More

    Hogyan profitálhat egy vállalkozás a bloggerekkel való együttműködésből?

    A fogyasztók több mint 70% -a érdeklődik a termékek és szolgáltatások áttekintése előtt a vásárlás előtt. Sőt, jobban bíznak az idegenek véleményében, mint a cég hivatalos információiban.

    Ez a cikk megmutatja, hogyan lehet ezt a trendet felhasználni vállalkozásának népszerűsítésére.

    Ha van savanyú citrom, készítsen belőle limonádét. Ha az ügyfél jobban bízik az idegenekben az interneten, mint amit mondanak, használja ezt.

    • Az oroszok 77% -a jobban bízik a barátok véleményében és ajánlásában
    • A Millenniumiak aktív vásárlói, akik 23-26 évesek, 50% -át befolyásolja a közösségi médiában tett pozitív vélemény
    • 4-5% -kal csökkent azok száma, akik megbíznak a klasszikus hirdetési forrásokban.

    PWC adatok, 2019.

    Miért történik?

    Reklámellenállás : A rengeteg reklám miatt az emberek szinte abbahagyták, hogy észrevegyék és reagáljanak rá úgy, ahogy a hirdetők szeretnék.

    A tömeg bölcsessége : társadalmi bizonyíték vált ki – a kételkedő embert azok viselkedése vezérli, akik az ő szemében kompetensebbek és helyesen cselekszenek. Sőt, ha ez a példa nem személytelen társaság, hanem „a sajátunk”, ugyanaz a fogyasztó. Az Internet lehetővé teszi, hogy gyorsan és bármikor ellenőrizhesse az ilyen emberek véleményét.

    Ezért a marketingszakembereknek nagyon meg kell próbálniuk a közönség összekapcsolását, bizalmat ébreszteni és még jobb – élénk érzelmeket kelteni. Vagyis mindent megtenni, amit … a bloggerek.

    Miért van szükségünk kovács bloggerre?

    A bloggerek napjainkban a társadalomra kiható erő. És olyan erő is, amely ezen befolyás révén képes hatékonyan népszerűsíteni egy vállalkozást.

    • Az oroszok 73% -a rendszeresen olvas blogokat;
    • 46% érdekli a blogokat, naponta jár oda;
    • 60% – bízik a tőlük kapott információkban.

    Az iom.anketolog.ru kutatás szerint.

    A termék népszerűsítését olyan emberek nevében, akikben megbízik a közönség – véleményvezérek, influencer marketingnek hívják (English Influence – “befolyás”). Ez az eszköz a következő célokra működik:

    • elérés és márkaismertség;
    • fokozott bizalom a vállalat iránt;
    • a kereslet létrehozása és növelése;
    • közönség tudatossága (szükséges a technológiai vagy innovatív termékek népszerűsítéséhez);
    • a keresési eredmények mutatóinak javítása;
    • az előfizetők számának növekedése és a vállalati márkaközösségekbe való részvétel;
    • jó hírnévvel való munka;
    • a leadek és az értékesítések számának növekedése.

    A blogokkal való együttműködéshez, csakúgy, mint bármely marketing eszközhöz, teljes körű stratégiára van szükség, amely a következőket tartalmazza:

    • világos célok, költségvetés és ütemterv;
    • a közönség és a versenytársak kutatása;
    • média- és tartalmi terv elkészítése;
    • teljesítmény kritériumok meghatározása.

    Ez egy tág téma, ezért nézzük meg, hogyan lehet felhasználni a bloggerek befolyását egy külön probléma megoldására. Mivel beszélgetésünket az ügyfelek bizalmának problémájával kezdtük, összpontosítsunk a jó hírnévvel való munkára.

    Hol kezdjem

    Az online márkanév jó pénz. Az ügyfél útja a vásárlásig nem csak egy weboldalon vagy egy offline bolton keresztül vezet. Áttekintéseket, térképészeti szolgáltatásokat, fórumokat, közösségi hálózatokat és személyes blogokat használ. Két vagy három negatív értékelés elegendő ahhoz, hogy az ügyfél kételkedjen vagy örökre távozzon.

    OLVASS TOVÁBB:  A hét legfontosabb eseményei: hashtagek elleni küzdelem és eltűnő üzenetek

    A blogok minden bizonnyal nem csodaszer, de hatékony eszközei lehetnek egy átfogó hírnevkezelési stratégiának.

    1. lépés: Monitoring – a vállalat említéseinek összegyűjtése és elemzése a hálózaton. Ezt meg lehet tenni:

    • manuálisan , böngészve a keresési eredmények között a vállalat / márka nevét, valamint a “vélemények”, “site” szavakat, a város nevét, ahol a vállalatot népszerűsítik, stb.
    • automatikusan , szolgáltatások (Repometr, Youscan, Babkee, BrandAnalytics, Kribrum és mások) felhasználásával. A negatív / pozitív / semleges említések elemzését a legjobb manuálisan elvégezni.

    2. lépés: Kommunikációs politika kidolgozása – a márka nevében történő válaszadás szabványai a különböző helyzetekben. Szükség lesz rájuk a referenciák kidolgozásához, a TK összeállításához a bloggerek számára.

    3. lépés: Stratégia kidolgozása . A hírnév hátterének elemzése megértést ad arról, hogy milyen problémák oldhatók meg a közvéleményre való akadálytalan befolyásolással. Itt jönnek be a bloggerek. A velük való együttműködéshez stratégiát kell kidolgozni (amelyet a fentiekben le kell foglalni).

    A befolyásos marketing része lehet egy nagyobb ORM (online reputációs marketing) stratégiának, amely magában foglalja a keresőmotor hírnevének kezelését (SERM), a rejtett marketinget (HM) és a márkainformációs mező kiépítését (PR és tartalommarketing, SMM) is.

    OLVASS TOVÁBB:  Teszt: Jól ismered az Instagram és a Facebook hirdetési univerzumát?

    A barátokat választják

    Problémákat azonosítottak, stratégiát készítettek, marad a céloknak megfelelő blogok kiválasztása.

    Az influencer választását jelentősen befolyásolja az üzleti szektor – B2C vagy B2B. A fogyasztási cikkek és szolgáltatások népszerűsítése érdekében logikus, hogy a közönség tetszését és bizalmát felhasználjuk a blogger, mint személy számára.

    https://www.instagram.com/gurovaalex/

    Hogyan profitálhat egy vállalkozás a bloggerekkel való együttműködésből?

    http://www.instagram.com/bookmoments_/

    Egy B2B vállalat számára fontos az influencer hozzáértése és a közönség bizalma az ipar szakértőjeként. Ebben az esetben a befolyás ügynökei lehetnek ipari szakemberek, üzleti oktatók, tanácsadók stb.

    Hogyan profitálhat egy vállalkozás a bloggerekkel való együttműködésből?

    https://www.instagram.com/rybakov_igor/

    Hogyan profitálhat egy vállalkozás a bloggerekkel való együttműködésből?

    https://www.instagram.com/mann_igor/

    Gyakran az ilyen bloggerek nem büszkélkedhetnek követők millióival, és elfoglalhatják a második lépést – makrót (több mint 100 ezer előfizető). De a közönségük nem mennyiségileg, hanem minőségében érdekes.

    Az előfizetők száma fontos kritérium az influencer kiválasztásában. Hiba a „minél több, annál jobb” elv alapján cselekedni.

    Például a hírességek követői („sztár” blogger, millió közönséggel) magas hirdetési ellenállással és alacsony bizalommal rendelkeznek – túl sok a reklám. A kihelyezés ára pedig a közönség arányában növekszik. De ha a cél az elérés és az elismerés, akkor vállalhatja a kockázatot.

    Ha élénk válaszra vágyik, válasszon mikro (legfeljebb 100 ezer fő közönség) vagy nano bloggereket (több ezer ember). Még nem rontja el őket annyira a népszerűség, előfizetőiket nem “táplálják” a reklámok, és hajlandóbbak kommunikációba lépni.

    Csapda terv

    Kiválasztották a bloggereket, meghatározták a műszaki specifikációt, jóváhagyták a tartalmat. Kilégzett? Nem! Lehetősége van ravasz terv megvalósítására. Mint emlékszel, az influencer szerepe ebben a példában a vállalat online hírnevének erősítése. Különösen motiválni tudja követőit, hogy pozitívan említsék meg a márkádat.

    Tudta, hogy a felülvizsgálatok révén a Yandex vagy a Google helyi keresési eredményeinek első oldalára léphet, elkerülve ezzel a SEO-költségvetések csatáját?

    Ehhez a geoszolgáltatásokkal kell dolgoznia: Yandex.Maps, Google Maps, 2GIS és mások. Ez a fajta munka kritikus fontosságú az emberek számára a mindennapi életben szembesülő vállalatok számára

    • az összes kiskereskedelem (a nagy kiskereskedelmi láncok ágaiig),
    • vendéglátóipar (HoReCa),
    • szórakoztatóipar,
    • szolgáltató cégek,
    • orvosi, oktatási központok,
    • bankok stb.
    OLVASS TOVÁBB:  Online üzleti promóció: 5 hatékony módszer 2021-ben

    A térképszolgáltatásokban való regisztráció ingyenes, a promóció pedig a technika és a hírnév kérdése. Ez nem olyan nehéz, mint a SEO, és gyors hatása van, különösen, ha automatizálási eszközöket használ.

    Például egy utazási bloggerrel folytatott együttműködés eredményeként bemutatta a hallgatóságot éttermének / szállodájának / idegen nyelvű iskolájának stb. Számos felhasználói kifogást / félelmet dolgozott ki, felkérte az előfizetőket, hogy látogassanak el a cégébe, próbálkozzanak egy termékkel / szolgáltatással, és osszák meg véleményüket.

    Valószínűleg az Ön irodájának, szállodájának vagy üzletének helyét a 2GIS, a Yandex.Maps vagy a Google Maps szolgáltatásban keresi. Ezért a terület térképe mellett a felhasználóknak jó minőségű vállalati kártyára kell számítaniuk:

    • naprakész információkkal (cím, telefonszám, nyitvatartási idő);
    • minősítés (a hírhedt “csillagok”, optimális – 4,5);
    • vélemények (egy influencer kampány révén arra ösztönözheti a felhasználókat, hogy pozitív véleményeket tegyenek közzé a geoszolgáltatásokban).

    Hogyan profitálhat egy vállalkozás a bloggerekkel való együttműködésből?

    A térképszolgáltatásokban való regisztráció nem igényel sok időt. Előtte egy egyszerű, de fáradságos és monoton munka: a kártyák napi ellenőrzése, az ügyfelek motiválása vélemények leadására, említések kidolgozása, információk javítása (sokan egyszerűen elfelejtik ezt megtenni). Időt takaríthat meg és kiküszöbölheti az ilyen munka hátrányait azáltal, hogy a kártyákon szereplő információk ellenőrzését és automatikus frissítését a szolgáltatásra bízza.

    Az online térképek nagyon is valós lehetőségek egy kis vállalat számára, hogy a keresési eredmények első oldalán szerepeljenek, és növeljék az eladásokat. A felhasználói visszajelzések a legfontosabb rangsorolási tényezők a helyi keresésben a felhasználó lekérdezése és helye után.

    Talán lesznek saját ötletei és sémái, amelyek az influencer marketingre épülnek.

    Mi tegyük fel a maximumot

    És végül, íme még néhány tipp, amelyek segítenek a vállalkozásoknak a legtöbbet kihozni az influencer marketingből:

    1. A blogger kiválasztásakor figyeljen:

    • Egyezik-e a közönség a tiéddel (a helyi vállalatok számára fontos a lefedettségi régió), felszámolók vannak-e előfizetők;
    • Megfelel-e a blogger a cég értékeinek, mennyire organikusan fog kinézni a tartalma az oldalán;
    • értékelje az előző bejegyzések alatti megjegyzéseket: hogyan fogadta el őket a közönség;
    • Figyeljen arra, hogy vannak-e versenytársai a fiókjában.
    OLVASS TOVÁBB:  5 ok, amiért el kell kezdened a programozást

    2. Kérjen képernyőképeket fiókstatisztikákkal, figyeljen az előfizetők számának és a hozzászólásokra adott válaszok arányára, nézze meg, kik írnak megjegyzést.

    3. Elemezze a blogger és közönsége közötti interakciót (ami a márka számára is érdekes): így javíthatja az ügyfél arcképét.

    4. Használja a bloggerekkel való együttműködést betekintés forrásaként. A legtöbb influencer tudja, mit akarnak követőik, és hogyan lehet őket izgatni. A kommunikáció kutatásával hozzáférést kap a problémákhoz, a közönség valódi igényeihez, és ezeket az információkat felhasználhatja reklámkampányok és termékek létrehozásakor.

    5. Használja az influencer marketinget egy átfogó márkastratégia részeként, és mérje meg annak más eszközökre és csatornákra gyakorolt hatását.

    Friss cikkek

    A YouTube lehetővé tette a bloggereknek, hogy kiválasszák saját URL-jüket

    De évente legfeljebb háromszor változtathatja meg. A Search Engine Land külföldi kollégái az új lehetőségről beszéltek a YouTube-csatorna beállításaiban. Mostantól a videohoszting felajánlja...

    A Yandex egy új blokkot tesztel a keresési eredmények között

    A Google-on "Az emberek is keresnek" analógia alapján készül. Olvasónk, Vitya Smertny megosztotta a pr-cy csapattal egy megfigyelést a Yandex keresési eredményeinek új...

    Fontos a héten: TOP-20 orosz ajkú YouTube blogger

    A levegőben rendszeres Likeney-emésztés folyik a legfontosabb friss és okos tartalommal. Ebben az epizódban a TOP 20 orosz ajkú YouTube bloggert fogjuk megvitatni a...

    Mítoszok a társult programok bevételeiről

    „Próbáltam linkeket beilleszteni, egy hét alatt több tucat konverziót, egyetlen akciót sem! Inkább a YAN-tól teszek fel hirdetéseket, mint korábban. Legalább lesz pénz. "...

    Mesterkurzus: hatékony reklám elindítása a Yandex Advertising Network-ben (YAN)

    Január 21-én tartották a "Master Class: Hatékony reklám elindítása a Yandex Advertising Network (YAN)" című webináriumot. A webes szemináriumot Nikita Kravchenko, a fizetett...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában