More

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    A formátumok, a témák, a kulcsszavak, a célok vagy a promóciós módszerek kiválasztásakor fontos, hogy ne csak a YouTube-csatornád történeti adatait vegye figyelembe, hanem azt is, hogy mit és hogyan csinálnak a versenytársak – hasonló tematikus webhelyek átfedésben lévő célközönséggel:

    • milyen eredményeket értek el már és milyen gyorsan haladnak tovább;
    • mekkora az átlagos elkötelezettség a videókkal kapcsolatban;
    • melyik tartalom került be sikeresen és melyik nem sikerült;
    • milyen kulcsszavakat és címkéket használnak stb.

    Kitaláljuk, hogyan lehet először megtalálni, majd elemezni a versenyképes YouTube-csatornákat.

    Tematikus YouTube csatornákat keresünk hasonló közönséggel

    Többféle módon lehet megtalálni a YouTube-csatornákat, amelyek nagyjából azonos közönségért versengenek. Jobb, ha különböző lehetőségeket használ egy nagyobb és érdekesebb lista összegyűjtéséhez.

    1. Keresés

    Kereshet néhány fő kulcsszót, amelyet YouTube-csatornája hirdet, és megtekintheti az ugyanazon lekérdezésekért versengő csatornák videóit.

    Ha még nem végzett optimalizálást, és még nem választotta ki a kulcsszavak listáját, akkor fogadhat olyan kérelmeket, amelyekre a csatornát már keresik és megtalálják. Ezek az információk a Creative Studio forgalmi forrása: YouTube keresési jelentésben találhatók.

    Hasonlóképpen kereshet versenytársakat hashtagek alapján is – ezek további szavak és kifejezések, amelyek egy adott témát, a videó címsorát tükrözik. A rendszeres lekérdezések és a rácsos hashtagek keresési eredményei eltérnek.

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    2. Ajánlott videók

    Ismét szükségünk van a Creative Studio jelentésére, csak egy kicsit másra: Forgalmi forrás: Ajánlott videók . Hasonló témájú videókat mutat, amelyeket a nézők átállítottak az önre. Azok a csatornák, amelyekre az ilyen videókat feltöltik, versenyképesnek tekinthetők, mert velük közös a célközönség.

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos a héten: a távvezérlés előnyei és az újévre szóló végtelen hívások a Zoom felé

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    Ugyanilyen hasznos jelentés az “Egyéb nézők számára érdekes videók” . Igaz, csak az elmúlt hét statisztikáit mutatja, és a fiatal csatornáknak gyakran hiányoznak az adatok a megjelenítéshez.

    3. A szolgáltatások értékelése és a bloggerek cseréje

    Alternatív megoldásként további csatornákat is kiválaszthat értékelések (Whatstat, Livedune) és cserék (Epicstars, Vlogster, Prolog) segítségével. Az előbbi tematikus fejlécében top bloggereket találhat, míg az utóbbiak – középparasztok és kezdők egyaránt. Ugyanezek az eszközök hasznosak lesznek a versenytársak elemzéséhez.

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    Fontos mutatók alapján követjük és elemezzük a versenyzőket

    Meghatároztuk a versenyképes YouTube-csatornákat, mostantól rendszeresen (például kéthetente) gyűjthet hasznos adatokat, különféle mutatók alapján értékelheti a versenytársakat. (Kényelmesebb lesz az összes információt összehasonlító táblába vinni és rendszeresen frissíteni.)

    1. Manuális elemzés és böngészőbővítmények

    Kezdheti a létrehozás és a promóció alapvető mutatóival: előfizetők, megtekintések, videók száma. Ez az információ alapértelmezés szerint magában a YouTube-ban található meg, és speciális eszközökkel: VidIQ, TubeBuddy, Clever.

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos a héten: a távvezérlés előnyei és az újévre szóló végtelen hívások a Zoom felé

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    Az ilyen eszközök segítenek további, esetleg még fontosabb adatok gyűjtésében is. Például a nézetek megszerzésének sebessége, a felszólítások és a splash képernyők száma, a kulcsszavak és a címkék, a keresési pozíciók, az elkötelezettség.

    2. Közösségi média elemzési platformok

    Segítenek a versenytársak elemzésének automatizálásában, vagyis rendszeresen összegyűjtik a legfontosabb mutatókat (elkötelezettség, nézetek, optimális publikációs idő stb.), Dinamikusan és utólag értékelik őket, összehasonlítják a különböző csatornákat.

    OLVASS TOVÁBB:  Megéri-e 2021-ben bloggernek lenni?

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    Ha böngészőbővítményekkel dolgozva ingyenes funkciókkal juthatunk ki, akkor az SMM platformokhoz (LiveDune, FanPage Karma, Popsters) előfizetés szükséges. Ez a lehetőség azonban nagyon kényelmes, ha nem csak a YouTube, hanem más közösségi média és azonnali hírvivők is vannak.

    3. Blogger-cserék és minősítési szolgáltatások

    Adatbázisaik nem tartalmazzák az összes YouTube-csatornát, de a meglévők számára sokkal több adatot kaphat, mint amennyit a kiterjesztések és az SMM-szolgáltatások nyújtanak. Például a hirdetések tartalmára, a demográfiai adatokra, a földrajzra és a hirdetési költségekre, a Google Adsense becsült bevételeire.

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    Hogyan lehet megtalálni és elemezni a YouTube versenytársait

    Az eszközök többsége (Prolog, Vlogster, Socialblade, Whatstat) ingyenes, egyesek (például Epicstars, Getblogger) csak előfizetés feltöltése / megvásárlása után használhatók.

    Összefoglaljuk

    A versenyelemzés – a saját YouTube-csatornád elemzésével párosulva – sok hasznos adatot tartalmaz a fontos döntések meghozatalához:

    • promóciós célok meghatározása (KPI-k az előfizetők számára, nézetek, elkötelezettség stb.);
    • témák és formátumok kiválasztása, optimalizálási szabályok és videótervezés;
    • a publikációk optimális gyakoriságának, a videók időtartamának meghatározása stb.

    A keresési eredmények és a versenytársak elemzése a YouTube-on szintén jól jön a fizetett promóciós módszereknél. Tehát az előfizetőkről és az elkötelezettségről szóló információk, a kulcsszavak (címkék) listája és maguk a versenyképes csatornák felhasználhatók a videohirdetések beállításához (promóció a YouTube-on a Google Ads-en keresztül).

    Friss cikkek

    Аутстаффинг в IT: что это и как устроиться работать на аутстаффинг

    Аутстаффинг становится все более распространенной практикой в IT-сфере, «отжимая» популярность и клиентов у аутсорсинга. По мнению экспертов, в ближайшее время эта тенденция сохранится, и...

    NaZapad 16: как попасть в ТОП в бурже, не имея бюджета и опыта

    На практической конференции по продвижению на западных рынках NaZapad 16 Илья Гринько рассказал о том, как создал свой проект в бурже и попробовал его...

    BI-системы: что это и зачем они нужны бизнесу

    Вникаем в основы бизнес-аналитики04 марта 20216 минут66https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2564/og_image/0de7185dc6e58fe6f536564315226e43.png
    OLVASS TOVÁBB:  A hét legfontosabb eseményei: Remélem, hogy a Clubhouse for Android
    Статья подготовлена экспертами факультета BI-аналитики GeekBrains. На международных рынках компании-гиганты работают с миллионами, десятками, а кто-то — и с...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában