Partneri anyagok Az automatizált online hirdetési jelentések elengedhetetlenek a marketingszakemberek és a fizetett forgalmi szakemberek számára. Időt takarít meg és átláthatóbbá teszi az ügyfélszolgálatot. Az utolsó cikkben leírtuk, hogyan lehet egyszerű jelentést létrehozni a Google Data Studio-ban az eLama eszközzel.
Kitaláltuk, hogy hol kezdjünk el jelentést készíteni, és hogyan:
- adjon hozzá összefoglaló mutatókat és készítsen belőlük táblázatot;
- grafikonok és diagramok készítése;
- nyomon követheti a KPI-ket a jelentések segítségével;
- az adatok részletességének beállítása.
Ezúttal beszéljünk a BI-jelentések további szolgáltatásairól, amelyek leegyszerűsítik a szakemberek munkáját. Beszéljünk arról, hogyan:
- a fontos események időbélyegei;
- figyelemmel kíséri, hogy teljesülnek-e a KPI-k a hét bizonyos napjain;
- fájlokat ad hozzá az ügyfelek vezetőivel a jelentéshez.
Az összes beállítás után kapunk egy ilyen jelentést.
Időbélyegek hozzáadása a diagramhoz
Ez a funkció analóg a Yandex.Metrica jegyzeteivel. Rögzít fontos eseményeket (változások az ajánlatokban, negatív kulcsszavak és hirdetések hozzáadása stb.), Majd megnézi, hogyan befolyásolják azok a mutatók dinamikáját.
Példa a Yandex.Metrica jegyzeteire
Időbélyegzőkkel különféle eseményeket jelölhet meg, a kampányoktól a munkaszüneti napokig, a fenti példa szerint. Ha a konverziók meredek növekedését észleli, a jelentés azt mondja, hogy a kulcsmondatok mínuszok voltak ezen a napon.
Az időbélyegek hozzáadása a BI jelentésekhez
Az előző cikkben már megtanultuk, hogyan adhatunk hozzá egy listát az elvégzett munkákról. Ez azért van, hogy mindenki, aki kampányokkal dolgozik, tudja, mi történik velük. Adjunk hozzá a jelentéshez jegyzetként információkat az elvégzett munkáról.
Példánkban létrehoztunk egy Google Táblázatot, és a következő adatokat jelenítettük meg benne:
- a kampányokban végzett munka befejezésének dátuma;
- az a hely, ahol ezeket a munkákat elvégeztük – a Yandex.Direct, a Google Ads vagy a webhelyen (a táblázat “Címke” oszlopa);
- maguk a feladatok és a hozzájuk fűzött megjegyzések;
- feladat-készenléti állapot.
Mielőtt a jelentésben a Google Táblázatokat használja, adja hozzá a Google Data Studio-hoz adatforrásként.
Jelentésünk már tartalmaz egy kész konverziós táblázatot. Az első részben olvassa el a létrehozásának módját. Készítsen másolatot a konverziós diagramról, és hagyjon egy mutatót az egyes diagramokban (a példában az egyik diagramban a „költségek”, a másikban a „konverziók” mezőt hagytuk).
Ezután használja a Kombinált adatok funkciót. Segítségével kombinálhatja a különböző forrásokból származó adatokat, szinkronizálhatja őket az Ön által választott mutatónak megfelelően. Az adatokat dátum szerint egyeztetjük.
Az első forrás az eLama adatai. Második forrásként válassza a Google Táblázatok lehetőséget.
Adja meg a szinkronizálni kívánt adatokat. Pélánkban a következő mutatókat fogjuk figyelemmel kísérni:
- kiadások az eLama részéről,
- címkék a táblázatból (Yandex.Direct, Google Ads, webhely).
Így nyomon tudjuk követni, hogy a költségek hogyan változnak az adott helyszínen elvégzett munkától függően.
Az új adatok megjelennek a grafikonon, de nem tűnik túl informatívnak. Próbáljuk meg tisztábbá tenni a grafikont. Ehhez a “Stílus” fülön válassza ki az oszlopokat, és a jobb élt fő tengelyként.
A bal oldalon látható a grafikon, amely a változások előtt volt, a jobb oldalon pedig az, amelyet végül meg is kaptunk.
A második grafikont ugyanígy állítsa be.
Minden készen áll: időbélyegeket adtunk a diagramokhoz és az elkészült munkák listájához.
A hét napjainak elemzése
A BI-jelentések használatával megtudhatja, hogy a hét melyik napja hajtja végre a legtöbb konverziót. És hogyan lehet elemezni a költségeket, a konverziónkénti költségeket és egyéb adatokat.
Először adjon hozzá egy új adatforrást. Ez az “Erőforrás” fülön végezhető el.
Most válassza ki az eLama forrást, és kattintson a “Módosítás” gombra.
Új mező hozzáadása.
Írja be a “WEEKDAY (Date)” képletet, és adjon értelmes nevet a kívánt mutatónak. Ez a képlet felelős azért, hogy az adatokat a hét napjaira konvertálja.
Az utolsó cikkben megtanultuk, hogyan kell létrehozni egy táblázatot, amellyel nyomon követtük, hogy a kampányok megfelelnek-e a KPI-knak. Másolja át, és adja hozzá a hét napjait másik paraméterként.
Kapsz egy ilyen asztalt. Most láthatja, hogy a hét mely napjain érik el a KPI-t, és melyikeken – nem.
Fontos: a rendszer kezdi számolni a hét napjait vasárnaptól és a “0” értéket. Ezért a “4” szerda, a “6” pedig szombat.
Könnyebben olvasható szimbólumokat hozhat létre, amelyek megkönnyítik az Ön és az ügyfél számára, például lefordíthatja a számokat hétköznapi névre. Ehhez hozzon létre egy új mezőt magában a jelentésben.
Ezután a megjelenő ablakba írja be a képletet (ESET … VÉGE), hogy minden számhoz hozzárendelje a hét megfelelő napját. A képlet így fog kinézni:
ÜGY
MIKOR a hét napja = 0 AKKOR “vasárnap”
MIKOR a hét napja = 1 AKKOR “hétfő”
MIKOR a hét napja = 2 AKKOR “kedd”
MIKOR a hét napja = 3 AKKOR “szerda”
MIKOR a hét napja = 4 AKKOR “csütörtök”
MIKOR a hét napja = 5 AKKOR “péntek”
MIKOR a hét napja = 6 AKKOR “szombat”
VÉGE
Kész: most a számok helyett – a hét napjainak nevei.
Az adatok havi és negyedévenkénti hozzáadásáról és elemzéséről a Google Data Studio dokumentációjában olvashat (angol nyelven).
Példa a kattintások negyedévenkénti eloszlására
Integráció az ügyfél lead fájlokkal
Néha a hirdetők táblázatba foglalják az adatokat. Például tartalmazhatnak:
- a kérelmek és a célzott fellebbezések száma,
- olyan áruk, amelyek érdeklik a vevőt stb.
Az ilyen fájlok hasznosak lehetnek a szakemberek számára, ha nincs végpontok közötti elemzés, nincs hozzáférés CRM rendszerhez, vagy valamilyen okból nincs telepítve a híváskövetés.
A táblázatok különbözőek lehetnek. Például:
- Bonyolultabb lehetőség: teljesen festett és strukturált asztalok.
- A lehetőség egyszerűbb: csak a leadet hozó kampányok megjelölésével (ha a CRM vagy CMS képes meghatározni a lead forrását).
- Az ólom dinamikájának követése.
Ezen táblák bármelyike integrálható egy ilyen BI jelentésbe. Mutassuk meg, hogyan kell ezt megtenni a második táblázat példáján keresztül.
Csatlakoztassa az új táblázatot a jelentéshez az adatösszevonás funkció használatával.
Válassza ki az összehangolni kívánt mutatókat: Példánkban a konverziók, a dátum és az összegek szerinti igazítást választottuk.
A diagram készen áll, és annak egyértelműbbé tétele érdekében nevezze át az “Összesen” paramétert “Leads” -re.
Most nyomon követheti, hogy a PPC-hirdetések hogyan befolyásolják a kérések és hívások megugrását (vagy éppen ellenkezőleg, csökkenését).
Összegezve
A Google Data Studióban testre szabhatja a jelentést vállalkozásának feladataira. Az eLama BI Reports eszköze pedig egyszerűsíteni fogja ezt a folyamatot.
Az ELama BI jelentéseket nemcsak a Google Data Studio, hanem a Microsoft Power BI is integrálja. Ha többet szeretne megtudni az eszköz működéséről, javasoljuk, hogy olvasson el egy cikket a témáról, vagy nézzen meg egy webináriumot.
Egy ingyenes próbaidőszak (14 nap) alatt tesztelheti a BI jelentések összes képességét.
PRÓBÁLD KI INGYEN