Ha hirdetéseket futtat a Yandex.Direct webhelyen, ne korlátozódjon a szokásos YAN-kampányokra és a keresésre. Figyeljen az intelligens szalaghirdetésekre – ezek interaktív hirdetések automatikus generálással és kattintásonként fizetnek. Ebben a cikkben elmondjuk, hogy ki illik ehhez a formátumhoz, és mire kell figyelni a kampányok létrehozásakor.
- Mik az intelligens szalaghirdetések
- Hogyan választják ki a közönséget a megjelenítéshez
- Kiknek alkalmasak az intelligens szalaghirdetések?
- Előzetes munka
- Hogyan lehet hirdetési kampányt felállítani
- A hirdetési kampány optimalizálása
- Összefoglaljuk
Mik az intelligens szalaghirdetések
Az intelligens szalaghirdetések dinamikus tartalmú vizuális hirdetések a keresési oldalak és a Yandex Advertising Network (YAN) számára. Kampány futtatásához hírcsatorna szükséges. Ennek alapján a Yandex.Direct automatikusan intelligens szalaghirdetéseket és intelligens hirdetéseket készít minden termékhez.
Az intelligens hirdetések hasonlóak a klasszikus YAN szöveges és képes hirdetésekhez, de automatikusan és egy adott felhasználó érdekében jönnek létre.
Intelligens szalaghirdetések és intelligens hirdetések
Az intelligens szalaghirdetések a teljes hirdetési egységet elfoglalják, míg az intelligens hirdetések megosztják más hirdetőkkel.
Egy ilyen reklámkampány azoknak a felhasználóknak szól, akik már megtekintették az Ön webhelyén található termékeket, vagy hasonló termékeket a versenytársak webhelyein. A Yandex.Direct elemzi a felhasználói kéréseket és megmutatja, hogy mi tetszhet neki.
Ezenkívül létezik adaptív formátum az intelligens szalaghirdetésekhez – intelligens csempék. Ez a formátum igazodik a hirdetési egység méretéhez, és egyszerre több terméket jelenít meg egy szalaghirdetésben.
Hogyan választják ki a közönséget a megjelenítéshez
A Yandex.Direct számos lehetőséget kínál a közönség kiválasztására:
A hirdetések mindenki számára generálódnak, akik már megtekintettek bizonyos termékeket az Ön online áruházában. Az adatokat a webhely minden tranzakciójáról a Yandex.Metrica, a Metricától pedig a Direct kapja. Ezért a retargeting elv hatékonyabb, ha a webhely már gyűjtött viselkedési statisztikákat. Ezenkívül az események újracsoportosítása és az intelligens szalaghirdetések segítségével hirdetéseket jeleníthet meg azoknak, akik érdeklődnek az alkalmazásában szereplő termékek iránt, és közvetlenül elküldheti azokat az alkalmazásnak.
Maximális elérés (Retargeting + Look-alike)
A hirdetéseket azok a felhasználók fogják látni, akik már megtekintették termékeiket a webhelyén, vagy hasonló termékek után kutattak az interneten. A közönségválasztás ezen elvének működése érdekében állítson be e-kereskedelmet a Yandex.Metricában.
A hirdetések azoknak a felhasználóknak jelennek meg, akik hasonló termékeket kerestek az interneten. Ez az elv három esetben működik:
- ha még nem gyűjtöttek statisztikákat, akkor célozza meg a versenyzők közönségét;
- ha új közönséget kell vonzania;
- ha kevés az áru és a szolgáltatás.
Kiknek alkalmasak az intelligens szalaghirdetések?
A formátum a legtöbb online áruház és vállalkozás számára elérhető. A téma bármilyen lehet, amennyiben nem mond ellent a Yandex.Direct követelményeinek.
Először is, az intelligens szalaghirdetések nagy, nagy és rendszeresen változó választékkal rendelkező online áruházak számára hasznosak. Az ilyen hirdetések segítenek abban, hogy az ajánlat konkrétabb legyen a felhasználó számára. Például megmutatják neki a kosárba felejtett tárgyakat.
Az intelligens szalaghirdetések azonban hatékonyak azoknál a webhelyeknél, ahol kevés az áruk vagy szolgáltatások tartalma. Ha ez a helyzet, válasszon viselkedési közönséget, és jelenítsen meg hirdetéseket azoknak, akik hasonlót kerestek a versenytársaktól.
Annak érdekében, hogy bármilyen dinamikus reklám (ideértve az intelligens szalaghirdetéseket is) jól működjön, részletes és részletes termékcsatornára van szükség. A kampány elindítása előtt elmondjuk, hogyan kell előkészíteni és mit kell még tennie.
Előzetes munka
Készítse elő a takarmányt
A hírcsatorna egy fájl, amely tartalmazza az összes információt a termékválasztékról. Tartalmazza a termék főbb jellemzőit: például cím, leírás, ár, gyártó, kép vagy link. Íme a Yandex hírcsatorna követelményei.
A hírcsatorna adatkészlete határozza meg, hogy milyen információk jelennek meg a hirdetésben. Ha az állomány részben kitöltve van, a szükséges információk nem jelennek meg a hirdetésben, vagy a termék egyáltalán nem szerepel a hirdetésben.
Ezenkívül a hírcsatornának meg kell felelnie a vállalkozás típusának:
Ha nagy online áruháza van, sok termékkel, hozzon létre egy fájlletöltést a linkről, és állítsa be az automatikus frissítést. Ekkor a választék, annak árai és jellemzői mindig relevánsak lesznek.
Ha kevés termék és szolgáltatás van, hozzon létre egy hírcsatornát manuálisan vagy egy online generátor segítségével. De ebben az esetben magának kell frissítenie a fájlt minden változtatással.
Minta takarmány kis választékhoz
Állítsa be az e-kereskedelmet a Metricában
Megteheti saját maga (további részletekért lásd a Yandex súgóját), vagy forduljon szakemberhez.
A következő lépés egy hirdetési kampány elindítása.
Hogyan lehet hirdetési kampányt felállítani
Válassza az „Intelligens szalaghirdetések” lehetőséget a Yandex.Direct „Kampány létrehozása” lapján.
Cím hozzáadása
A névnek világosnak és egyszerűnek kell lennie: könnyebb így navigálni, ha több kampány van. Például adja meg azt a terméket, hirdetésformátumot és régiót, ahol hirdet:
Adja meg a megjelenítés ütemezését és a régiót
A kezdeti szakaszban hagyjon 24 órás hirdetésmegjelenítést: így teljesebb statisztikákat fog gyűjteni. Válassza ki azt a régiót, ahol a célközönsége él.
Adjon hozzá egy Metrica számlálót és fő célokat
Válasszon stratégiát
A YAN dinamikus hirdetéseivel ellentétben az intelligens szalaghirdetések nem kezelik manuálisan az ajánlatkezelést, és a hirdetőknek 3 stratégiát kínálnak:
- A konverziók számának (CPA) optimalizálása – a heti célzott látogatások maximuma adott áron. Alkalmas indításra, ha statisztikák gyűltek össze. Válasszon kisebb célt, ha hetente legfeljebb 10 vásárlása van. Jelezze, mennyit hajlandó fizetni a kiválasztott célért. Ha csak a megcélzott felhasználói látogatásokért szeretne fizetni, engedélyezze a Pay Per Conversion modellt. Ebben a videóban részletesebben beszéltünk róla.
- A kattintások optimalizálása (CPC) – a heti kattintások maximális száma, figyelembe véve a költségkeret megszorításait, az átlagos kattintásonkénti költséget vagy a célzott kattintások számát.
- A jövedelmezőség (ROI) optimalizálása – maximális konverzió a célhoz közeli jövedelmezőség mellett.
Adja meg a webhelyeket
Az intelligens szalaghirdetések különböző webhelyeken jelenhetnek meg: a keresésben, YAN-ban, mindkét oldalon. A felhasználói viselkedés nyomon követése és a jó minőségű statisztikák összegyűjtése érdekében hozzon létre külön hirdetési kampányokat a különböző platformokhoz.
Ne jelenjen meg a mobilalkalmazásokban
Részben letilthatja a megjelenítéseket bizonyos webhelyeken és külső hálózatokon. Például egy mobilalkalmazásban a felhasználó rákattint egy hirdetésre, hogy lemaradjon róla, és ezzel pazarolja a költségkeretet.
Hozzon létre egy hirdetéscsoportot
Ha az összes termékhez egy hírcsatorna tartozik, hozzon létre egy hirdetéscsoportot, és állítson be szűrőket – azokat a kritériumokat, amelyek alapján egy terméket kiválasztanak az intelligens szalaghirdetések előállításához.
Az összes termék lefedése érdekében létrehozhat:
- sok hirdetéscsoport egyetlen szűrővel és ezért egy termékkategóriával;
- sok szűrő egy csoportban (legfeljebb 50 szűrő).
Hirdetéscsoport létrehozásakor adjon meg egy barátságos nevet, hírcsatorna és linkkövetési paramétereket – dinamikus UTM-címkéket.
Az intelligens szalagcímek vagy az intelligens hirdetések szövegei automatikusan létrejönnek. De ezt megváltoztathatja: adja meg, hogy mely feed táblákból vegye be a kívánt címeket és leírásokat.
Állítsa be a szűrőket
A szűrők beállításához döntsön arról, hogy melyik közönségnek fogja megjeleníteni az intelligens hirdetéscsoportot:
- Érdekli hasonló termékek. A hirdetések azoknak jelennek meg, akik hasonló termékeket néztek meg más webhelyeken. A műsorok mind a keresési, mind a hálózatokon vannak.
- Megnéztük a termékeket a weboldalamon. Új célzás online áruházának termékkártyái alapján. A műsorok csak a hálózatokon lesznek.
- Mindkét közönség. A hirdetési hálózatokban a hirdetések mindenkinek megjelennek, aki ellátogatott az Ön webhelyére, vagy hasonló termékek után kutatott az interneten. És a keresés során – csak azok a látogatók, akiket hasonló termékek érdekeltek.
Most állítsa be azokat a feltételeket, amelyek alapján a hirdetés megjelenik. Például egy bizonyos gyártó árui, vagy csak azok, amelyek raktáron vannak. A szűrők hatékony beállításáról a Yandex súgójában talál további információt.
Hozzon létre hirdetéseket
Ebben a szakaszban hirdetéseinek megjelenésén dolgozik. Válassza ki a kívánt kategóriát és a formátumok maximális számát.
A kötelező mezők mellett adja meg a hirdetés görgetési intervallumát. Adja hozzá a kedvezmények megjelenítését a “Régi ár” és a “Kedvezmény” négyzetek bejelölésével.
Van, amikor a címek vagy a leírások nem úgy néznek ki, ahogy várták. Ebben az esetben adja hozzá a szükséges szöveget a hírcsatornához, és kreatívok létrehozásakor adja meg, hogy melyik mezőből vegyen információt.
Ha az összes hirdetési formátum jól néz ki előnézetben – kampánya készen áll, küldje be moderálásra. Most kövesse nyomon a statisztikák változását, és szükség esetén módosítsa a kreatívokat, szövegeket és kulcsszavakat.
Megmondjuk, hogyan javíthatja a kampányok hatékonyságát.
A hirdetések optimalizálása
Az intelligens szalaghirdetés-kampányok elemzése hasonló a YAN és a keresési hirdetésekhez.
Hozzon létre hirdetési kampány statisztikákat a Jelentés varázslóban. Adja meg az időszakot, a szükséges paramétereket, és válassza ki a hozzárendelési modellt. Lehet, hogy kampánya nem az első volt a kattintási láncban.
Állítsa le a kampányt, ha sok a költség és a kattintás, de kevés a konverzió. Kövesse nyomon a szűrők hatékonyságát és módosítsa a költségkeretet.
Fontos : az elemzés minősége a helyes hírcsatornától és a megfelelően konfigurált e-kereskedelemtől függ.
Speciális eszközök segítségével egyszerűsítheti egy hirdetési kampány létrehozását. Például gyorsan és hatékonyan gyűjtsön több ezer termék szemantikáját.
Ilyen célokra az eLama rendelkezik egy linguo generátorral. Ez egy olyan eszköz, amely önállóan választja ki a legfontosabb kifejezések részletes listáját, összeállítja a hirdetési szövegeket és exportálja a létrehozott kampányokat a hirdetési rendszerbe.
Példa a linguo generátorra
Összefoglaljuk
Annak érdekében, hogy az intelligens szalaghirdetések a lehető legtöbb konverziót hozzák, be kell tartania az alapvető szabályokat:
- teszteljen okos szalaghirdetéseket különböző témákban,
- külön keresési hirdetési kampányokat és kampányokat YAN-ban,
- válasszon egy stratégiát, amely megfelel a KPI-nek,
- változtassa meg az automatikus címeket, ha nem tetszik nekik,
- statisztikák alapján kezelje a hirdetést.