More

    Hogyan segített 3 változás hat hónap alatt bejutni a Yandex TOP 5-be

    Az online áruház Keresési kimenetét számos tényező befolyásolja: a termékkártyák kialakítása, a katalógus felépítése, A tartalom, a műszaki optimalizálás, a felhasználói kényelem stb. De ahhoz, hogy bejusson a TOP 5-be, nem mindig szükséges a paraméterek teljes skáláját kidolgozni. Ebben az esetben megosztjuk tapasztalatainkat a márkás termékek prémium kiskereskedelmi platformjával – csak három változás emelte a webhelyet 15 pozícióval a keresési eredmények között hat hónap alatt.  

    1. módosítás: Az Archivált elemek URL-címének cseréje 

    Az együttműködés kezdetén (2020.December 1-jén) a webhely közel 17 ezer oldalát kizárták a Yandex indexeléséből. A rendszer alacsony minőségűnek (alacsony értéknek) tekintette őket. Ez akkor történt, amikor a választék véget ért – a termékkártya elérhető maradt a webhelyen, de két URL-re osztották.  

    A Yandex segítségéből: 

    Előfordulhat, hogy az algoritmus nem tartalmazza az oldalt a keresésben, ha kevés esélye van arra, hogy a felhasználók igényeljenek. Ez akkor fordulhat elő, ha például egy oldal megismétli a robot számára már ismert oldalakat, nem tartalmaz tartalmat, vagy annak tartalma nem felel meg a felhasználói kéréseknek. 

     

    Példa egy alacsony értékű csonk oldalra

    Карточка товара1

    Példa egy eladott elem termékkártyájára 

    OLVASS TOVÁBB:  Indítson el 40 célállomást, és tartsa a CPL-t három évig. eLama-ügy

    Az ilyen alacsony minőségű oldalak jelenléte a webhely rangsorolásának romlásához vezet az ökológiai keresési eredményekben. Esetünkben az oldalak” összeomlása ” segített a helyzet javításában. Ehhez a következőket tettük: 

    • 301 átirányítást állítottunk fel a csonk oldalakról az eladott áruk fő oldalaira; 
    • megváltoztatta a jövőbeli oldalak szkriptjét – ha a termék “elfogyott” állapotot kap, akkor az URL ugyanaz marad. Csak az oldalon található információk változnak. 

    Hat hónap alatt az alacsony minőségű oldalak aránya a Yandexben 50% – ról 2% – ra csökkent.  

    Страницы в поиске2

    A keresőmotorokból származó termékkártyákra kattintások száma 1, 6-szor nőtt az előző évhez képest. 

    OLVASS TOVÁBB:  A Reddit egy hatékony eszköz a webhelyek megjelenítéséhez a TOP 10-ben

    Число переходов в карточки товаров3

    2. módosítás: az ismétlődő oldalak megszüntetése a webhelyen 

    A munka kezdetén a webhely elemzése kiábrándító eredményeket mutatott: az online áruházban több száz ismétlődő oldal volt.  

    Három lépésben kiküszöbölte őket:  

    • A katalógus oldalak másolatait 301 átirányítással ragasztottuk.  

    Például a férfi dzsekik szekció két URL-en volt elérhető: https://secondfriendstore.ru/male/male-suit-jackets és https://secondfriendstore.ru/male-suit-jackets . Összegyűjtöttük a katalógusban található több oldal összes esetét, majd elkészítettük a TK-t a másolatok ragasztására. 

    • Rögzített h1 fejlécek másodlagos szakaszokban.  

    Például Alexander Wang t márka gyűjtőoldalán általános címet írtak le-Alexander Wang. 

    OLVASS TOVÁBB:  A Reddit egy hatékony eszköz a webhelyek megjelenítéséhez a TOP 10-ben

    Заголовок страницы4 

    A 40 oldalon történő értékesítéssel kapcsolatos szakaszban ugyanazt a címet tüntették fel – ” eladás!”. 

    Страница распродаж5

    • Csökkentette az üres oldalak számát A terméklistákkal. 

    Különösen a gyermekruházattal ellátott szakaszt teljesen eltávolították, mivel ezek a termékek irrelevánsak lettek a boltban.  

    Mivel a másolatok megszűntek, a Yandex forgalma fokozatosan növekedni kezdett. Márciusban 1,5-szer több látogatás volt, mint egy hónappal korábban. Az elmúlt két évben először volt állandó pozitív tendencia – az online áruház kétszer megelőzte a Yandex forgalmát. 

    Трафик сайта6

    3. módosítás: javítva a fejlécek és metacímkék a könyvtárban 

    A H1 helytelenül lett létrehozva néhány katalógusoldalon. Például a “férfi cipő és csizma” katalógusoldalon a “gyermekcipő és csizma” címet használták.  

    Problémák voltak a cím és a leírás előállításával. A címben az aktuális oldal szülő kategóriájának vagy H1-jének nevét húzták fel. A leírás metacímke tele volt általános információkkal, vagy teljesen hiányzott.  

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában