2 AKKOR “kedd”

    MIKOR a hét napja = 3 AKKOR “szerda”

    MIKOR a hét napja = 4 AKKOR “csütörtök”

    MIKOR a hét napja = 5 AKKOR “péntek”

    MIKOR a hét napja = 6 AKKOR “szombat”

    VÉGE

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Kész: most a számok helyett – a hét napjainak nevei.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Az adatok havi és negyedévenkénti hozzáadásáról és elemzéséről a Google Data Studio dokumentációjában olvashat (angol nyelven).

    Integráció az ügyfél lead fájlokkal

    Néha a hirdetők táblázatba foglalják az adatokat. Például tartalmazhatnak:

    • a kérelmek és a célzott fellebbezések száma,
    • olyan áruk, amelyek érdeklik a vevőt stb.

    Az ilyen fájlok hasznosak lehetnek a szakemberek számára, ha nincs végpontok közötti elemzés, nincs hozzáférés CRM rendszerhez, vagy valamilyen okból nincs telepítve a híváskövetés.

    A táblázatok különbözőek lehetnek. Például:

    1. Az opció bonyolultabb: teljesen festett és strukturált táblák.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    2. Egyszerűbb lehetőség: csak a leadet vezető kampányok megjelölésével (ha a CRM vagy CMS képes meghatározni a lead forrását).

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    3. Az ólom dinamikájának követése.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Ezen táblák bármelyike integrálható egy BI jelentésbe. Mutassuk meg, hogyan kell ezt megtenni a második táblázat példáján keresztül. Csatlakoztassa az új táblázatot a jelentéshez az adatösszevonás funkció használatával.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Válassza ki az egyesítendő mutatókat: példánkban ez a kombináció a konverziók, a dátum és az összegek szerint.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    A menetrend készen áll. Annak érdekében, hogy világosabbá és áttekinthetőbbé váljon, nevezze át az „Összesen” paramétert „Leads” -re.

    Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Most nyomon követheti, hogy a kérelmek és hívások növekedését (vagy éppen ellenkezőleg, csökkenését) hogyan befolyásolja a kontextus szerinti reklámozás.

    Összegezve

    A Google Data Studióban testre szabhatja a jelentést vállalkozásának feladataira. Az eLama BI Reports eszköze pedig egyszerűsíteni fogja ezt a folyamatot.

    Az ELama BI jelentéseket nemcsak a Google Data Studio, hanem a Microsoft Power BI is integrálja. Ha többet szeretne megtudni az eszköz működéséről, javasoljuk, hogy olvasson el egy cikket a témáról, vagy nézzen meg egy webináriumot.

    OLVASS TOVÁBB:  A negatív kulcsszavak univerzális listája a Yandex.Direct webhelyhez

    Egy ingyenes próbaidőszak (14 nap) alatt tesztelheti a BI jelentések összes képességét.

    Friss cikkek

    A Yandex folytatja harcát az Afisha védjegyért

    A Yandex öt új szellemi tulajdonjogi pert indított a Rambler Group ellen. Amint arról az Interfax beszámolt, január 15-én a Yandex öt új...

    Hogyan működik az Instagram ajánlási rendszer

    Az Instagram algoritmus fejlesztője, Amog Mahapatra cikket publikált, amelyben a különféle ajánlások értékéről és a közösségi hálózat ajánlási rendszerének működéséről beszélt. Az ilyen rendszerek...

    A YouTube továbbra is kísérletezik áruk értékesítésével

    A fejlesztők bejelentették egy új funkció tesztelésének megkezdését az áruk videó útján történő vásárlásához. Egy kísérleti projekt részeként a YouTube több tartalomkészítőjét is...

    A Mail.ru Group-ot és a Yandexet monopóliumellenes törvények megsértésével vádolják

    Az Internetes Szerzői Jogvédelem Egyesülete (AZAPI) ellenzi őket. Az AZAPI panaszt tett az Eurázsiai Gazdasági Bizottságnál (EGK) a Yandex és a Mail.ru Group...

    A Google megerősítette az altémák elindítását a rangsorban

    Ez segít diverzifikálni a SERP tartalmát. A Google még 2020 októberében jelentette be az altémákat a Search On rendezvényen. Danny Sullivan elmondta, hogy...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában