More

    Hogyan lehet túlélni cookie-k nélkül: a Google megtagadja a harmadik féltől származó cookie-kat

    Hogyan befolyásolja ez az innováció a webmestereket, a marketingszakembereket és az üzleti tulajdonosokat?

    Mi folyik itt?

    2020 elején a Google bejelentette, hogy abbahagyja a harmadik féltől származó cookie-k támogatását a Chrome-ban. A rendszer képviselői szerint a cél az, hogy az internetet a felhasználók számára biztonságossá tegyék, támogassák a kiadókat. 

    Harmadik féltől származó cookie-k (harmadik fél, 3-p) cookie-k olyan fájlok, amelyeket hirdetési rendszerek mentenek, vagyis egy harmadik fél, nem pedig a felhasználó által meglátogatott erőforrás. Ezek a cookie-k segítenek információkat gyűjteni a közönség viselkedéséről és érdekeiről minden platformon-asztali/mobil. Ez az információ képezi a célzás, a retargeting és a reklámok megjelenítésének alapját.

    Ahogy a Google ígéri, 2022-re a marketingesek és a webmesterek édesség nélkül maradnak-ezek a cookie-k a történelemben fognak lemenni, mivel a felhasználók beleegyezése nélkül gyűjtik őket, ami azt jelenti, hogy közvetlenül megsértik a fogyasztók jogait.

    2020. December 7 – én az AMAZON EUROPE CORE 35 millió euró bírságot kapott azért, mert hirdetési cookie-kat helyezett el a felhasználók számítógépén az oldalról amazon.fr. előzetes értesítésük és megfelelő tájékoztatás nélkül.

    Nem csak a Google korlátozza a harmadik féltől származó cookie-k használatát. A Safari (Apple) és a Firefox (Mozilla) alapértelmezés szerint blokkolja a 3-p sütiket. De a Google a legnagyobb játékos: a Chrome a böngésző piacának 67% – át teszi ki. Teljesen természetes, hogy a vállalat kijelentései után a piac pánikba esett.

    A kiadók attól tartanak, hogy elveszítik a felhasználók azonosításának szokásos és hatékony módszereit. A marketingszakemberek attól tartanak, hogy a felhasználói adatok gyűjtésére épülő fejlett digitális hirdetési technológiák minden nap összeomlanak.

    OLVASS TOVÁBB:  Mely üzleti területek részesültek előnyben a világjárványból

    A sütik alattomos csapda a közönség számára? Legyünk egy pillanatra az ördög szószólója. A harmadik féltől származó cookie-k által gyűjtött információk alapján a vállalkozás egyedi érdekeknek megfelelő hirdetéseket hoz létre. Ha az emberek kénytelenek látni a reklámot, akkor jobb, ha megfelel az érdekeiknek.

    Mindenkinek, aki valamilyen módon kapcsolódik az online hirdetéshez, nincs más választása — tovább kell lépnie, új lehetőségeket kell feltárnia, alternatív lehetőségeket kell kidolgoznia.

    OLVASS TOVÁBB:  Új szolgáltatást tesztel a Facebook a kérdésekre és a válaszokra

    Hogyan befolyásolják a harmadik féltől származó cookie-k korlátozása az üzleti tevékenységet

    A változások elkerülhetetlenek, de lehet, hogy nem olyan drámai hatással vannak, mint sok félelem.:

    • Valószínűleg nem fog semmilyen változást érezni, és továbbra is ugyanabban a módban fog működni, ha kiszámítja a reklám hatékonyságát közvetlenül a hirdetési szekrényben, például Csak a Facebook hirdetésekben.

    • Mérsékelt hatás úgy érzi, ez vezet lefedettség a kampány zárt ökoszisztémák-fallal körülvett kertek — például a Google, FB, Bing, Yandex), ahol az összes folyamatot vezérli az Üzemeltető. A hatás mérsékelt lesz, mivel az ilyen hirdetések olyan mutatókra irányulnak, amelyek szegmensszintű hirdetési szekrényekben állnak rendelkezésre. Ezeket az RC-hez képest gyűjtik össze, nem pedig a felhasználókhoz.

    • Súlyos következmények várhatók azokra a hirdetési kampányokra, amelyeket a végpontok közötti elemzési rendszerben értékelnek. Ez egyesíti a jellemzőit, viselkedését a közönség különböző pontjain kölcsönhatás a márka. Ha a célközönséget szegmentálja, és különböző eszközökön jelentéseket használ a hirdetési szolgáltatások beállításainak beállításához, akkor ez nehéz lesz.

    Как выжить без печенек: Google отказывается от third-party cookie

    Felhasználói és kampány adatgyűjtési rendszer

    De annak ellenére, hogy a cookie-k nyilvánvaló előnyei vannak a reklámkampányokhoz, egyesek már elavultnak és hatástalannak tartják őket. 2017-ben a cookie-k 64% – át blokkolták, az attól függő reklámköltségek pedig 36% – kal csökkentek. Nyilvánvaló, hogy az iparág új evolúciós fordulóra vár, amely új, fenntarthatóbb célzási módszerekhez vezet.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan reklámozhatod a céloldaladat SEO, targeting és PPC használatával

    Milyen marketingesek szembesülnek

    1. Az ” új ” felhasználók aránya a webes elemzési jelentésekben növekedni fog. Még akkor is, ha visszaadják a látogatókat, már nem lesz lehetséges azonosítani őket: a böngésző új cookie-t rendel hozzájuk.

    2. Mivel a legtöbb analitikai szolgáltatás elsősorban az utolsó közvetett kattintás alapján hozzárendelési modellt használ, a közvetlen forgalom aránya növekedni fog. Azoknak a felhasználóknak azonban, akik korábban hétfőn kattintottak egy hirdetési linkre, kedden pedig közvetlen linken keresztül tértek vissza, a forrás a hirdetési kampány volt, amely először hozta. A keddi látogatás azonban újnak tekinthető, és nem kapcsolódik a reklámkampányhoz.

    3. Az érintési lánc hossza csökken. Korábban a marketingszakértő nyomon követhette a felhasználó elérési útját a hirdetés első kattintásától az átalakításig, most kevesebb érintést társít egyetlen felhasználóhoz (lásd az 1.pontot). Csak az aktuális napra vonatkozó felhasználói mozgások érhetők el a hálózaton.

    4. A kohorsz jelentések észrevehetően korlátozottak lesznek: a felhasználó jellemzői nem lesznek elérhetők ahhoz, hogy tevékenységüket egy sorozatba egyesítsék.

    5. A hozzárendelés romlik. Például, ha korábban az utolsó kattintással összekapcsolhatja az RC-t és a forrást, akkor egy ilyen korreláció eredményei nagyon pontatlanok lesznek.

    6. A kapcsolódó konverziók szerepe a kampányok értékelésében növekedni fog.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan javította a vállalat a webhely navigációját és enyhítette a vezetők munkaterhelését

    Mi vár a webmesterekre

    1. A hirdetők helyzetének változása elkerülhetetlenül befolyásolja a reklám eladóit.

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában