A rosszul konfigurált híváskövetés megdöntheti a közvetlen forgalmi statisztikákat. Egy eset példáján keresztül elmondjuk, hogyan lehet ezt nyomon követni a webhelyén.
Esetfordítás: Carrie Hill, a Sterling Sky Inc. SEO szakembere
Néhány héttel ezelőtt Carrie megpróbálta megoldani a kliens közvetlen forgalmának furcsa növekedését. A vállalat nagyszámú közvetlen kattintást látott a webhelyre, míg a többi webhely-elkötelezettségi mutató „0” és „nincs beállítva”.
Pillanatkép az Analytics szolgáltatásból
Az egyetlen dolog, ami “egybeesett”, az volt, hogy a híváskövetés nagyjából egy időben került bevezetésre a közvetlen forgalom növekedésével. Ez nem nap mint nap történt, ezért nem próbálták összekapcsolni ezeket az eseményeket. A dokumentáció tanulmányozása után megtalálták az okot.
Hogyan befolyásolja a külső hívások nyomon követése az Analytics adatait
Gyakran a helyi SEO ügynökségek nyomon követik a hívásokat közvetlenül a Helyi tudás panelről. Ebben az esetben a szám eltér attól, amely akkor keletkezik, amikor a Google Cégemről a webhelyre lép. Kényelmes a GMB közvetlen hívási adatainak összevetése a GMB helylátogatásával kezdődő hívásokkal.
Másrészről ez bizonyos adathelyességi problémákat okozhat. A híváskövetés sajátossága, hogy eseményt vált ki a Google Analytics szolgáltatásban. Az eseményeket célokra lehet testre szabni, ami remek funkció. A probléma a null munkamenetek. Amikor valaki felhívja a nyomon követett számot, a Google Cégem oldalra lép. Egy esemény akkor is aktiválódik a Google Analytics-fiókban, ha még nem tett látogatást a webhelyen. Az eseményeket, amelyeken a webhelyen nincs látogatás / viselkedés, automatikusan közvetlen forgalomnak minősítik. Ez nagymértékben növeli a mutatót a keresések számától és a hívásfolyam intenzitásától függően.
Honnan tudja, hogy a híváskövetés növeli-e a közvetlen forgalmat?
Először null munkamenetszegmenst kell beállítania a Google Analytics szolgáltatásban.
-
Lépjen az “Adatgyűjtés (1)> Csatornajelentés (2)” menüpontra. Ezután kattintson a Közvetlen forgalom (3) gombra.
Közvetlen forgalom a jelentésben
2. Hozzon létre egy új “szegmenst” a null munkamenetekhez.
Új szegmens
3. Alkalmazza ezt a szegmenst, és ellenőrizze az adatokat.
A rögzített közvetlen látogatások 90% -a a webhely „látogatásainak” nulla munkamenetéből származik. Ez azt jelenti, hogy a közvetlen látogatások 97% -a nem a helyszínre érkezett, hanem a közvetlen forgalom kategóriában a legtöbb telefonkonverzióért voltak felelősek.
A forgalom megoszlása munkamenetek szerint
Carrie felvette a kapcsolatot a Híváskövetési mérőszámokkal, és megkérdezte, hogy ez valóban a külső hívások nyomon követésének köszönhető-e, amit megerősítettek.
@CarrieHil: Szia @CallTrac. A GMB-n keresztüli hívások eredményeként (vagyis a webhely meglátogatása nélkül) bekövetkező eseményeket „közvetlen” forgalomként fogom-e meghatározni az elemzésemben? Amikor nulla “munkamenettel” különítem el az eseményeket, ezek mind híváskövetési események … Hogyan lehet megállítani a közvetlen forgalom túlbecsülését?
@CallTrac: Igen, alapértelmezés szerint a munkamenetadatok nélküli hívások közvetlen ugrásokként vannak meghatározva. Az integrációs beállítások kapcsolójával teljesen leállíthatja az események küldését munkamenetadatok nélkül. Alternatív megoldásként hozzáadhatja az alapértelmezett UTM paramétereket a nyomon követési számhoz vagy a forrás beállításához.
A forgalom megjelenítésének kijavítása a Google Analytics szolgáltatásban
Most, hogy ismert az ok, két megoldás létezik attól függően, hogy mennyi híváskövetési adatra van szükség a Google Analytics szolgáltatásban.
Ha nem a Google Analytics szolgáltatást használja a híváskövetési mutatók integrálásához, letilthatja azokat a híváskövető szoftver beállításaiban.
Tiltsa le a követést
Beállítások> Integráció> Google Analytics> Mindkét értéket állítsa “Ki” értékre.
Nyomkövetési beállítások
Ha valóban szüksége van ezekre az adatokra a Google Analytics szolgáltatásban, akkor úgy szerezheti be, hogy a külső nyomkövetéshez használt számhoz beállítja az UTM nyomkövetési kódot a híváskövető programban. Jobb telepíteni őket, még akkor is, ha most nincs szükség rájuk, mivel nem tudni, mikor lehet szükség ezekre a mutatókra. Lehetetlen lesz visszamenni és helyreállítani az adatokat, ha azokat nem követték nyomon.
Használhat tetszőleges változót, ha biztos akar lenni abban, hogy minden egyes kijelölt számhoz kombinációja van “kívülről”. Közvetlenül a telepítés után a „külső” hívásadatok a „Közvetlen” részből az „Egyéb” közé kerülnek, és a „Kampány és forrás” jelzéssel vannak ellátva. Ezek az adatok hasznosak a gyakorlati használatra, és már nem vannak elrejtve a “Közvetlen forgalom” (Közvetlen) és “Nincs beállítva” (nincs beállítva) mutatók alatt.
Szerkesztett adatgyűjtés
Most láthatja, hogy a “session zero” forgalom a saját kampányába van csoportosítva. Mivel az Egyéb csatornán jelenik meg, léphet tovább és konfigurálhatja újra a Hívás csatornát GMB Külső hívássá, majd kijelölheti egyéni csatornának a Google Analytics szolgáltatásban.
Külön hívás kijelzés
A híváskövető program jellemzői
Carrie nem ismeri annyira a CallRail-t, mint a híváskövetési mutatókat, ezért beszélt Dana DiTomazóval a Kick Point-ból, aki a programmal dolgozik. Megerősítette, hogy a CallRail rendelkezik egy funkcióval, amely automatikusan megcímkézi az eseményeket UTM kódokkal. Beállíthatja saját változóit is: Forrás, Csatorna (Médium) és Kampány neve (Kampány). A CallRail Speciális beállítások szakaszában vannak beállítva. A testreszabásnak többféle módja van. Itt van az egyik:
Az UTM beállítása
A GMB-hírcsatornát a speciális beállításokban is konfigurálhatja, majd egyéni GMB-hírcsatornát rendezhet a Google Analytics szolgáltatásban. Ez nem keveri a közvetlen vagy az organikus forgalmi adatokat.
Mit jelent mindez? Tézis
Különböző okok miatt felfújhatja a közvetlen forgalmat. Carrie nem a híváskövetésnek tulajdonította a problémát, mert a beállítási idő és a közvetlen forgalom növekedése nem esett egybe. Ennek oka az volt, hogy a GMB-n nem mindenki állította be ugyanazon a napon, amikor megvásárolta a számokat, és összekapcsolta a híváskövetési mutatók fiókját. Külön-külön, a CallRail és a Call Tracking Metrics jól működik és megfelel a céljuknak, de a Call Tracking Metrics javítható azáltal, hogy automatikusan beállít néhány UTM-címkét a külső számok követésére.
Így, ha híváskövetési mutatókat használ, és külső telefonhívásokat követ, akkor „mozgassa” a beállításokat. Akkor garantáltan hasznos információkat fog kapni, és nem egy teljes kosár véletlenszerű adatot, mint például a „Közvetlen forgalom” vagy a „Nincs telepítve”.
Carrie Hill eredeti esete Furcsa? Lehet, hogy hibás a híváskövetési mérőszámok beállítása
A fordítást a PRPposting team készítette