More

    Hogyan találhat meg és tarthat meg ügyfeleket – a legjobb módszerek

    Hogyan találhat meg és tarthat meg ügyfeleket - a legjobb módszerek

    Andrei
    Shumilov, internetes marketingszakértő Ebben a cikkben Andrey Shumilov internetes marketingszakértő olyan titkokat oszt meg, amelyek hasznosak lehetnek a kezdő szakemberek számára: hogyan szerezhetik meg az első megrendeléseket, hogyan léphetnek kapcsolatba az ügyfelekkel és mit kell tenni konfliktus esetén.

    Hol kell keresni az első ügyfeleket, hogyan lehet növelni szolgáltatásaik költségeit és egyúttal ellenállni a versenynek – ezeket a kérdéseket teszik fel minden kezdő szakember magának. Az ügyfelek nem állnak sorba, és rengeteg olyan van a környéken, akik olcsóbban kínálják szolgáltatásaikat. Ennek ellenére az internetes marketingszakma továbbra is az egyik legnépszerűbb a digitális piacon, és a jó szakemberek iránti igény folyamatosan növekszik. Elmondom, hogyan lehet kapcsolatot létesíteni az ügyfelekkel, és milyen nehézségekkel szembesülhet.

    Hogyan lehet megszerezni az első megrendeléseket, ha nincs tapasztalata

    Eddig csak te tudod, hogy jó szakember és tisztességes ember vagy. Ezért először, mielőtt a szóbeszéd elkezdene működni, magának kell keresnie az ügyfeleket. Elemzem az első megrendelések megtalálásának főbb módjait.

    Barátok között

    Ajánlja szolgáltatásait barátainak és ismerőseinek minimális összegért vagy ingyen. Összegyűjti tehát az első pozitív értékeléseket, amelyeket aztán közzétehet a közösségi hálózatokon, a saját webhelyén vagy más platformokon.

    Személyesen kapcsolatba léphet barátaival, ha ismeri azokat, akik fejlesztik vállalkozásukat és vállalkozókat keresnek. Vagy tegyen közzé egy bejegyzést a közösségi hálózatokon, amelyben leírja, mit tehet, mit és milyen területeken dolgozott együtt.

    A szabadúszó tőzsdén

    Sok újonc szabadúszó tőzsdén teszi közzé ajánlatát. Az ilyen szolgáltatások elsősorban az alacsony munkaköltséggel és a megrendelés nagy sürgősségével járnak. Ha azonban gyorsan meg akarja tölteni a kezét, akkor ez a módszer tökéletes az Ön számára.

    Könnyű elkezdeni a munkát a cserékkel: regisztráljon a kiválasztott szolgáltatásba, töltse ki részletesen a profilt és jelezze az elkészült projekteket. Az FL cserét javasolnám: ott számos irányban találhat ügyfeleket.

    De ezen nem szabad lazulnia: a harc az ügyfélért még csak most kezdődik. Most folyamatosan nyomon kell követnie az új megrendeléseket, hogy az elsők között válaszoljon rájuk.

    Néhány szabadúszó robotokat állít fel, amelyek automatikusan sablonválaszokat hagynak az új projektek számára. Nem ajánlom ezt, főleg a karrier elején. Tegye egyedivé válaszát, és mutassa meg, hogy figyelmesen elolvasta a projekt feltételeit. Írja be például az ügyfél nevét, vagy adjon hozzá további kérdéseket. Ebben az esetben megnő annak a valószínűsége, hogy megválasztanak.

    Hirdetési webhelyeken

    Személyes besorolásom szerint ez az ügyfelek vonzási módja a második helyen áll a kontextuális reklám után (erről alább írok).

    Először is, az ilyen webhelyeken nem kell önállóan nyomon követnie az új megrendelések érkezését. Ez egyszerű: elhelyez egy hirdetést (lehetőleg fizetett azért, hogy megjelenjen a keresés első pozícióiban), majd megvárja, amíg valaki ír vagy felhív.

    Másodszor, a hirdetési webhelyek átlagos ellenőrzése magasabb, mint a cseréknél, és a határidők okosabbak.

    Ügyfeleket megtalálhat például az Avito, a Yandex.Services vagy a PROFI.RU szolgáltatásban. Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a kisvállalkozások tulajdonosai, akik nem rendelkeznek sok ismerettel az internetes marketing terén, leggyakrabban vállalkozókat keresnek minősített oldalakon és szabadúszó tőzsdéket. Ezért készülj fel arra, hogy leendő ügyfeleket kell fejlesztened: merítsd el őket az internetes marketingben, és részletesen magyarázd el, miért hajtasz végre bizonyos műveleteket, mely célok érhetők el és melyek nem.

    Kontextus szerinti reklám használata

    Amikor már jó munkát végzett ismerőseivel, elegendő pozitív véleményt gyűjtött és megtanulta megérteni az ügyfelek elvárásait, kezdje vonzani az ügyfeleket a kontextuális reklám segítségével.

    OLVASS TOVÁBB:  Hirdetése megjelenik a hírekben, vagy Hogyan készítettünk videohirdetéseket a Mail.ru Hirdetőben

    Ezt a módszert tartom a leghatékonyabbnak, mivel a potenciális ügyfeleket maguk érdeklik az Ön által nyújtott szolgáltatások. És ha Önhöz fordultak, akkor sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy eladja szolgáltatásait. És ebben az esetben a kapcsolattartók “melegebbek lesznek”, mint a szabadúszó tőzsdék és apróhirdetési oldalak közönsége.

    Tehát már több projekted van. Most meg kell győznie az ügyfelet, és be kell bizonyítania neki, hogy Ön éppen az a szakember, akire szüksége van. Beszéljünk arról, hogyan lehet hosszú és produktív kapcsolatot kialakítani az ügyféllel.

    Hogyan lehet hosszú távú kapcsolatot kiépíteni az ügyféllel

    Internetes marketingszakembernek nevezte magát – profitot hoz az embereknek, és megfelel az elvárásaiknak. Az esetek többségében az ügyfél folyamatos leadeket, eladásokat és megtérülést szeretne elérni. De nem csak ez segít abban, hogy megtartsa az ügyfelet, és hosszú évekig együtt tudjon dolgozni vele.

    OLVASS TOVÁBB:  A legcélzottabb hirdetési hírek 2020-ban

    Mesélek azokról az árnyalatokról, amelyeket figyelembe kell venni a vállalkozóval folytatott kommunikáció során.

    Mit kell tennie az ügyfelek megtartása érdekében

    1. Kérdezze meg az ügyféltől, hogy elvárja-e Önnel a munkáját. Volt olyan ügyfelem, akinek fontos volt, hogy munkaidőben mindig kapcsolatban legyünk. A helyzet az, hogy ő maga futtatta a hirdetést, de az én segítségemmel. Ez azt jelentette, hogy gyorsan kellett reagálnom a beérkező feladatokra. Ezért amikor felhívott vagy írt a csevegésre, megpróbáltam azonnal válaszolni neki.

    2. Legyen tisztában azzal, amit és hogyan mond. Gyakran az ügyfelek nem értenek az internetes marketinghez. Ha bizonytalan a kérdéseik megválaszolása során, az ügyfelek elkezdhetik megkérdőjelezni a szakember képességeit. Azt tanácsolom, hogy beszéljen az ügyfelekkel a munka fő szakaszairól: milyen intézkedéseket tervez megtenni és mit szeretne testre szabni.

    3. Maradjon kapcsolatban munkaidőben. Három módon tartom fenn a kommunikációt az ügyfelekkel: munkahelyi csevegésben, telefonon vagy levélben. Minden attól függ, mennyire kényelmes az ügyfél számára a munka: valaki szeret írni, és valaki hangfelvételeket. Bár fontos vagy ellentmondásos pontok, próbáljon meg írásban rögzíteni, például levélben levélben. Így emlékeztetheti az ügyfelet arra, hogy a műveleteket az ő kérésére hajtották végre.

    4. Jelentések segítségével tájékoztassa az ügyfelet . A jelentések egy fontos pont az internetes marketingszakember munkájában. Azt tanácsolom, hogy előzetesen beszélje meg az ügyféllel, hogy milyen adatokat és milyen formában szeretne kapni. Tehát ügyfeleim számára létrehoztam egy egyszerű Google Spreadsheet-et, ahol 3 fő mutatót emeltem ki (leadek száma, lead-enkénti költség és webhelykonverzió), valamint hozzáadtam a kattintások számát és a hirdetés költségkeretének felhasználását.

    5. Rendszeresen tartson ügyfél-találkozókat . Heti tervezési megbeszéléseket tartok sok ügyféllel. Itt beszélünk róluk:

    • az elmúlt hét sikerei és kudarcai;
    • megoldások, amelyek kiküszöbölik a felmerült problémákat;
    • milyen mutatók hozták az elvégzett feladatokat;
    • milyen feladatokat terveznek a következő hétre.

    Hosszú távú gyakorlatom azt mutatja, hogy sok nehéz helyzetben sok múlik nemcsak magától a helyzettől, hanem az ügyfél hozzád való hozzáállásától is.

    Így történik, hogy a mutatók nem nőnek, és az ügyfél kész együttműködni. Vannak ellentétes helyzetek is: az internetes hirdetésekkel minden rendben van, de az ügyfél valamivel nem elégedett, vagy kétségbe vonja a professzionalizmusát.

    Mi működik ellened

    1. Elégtelen figyelem az ügyfél projektjeire és magára az ügyfélre . Például hosszú válasz egy ügyfélnek (több mint két óra munkaidőben). Ez a figyelemhiány a projekt általános sikerét is befolyásolja – ebben az esetben feltétlenül felmerülnek a kérdések.

    OLVASS TOVÁBB:  Главные новости рынка контекстной рекламы в 2020 году

    2. Képtelenség és tapasztalat hiánya . Ha az ügyfél elégedetlen a jelenlegi helyzettel, és nem tud hozzáértően és magabiztosan nyilatkozni a tetteiről, akkor ez növeli az ügyfél bizalmatlanságát irántad. Ha gyűrött vagy a további kérdések megválaszolásában, vagy egyáltalán nem tudsz munkatervet készíteni, akkor az ügyfél távozásának valószínűsége nő.

    3. Az aranyhegyek, amelyeket ígért az ügyfeleknek azzal, hogy magadat hirdetted. A szakértők gyakran vétkeznek így, előre felismerve, hogy nehéz lesz teljesíteni az ígéretet. Például növelje az eladásokat egy meghatározott százalékkal.

    Ezt nem érdemes megtenni: túlértékelik az ügyfél elvárásait. És ha valami elromlik (például a hirdetési költségvetés kiszárad, és az eladások nem nőnek jelentősen), akkor a konfliktus nem tart sokáig.

    4. A határidők be nem tartása . Az ügyfelek különböző módon reagálhatnak egy ilyen helyzetre: vannak, akik megértéssel bánnak, mások megszegik a megállapodásokat.

    Gyakorlatom elején szembe kellett néznem a második lehetőséggel. Különböző okokból egy nappal később elküldtem a szerződést és a számlát az ügyfélnek. Nem volt hajlandó velünk dolgozni, azzal érvelve, hogy ha a kezdeti szakaszban elmulasztják a határidőket, akkor ugyanez megtörténhet később is. Ez az eset megerősítette, hogy fontos betartani a határidőket, még akkor is, ha úgy tűnik, hogy a késés semmit sem változtat. És ha valami nem a tervek szerint alakul, akkor mindig előre kell figyelmeztetnie.

    Elmondom, milyen egyéb konfliktusok merülnek fel az ügyfelekkel, és hogyan oldhatók meg.

    Miért alakulnak ki konfliktusok és hogyan kell kezelni őket?

    Megnevezem a félreértések leggyakoribb okait.

    • Az ügyfél maga is tud az internetes marketingről, de a hirdetési beállítások nagyon eltérőek.
    • Az ügyfél nem elégedett a mutatókkal: kevés értékesítés, konverzió, magas leadköltség stb.
    • Az ügyfélnek panaszai vannak a munkafolyamatokkal kapcsolatban: a határidők megszakadása, a hosszú válaszidők, a kezdeményezés hiánya stb. Ezt gyakran maga a munka alacsony eredménye is alátámasztja.
    OLVASS TOVÁBB:  Növeljük a hirdetések hatékonyságát a Google Ads szolgáltatásban: az elemzéstől az automatizálásig

    Ha mégis megtörtént a konfliktus

    Ideális esetben nem szabad hagyni, hogy a konfliktus fellángoljon. De ha még mindig nehéz beszélgetés előtt áll, akkor azt tanácsolom, hogy emlékezzen az árnyalatokra:

    1. Ne tartsa sötétben az ügyfelet, és ne kerülje a kellemetlen beszélgetést. Jobb, ha az ügyféllel telefonon vagy személyesen beszélünk, nem pedig levelezéssel. Ez további információkat nyújt és tisztázza az összes részletet.

    2. Figyeljen figyelmesen az ügyfélre: hadd értékelje először a helyzetet. Ezután gyengéden ajánlja fel, hogy más szemszögből nézze meg a helyzetet, mondja el elképzeléseit és érveit. Az Ön feladata nem az, hogy meggyőzze az ügyfelet, hogy téved, hanem az, hogy megoldja problémáit.

    3. Ha hibázik, ismerje el, és kínáljon megoldásokat. Valaki elégedett lesz a bocsánatkérésével, és valaki kérhet kedvezményt vagy további munkát végezhet.

    4. Ha az ügyfél ragaszkodik a visszatérítéshez, akkor a döntés az Öné. Néha könnyebb visszafizetni a fizetést az ügyfélnek, mert a közvéleményekbe vetett konfliktus szükségszerűen rossz hírnevet fog eredményezni.

    Hasznos anyagok a témához

    Cikkek

    • Hogyan lehet ügyfeleket találni és fejleszteni – beszélgetés az ügynökségek képviselőivel és szabadúszókkal.
    • Nincs bizalom – nincs pénz: 5 hiba, amelyek potenciális vásárlóit a versenytársakhoz vezetik.
    • Hogyan lehet külföldön ügyfeleket keresni szabadúszóként.
    • Ismerjen meg, ha tud: hogyan szűrje le a potenciális ügyfelet az ügylet lezárása előtt.

    Webes szemináriumok

    • Az ügynökségek és szabadúszók hogyan fejlesztik ügyfeleiket.
    • Nyerjen és ne veszítsen: hogyan kell időnként együttműködni az ügyfelekkel egy ügynökségnél.
    • Hogyan működnek hatékonyan a szabadúszók az ügyfelekkel.

    Friss cikkek

    A kattintás átlagos költsége a Yandexnél 2020-ban harmadával csökkent

    A Google csak 4% -kal rendelkezik. Az Aori platform szakemberei összefoglalták a kontextuális reklámozás eredményeit az elmúlt évben Oroszországban. Kutatásuk során a szakértők...

    B2B tartalommarketing: Hogyan csinálják a vállalatok a vállalati blogot [kutatás]

    A blogkutatás adaptált fordítása 502 B2B vállalat mintáján. Szeretjük a Backlinko SEO Research-t a nagy mintái miatt. A blog kutatásához lefordítottuk a Google...

    Hogyan tarthatjuk meg a copywritert a keresletben

    Az összes digitális irány között a copywriting nagyon alacsony belépési küszöbértékű terület volt és marad. Szinte minden olyan ember, aki képes többé-kevésbé folyékonyan írni,...

    Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a YouTube-forgalomból

    A SEOnews továbbra is érdekes konferencia-előadások után kutat, és teljesítményértékeléssel ismerteti Önt. Ma a NaZapad 15 konferencia felvétele került a középpontba, amelyet a SeoProfy...

    Python fejlesztő: mi a teendő, ha megtanultad az alapokat

    Választás a Keras és a PyTorch között, és a megoldás magyarázata 2023. január 18., 12 perc A legtöbb kezdő fejlesztő ismeri a Python...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában