More

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Partneri anyagok Az automatizált online hirdetési jelentések elengedhetetlenek a marketingszakemberek és a fizetett forgalmi szakemberek számára. Időt takarít meg és átláthatóbbá teszi az ügyfélszolgálatot. Az utolsó cikkben leírtuk, hogyan lehet egyszerű jelentést létrehozni a Google Data Studio-ban az eLama eszközzel.

    Kitaláltuk, hogy hol kezdjünk el jelentést készíteni, és hogyan:

    • adjon hozzá összefoglaló mutatókat és készítsen belőlük táblázatot;
    • grafikonok és diagramok készítése;
    • nyomon követheti a KPI-ket a jelentések segítségével;
    • az adatok részletességének beállítása.

    Ezúttal beszéljünk a BI-jelentések további szolgáltatásairól, amelyek leegyszerűsítik a szakemberek munkáját. Beszéljünk arról, hogyan:

    • a fontos események időbélyegei;
    • figyelemmel kíséri, hogy teljesülnek-e a KPI-k a hét bizonyos napjain;
    • fájlokat ad hozzá az ügyfelek vezetőivel a jelentéshez.

    Az összes beállítás után kapunk egy ilyen jelentést.

    Időbélyegek hozzáadása a diagramhoz

    Ez a funkció analóg a Yandex.Metrica jegyzeteivel. Rögzít fontos eseményeket (változások az ajánlatokban, negatív kulcsszavak és hirdetések hozzáadása stb.), Majd megnézi, hogyan befolyásolják azok a mutatók dinamikáját.

    Példa a Yandex.Metrica jegyzeteire

    Időbélyegzőkkel különféle eseményeket jelölhet meg, a kampányoktól a munkaszüneti napokig, a fenti példa szerint. Ha a konverziók meredek növekedését észleli, a jelentés azt mondja, hogy a kulcsmondatok mínuszok voltak ezen a napon.

    Az időbélyegek hozzáadása a BI jelentésekhez

    Az előző cikkben már megtanultuk, hogyan adhatunk hozzá egy listát az elvégzett munkákról. Ez azért van, hogy mindenki, aki kampányokkal dolgozik, tudja, mi történik velük. Adjunk hozzá a jelentéshez jegyzetként információkat az elvégzett munkáról.

    Példánkban létrehoztunk egy Google Táblázatot, és a következő adatokat jelenítettük meg benne:

    • a kampányokban végzett munka befejezésének dátuma;
    • az a hely, ahol ezeket a munkákat elvégeztük – a Yandex.Direct, a Google Ads vagy a webhelyen (a táblázat “Címke” oszlopa);
    • maguk a feladatok és a hozzájuk fűzött megjegyzések;
    • feladat-készenléti állapot.

    Mielőtt a jelentésben a Google Táblázatokat használja, adja hozzá a Google Data Studio-hoz adatforrásként.

    Jelentésünk már tartalmaz egy kész konverziós táblázatot. Az első részben olvassa el a létrehozásának módját. Készítsen másolatot a konverziós diagramról, és hagyjon egy mutatót az egyes diagramokban (a példában az egyik diagramban a „költségek”, a másikban a „konverziók” mezőt hagytuk).

    Ezután használja a Kombinált adatok funkciót. Segítségével kombinálhatja a különböző forrásokból származó adatokat, szinkronizálhatja őket az Ön által választott mutatónak megfelelően. Az adatokat dátum szerint egyeztetjük.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan készítsünk videohirdetéseket a Mail.ru Narrator alkalmazásban

    Az első forrás az eLama adatai. Második forrásként válassza a Google Táblázatok lehetőséget.

    Adja meg a szinkronizálni kívánt adatokat. Pélánkban a következő mutatókat fogjuk figyelemmel kísérni:

    • kiadások az eLama részéről,
    • címkék a táblázatból (Yandex.Direct, Google Ads, webhely).

    Így nyomon tudjuk követni, hogy a költségek hogyan változnak az adott helyszínen elvégzett munkától függően.

    Az új adatok megjelennek a grafikonon, de nem tűnik túl informatívnak. Próbáljuk meg tisztábbá tenni a grafikont. Ehhez a “Stílus” fülön válassza ki az oszlopokat, és a jobb élt fő tengelyként.

    A bal oldalon látható a grafikon, amely a változások előtt volt, a jobb oldalon pedig az, amelyet végül meg is kaptunk.

    A második grafikont ugyanígy állítsa be.

    Minden készen áll: időbélyegeket adtunk a diagramokhoz és az elkészült munkák listájához.

    A hét napjainak elemzése

    A BI-jelentések használatával megtudhatja, hogy a hét melyik napja hajtja végre a legtöbb konverziót. És hogyan lehet elemezni a költségeket, a konverziónkénti költségeket és egyéb adatokat.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan készítsünk videohirdetéseket a Mail.ru Narrator alkalmazásban

    Először adjon hozzá egy új adatforrást. Ez az “Erőforrás” fülön végezhető el.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Most válassza ki az eLama forrást, és kattintson a “Módosítás” gombra.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Új mező hozzáadása.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Írja be a “WEEKDAY (Date)” képletet, és adjon értelmes nevet a kívánt mutatónak. Ez a képlet felelős azért, hogy az adatokat a hét napjaira konvertálja.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Az utolsó cikkben megtanultuk, hogyan kell létrehozni egy táblázatot, amellyel nyomon követtük, hogy a kampányok megfelelnek-e a KPI-knak. Másolja át, és adja hozzá a hét napjait másik paraméterként.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Kapsz egy ilyen asztalt. Most láthatja, hogy a hét mely napjain érik el a KPI-t, és melyikeken – nem.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Fontos: a rendszer kezdi számolni a hét napjait vasárnaptól és a “0” értéket. Ezért a “4” szerda, a “6” pedig szombat.

    Könnyebben olvasható szimbólumokat hozhat létre, amelyek megkönnyítik az Ön és az ügyfél számára, például lefordíthatja a számokat hétköznapi névre. Ehhez hozzon létre egy új mezőt magában a jelentésben.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Ezután a megjelenő ablakba írja be a képletet (ESET … VÉGE), hogy minden számhoz hozzárendelje a hét megfelelő napját. A képlet így fog kinézni:

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan reklámozzák termékeiket a háztartási gépek márkái a Yandex Zen-en

    ÜGY

    MIKOR a hét napja = 0 AKKOR “vasárnap”

    MIKOR a hét napja = 1 AKKOR “hétfő”

    MIKOR a hét napja = 2 AKKOR “kedd”

    MIKOR a hét napja = 3 AKKOR “szerda”

    MIKOR a hét napja = 4 AKKOR “csütörtök”

    MIKOR a hét napja = 5 AKKOR “péntek”

    MIKOR a hét napja = 6 AKKOR “szombat”

    VÉGE

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Kész: most a számok helyett – a hét napjainak nevei.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Az adatok havi és negyedévenkénti hozzáadásáról és elemzéséről a Google Data Studio dokumentációjában olvashat (angol nyelven).

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Példa a kattintások negyedévenkénti eloszlására

    Integráció az ügyfél lead fájlokkal

    Néha a hirdetők táblázatba foglalják az adatokat. Például tartalmazhatnak:

    • a kérelmek és a célzott fellebbezések száma,
    • olyan áruk, amelyek érdeklik a vevőt stb.

    Az ilyen fájlok hasznosak lehetnek a szakemberek számára, ha nincs végpontok közötti elemzés, nincs hozzáférés CRM rendszerhez, vagy valamilyen okból nincs telepítve a híváskövetés.

    A táblázatok különbözőek lehetnek. Például:

    • Bonyolultabb lehetőség: teljesen festett és strukturált asztalok.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    • A lehetőség egyszerűbb: csak a leadet hozó kampányok megjelölésével (ha a CRM vagy CMS képes meghatározni a lead forrását).

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    • Az ólom dinamikájának követése.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Ezen táblák bármelyike integrálható egy ilyen BI jelentésbe. Mutassuk meg, hogyan kell ezt megtenni a második táblázat példáján keresztül.

    Csatlakoztassa az új táblázatot a jelentéshez az adatösszevonás funkció használatával.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Válassza ki az összehangolni kívánt mutatókat: Példánkban a konverziók, a dátum és az összegek szerinti igazítást választottuk.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    A diagram készen áll, és annak egyértelműbbé tétele érdekében nevezze át az “Összesen” paramétert “Leads” -re.

    Jelentés generálása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével

    Most nyomon követheti, hogy a PPC-hirdetések hogyan befolyásolják a kérések és hívások megugrását (vagy éppen ellenkezőleg, csökkenését).

    Összegezve

    A Google Data Studióban testre szabhatja a jelentést vállalkozásának feladataira. Az eLama BI Reports eszköze pedig egyszerűsíteni fogja ezt a folyamatot.

    Az ELama BI jelentéseket nemcsak a Google Data Studio, hanem a Microsoft Power BI is integrálja. Ha többet szeretne megtudni az eszköz működéséről, javasoljuk, hogy olvasson el egy cikket a témáról, vagy nézzen meg egy webináriumot.

    OLVASS TOVÁBB:  Mítoszok a társult programok bevételeiről

    Egy ingyenes próbaidőszak (14 nap) alatt tesztelheti a BI jelentések összes képességét.

    PRÓBÁLD KI INGYEN

    Friss cikkek

    A YouTube lehetővé tette a bloggereknek, hogy kiválasszák saját URL-jüket

    De évente legfeljebb háromszor változtathatja meg. A Search Engine Land külföldi kollégái az új lehetőségről beszéltek a YouTube-csatorna beállításaiban. Mostantól a videohoszting felajánlja...

    A Yandex egy új blokkot tesztel a keresési eredmények között

    A Google-on "Az emberek is keresnek" analógia alapján készül. Olvasónk, Vitya Smertny megosztotta a pr-cy csapattal egy megfigyelést a Yandex keresési eredményeinek új...

    Fontos a héten: TOP-20 orosz ajkú YouTube blogger

    A levegőben rendszeres Likeney-emésztés folyik a legfontosabb friss és okos tartalommal. Ebben az epizódban a TOP 20 orosz ajkú YouTube bloggert fogjuk megvitatni a...

    Mítoszok a társult programok bevételeiről

    „Próbáltam linkeket beilleszteni, egy hét alatt több tucat konverziót, egyetlen akciót sem! Inkább a YAN-tól teszek fel hirdetéseket, mint korábban. Legalább lesz pénz. "...

    Mesterkurzus: hatékony reklám elindítása a Yandex Advertising Network-ben (YAN)

    Január 21-én tartották a "Master Class: Hatékony reklám elindítása a Yandex Advertising Network (YAN)" című webináriumot. A webes szemináriumot Nikita Kravchenko, a fizetett...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában