More

    Hogyan tarthatjuk meg a copywritert a keresletben

    Az összes digitális irány között a copywriting nagyon alacsony belépési küszöbértékű terület volt és marad. Szinte minden olyan ember, aki képes többé-kevésbé folyékonyan írni, kipróbálhatja magát szövegíróként. Ha azonban minden más dolog egyenlő, egyesek sikereket érnek el és gyorsan elérik a tisztességes jövedelmet, míg mások évekig egy fillérért írnak, és panaszkodnak az ügyfelek megtalálásának nehézségeire. Ennek oka, hogy nem elég csak jól írni …

    Beszéljünk arról, hogy a copywriternek milyen ismeretekre és készségekre van szüksége ahhoz, hogy 2021-ben igényt tarthasson rá.

    Ismerje meg a marketing alapjait

    Jó szövegíró nem az, aki szép szövegeket ír, hanem az, aki segít megoldani az ügyfél problémáját. Ehhez pontosan meg kell értenie, hogy a szöveg milyen célt követ, és elvileg miért van rá szükség. El kell sajátítani a klasszikus marketing alapismereteit és az internetes marketing alapjait.

    Meg kell értenie olyan fogalmakat, mint a célközönség, az ügyfélút, az értékesítési csatorna, a közönség és a versenytárs elemzése és még sok más. Egyszerűen fogalmazva, meg kell értened, hogy kinek írod a szöveget, milyen problémát old meg, milyen szerepet játszik a közönséggel való interakcióban, és hogyan illeszkedik az ügyfél általános marketingstratégiájába.

    A szükséges minimális ismeretek megszerzéséhez nincs szükség drága képzésre. A marketing alapjai szabadon megtanulhatók. Például hasznosnak találhatja a következő anyagokat:

    • Ingyenes videotanfolyam az internetes marketingről a MaEd-től.
    • Internetes marketingszakember. Ingyenes. A Geekbrains-tól.
    • Ingyenes anyagok a Netology-tól.
    • Videó a Cybermarketing Oktató Központtól.
    • Marketing alapjai az Universariumból.
    • Ingyenes internetes marketing tanfolyam a Yandex.Practicum-tól.

    Például a MaEd tanfolyamleírás felsorolja a program fő szempontjait. Ez a tudás több mint elég ahhoz, hogy megértsük, mi az internetes marketing és hogyan működik:

    MaEd Internet Marketing tanfolyam leírása

    Tanuljon meg szöveggel dolgozni

    A professzionális szövegíró számára magától értetődő képesség, hogy helyesen adja át az információkat a célközönségnek, simán vezesse az olvasót a kívánt művelethez, vagy megoldjon egy feladatot a szöveg segítségével. De emellett vizuálisan meg kell formázni a szöveget, szemléltetni, ha szükséges, kiválasztani az optimális prezentációs módszert.

    Fontos, hogy képes legyen információk keresésére, a felesleges “kiszűrésére” és a kész anyag szerkesztésére, logikai struktúra felépítésére, vonzó címsorok és leadek létrehozására stb. A következő források segítenek elsajátítani a szövegekkel való munka alapvető ismereteit:

    • E-mail író tanfolyam “Kezdő”.
    • Ingyenes tanfolyam szövegíróknak és kereskedelmi szerzőknek a “Készítsünk” ügynökségtől.
    • A Glavred ingyenes terjesztése.
    • Hírlevél a Editor magazinból.
    • Hírlevél “Mit kell olvasni a szerkesztőnek”.
    • Távirat csatorna “Sarychev”.
    • Irina Ilyakhova “Könyörtelen Usicsenko” blogja.
    • Daniil Šardakov távirati csatornája.

    Így néz ki a “Kezdeti” levelezőlista témaköre – ha részletesen tanulmányozza az összes témát és a gyakorlatban alkalmazza a megszerzett tudást, megtanulhatja, hogyan kell jó szövegeket írni a semmiből:

    Hogyan tarthatjuk meg a copywritert a keresletben

    „Kezdő” beavatási levél

    Sajátítsa el a tényellenőrzés szabványait

    A “tényellenőrzés” fogalma a klasszikus újságírásból származott az internetes médiában. A tényellenőrzés a tények alapos ellenőrzése a közzététel előtt. Nagyon sok információ található a modern online térben, és gyakran nehéz megkülönböztetni az igazságot a hamisítástól.

    A kétes információk árnyékot vetnek a forrás és a szerző hírnevére. Képzelje el, hogy az olvasók hamis információkat találnak egy márkanevű bejegyzésben. Még ha ez csak egyszer is megtörtént, a közönség kétségtelenül bízik-e a jövőben a márka tartalmában? Valószínűtlen. A rendszeresen ellenőrizetlen adatokat közzétevő szerző hírneve megkérdőjelezhető lesz.

    Sőt, egyes területeken a félrevezetésnek következményei vannak. Például egy személyről vagy cégről szóló helytelen információk bírósági eljáráshoz vezethetnek. Az orvostudomány, a joggyakorlat és hasonló területek hamis adatai helyrehozhatatlan kárt okozhatnak az emberek életében vagy egészségében.

    Az információkkal való együttműködés során az alapvető tényellenőrzési készségek a következők:

    1. Keressen elsődleges információforrásokat vagy tények megerősítését több független forrásból. Keresse meg a szükséges információkat a hivatalos weboldalakon, kérjen tényeket a gyártóktól és szakértőktől, próbálja meg kézből megszerezni a szükséges információkat.
    2. Információk tanulmányozása különböző szempontokból és az összes érdekelt fél véleményének figyelembevétele.
    3. A szándékos és véletlenszerű hamisítványok azonosítása: dátumok, nevek, címek, címek, fényképek, árajánlatok és egyebek ellenőrzése.
    4. A tények pontos bemutatása és a kétértelműség hiánya.
    5. A közösségi hálózatokról kapott információk alapos ellenőrzése.

    Bármely médiaművelő szövegírónak minimális tényellenőrzési képességre van szüksége, függetlenül a tevékenység területétől. Ha többet szeretne megtudni a tények ellenőrzéséről saját fejlesztése érdekében, akkor a következő anyagokat javasoljuk:

    • „Online Course: Digital Investigation Tools” a Közép-Ázsiai Tényellenőrző Akadémiától.
    • A tényellenőrzés gyakorlati útmutatója, amelyet a Factcheck.com.ua projekt szerkesztője írt.
    • Útmutató a médiaműveltséghez a MediaNet nemzetközi újságíróközpontból.

    Például a Fact Check Academy tényfeltáró tanfolyamának leírása felsorolja azokat a fő szempontokat, amelyeket figyelembe kell venni a tények ellenőrzése során – nyilvánvaló, hogy ezek a készségek nemcsak az újságírók, hanem az összes információval dolgozó szakember számára is hasznosak lesznek:

    OLVASS TOVÁBB:  Mi a Klubház és miért mindenki erről a közösségi hálózatról beszél

    Hogyan tarthatjuk meg a copywritert a keresletben

    Tényellenőrző Akadémia Tényellenőrző tanfolyamprogram

    Fejlessze a kommunikációs készségeket

    Ami az ügyfelekkel való kommunikációt illeti, először is érdemes fejleszteni az ügyfélközpontúságot. Különösen a következő tulajdonságokkal kell rendelkeznie:

    • Kommunikációs akadálymentesség. Tegye szabálysá, hogy az első ügyfélkérdésekre fél órán belül vagy egy óra alatt válaszoljon munkaidőben. A jövőben megbeszélheti a kommunikáció módszereit és sebességét, de az ügyfeleket ne várják sokáig a kommunikáció első szakaszában.
    • Pontosság. A határidők betartása kötelező copywriter. Próbáljon tartalékkal tárgyalni a határidőkről, hogy ne hagyja cserben az ügyfeleket, és ne sértse hírnevét.
    • Tapintat. Még akkor is, ha ügyfele durva lesz, maradjon tapintatos. Bármely internetes nyilatkozat nyilvánosan elérhetővé válhat. Ne légy durva válaszul, ne keveredj csetepatéba, ne tedd közzé az ügyfelekkel kapcsolatos negatív bejegyzéseket a közösségi hálózatokon. Nem valószínű, hogy az ügyfelek olyan copywriterrel akarnak dolgozni, aki pártatlanul beszél az ügyfeleikről.
    • Alaposság a munkában. Tegyen fel kérdéseket az ügyfeleknek, tisztázza az összes érthetetlen pontot, ne habozzon újra feltenni és tisztázást kérni, további anyagokat kérni, próbáljon részletesen megérteni a feladatot.
    • Érdeklődés. Mindig törekedjen a munka befejezésére. Nincs szerkesztés az elküldött szövegen – kérdezze meg az ügyfelet a munka elfogadásáról. Információt kell szerezni az ügyfél szakembereitől – írja le és magyarázza el, mire van szüksége. Ne várja meg, hogy az ügyfél megmondja, mit és hogyan kell tennie.
    OLVASS TOVÁBB:  A Streamwood Platform tárgyalásokat folytat az eladásról

    Ezenkívül az emberekkel való kommunikáció képessége jól jön, ha kommunikál a szakértőkkel, az ügyfelek képviselőivel vagy a célközönséggel. Képesnek kell lennie helyesen feltenni a kérdéseket, fenntartani a beszélgetés megfelelő hangnemét és bizalmat ébreszteni a beszélgetőtársban.

    Hálózatépítéskor és személyes márka építésénél nem nélkülözheti kommunikációs készségeket. A digitális környezetben dolgozó kollégákkal és különféle szakemberekkel folytatott kommunikáció segít lépést tartani a jelenlegi trendekkel és növeli saját tudatosságát. Személyes előléptetésre van szükség annak a szakembernek a szakértői imázsának megteremtéséhez, akivel az ügyfelek együttműködni szeretnének.

    Alapvető kommunikációs készségek:

    • Képesség hallani és hallgatni a beszélgetőtársat.
    • Az udvariasság alapvető szabályainak betartása.
    • Érzelmeinek és gondolatainak megfelelő kifejezése.
    • Képes világosan megmagyarázni a nézőpontját és saját szándékait.
    • Képesség kompromisszumokat találni, elkerülni a felesleges vitákat és negatív témákat.

    Ha nem tudja, hol kezdje el fejleszteni a kommunikációs készségeit, hasznosnak találhatja a Netology „A hatékony kommunikáció alapjai” című tanfolyamát. A tanfolyam programja három blokkból áll, amelyek biztosítják a legfontosabb kommunikációs készségek fejlesztését:

    Hogyan tarthatjuk meg a copywritert a keresletben

    A Netology “A hatékony kommunikáció alapjai” című program tartalma

    Sajátítsa el az önbemutatás művészetét

    Lehet, hogy szuper profi vagy, sok tapasztalattal, de mi értelme van anélkül, hogy „eladnád magad”. Még akkor is, ha már létrehozott egy bizonyos hírnevet magának, és az ügyfelek megfelelnek az ajánlásnak, akkor is helyesen kell bemutatnia magát. Vizsgáljuk meg a copywriter személyes bemutatásának főbb pontjait.

    Portfólió

    A copywriternek első dolga a portfólió birtoklása. Íme néhány tipp a portfólió felépítéséhez:

    1. Ne változtassa portfólióját mindenért, amit valaha írt. Senki sem fogja több tucat oldalt megtekinteni. Elég 10-15 szöveg olyan témákban, amelyekkel általában dolgozik. Szűk szakosodással a munka a portfólióban még kevesebb lehet.
    2. Tegye közzé portfólióját a rendelkezésre álló adaptív forrásokhoz. Nincs letölthető doc vagy pdf fájl. Optimálisan – link egy weboldalra, amely szövegeket vagy publikációkra mutató hivatkozásokat tartalmaz.
    3. Ha lehetséges, tegyen egy kis leírást minden munkához. Jelölje meg, mi volt a feladata, mit tett pontosan a kívánt eredmény elérése érdekében. A mintadarabot kiegészítheti elemzési eredményekkel vagy ügyfél-visszajelzésekkel.
    4. Ne terhelje túl a portfóliót információkkal. Egy kis információ magáról, példa a munkára és az elérhetőségek – ez elég. Nem kell emlékiratot írni az életéről, és nem kell részletesen beszélnie a hobbijairól. Ha blogolni szeretnél, készíts egy teljes értékű weboldalt, külön szakasszal a portfóliódhoz.

    A portfólió létrehozásának legegyszerűbb módja a következő:

    • Foglaljon le egy listát a Google Dokumentumok munkájának példáival.
    • Hozzon létre portfóliót weboldal-készítők – Tilda Publishing, Nethouse, Readymag stb.
    • Használjon speciális portfólió szolgáltatásokat – Portfóliók, Portfoliobox, Clippings.me.

    Például a Tilda Publishing alkalmazásban kiválaszthat egy megfelelő oldalsablont, és módosíthatja és módosíthatja az információkat:

    Hogyan tarthatjuk meg a copywritert a keresletben

    Copywriter portfólió sablon a Tildánál

    Összegzés

    Az üres álláshelyek szövegében a portfólió mellett gyakran kérik tőlük önéletrajz benyújtását. Ezen az alapon hajtják végre a munkaadók a jelentkezők első kiválasztását. Ha önéletrajzát nem érdekli egy potenciális ügyfél, akkor a portfólió megtekintésének esélye jelentősen csökken.

    OLVASS TOVÁBB:  Technodigest: Újévi üdvözlet és robotok

    Nem kell részletes életrajzot és felesleges információkat írni az önéletrajzba. Tehát mi legyen az önéletrajzban:

    • Név, vezetéknév, specialitás.
    • Elérhetőségeit.
    • A tevékenység leírása (1-2 bekezdés) – mit csinálsz, mit tehetsz.
    • Oktatás, bizonyítványok, elvégzett tanfolyamok és képzések.
    • Alapvető szakmai készségek.
    • Munkatapasztalat.
    • Szakmai eredmények.
    • Linkek publikációkhoz vagy tárcákhoz.

    Az önéletrajz létrehozásának szabályai megegyeznek a portfólióéval – elérhető formátum és bármilyen eszközről történő megtekintés lehetősége. Létrehozhat Google-dokumentumot, weboldalt vagy önéletrajz-építőket.

    Például a SweetCV konstruktor lehetővé teszi, hogy néhány perc alatt professzionális önéletrajzot készítsen – csak válasszon ki egy sablont, és adja meg a szükséges információkat. A kész önéletrajz linken keresztül letölthető vagy elküldhető a potenciális munkáltatónak. A szolgáltatás egyszerűségének köszönhetően minden munkához relevánsabb személyes önéletrajzokat hozhat létre.

    Ha először hoz létre önéletrajzot, hasznos anyagokat talál a SweetCV-től:

    • Hogyan lehet hatékony önéletrajzot írni. Online folytatás írás útmutató.

    Így fog kinézni a SweetCV-ben létrehozott copywriter kész önéletrajza – csak egy oldal, nincs “víz” és csak a legszükségesebb információk:

    Hogyan tarthatjuk meg a copywritert a keresletben

    Copywriter önéletrajza a SweetCV-nél

    Pályázatát

    A kezdő szövegírók gyakran panaszkodnak arra, hogy senki sem olvassa el az üres álláshelyekre adott válaszaikat, és több tucat kérést kell küldenie legalább egy ügyfél megtalálásához. Ugyanakkor kevesen gondolják, hogy ez a válasz a legelső kiválasztási kritérium.

    A megüresedett pályázatok leggyakoribb hibái:

    1. A megüresedett szöveg szelektív olvasata. Például a munkáltató feltünteti a kötelező jó angol nyelvtudást, a pályázó pedig ezt írja: “Amikor angol nyelvű forrásokkal dolgozom, online fordítót használok.”
    2. A kötelező válaszszabályok figyelmen kívül hagyása. Egy potenciális ügyfél linket kér a legjobb három alkotásra … és kap egy linket egy Google Doc-ra, amely 100 500 példát tartalmaz a legváltozatosabb szövegekre. Vagy a munkáltató kéri, hogy írjon e-mailben, és a válaszok „repülnek” a bejegyzéshez fűzött megjegyzésekben, személyes üzenetben, a messengerben stb.
    3. A megfelelőség megerősítésének hiánya. Egyszerűen fogalmazva: „miért éppen”? Gyakran az előadók egyszerűen azt írják, hogy „neked akarok dolgozni, szeretem a társaságodat, tudom kezelni”, de nem adnak érvet saját maguk választása mellett.
    OLVASS TOVÁBB:  Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie a marketingszakembernek, és hogyan lehet szakembert találni

    Növelje esélyeit a jelöltség kutatására:

    • Az álláspályázat benyújtása előtt győződjön meg arról, hogy megfelel-e a szövegben meghatározott összes követelménynek.
    • Válaszoljon pontosan úgy, ahogy a kilátás megkívánja.
    • Az önéletrajzon és a portfólión kívül küldjön egy kísérőlevelet, amelyben elmagyarázza, miért felel meg jól a munkának, és miért jobb a többi jelöltnél.

    Maxim Ilyakhov a blogjában arról írt, milyen válaszokat várnak a munkáltatók megüresedett állásokra.

    Egyébként a SweetCV-ben létrehozhat egy kísérőlevelet pdf-dokumentumként vagy weboldalként egy sablonból.

    Ha Ön SEO copywriter …

    Ha SEO-szövegekkel dolgozik, akkor az összes felsorolt javaslat ugyanolyan releváns az Ön számára. De van egy pont, amelyre a SEO copywriterek figyelmét szeretném összpontosítani – a keresőmotorok már megtanulták, hogyan kell elemezni a szövegek tartalmát és minőségét, és nincs szükség olyan esetlen kulcsszavak használatára, mint például a “vásárolni moszkvai síléceket”, hogy bekerüljenek a szükséges lekérdezések keresési eredményeibe.

    A SEO szövegeket elsősorban embereknek kell írni, nem pedig kereső robotoknak. A mai SEO nem arról szól, hogy megfelelő számú kulcsszó van-e, hanem a felhasználói kérés relevanciája.

    A rangsorolás során a keresőmotor algoritmusai értékelik, hogy a szöveg értelme szerint hogyan felel meg a felhasználó kérésének, és hogy segít-e a probléma megoldásában. A robotok az információk pontosságát és teljességét is tanulmányozzák. A kulcsszavak jelenlétét is figyelembe veszik, de ez már nem a fő értékelési kritérium. Ezért írjon a felhasználók számára érthető és hasznos szövegeket, természetesen és fanatizmus nélkül használjon kulcsmondatokat, próbáljon részletesen feltárni a kiadvány témáját.

    A Pixel Plus tanulmányból többet megtudhat a Yandex rangsorolási tényezőiről. A Google rangsorolási tényezőit pedig a Backlinko tanulmány tárgyalja, amelynek fordítását a Convert Monster blogon olvashatják el.

    ***

    A cikk zárásaként azt akarjuk mondani, hogy a követelt szövegírás nem az, aki gyorsan, sokat és lehetőleg olcsón ír. A szakember elsősorban segít megoldani az ügyfél problémáját. És ezért fizetik, és a munkaadók hajlandók a piacnál jóval magasabb jó szövegíróknak fizetni.

    A felsorolt készségek és ismeretek elsajátítása segít abban, hogy továbbra is kereslet maradjon szövegíróként, még a verseny és a dömping hátterében is. Nos, akkor … minden csak rajtad múlik. Ne feledje, hogy az igazi szakemberek folyamatosan dolgoznak kompetenciáik fejlesztésén.

    Friss cikkek

    A Windows védelme: szisztematikus megközelítés

    A védelmi intézkedések strukturálása és konfigurálása különböző szakaszokban, 20215. február 26., https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2558/og_image/99b52ce494fff4e99d818403950ffa3a.png A legutóbbi cikkben elemeztünk egy gyanús fájlt, sőt azonosítottunk néhány mintát,...

    A hét legfontosabb eseményei: Remélem, hogy a Clubhouse for Android

    Az éterben rendszeres Likeny-emésztés folyik a legújabb és okosabb anyagokkal. Ebben az epizódban megismerhetjük a Clubhouse régóta várt Android-fejlesztőjét, és boldog 12. születésnapot kívánunk...

    A weboldalon található szövegek olvasása [Kutatási áttekintés]

    Igaz, hogy most senki nem olvas szövegeket a weboldalakon? Frissítettük a kutatás áttekintését és kihoztunk néhány tippet: mit tegyünk annak érdekében, hogy az...

    Hogyan lehet megduplázni egy híroldal forgalmát. Ügy

    A híroldalak promóciójának megvan a maga sajátossága. A keresési látogatások nem jelentik a legnagyobb részét a híroldalakra irányuló forgalomnak. A legtöbb áttétel más forrásból...

    “A Scratch után rájöttem, hogy nem akarok abbahagyni a programozást”

    Polina Sedakova - oktatási projektjeiről és az utolsó játékról, a Pacman feldolgozásáról, 20213. február 25-től133https: //d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2557/og_image/481635c3b9df7bf894c129f7828350a3.png Polina Sedakova 10 éves. Két hónap alatt...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában