More

    Hogyan lehet újratervezni a webhelyet, és menteni a pozíciókat

    Partner anyaga A statisztikák és a helyszíni elemzések alapján néhány évente újra kell tervezni az erőforrás használhatóságának javítását, ami a konverziók növekedéséhez, ennek eredményeként a pozíciók növekedéséhez vezet. Például, ha egy vállalat megváltoztatja vállalati identitását, vagy átnevezést végez, akkor a változások logikus folytatása a webhely teljes újratervezése lesz. 

    Nagyon gyakran, amikor egy másik designra váltunk, a tulajdonosok és a webmesterek elfelejtik, hogy ez a feladat bizonyos kockázatokat jelent a SEO szempontjából. Ezért nem szabad megvetően megközelíteni ezt a kérdést, nagyon óvatosan kell elvégeznie a webhely újratervezését, hogy ne veszítse el azt, amit évek óta tettek a SEO-n. 

    Íme egy világos példa arra, hogy a webhely pozíciói miként süllyedhetnek el a frissített formatervezés elindítása után.  

    Forgalmi grafikon a webhely újratervezése után: 

    Ne csináld ezt! 

    Ha a webhely forgalma nagymértékben függ az organikus kereséstől, akkor az új kialakításra való áttéréskor a konverziók elvesztésének kockázata, valamint a forgalom jelentős része meglehetősen valós. Az ilyen újratervezés következményei pedig pusztítóak lehetnek. 

    A világos tervnek köszönhetően figyelembe veheti az összes buktatót, ezáltal csökkentve a forgalom csökkenésének valószínűségét, valamint az ideális forgatókönyvben – kerülje el teljesen. 

    A SEO megközelítése a weboldal újratervezésekor 

    A webhely újratervezésével kapcsolatos legtöbb probléma elkerülésének legjobb módja az, hogy megakadályozzák őket a kezdeti szakaszban. Ezért az újratervezés előtt érdemes ellenőrizni a webhelyet. Az ellenőrzés lehetővé teszi a nyilvánvaló problémák megoldását a tervezés megváltoztatása előtt, majd azok elkerülését. 

    1. Szükség van egy teljes biztonsági mentésre a webhelyről és az adatbázisról, ez segít mindent visszaadni a helyére, ha valami rosszul megy. 
    2. Mérje meg az aktuális webhely kezdő pozícióit (forgalom, kulcskérdések pozíciói, konverziók száma, visszafordulási arány stb.). 
    3. Készítsen egy listát az átirányításokról, ha azt tervezi, hogy megváltoztatja a webhely szerkezetét is. Mentse el a régi URL-eket, például töltse le a webhelytérképet (Oldaltérkép.xml) vagy elemezze a webhelyet programokkal, majd töltse fel az összes URL-t egy Excel fájlba. 
    4. Külön fájlban mentse el a régi címet és leírást, a h1-et. Ez nagyon fontos. Az is kívánatos, hogy változások nélkül továbbítsák őket. 
    5. Javítsd meg a felesleges 301 átirányításokat, és szabadulj meg a 404-es választ tartalmazó oldalaktól, mielőtt újratervezed és megváltoztatod a webhely struktúráját. 
    6. A Yandex. Metrica, jegyezze fel, mikor készült el az újratervezés. Ez segít pontosan nyomon követni, hogyan változott a keresőmotorok forgalmának dinamikája.

      Как провести редизайн сайта и сохранить позиции

    7. Helyezze át a tesztoldalt egy ideiglenes URL-re. 
    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan működik egy online áruház az értékesítési csatorna minden szakaszában

    A webhely újratervezése mindig időbe telik, míg az új design a megvalósítás folyamatában van, az aktuális webhelynek megfelelően kell működnie. 

    Annak érdekében, hogy a változások, vizsgálatok a “harc” az oldal nem megijeszteni a felhasználók, a teszt az új design ideiglenes címét, hogy zárva lesz, indexelés a keresők (kizárni ismétlődő oldal), illetve nem elérhető a felhasználók számára. Miután elkészült az új design, már áthelyezheti a változtatásokat az ideiglenes URL-ről a fő webhelyre. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan működik egy online áruház az értékesítési csatorna minden szakaszában

    Tipp: ha volt egy jelentős átdolgozása a helyszínen, majd mozgassa a régi helyén egy teszt ideiglenes címet, úgy, hogy a változás után a design, van gyors hozzáférést biztosít a régi design, szerkezet, szövegek a helyszínen. 

    A helyszín felépítése 

    Valószínűleg a helyszín kialakításának változása a szerkezet megváltozását jelenti. Lehetnek olyan oldalak, amelyekre már nincs szükség. Előzetesen gondoskodnia kell erről a problémáról, és készítsen egy térképet az átirányításokról az újratervezés előkészítésének szakaszában.  

    Ez egy szükséges intézkedés. A keresőmotor figyelembe veszi az összes oldalt, amelyet meg kell feltérképezni, majd hozzá kell adni az indexhez. Nem valószínű, hogy az új oldalak ugyanolyan pozíciókkal rendelkeznek, mint a régiek. Az oldalak szokásos törlése a 404-es kóddal rendelkező oldalakhoz vezet, ezért érdemes megfontolni a 404-es oldal kialakítását, hogy a felhasználók a webhelyen maradjanak, és a 404-es oldalról a katalógus szakaszokra vagy a webhely főoldalára menjenek, annak ellenére, hogy az oldal már nincs ott. 

    Szöveges tartalom 

    A tervezés megváltoztatásakor nagyon nem kívánatos, hogy valahogy megváltoztassa a szöveges tartalmat, vagy teljesen megszabaduljon tőle, ha a szövegekkel rendelkező oldalak jó pozíciókat töltöttek be a keresőmotorokban.  

    Jobb, ha előzetesen helyet biztosít a SEO szövegeknek az új designban, az újratervezés után pedig győződjön meg róla, hogy a szövegek a helyükön változatlanok maradnak. Ha továbbra is meg kell változtatnia a szöveget az oldalon, akkor ezt az újratervezés óta eltelt idő után kell megtenni. 

    OLVASS TOVÁBB:  TrendHERO szolgáltatás: a funkciók és képességek teljes áttekintése

    Cím, leírás és Alt metacímkék 

    Meg kell menteni az összes meta cím és leírás, h1 a fő oldalak egy külön fájlban. Az Excel segítségével ezt megteheti. Az újratervezés befejezése után meg kell győződnie arról, hogy az összes meta adat a helyén marad. 

    Kép metaadatok (Alt). Győződjön meg arról, hogy az összes új kép alt-címkével rendelkezik, valamint hogy a régi alt-címkéket áthelyezték és hozzárendelték a megfelelő képekhez. 

    Problémák az oldalon 

    Amikor világossá válik, hogy néz ki az új webhely, tegye fel magának a kérdést: “ez a webhely többé-kevésbé optimalizált, mint korábban?”. 

    A kérdés megválaszolásához két SEO auditot kell végeznie a webhely infrastruktúrájáról és tartalmáról: az indítás előtt és után. 

    Az Indítás előtti ellenőrzés célja olyan problémákat kell találni, amelyeket rögzíteni kell, mielőtt a webhely működni kezd. Egy ilyen ellenőrzés lehetővé teszi az erőforrás oldalakon található hibák kijavítását. 

    Az ellenőrzés eredményei alapján a SEO csapatnak listát kell készítenie azokról a munkákról, amelyeket az újratervezéssel kapcsolatban kell elvégezni:

    • régi URL-ek átirányítása újakra; 
    • cím és metaleírási címkék áttelepítése;
    • törött linkek és felesleges átirányítások rögzítése; 
    • a mobil renderelés tesztelése; 
    • az összes forma helyességének ellenőrzése. 

    A kanonizáció biztosítása 

    Az előzetes ellenőrzésnek számos kulcsfontosságú területen is meg kell határoznia a webhely problémáit. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hol lehet megrendelni a weboldal elemzését, mennyibe kerül

    Letöltési sebesség 

    A letöltési sebesség kritikus paraméter a webhely promóciójában. Győződjön meg róla, hogy a tervezés frissítése után a szerver 50-200 ms optimális sebességgel válaszol a kérésre, az oldal első képernyőjének betöltése pedig legfeljebb 3 másodperc. 

    A letöltési sebességet a PageSpeed Insights szolgáltatás segítségével ellenőrizheti: 

    Как провести редизайн сайта и сохранить позиции

    Vagy GTmetrix: 

    Как провести редизайн сайта и сохранить позиции

    Tartalom 

    Ellenőrizze, hogy az új tartalom jobban reagál-e a kérésekre, mint korábban. 

    A helyszín felépítése

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában