More

    Hogyan lehet sajtóközleményt írni közzé

    „PR-ben dolgozom”. Általában e szavak után a beszélgetőpartner képe van az állandó nyaralásról, amelyet finom beszélgetések kísérnek egy társasági eseményen egy pohár pezsgővel. De aki, ha nem is igazi PR-ember, tudja, milyen erőfeszítések rejlenek egy szép élet kulisszái mögött.

    Miért van két kezére egy PR-szakembernek? Helyes, ha laptopot tartunk az egyikben, és egy telefont a másikban. A készülék képernyőjén egy nagyobb dokumentum van nyitva a cég híreivel, és a kisebb szerkentyű felelős a szerkesztőségbe történő hívásokért.

    Sajtóközlemény írása, amelyet egy újságíró észlel a zsúfolt levélben, trükkös feladat. Különösen, ha a márka havonta egynél több kiadást forgalmaz, de négy vagy öt hírt akar megosztani.

    Mi legyen a sajtóközlemény, hogy a tiédet észrevegyék a hírlázadásban?

    Hozzon létre olvasott témákat

    A hírcsatorna olyan hír, amely felkeltheti a közönség figyelmét, és amelyet a média el akar majd mondani magukról.

    Új termékbemutatója van, érdekes esemény várható, vagy esetleg a vállalat végzett néhány hasznos kutatást az iparában? Majdnem szerencséd van. Miért majdnem? A közönség érdeklődéséhez be kell bizonyítania, hogy az üzenet valóban fontos és szükséges. Ma a PR-ember híreket készít, nemcsak hírleveleket küld. Ezért elsőbbséget élvez a címsor: kreatív, fülbemászó, mérsékelten provokatív. Az ilyen témájú e-mail nem maradhat olvasatlan.

    De még akkor is, ha nem várhatók nagy horderejű események, nem szabad kétségbe esni: a márkának mindig van miről mesélnie a közönségnek. Íme néhány ötlet.

    • Az új már rég elfeledett

    Kérdezd meg magadtól, hogy mi inspiráló és motiváló volt a múltban, és hogy a tapasztalatok milyen haszonnal járhatnak most neked. Készítsen ellenőrző listát a közönségét megcélzó szokásokról vagy ajánlásokról, például válogasson könyveket vagy podcastokat.

    • Vessen egy pillantást a naptárra

    Születésnap, szakmai ünnep, a vállalati események szokatlan fogalmai – mindenről elmondhatod és el is kell mondanod, ha kreatívan csinálod és átadod a csapatszellem gondolatát.

    • Eredmények

    Fórumokba való beilleszkedés, konferenciákon és kiállításokon való részvétel, együttműködések – sikereinek tapasztalata más márkákkal együttműködve hasznos és érdekes lesz a közönség számára.

    • Esetek

    Sajtóközleményekben a problémák megoldása nagyszerű lépés. Például egy eset, amely lépésről lépésre szól arról, hogyan lehet egy márkát először piacra hozni, hogyan kell kidolgozni a következő évre vonatkozó stratégiát és kijutni egy válsághelyzetből.

    OLVASS TOVÁBB:  Heti legfontosabb információk: Facebook Website Builder vs. TikTok Versenytárs

    Sajtóközlemény csontváz

    • Cím

    Rövid és tömör, célja egy új pillantásra felhívni az újságíró és az olvasó figyelmét.

    • Vezet

    Összefoglaló, amely megválaszolja a hallgatóság kérdését, és közvetíti a hír lényegét. A minőségi ólom már képet alkot az olvasó fejében, és motiválja őket az olvasásra. Érdekes módon is lejátszható pár érdekes mondat hozzáadásával.

    • Fő rész

    Itt több tény és kevesebb víz van. Egyszerű és visszafogott, anélkül, hogy túlzottan használnák a vázlatos kifejezéseket (hogy még a szomszédos lakásból származó Zinaida Ivanovna is megértse, mi a tét).

    Az olvasó érdeklődésének fenntartása érdekében javasoljuk, hogy az esetformátumra összpontosítson: hozzon fel egy problémát megbeszélésre, mondja el, hogyan oldja meg, és mindent egy adott témában bevált tanácsokkal fejezzen be.

    A cikk végén ne felejtsen el hozzáadni egy hivatkozást a cégről, és ne kényszerítse keresésre – hagyja meg kapcsolatait, beleértve a közösségi hálózatokra mutató linkeket is.

    OLVASS TOVÁBB:  TOP 10 webhely sajtóközlemények elhelyezéséhez

    Hogyan lehet sajtóközleményt írni közzé

    Sajtótájékoztató töltelék

    Ne feledkezzen meg a fontos árnyalatokról:

    • A fináléban érdekes érdeklődéssel bíró detektívnek nem szabad kijönnie a tollából – az anyag elején a legérdekesebbeket írjuk, egy fordított piramis elvétől vezérelve.
    • A tehetségnek két nővére van – rövidség és egyszerűség. Ne bonyolítsa cikkét hosszú tagjelekkel, összetett kifejezésekkel és ismeretlen rövidítésekkel. És ha hozzáadod az utóbbit, akkor ne felejtsd el megfejteni őket.
    • A cikk megírása után itt az ideje, hogy hangosan elolvassa magának, kollégájának, macskájának és mindenki másnak. Ez segít ellenőrizni a szöveget a tautológia, a klerikalizmus és a verbális talmi hiányában.
    • A kiadás korrektúrája után ellenőrizze újra az írásjeleket és a helyesírást, vagy inkább adja át a korrektornak. Az újságíró nem piros tintával rendelkező tanár, a margókon nem szerkeszt semmit, hanem egyszerűen bezárja a dokumentumot.

    Rossz helyen jársz: e-mailes marketing tippek

    Most a legfontosabb szakasz a sajtóközlemény terjesztése és az azt követő nyomon követés. A médiában megjelenő publikációk ezektől a folyamatoktól függenek, ezért ne felejtsük el:

    • Figyelje a média bázisát

    Szegmentálja a területi és tematikus elv szerint, rendszeresen frissítse a listákat, és kommunikáljon kollégáival a releváns kapcsolattartók számára, távolítsa el a “holt címeket”, találkozzon új újságírókkal. Ha egy szakember azt mondta, hogy más témában kezdett írni, azonnal jelölje meg a változásokat.

    OLVASS TOVÁBB:  Mítoszok és igazságok a végpontok közötti elemzésről

    • Tegye egyedivé hírlevelét

    Az újságíróknak, mint bármely más embernek, mindig kellemesebb a nevét egy levél elején látni, mint a primitív „Jó napot, kollégák”.

    • Készítsen levelet

    A sajtóközleményt csatolt fájlként küldik el, ezért a levél törzsének tartalmaznia kell a fő téziseket és a legérdekesebb tényeket. Vizuális elemek hozzáadása – például néhány felvétel a jelenetből, a többit pedig töltse fel a felhőbe, és tegyen hozzá egy hiperhivatkozást a szövegbe, hogy ne terhelje túl a levelet. Ne felejtsük el, hogy a mellékleteket a márka vagy a téma szerint írják alá, ne az “ajnjuhf123” szót.

    Az aranyszabályok nyomon követése

    Befejezte levelezőlistáját, és úgy gondolja, ideje imádkozni az összes istenhez, hogy a szövege felkerüljön? Várjon a csoda reményében, vegyen mindent a saját kezébe és végezzen minőségi nyomon követést:

    • Adjon időt az újságírónak, hogy elgondolkodjon és elemezze a kapott információkat. Körülbelül egy óra múlva tárcsázhat, de jobb, ha nem késlelteti a hívást – hirtelen a levél elveszik a szerkesztőségi levelekben.
    • Próbáljon jó hangulatot közvetíteni, ne használjon feltört kifejezéseket, és kerülje a „sajtóközlemény” szót. Hírek, esetek, anyagok, cikkek – az ilyen szinonimák érdekesebbnek hangzanak.
    • A média közzétételéhez szükséges anyagnak meg kell felelnie a szerkesztési tervnek. Újságíróval való kommunikáció során legyünk felkészülve sokféle kérdésre – például a márka történetére, a termékekre és a nyereségre. Az ilyen szempontokat részletesen tanulmányozza előre, hogy teljes fegyverzetben legyenek.
    • Magának el kell hinnie, hogy sajtóközleménye hasznos és fontos. Ekkor a hang nem fog megingatni, amikor a hírről mesél, és beszélgetőtársa el akarja olvasni.
    • Ha megtagadták tőled a közzétételt, gondosan kérdezd meg, hogy a sajtóközlemény hasznos lehet-e beszélgetőtársad egyik kollégájának, vagy ajánld fel, hogy egyedi anyagot írjon a kiadvány szerkesztési tervének megfelelően. Barátkozzon az újságíróval.
    • Tartson fenn egy táblázatot, és frissítse a benne szereplő sajtóközlemény címzettjeire vonatkozó információkat. A nyomon követés végén töltse ki az oszlopot az újságírók válaszaival, és kövesse azokat az erőforrásokat, ahová fel kellett volna adnia a híreket. Ha a sajtóközleményt nem a megadott határidőn belül tették közzé, hívja vissza az újságírót és ellenőrizze az állapotát.
    OLVASS TOVÁBB:  Fontos a héten: a WhatsApp botrány, valamint a Telegram és a Signal példátlan növekedése

    Reméljük, hogy a felsorolt tippek segítenek túllépni a KPI-ket, és továbbra is a lehető leghatékonyabban működnek az ügyfél érdekében.

    Friss cikkek

    A kattintás átlagos költsége a Yandexnél 2020-ban harmadával csökkent

    A Google csak 4% -kal rendelkezik. Az Aori platform szakemberei összefoglalták a kontextuális reklámozás eredményeit az elmúlt évben Oroszországban. Kutatásuk során a szakértők...

    B2B tartalommarketing: Hogyan csinálják a vállalatok a vállalati blogot [kutatás]

    A blogkutatás adaptált fordítása 502 B2B vállalat mintáján. Szeretjük a Backlinko SEO Research-t a nagy mintái miatt. A blog kutatásához lefordítottuk a Google...

    Hogyan tarthatjuk meg a copywritert a keresletben

    Az összes digitális irány között a copywriting nagyon alacsony belépési küszöbértékű terület volt és marad. Szinte minden olyan ember, aki képes többé-kevésbé folyékonyan írni,...

    Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a YouTube-forgalomból

    A SEOnews továbbra is érdekes konferencia-előadások után kutat, és teljesítményértékeléssel ismerteti Önt. Ma a NaZapad 15 konferencia felvétele került a középpontba, amelyet a SeoProfy...

    Python fejlesztő: mi a teendő, ha megtanultad az alapokat

    Választás a Keras és a PyTorch között, és a megoldás magyarázata 2023. január 18., 12 perc A legtöbb kezdő fejlesztő ismeri a Python...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában