More

    Információs rendszerek építész-új szakma

    Hogyan fejlesszünk ki egy létrehozott fejlesztőt 20214. február 24-én минуты5866https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2554/og_image/3cc18ab9847cbf5cd08a137bb019979e.png

    Mint a geekbrains látogatói, valószínűleg tudod, hogy ma már szinte minden szakmát megtanulhatsz a semmiből a karrier megkezdéséhez szükséges szintre. Azonban, amikor a további fejlődésről van szó, legalább a középső szintre – minden sokkal bonyolultabb. Az ajánlatok száma sokkal kisebb, a sajátosságok magasabbak, a tartalom nem mindenki számára megfelelő.

    Annak érdekében, hogy a fejlesztők nem tudják megállítani, és továbbra is a szakmai fejlődés, nyitunk egy új tanfolyam — a szakma információs rendszerek tervezője. Ez tökéletes a fejlesztők a különböző területeken, valamint a kapott információk biztosan segít mindenkinek a karrier, a szakmai növekedés.

    Ahhoz, hogy megértsük ennek az érdekes szakmának a bonyolultságát, általában a tanulási folyamatot, beszéltünk a qoollo kutatási és fejlesztési osztályának vezetőjével, ugyanakkor a tanfolyam fejlesztőjével — Írta: Denis Bekasov.

    Архитектор информационных систем — новая профессия

    – Denis, Szia! Először is, mondja el, ki az információs rendszerek építésze, és mi a fő feladata?

    Fő feladata, furcsa módon-a tervezés a szoftver architektúra. Vagyis nem közvetlenül foglalkozik a programozással, bár bizonyos pontokon természetesen rendes fejlesztőként működik.  Ennek ellenére az idő nagy részét a szükséges műszaki és tervezési döntések meghozatalára fordítják, minimalizálva a stratégiai hibák kockázatát, valamint meghatározva az építési és fejlesztési rendszerek vektorát.

    Az egyértelműség érdekében összehasonlíthatja a szoftverépítészt az építészrel az építés területén. Vagyis ez egy olyan személy, aki mindig szem előtt tartja a projekt egészét, és már ettől kezdve feladatokat hoz létre az egyes csoportok és emberek számára. Ezenkívül a szoftverépítész végrehajtókkal, asszisztensekkel, osztályvezetőkkel is rendelkezik, akikkel folyamatosan együttműködik a legjobb eredmény elérése érdekében.

    – Kinek tervezték elsősorban az “Információs Rendszerek építésze” tanfolyamot?

    Először is, ezek a programozók, a középszintű szoftverfejlesztők, akik szembesülnek azzal a feladattal, hogy egy projekt egészét vagy egyes részeit hozzák létre, majd vágyakoznak arra, hogy ebben az irányban fejlődjenek. A képzés azoknak a fejlesztőknek is érdekes lesz, akik szeretnék bővíteni tudásukat és kompetenciáikat, strukturálisan megvizsgálni a szoftverfejlesztést.

    OLVASS TOVÁBB:  Új intenzitás az Autotestek létrehozásában a React-ben

    By the way, sok alapvető dolog kapcsolódik az építészet létrehozásához, a jó alapfokú oktatással rendelkező programozóknak tudniuk kell. De ahogy a gyakorlat azt mutatja, gyakran nem ez a helyzet. Ezért természetesen lehetőségünk van arra is, hogy megszüntessük ezt a hátrányt a létrehozott fejlesztőktől.

    – Hogyan befolyásolja a tanfolyam átadása a karrierpályát?

    Nagyon függ attól, hogy egy személy hol dolgozik jelenleg, milyen feladatokat old meg, milyen formátumban, ki a képzés kezdeményezője, milyen feladatokat old meg. De mindenesetre, ha egy hallgató felelősségteljes megközelítést alkalmaz a tanuláshoz, szigorúan tanulmányozza az anyagot, és készségekké alakítja át, növeli képesítését, ez előbb-utóbb mind új, érdekesebb, összetett feladatokhoz, mind pedig a karrierlétrán való előrelépéshez vezet. Ráadásul, amikor egy személy elkezd gondolkodni a projekt általános szerkezetének szintjén, elkezdi teljesen más módon végrehajtani kis feladatait, jobban megérti, mi szükséges és mit kell tenni ehhez.

    OLVASS TOVÁBB:  A Kotlin-típusok megértése - Egység, Semmi, Bármely (és null)

    Még nehezebb előrejelzést készíteni a pénzügyi növekedésről — a piac túlhevült, minden nagyon függ a vállalatoktól, osztályvezetőktől, projektektől és még sok mástól. De nyilvánvaló, hogy ha egy személy függetlenebbé válik a döntések meghozatalában, jobban megérti a folyamatot, akkor előbb-utóbb anyagi jutalmat kap. Összefoglalva elmondható, hogy a szoftverépítész szakma a piacon sokkal magasabb, mint egy klasszikus Fejlesztő, mivel más szintű tudást és felelősséget foglal magában.

    – Hány ember vett részt a tanfolyam fejlesztésében?

    Ha figyelembe vesszük az általános tartalmat, a tanfolyam struktúrájának fejlesztését, annak tartalmát, akkor három ember dolgozott a tanfolyam létrehozásán: én, Denis Babarykin, plusz egy másik kollégánkat tanácsadóként foglalkoztuk. Ha azonban egyedi témákat veszünk fel, akkor bizonyos mértékig azt hiszem, 10 ember dolgozott a kurzus fejlesztésén.

    OLVASS TOVÁBB:  "Elegem van a bányászatból - informatikához akartam menni"

    Nagyon fontos volt számunkra, hogy megkapjuk a megadott információk maximális kompetenciáját és minőségét. Ezért az egyes modulok tartalmát gondosan értékelték, hogy növeljék a hallgatók által eltöltött minden perc hatékonyságát.

    – Menjünk egyenesen a pályára. Mesélj egy kicsit a program minden blokkjáról.

    Az első két modul, a szoftverfejlesztés és az alapvető tervezési elvek bemutatása, éppen erről beszéltünk korábban. Úgy tűnik, hogy mindenki tudja ezt, elhaladt, hallott, de valójában-meg kell tanulnod a semmiből. De természetesen mindezt a szakma összefüggésében, alkalmazott feladatokkal, független munkával kell figyelembe venni. Tehát ezek a modulok nem csak egy ismétlés és egy rövid oktatási program, hanem egy pillantást az ismerős anyag egy alkalmazott szempontból.

    A harmadik modul az adatok feldolgozására, valamint az alkalmazás helyes felépítésére szolgál. Minden tapasztalattal rendelkező programozónak van egy elképzelése arról, hogyan kell különböző típusú adatokat használni a projektekben, de nem mindenki érti, hogy a kódnak az adatokkal való kölcsönhatása hogyan néz ki, a feladattól függően.

    Ezután áttérünk a szolgáltatás-orientált architektúrákra. Példájuk segítségével a legjobb bemutatni a belső interakciók, protokollok, struktúra, méretezés szervezését-általában mindent, ami egy alkalmazást modern, megbízható, valóban ügyfélorientált, dinamikusan fejlődő.

    Nos, a képzést egy nagy terméktámogatási témával fejezzük be. Különösen a konténerizációról fogunk beszélni-ez logikus folytatása a mikroszolgáltatások bevezetésének az előző modulból, a telepítésből, az alkalmazás konfigurációjából, valamint annak további ellenőrzéséből. Így végigmegyünk a teljes cikluson, az alkalmazások szervezésének általános megértésétől a saját szolgáltatásorientált architektúráink telepítéséig.

    – Mi lesz a diákok portfóliójában a kurzus végén?

    OLVASS TOVÁBB:  "Elérte az" üvegplafont "és megkezdte a további fejlesztést"

    Minden modult, kivéve az elsőt, egy nagy személyes projekt fejeződik be, amelyek közül az egyiket a Rostelecommal együttműködve fejlesztik ki. Ezenkívül több mint száz órányi gyakorlatunk lesz a tanfolyam formátumában, tehát azt hiszem, minden szorgalmas hallgatónak van valami, ami megmutatja a jelenlegi vagy jövőbeli munkáltatót.

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában