More

    Hogyan működik a hírnév az Interneten: 5 lépés az ideális

    Bármely vállalat hírneve közvetlenül függ az Interneten közzétett véleményektől. A rossz vélemények, akkor képesnek kell lennie arra, hogy harcolni. Azt is folyamatosan ellenőrizni kell, hogy az ügyfelek a lehető leggyakrabban pozitív megjegyzéseket hagynak-e. Megmondjuk, hogyan kell ezt megtenni a cikkben.

    Vannak, akik úgy gondolják, hogy a véleményeket nem lehet nyomon követni. Mások úgy vélik, hogy nem is érdemes elemezni őket, mivel nincs értelme. Emiatt sok marketingszakember egyáltalán nem működik hírnévvel, vagy minimális időt fordít rá. Gyakran nagyon kevés pénzt osztanak ki ilyen esetekben. 

    A Megjegyzések értékesítésre gyakorolt hatását nem lehet összehasonlítani például a reklámmal, de a vállalat sikere is attól függ. A Data Insight agency olyan tanulmányt készített, amely közvetlen kapcsolatot mutatott a hírnév és az eladások száma között. Az eredmények azt mutatják, hogy minden ötödik vevő úgy dönt, hogy csak a vélemények elolvasása után vásárol. 

    De nem minden értékelés ugyanolyan hatással van a hírnévre, mivel itt több pontot is figyelembe veszünk: 

    • a prezentáció megbízhatósága; 
    • a vélemények relevanciája; 
    • érzések és tapasztalatok; 
    • az egyes termékekre vonatkozó megjegyzések száma. 

    A kutatások azt is mutatják, hogy az ügyfelek csaknem 50% – a megtagadja a vásárlást, ha a fenti pontokat nem veszik figyelembe, vagy a Megjegyzések teljesen hiányoznak. 

    Доверие к отзывам1 

    A felmérés azt sugallja, hogy nagyon fontos a vállalat hírnevének figyelemmel kísérése, mivel számos pozitív vélemény közvetlenül befolyásolja az ólomtermelést. 

    Kezdje az elemzéssel 

    Először is elemezni kell a cég adatait-ez a marketingszakértő egyik fő feladata. Ezt a keresőmotorok segítségével teheti meg. Legalább 20 erőforrást kell tanulmányoznia a Google-ban, ugyanazt az összeget a Yandexben. 

    A keresősávba beírt kulcsszavaknak tartalmazniuk kell a vállalat nevét. Hozzáadhat bármilyen megfelelő szót a kifejezéshez, például “vállalati vélemények” vagy “cég Moszkvában”. A Yandex nagyszerű a kereséshez.Wordstat vagy hasonló rendszer a Google-ban. 

    поиск отзывов2 

    Tipp: ha szüksége van az úgynevezett “hosszú farok”, akkor használja a tippeket, hogy felbukkan Yandex, Google.

    Ezután meg kell határoznia azokat a webhelyeket, ahol kívánatos felülvizsgálatot végezni, valamint meg kell találnia azokat a webhelyeket, ahol az ügyfelek már írtak véleményeket. Nemcsak a Yandex és a Google segítségével dolgozhat, hanem különböző tematikus fórumokkal, referenciakönyvekkel és más hasonló szolgáltatásokkal is. 

    Érdemes megjegyezni, hogy kevesebb, mint 20 pozíciót nem szabad használni. Ez elég szabványos összeg. Az a tény, hogy a második oldalra megfelelőbb megjegyzéseket lehet elhelyezni, amelyeket magasabbra kell helyezni a keresési eredményekben, a negatívak pedig éppen ellenkezőleg, távolabb. 

    OLVASS TOVÁBB:  Heti legfontosabb információk: 4 Instagram-frissítés és új YouTube Analytics jelentés

    Tanulmányozza a vélemények hangját 

    Lehet, hogy eltérő a pozitív, negatív és semleges vélemények aránya a webhelyeken a kérdéstől. Meg kell találnod ezt az arányt, majd meg kell határoznod a hangulat – tonalitást. Ha több mint 80% pozitív megjegyzés van, az erőforrás pozitívnak tulajdonítható. Ha kevesebb, mint 80%, de több mint 60%, a helyszín semlegesnek tekinthető. Talán a legrosszabb forgatókönyv az, ha a pozitív visszajelzések száma nem is éri el a 60% – ot. Ez egy negatív platform. 

    Meg kell kezdeni az utolsó lehetőségtől, hogy a hangulat pozitív vagy legalábbis semleges legyen. Akkor olyan webhelyeken kell dolgoznia, ahol egyáltalán nincsenek megjegyzések. 

    Más típusú források is kioszthatók: 

    • ahol nincsenek vélemények, de még nem maradtak meg; 
    • ahol nincs vélemény, és egyáltalán nem lehet közzétenni; 
    • a vállalathoz tartozó erőforrások, beleértve a társadalmi hálózatok csoportjait is. 
    OLVASS TOVÁBB:  Az élet feltörése a közösségi hálózatokban való népszerűsítéshez: tartalmi stratégia a komoly iparágak vállalatai számára

    By the way, az utóbbi típus nagyon fontos, mivel az ilyen helyek könnyen vezérelhetők. Ha a legtöbb erőforráson egyáltalán nincs vélemény a cégről, akkor jobb, ha újra ellenőrzi a keresési kifejezéseket. 

    Azonosítsa a negatív hírnévvel rendelkező webhelyeket 

    Mivel először is negatív webhelyekkel kell dolgoznia, feltétlenül meg kell találnia az összes negatív véleményt a cégéről. Ehhez két módszert használhat: kézi vagy automatikus (YouScan, Babkee vagy Brand Analytics Szolgáltatások használatával). 

    Ezután továbbléphet a legfontosabb munkára. Meg kell határozni, hogy ki írta a felülvizsgálatot – valódi ügyfél vagy hamis személy. Csak vedd el és írj neki, hogy kitaláld. Valószínűleg az igazi ügyfél párbeszédet indít, de a hamis nem is válaszol. 

    Отзывы3

    Semmi sem könnyebb, mint a felhasználóval való kapcsolatfelvétel ellenőrzés céljából. Ha az ügyfél valóságosnak bizonyult, tisztáznia kell néhány részletet vele. 

    Tanulmányozzuk a fő állítást (legyen hosszú rendű feldolgozás). Ezután megpróbáljuk kijavítani a helyzetet (bocsánatot kérünk, elmagyarázzuk, miért történt ez), és annak érdekében, hogy megnyugtassuk az ügyfelet, érdekes ajánlatot teszünk neki azzal a kéréssel, hogy a visszajelzést pozitívra javítsuk. De mindez az elégedetlenség mértékétől függ, mert néhány ember néha nem tud megnyugodni. 

    Ha a felülvizsgálat hamis, a problémát a webhely adminisztrációján keresztül kell megoldani. Részletesen meg kell magyaráznia nekik, hogy ez nem igazi ügyfél. Ha a bizonyítékok meggyőzőek, a megjegyzés törlésre kerül. Néhány erőforrásnál ingyen lesz, másoknál meg kell fizetnie. 

    Mindig csak hivatalos profilokból írjon, hogy az emberek láthassák az ügyfelek iránti aggodalmát. Nem lehet meggyőzni az összes ügyfelet, de a többi felhasználó a vállalat nevében látja a választ, és megérti, hogy mindig megpróbálja megoldani a helyzetet. 

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos a hét számára: TOP 50 bloggerek a közösségi hálózatokban, valamint az Instagram fő változása

    Ha a rossz véleményeket folyamatosan írják egy vállalatról, ez azt jelenti, hogy a munka helytelenül épül fel. Természetesen néhány megjegyzést valóban a versenytársak írhatnak. De ha a negatívot valódi emberek hagyják el, akkor gondoljon az üzleti folyamatok korszerűsítésére. 

    Helyezze a vállalati kártyát különböző webhelyekre 

    Az új vállalatoknak vagy az egyes termékeknek először nincs véleménye, mivel még senki sem ismert. Ezért azonnal cselekednie kell, anélkül, hogy megvárná az első reakciókat. Végül is messze nem az a tény, hogy pozitívak lesznek. 

    Először be kell helyeznie a vállalati kártyát a legnépszerűbb erőforrásokra. Ezek lehetnek tematikus vagy általános jellegűek: 

    • Otzovik; 
    • Irecommend; 
    • Google Maps;
    • Yandex.Térképek;
    • Yell.ru; 
    • SPR; 
    • Zoon.ru; 
    • Flamp;
    • 2GIS. 

    Vigyázzon a tervezésre. A tervezésnek vonzónak kell lennie, észrevehetőnek kell lennie, de sokkal fontosabb, hogy naprakész információkat adjon a cégéről(és mindig frissítse), valamint a közösségi hálózatokra mutató linkeket. 

    Vegyen részt az optimalizálásban. A metacímkéket helyesen kell regisztrálnia. Végül is a keresőmotorok figyelembe veszik őket, és pozíciókat emelhetnek a társasággal kapcsolatos lekérdezéseknél. 

    Motiválja, hogy írjon pozitív megjegyzéseket 

    A rossz kritikák rendeződtek, létrehozták és kiadták a kártyákat. Most már dolgozhat a pozitív. Számos szolgáltatásban friss megjegyzések jelennek meg a tetején, ezért meg kell győződnie arról, hogy pozitívak. Ehhez motiválnia kell az ügyfeleket. 

    Először személyesen vagy menedzsereken keresztül kell beszélnie velük. Ezenkívül létrehozhat egy felmérést, amely javaslatot tartalmaz a pozitív felülvizsgálat közzétételére. Használhat kifejezetten erre a célra tervezett szolgáltatásokat is, például Mneniya.pro . 

    Megkérheti az ügyfeleket, hogy készítsenek felmérést a termék használata után. A levelezőlisták és az SMS jól működnek. Azt is kínálnak egy bónusz egy megjegyzést. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan írhatunk tartalomtervet a közösségi hálózatokhoz

    Бонус за отзыв4

    Az ilyen bónuszok segítenek lebontani a pszichológiai akadályt. Jól csinálod, és az emberek természetbeni válaszolnak. 

    A motivációnak számos módja van. Például egy cég dolgoztunk kínált ingyenes pizza pozitív megjegyzést. Ha szinte senki sem írt véleményt anélkül, akkor 100 ügyfélből 4-6 embert jegyeztek fel. 

    Folytassa a munkát 

    Ne gondold, hogy a hírnévvel kapcsolatos munka egyszeri. Folyamatosan figyelemmel kell kísérnie a negatív megjegyzéseket, és meg kell próbálnia kijavítani őket. Ugyanakkor a pozitív véleményeket sem szabad figyelmen kívül hagyni. 

    Ha nincs ideje erre, vagy egyszerűen nem érti, mit kell tennie, kérjen segítséget szakemberektől. Segítenek abban, hogy a vállalat hírneve tökéletes legyen.

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában