More

    Hogyan sikerült 5 hónap alatt 30% – kal csökkenteni a szállítási szolgáltatás megrendelési árát

    Alexander Galyapin, a kontextuális display reklámok vezető szakértője arról beszél, hogy csapata hogyan állított fel hirdetéseket pizzakészítőknek és sushi készítőknek Stavropolban. A történet kulcsgondolata a szemantika, a márkaforgalom és az autostratégiák ereje. Eseménydekorációk: forró háborúk A versenytársak között a szállítási piacon.  2019 végén az eLama ügynökséggel felvették a kapcsolatot a Sztavropoli terület sushi-és pizzaszállítási piacának egyik jelentős regionális szereplője. Az ügyfél már működő reklámkampányokkal jött létre, amelyeket saját maga állított fel. A kérés idején elégedett volt a megrendelések számával, de optimalizálni akarta mindazt, ami elindult. A jövőben az ügyfél azt tervezte, hogy bővíti az üzletet, új régiókba megy, ezért fontos volt számára, hogy biztonsági párnát alakítson ki.

    A feladatot az elején a következőképpen fogalmaztuk meg: 

    1. Növelje a kontextuális hirdetésből származó megrendelések teljes mennyiségét 20% – kal.

    2. Csökkentse a rendelési árat 30% – kal.

    Ugyanakkor költségvetési megszorítások voltak: az ügyfél készen állt arra, hogy napi 2000 rubelt költsön a keresési kampányok promóciójára (legfeljebb 200 rubel / kattintással), valamint 2500 rubelt a hálózatokban folytatott kampányokra(legfeljebb 25 rubel / kattintással). 

    A helyzet elemzése az elején és növekedési pontok keresése

    A Yandex szerkezete.A közvetlen számla, amelyet maga az ügyfél alakított ki, rendkívül egyszerű volt: a menüben három fő ételkategória (“sUshi”, “Pizza” és “Wok”), valamint egy YAN kampány (ahol minden csoport felelős a saját ételkategóriájáért). A Google hirdetésekben a helyzet teljesen megismétlődött. 

    Az ügyfél által létrehozott kampányok jellemzői: 

    • A SKAG elv szerint szerveződtek: egy kulcs-egy hirdetés. A kampányok létrehozásának ez a módja egyszerű és érthető, de a Yandex politikája miatt kockázatos.Közvetlenül a “kevés benyomás” állapotával kapcsolatban nehézségeket okoz a szemantika releváns lekérdezésekkel történő bővítésekor.
       
    • A szemantikai mag a legmagasabb frekvenciagombokon alapult széles levelezésben, módosítókat nem telepítettek. 
       
    • A keresési kampányokat irányokra osztották: “szállítás” és kampányok a versenytársak számára. 
       
    • A Yan — I kampányok a megrendelések mintegy 17% – át biztosították-Vagyis szerepet játszottak a közvetlen értékesítés promóciójában, de általában inkább hagyományos tájékoztatási célokra használták őket. 
       
    • Mivel a fő értékesítési USPS, információt kedvezmények, akciók használták, ha vásárol élelmiszer-készletek, különböző kombók, sushi készletek. 
       
    • Az eLama licitáló irányítása alatt kézi vezérlést használtak a kijelző mechanizmusaként. Maga az ajánlattevő rendelkezik egy “maximális forgalom” stratégiával (valamint egy hasonló “100% – os lefedettség” stratégiával a hirdetési hálózatok kampányához). 
    OLVASS TOVÁBB:  Az elemzés beállítása a Google Címkekezelő használatával
    OLVASS TOVÁBB:  Digitális piac: múlt, jelen és jövő-interjú Anatolij Denisovval ("Runet Értékelés")

    Melyek a legfontosabb hiányosságok a beállításban, amit ebben a forgatókönyvben láttunk? A SKAG szerkezete és a szemantika keskeny medencéje egyrészt nagy mennyiségű szemétforgalom előfordulását sugallja, másrészt nincs garancia arra, hogy kulcsaink nagyfrekvenciásak maradnak. Ezért azt javasoltuk, hogy a terv szerint járjon el:

    1. A meglévő kampányok átdolgozása.
    2. Hozzon létre újakat.

    2019 decemberéig tartott az ügyfél kampányainak feldolgozása. Az alábbiakban pontosan elmondjuk, mit tettünk, de egyelőre – engedély nélküli kitérés. 

    A versenytársakról

    Az ügyfél azonnal figyelmeztetett, hogy heves versenyháborúk folynak közte és más piaci szereplők között. Yandex partnereink: a vállalat vezetője időben megkeresett minket egy javaslattal, hogy készítsen elemzést a versenykörnyezetről. Itt vannak érdekes részletek a Yandex bemutatóból:

    Как нам удалось за 5 месяцев на 30% снизить цену заказа для службы доставки

    Как нам удалось за 5 месяцев на 30% снизить цену заказа для службы доставки

    Как нам удалось за 5 месяцев на 30% снизить цену заказа для службы доставки

    Új promóciós stratégia kidolgozása és elindítása 

    Térjünk vissza 2019 decemberére. Elemeztük a Beállítások jelenlegi helyzetét, valamint az ügyfél helyzetét egy rendkívül versenyképes piacon. Ennek eredményeként több feltételezést terjesztettek elő a további munkákkal kapcsolatban: 

    1. Szükség van a “down” tematikus kulcsok szemantikájának kibővítésére – vagyis a kevésbé gyakori lekérdezések beillesztésére. Add hozzá az üzemeltetőket a” legmocskosabb ” (ami a leginkább nem célzott/NEM konverziós forgalomhoz vezet) kulcsokhoz.

    2. Próbáljon versenyképes, márkás forgalmat indítani — elég sok kérés volt rá.

    OLVASS TOVÁBB:  Ügynökségi ügyfelek fejlesztése képzésük révén

    3. A meglévő RC frissítése, újak elindítása és elegendő statisztika kidolgozása után kötelező az automatikus stratégiák tesztelése. 

    További munkánk kronológiája a következő volt: 

    • Decemberben kidolgoztuk a szemantikát.
    • Január-februárban hozzáadták a márkaforgalmat, a hálózatokat kiterjesztették a versenytársakra (ma, 2021-ben ez már ellentmondásos pont, de egy évvel ezelőtt a fű zöldebb volt). Felállítottunk egy retarget-et és egy transzparenst a keresésben.
    • Március-május-optimalizált mindent, ami jött létre. 

    Ebben az időszakban (2019 őszétől 2020 nyaráig) a következő képet figyeljük meg: 

    • A reklámbevétel 770 000 rubelről 4, 6 millió rubelre nőtt.
    • A látogatás átlagos jövedelmének ára 17-ről 63 rubelre nőtt, ami nemcsak mennyiségi, hanem minőségi forgalomnövekedést is jelez.
    • A webhely teljes bevétele 1, 5-ről 7, 5 millió rubelre nőtt, ami szintén jelzi a hatékonyan konfigurált Fizetett forgalom szinergikus hatását. 

    Most többet mondunk neked arról, hogy mi történt. 

    A szemantikával való munka 

    Először is frissítettük a kampányok futtatásához szükséges szemantikai magot. Feltételezték, hogy a rájuk vonatkozó statisztikákat hosszabb ideig kell kidolgozni az Általános kérelmek nagyobb száma és a forgalom kezdeti szakaszában gyakrabban történő tisztításának szükségessége miatt, mint a versenytársak márkáival és az ügyfél márkájával kapcsolatos kérésekben. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet növelni az értékesítést anélkül, hogy új felhasználókat vonzana: reklámozza a webhelyet, majd visszaküldi az ügyfeleket

    A szemantika kibővítésének ötlete sok hirdető klasszikus hibája miatt merült fel-figyelmen kívül hagyva a viszonylag alacsony frekvenciájú kéréseket. A kutatások azt mutatják, hogy az 1000-ig terjedő gyakoriságú kérelmek nemcsak tovább ösztönözhetik a meglévő konverziók növekedését a kampányból, hanem a kontextuson keresztül a megrendelések fő forrásává is válhatnak. 

    Előretekintve elmondhatjuk, hogy ez az ötlet valóban igazolta magát, bár nem azonnal. 2020 tavaszán az alacsony frekvenciájú kérelmek az egyes kampányokra vonatkozó megrendelések akár 30% – át is biztosították. Ez pedig nagyon jelentős hozzájárulás volt a cél eléréséhez. 

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában